واتساپ جی بی چیست؟ امکانات اضافی در ازای به خطر افتادن امنیت!

معرفی واتساپ جی بی / امکانات واتساپ GB
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

واتساپ جی بی چیست؟ واتساپ جی بی یک نسخه ماد شده از واتساپ است. واتساپ GB یا GBWhatsapp امکانات و قابلیت های بیشتری نسبت به نسخه اصلی دارد. در این مطلب پلازا، می‌خواهیم به بررسی ویژگی های این برنامه بپردازیم.

واتساپ با اختلاف فراوان محبوب‌ترین پیام‌رسان جهان است. در کشور ما هم این پیام‌رسان تقریبا توسط تمام کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در حالی است که از نظر امکانات، تلگرام گزینه بسیار بهتری است. واتساپ نیز مدت‌هاست به خاطر قابلیت‌های محدودی که دارد مورد انتقاد قرار گرفته است. به همین خاطر هم نسخه‌های ماد شده بسیار زیادی از آن در اینترنت موجود هستند که با وعده ویژگی‌های بیشتر کاربران را به خود جذب می‌کنند. یکی از شاخص‌ترین کلون‌های واتساپ نیز واتساپ جی بی است. با ما همراه باشید تا به امکانات واتساپ جی بی و همچنین امنیت آن بپردازیم.

فهرست مطالب

GBWhatsapp چیست؟

اپلیکیشن GBWhatsapp یک نسخه ماد شده یا ویرایش شده واتساپ اصلی است؛ به همین خاطر هم یک اپلیکیشن کاملا مجزا از واتساپ است که باید جداگانه آن را دانلود کنید. آن هم نه از طریق فروشگاه‌هایی رسمی و معتبری مثل اپ‌استور یا گوگل‌پلی.

واتساپ جی بی ویژگی های زیادی دارد که در نسخه اصلی پیدا نمی‌شوند؛ همین موضوع هم سبب شده کاربران زیادی را جذب خود کند. با این وجود از آنجایی که این نسخه توسط برنامه‌نویسان متفرقه که هیچ ارتباطی با متا و واتساپ ندارند ساخته شده است، نمی‌توانید برای دانلود واتساپ جی بی در گوگل‌پلی یا اپ‌استور به‌دنبال آن بگردید و باید آن را از وبسایت سازندگان این نسخه دریافت کنید.

معرفی واتساپ جی بی / قابلیت آنتی بن واتس اپ جی بی

امکانات واتساپ GB

ویژگی های GB Whatsapp بسیار بیشتر از نسخه اصلی هستند. از ترفند های GBWhatsapp می‌توان به قابلیت استفاده از دو اکانت همزمان در یک دستگاه، مخفی کردن تیک پیام‌ها، جواب دادن خودکار پیام‌ها، استاتوس‌های ویدیویی طولانی‌تر و غیره دسترسی دارید. مهمترین ویژگی های واتساپ جی بی مواردی هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • قابلیت آنتی بن واتس اپ جی بی: واتساپ جی بی همانطور که گفتیم هیچ ارتباطی به خود واتساپ و متا ندارد. به همین دلیل هم اگر از این نسخه استفاده کنید واتساپ با ارسال یک پیام درون‌برنامه‌ای به شما اطلاع می‌دهد که حسابتان به‌صورت موقتی مسدود شده است. سازندگان واتساپ جی بی اما با انتشار یک نسخه جدید، قابلیت آنتی بن را به برنامه خودشان اضافه کردند. با این ویژگی دیگر واتساپ قادر به تشخیص اینکه در حال استفاده از یک نسخه ماد شده هستید نخواهد بود.
  • ارسال تصاویر با تعداد و حجم بیشتر: در نسخه جی بی می‌توانید حداکثر در آن واحد 90 تصویر ارسال کنید. همچنین حجم ویدیوها نیز حداکثر 50 مگابایت است.
  • حذف پیام در واتساپ جی بی: علاوه بر قابلیت حذف پیام، شما می‌توانید پیام‌های حذف شده سایر مخاطبین را نیز مشاهده کنید.
  • استفاده از تم ها: از دیگر قابلیت‌هایی که با بررسی واتس اپ جی بی توجه شما را به‌خود جلب می‌کند، امکان استفاده از تم‌ها در برنامه است. درست مانند تلگرام، در این نسخه هم می‌توانید تم و رنگ‌بندی برنامه را تغییر دهید.
  • دانلود استاتوس‌های مخاطبین: ویژگی بعدی امکان دانلود استاتوس مخاطبین در واتساپ جی بی است.
  • استفاده از فونت‌های متفرقه: در نسخه جی بی شما می‌توانید فونت برنامه را به دلخواه تغییر دهید و شخصی‌سازی کنید.
  • پنهان کردن پیام‌ها در واتساپ جی بی: قابلیت دیگر، امکان پنهان کردن چت‌ها است. در این نسخه بدون اینکه نیاز باشد چت‌ها را آرشیو کنید، می‌توانید آن‌ها را از دید مخفی و بعدا دوباره بازگردانید.

