بررسی ساعت هوشمند آمازفیت تی رکس 2 ؛ بهترین ساعت ورزشی Amazfit؟

بررسی ساعت Amazfit T-Rex 2
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ساعت هوشمند امیزفیت تیرکس ۲ یک گزینه اقتصادی در میان ساعت‌های مخصوص دویدن است. آمازفیت تی رکس 2 تلاش کرده با ارائه امکانات و همچنین بدنه مستحکم بتواند خود را در میان بهترین‌ ساعت‌ها مطرح کند. با بررسی ساعت Amazfit T-Rex 2 همراه پلازا باشید.

ساعت هوشمند شیائومی مدل آمازفیت تی رکس 2، از همه نظر یک ساعت مناسب ورزش و فعالیت‌های خارج از خانه است. بدنه مستحکمی دارد، ضدآب است و در تبلیغات آن نیز هم تمرکز زیادی بر کسب استانداردهای نظامی مربوط به مقاومت آن شده است. از لحاظ ظاهری این ساعت چیزی از بهترین‌ها ندارد، به‌خصوص از آنجایی که با قابلیت‌هایی مثل حالت‌های ورزشی متنوع، GPS دوکاناله و سنسورهای ژیروسکوپ و ارتفاع‌سنج است و همه این‌ها را با قیمت مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

در ادامه می‌خوانید:

مشخصات ساعت هوشمند امیزفیت تیرکس ۲ در یک نگاه

  • ابعاد 47.1×47.1×13.65 میلی‌متر و وزن 66.5 گرم
  • استاندارد مقاومت در برابر آب 10ATM
  • نمایشگر 1.39 اینچی امولد با رزولوشن 454p
  • سنسورهای GPS، تشخیص اکسیژن، ضربان قلب، استرس، ردیابی خواب، ژیروسکوپ، ارتفاع‌سنج، تشخیص نور محیط
  • باتری 500 میلی‌آمپری (شارژ کامل در 2 ساعت)
  • شارژدهی تا 24 روز در حالت ذخیره باتری و تا 10 روز با استفاده سنگین
  • بلوتوث 5.0
  • بیش از 158 حالت ورزشی
  • قیمت 229 دلار

بررسی ساعت Amazfit T-Rex 2

آمازفیت شاید از لحاظ اعتبار، در حد و اندازه‌های کمپانی‌هایی مثل گارمین نباشد ولی آن‌ها طی چندسال گذشته توانستند با تولید ساعت‌های ورزشی با کیفیت با قیمت اقتصادی، خود را در سطح جهان و ایران مطرح کنند. به‌خصوص با ساعت آمازفیت GT3 که با ترکیب بی‌نظیری از قابلیت‌های مخصوص ساعت‌های هوشمند و همچنین ویژگی‌های ورزشی عرضه شد و یکی از برترین ساعت‌ها در میان رقبای خود بود. اما آیا ساعت هوشمند آمازفیت تی رکس 2 می‌تواند موفقیت‌های آن را تکرار کند؟

طراحی ساعت هوشمند امیزفیت تیرکس ۲

این ساعت یک ساعت بزرگ و ضخیم است و انتظار ظرافت از آن نباید داشته باشید. از لحاظ ظاهری از برخی جهات شبیه به ساعت‌های گارمین است، به‌خصوص با 4 دکمه‌ فیزیکی که در اختیار شما قرار می‌دهد. بندی که ساعت با آن عرضه می‌شود، پلاستیکی است و صفحه نمایش ساعت هوشمند آمازفیت تی رکس 2 نیز یک پنل 1.39 اینچی امولد با رزولوشن 434p است که حداکثر روشنایی آن به 1000 نیت می‌رسد.

این نمایشگر بزرگ همچنین کار با ساعت را هم راحت‌تر کرده و فضای زیادی برای انگشت شما ارائه می‌کند. با این حال، همانطور که گفتیم، از نظر بزرگی و ضخامت این ساعت حتی از رقبا نیز بزرگ‌تر است. آمازفیت تی رکس 2 را با استاندارد 10ATM عرضه کرده و همچنین توانسته استانداردهای نظامی آن را هم با موفقیت پشت سربگذارد. به گفته آن‌ها، این ساعت حتی در دمای منفی 40 تا 70 درجه سانتی‌گراد نیز قابل استفاده است.

ساعت هوشمند آمازفیت تی رکس 2 / ساعت هوشمند امیزفیت تیرکس ۲

طراحی این ساعت باب میل کسانی که به دنبال یک ساعت ورزشی که بتوانند از آن به‌عنوان یک ساعت هوشمند معمولی هم استفاده کنند هستند، نیست. بیشتر از همه مناسب افرادی است که تحت هر شرایطی دویدن را رها نمی‌کنند. با این همه، ضخامت ساعت واقعا زیاد است.

ساعت 13.65 میلی‌متر ضخامت دارد و به اندازه زیاد و قابل توجهی بالاتر از مچ دست شما قرار می‌گیرد. نمایشگر هم همانطور که گفتیم 1.39 اینچی است و اصلا امکان ندارد دیگران متوجه این ساعت نشوند. کسانی که مچ کوچکی دارند، ممکن است خیلی از کار با آن لذت نبرند. شاید بتوان گفت، آمازفیت برای پایین نگه داشتن قیمت نهایی، خیلی به ظرافت این ساعت توجهی نداشته است. موردی که ممکن است برای خیلی‌ها اصلا مهم نباشد.

بررسی امکانات ورزشی ساعت Amazfit T-Rex 2

این قسمت، یکی از بخش‌هایی است که این ساعت بیشتر از همه در آن می‌درخشد. تی رکس 2 بیش از 150 حالت ورزشی مختلف برای 8 ورزش از جمله دویدن، راه‌رفتن، شنا و دوچرخه‌سواری دارد. تمام این حالت‌ها به‌صورت خودکار ثبت و ضبط می‌شوند تا دیگر نیازی نباشد هرکدام را به‌صورت دستی انتخاب و فعال کنید. همچنین ورزش‌های دیگری مثل اسکی و بدن‌سازی نیز در این ساعت پشتیبانی می‌شوند.

آمازفیت الگوهای تمرینی هم به‌شما ارائه می‌کند. این الگوها در حقیقت برنامه‌های تمرینی برای گرم‌کردن و سردکردن هستند. در کنار آن‌ها قابلیت ردیابی خواب و تشخیص تمرینات قدرتی و صدالبته ابزارهایی مثل ارتفاع‌سنج و قطب‌نما که برای مخاطبان اصلی ساعت یعنی کسانی که اهل سفر و ماجراجویی هستند نیز در این محصول وجود دارند.

بررسی ساعت Amazfit T-Rex 2 / قیمت ساعت هوشمند آمازفیت تی رکس 2

تمام فاکتورهای مهم دیگر مثل گزارش تمرینات، حداکثر VO2 و ظرفیت بی‌هوازی و سایر موارد که بسیاری از ورزشکاران دنبالشان هستند در این محصول آمازفیت ارائه می‌شوند. تمام این موارد با زمان، فاصله، ضربان قلب و کالری‌های سوزانده شده در اختیار شما قرار می‌گیرند.

ساعت هوشمند امیزفیت تیرکس ۲ همچنین از GPS دوکاناله پشتیبانی می‌کند تا موقعیت مکانی شما را با دقت بالایی در یک نقشه رنگی از طریق نمایشگر نشان دهد. به گفته آمازفیت، باتری با استفاده معمولی تا 24 روز، با استفاده سنگین تا 10 روز و در حالت GPS هم تا 50 ساعت دوام خواهد آورد.

برای استفاده از ساعت باید اپلیکیشن Zepp را روی گوشی نصب کنید. این برنامه طراحی مینیمالیستی و بسیار ساده‌ای دارد ولی در عین حال امکان ثبت قدم‌ها، ردیابی خواب، ضربان قلب و تمرینات را به‌شما می‌دهد. یک کنترل پنل در ساعت وجود دارد که امکان فعال‌سازی یا غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌ها را می‌دهد و شما همچنین می‌توانید فعالیت‌های خود را با استراوا و چند اپلیکیشن دیگر نیز همسان‌سازی کنید.

این اپلیکیشن همچنین امتیاز PAI یا بینش فعالیت شخصی را نیز به‌شما نشان می‌دهد. این امتیاز در واقع معیار آمازفیت برای سنجش سلامت فیزیولوژیکی شما است و براساس داده‌هایی مثل ضربان قلب، فعالیت روزانه و دیگر اطلاعات محاسبه می‌شود. برای آنکه سلامت بدنی مناسبی داشته باشید، این امتیاز باید بالای 100 باشد.

بررسی ساعت Amazfit T-Rex 2

ساعت همچنین یک فروشگاه برای دانلود اپلیکیشن‌ها نیز دارد ولی این فروشگاه خیلی برنامه‌های زیادی ندارد و تنها حدود چند ده برنامه برای دانلود در دسترس هستند. از این لحاظ این ساعت قابل مقایسه با ساعت‌هایی مثل گلکسی واچ 4 که با wearOS عرضه می‌شوند و به‌خصوص اپل واچ نیست ولی با این حال، برای استفاده روزانه و معمولی شما را راضی نگه می‌دارد.