موارد بالا چند نمونه از امکانات واتس اپ جی بی برای اندروید و iOS بودند که بررسی کردیم. سازندگان این برنامه تلاش کردند تغییرات واتس اپ GB تا جای ممکن متفاوت از نسخه اصلی باشد تا از این طریق بتوانند کاربران بیشتری را جذب کنند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بازیابی پیام های واتساپ؛ چگونه پیامهای حذف شده واتس ...
تیم پلازا06 شهریور 1402 11:30
thumbnail
روش های نصب واتساپ بدون شماره تلفن | آیا بدون کد تائید ...
تیم پلازا06 بهمن 1401 13:30
thumbnail
استیکر واتساپ ؛ نحوه استفاده و دانلود بهترین استیکر ...
تیم پلازا02 بهمن 1401 10:30
thumbnail
آموزش تشخیص هک واتساپ و رفع هک به صورت تصویری
تیم پلازا25 دی 1401 11:30

قابلیت های واتساپ جی بی و امنیت برنامه

واتساپ و متا بارها نسبت به استفاده از این نسخه‌های ماد شده و امنیت واتساپ جی بی به کاربران هشدار دادند. واتساپ حتی در سال 2019 کاربرانی که از نسخه جی‌بی استفاده می‌کردند را به‌صورت موقت بن می‌کرد و در صورتی که به برنامه اصلی نمی‌رفتید ممکن بود حساب شما برای همیشه مسدود شود. واتساپ در هشدارهای خود اعلام کرده که استفاده از چنین برنامه‌هایی، ناقض شرایط و ضوابط استفاده از برنامه آن‌ها است و مهم‌تر از همه اینکه آن‌ها از این نسخه‌ها پشتیبانی نمی‌کنند؛ چرا که سازندگان این برنامه‌ها، استانداردهای امنیتی متا را رعایت نمی‌کنند.

ویژگی های واتساپ جی بی شاید درنگاه اول برای برخی کاربران جذاب به‌نظر برسند اما مسئله بسیار مهم‌تر از امکانات واتساپ GB، امنیت داده‌ها و حریم خصوصی کاربران است. برخلاف نسخه اصلی، برای این نسخه‌های ماد شده هیچ تضمین امنیتی وجود ندارد. علاوه بر این فایل APK واتساپ جی بی که در سایت‌های مختلف معرفی شده نیز تا کنون چندین بار آلوده به بدافزار بوده و امنیت دستگاه کاربر را به‌خطر انداخته است.

قابلیت های gbwhatsapp / بررسی واتس اپ جی بی / واتساپ جیبی

گذشته از این‌ها، صرف اینکه یک گروه از برنامه‌نویسان فقط برای ارائه چند قابلیت جدید به کاربران واتساپ جی‌ بی، وقت خود را صرف توسعه یک برنامه جدید با قابلیت های فراوان کرده و سپس آن را به‌صورت رایگان برای دانلود عرضه کنند هم خیلی قابل باور نیست. بدون منبع درآمد مشخص نمی‌توان سال‌ها چنین برنامه‌ای را مدیریت و بروزرسانی کرد مگر اینکه هدف جمع‌آوری داده‌های کاربران باشد.

سوالات متداول

1. قابلیت ضد بلاک واتساپ جی بی (Anti-Ban) حقیقت دارد؟

این قابلیت در حقیقت ضد بن است. واتساپ درصورتی که تشخیص دهد از نسخه های ماد شده مثل جی بی استفاده می‌کنید، حساب شما را مسدود می‌کند؛ قابلیت آنتی‌بن از سوی سازندگان واتساپ جی بی برای مقابله با این موضوع ارائه شده است.

2. آیا پنهان کردن پیام‌ها در GBWhatsapp امکان پذیر است؟

امکان مخفی کردن پیام‌ها جزو امکانات واتساپ GB نیست، تنها می‌توانید چت‌ها را از صفحه اصلی برنامه پنهان کنید.

3. آیا استفاده از GBWhatsapp امن است؟

خیر. سازندگان این برنامه کاملا ناشناس هستند. واتساپ و متا نیز بارها نسبت به استفاده از این نسخه‌های ماد شده و در خطر قرار گرفتن داده‌ها و حریم خصوصی کاربران هشدار داده‌اند.

4. از کجا بفهمیم چه کسانی واتساپ جی بی دارند؟

هرکدام از کاربران که به ترفند های مخفی واتساپ جی بی دسترسی داشته باشند، کاملا مشخص است که از این برنامه استفاده می‌کنند. اگر کاربری به قابلیت‌هایی مثل مخفی کردن آخرین بازدید، مشاهده استاتوس‌های حذف شده، دانلود استاتوس یا تغییر فونت برنامه دسترسی داشته باشد، شکی نیست که از نسخه جی بی استفاده می‌کند.

5. ایا واتساپ جی بی هک میشود؟

نسخه جی‌ بی واتساپ نیز مانند نسخه اصلی امکان هک شدن دارد؛ به‌خصوص از آنجایی که این برنامه یک نسخه رسمی نیست. به همین دلیل است که توصیه می‌شود از آن استفاده نکنید یا در صورت استفاده، تمامی نکات امنیتی را برای حفظ امنیت گوشی و اطلاعات خود، رعایت کنید.

6. آیا واتساپ جی بی ایرانی است؟

واتساپ جی‌ بی جزو پیام‌رسان‌های رسمی ایرانی نیست. این نسخه توسط فردی به‌نام Atnfas Hoak ساخته شده است.

سخن پایانی

کارایی GBWhatsapp آنقدر نیست که بتواند استفاده از آن را توجیه کند. مهم‌تر از همه انگیزه سازندگان این برنامه از معرفی واتساپ جی بی هم مشخص نیست. قابلیت ها و مزایای واتساپ جی بی هم خیلی موارد خاصی نیستند که ارزش به‌خطر انداختن حریم خصوصی و داده های شما را داشته باشند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402