در این قسمت از بررسی ساعت Amazfit T-Rex 2، نوبت به مهمترین قابلیت‌های ساعت می‌رسد. همانطور که گفتیم، بیش از 150 حالت ورزشی مختلف در ساعت وجود دارد. حتی برای بازی‌های کارتی و تخته‌ای مثل شطرنج نیز 5 حالت ورزشی جداگانه درنظر گرفته شده است. در این حالت‌ها ضربان قلب و سطح استرس شما سنجیده می‌شود. از نظر حالت‌های ورزشی این ساعت هیچ چیزی از بهترین‌ها کم ندارد ولی دقت آن‌ها هم اهمیت بسیار زیادی دارد.

ساعت هنگام ورزش به‌سرعت به GPS متصل می‌شود و هنگام دویدن نیز کنترل‌های لمسی آن غیرفعال می‌شوند. زمانی که تمرین را شروع می‌کنید، نمایشگر تمام اطلاعاتی که نیاز دارید از جمله، مسافت طی شده، سرعت، زمان گذرانده شده و تاریخ و ساعت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

به‌طور کلی GPS ساعت، تخمین تقریبا دقیقی از مسافت طی شده ارائه می‌کند و ضربان قلب هم در اکثر مواقع دقیق است. اما برخی اوقات هم ممکن است دقت ساعت در این تخمین‌ها بسیار بد باشد و به همین خاطر این احتمال هم وجود دارد که برخی اوقات اطلاعات درستی به‌شما ندهد.

ساعت هوشمند آمازفیت تی رکس 2 / باتری ساعت هوشمند آمازفیت تی رکس 2

به محض اینکه جلسه تمرینی شما تمام شد، همه معیارهای ارائه شده را می‌توانید در اپلیکیشن Zepp مشاهده کنید. مثلا ضربان قلب و سرعت شما هنگام دویدن و همچنین حداکثر VO2 در کنار اثرات هوازی و غیرهوازی ورزش شما بر ماهیچه‌ها. هرکدام از این فاکتورها هم به‌صورت جداگانه جزییات زیادی در اختیار شما قرار می‌دهند، البته مقدار جزییات آنقدر زیاد نیست که کاملا شما را سردرگم کند ولی تمام موارد مهم، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

شارژدهی

آمازفیت از یک باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده کرده و نسبت به شارژدهی آن هم قول‌های زیادی داده است. به گفته آن‌ها، با استفاده سبک تا 24 روز از ساعت می‌توانید استفاده کنید و اگر حالت ذخیره نیروی باتری ساعت هوشمند آمازفیت تی رکس 2
را فعال کنید، این زمان به 45 روز نیز خواهد رسید. اما با استفاده سنگین، این مقدار به 10 روز کاهش پیدا می‌کند. همچنین ساعت هنگام استفاده از GPS هم تا 26 ساعت دوام خواهد آورد.

شارژدهی هم یکی از نقاط قوت این ساعت به‌حساب می‌آید. به‌طوری که ممکن است پس از یک دو 5 کیلومتر تنها 2 درصد از عمر باتری را مصرف کرده باشید و بعد از آن بتوانید برای چند هفته دیگر هم از آن استفاده کنید. البته بسته به استفاده شما دارد ولی اگر استفاده معمولی داشته باشید، می‌توانید تا هفته‌ها بدون نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده کنید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
نقد و بررسی ساعت هوشمند امیزفیت T-Rex ؛ مشخصات، قیمت ...
هیوا هنرمند01 مرداد 1399 14:00
thumbnail
بررسی ساعت هوشمند Amazfit Bip S ؛ بهترین ساعت هوشمند اقتصادی ...
محمد علی‌محمدی20 خرداد 1399 10:00

تاریخ عرضه و قیمت ساعت هوشمند آمازفیت تی رکس 2

ما می (اردیبهشت/خرداد) سال 2022، تاریخ عرضه ساعت Amazfit T-Rex 2 به بازار بود. این ساعت هم اکنون در بازارهای جهانی عرضه شده ولی فعلا به‌نظر نمی‌رسد وارد ایران شده باشد. اما قیمت این ساعت نیز در آمریکا قرار است 229 دلار باشد. با توجه به نرخ ارز می‌توان گفت درصورت ورود این محصول به ایران، می‌توان انتظار قیمتی حدود 5 تا 7 میلیون تومانی برای آن داشت.

سخن پایانی

بررسی ساعت Amazfit T-Rex 2 نشان داد، این ساعت یکی از بهترین محصولات آمازفیت است. علاوه بر امکانات ورزشی، حالت ردیابی خواب هم عملکرد بسیار خوبی دارد و جزییات خواب شما را به‌طور کامل ارائه می‌کند. این قابلیت‌ها، در کنار نمایشگر امولد با تاچ سریع و روان و همچنین شارژدهی و مقاومت بالای ساعت، سبب شدند ساعت هوشمند آمازفیت تی رکس 2، یکی از بهترین گزینه‌های بازار باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402