لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 9i ؛ بهترین لپ تاپ 2 در 1 در سال 2022

لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 9i
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 9i لپ تاپ جدید 2 در 1 لنوو است. در این مطلب با پلازا همراه باشید تا به معرفی و نقد و بررسی لپتاپ لنوو یوگا 9 آی، محصول جدید این کمپانی چینی بپردازیم.

Yoga 9i یک لپ‌تاپ قابل تبدیل همه منظوره درجه یک است. به خوبی ساخته شده است و هیچ چیز مهمی مانند کیفیت صفحه نمایش، ورودی‌ها، صدا یا عملکرد را فدا نمی‌کند. حتی یک باتری بزرگ نیز در داخل آن قرار داده شده است، اما بازدهی ضعیف سخت‌افزار Core P اینتل که قدرت این نسل را تامین می‌کند، تا حدودی نادیده گرفته می‌شود. با این حال، این یک بسته رقابتی با قیمت عالی است و انتظار داریم که امسال مورد توجه بسیاری قرار گیرد.

نزدیک به یک دهه از عرضه اولین مدل یوگا می‌گذرد. امروز ما یک مدل با صفحه نمایش OLED 14 اینچی، ترک پد بزرگ، باز کردن قفل با چهره و نوار صوتی داخلی داریم. مشخصات فنی لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 9i ویژگی‌های بسیار جالبی دارد.

در ادامه می‌خوانید:

لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 9i

لنوو یکی از اولین شرکت‌هایی بود که توانست لپ‌تاپ‌های 2 در 1 را به محصولاتی بی‌عیب و نقص تبدیل کند. آن‌ها هرسال پرچمداران 2 در 1 خود را با مشخصات و تغییرات متفاوت، بروزرسانی کرده‌اند و امسال نیز این سنت ادامه داشته است. در ادامه بررسی لپ تاپ Lenovo Yoga 9i را در پلازا خواهید خواند.

نقد لپ تاپ لنوو یوگا 9 آی از لحاظ طراحی

هنگام بیرون آوردن Yoga 9i از جعبه و معرفی لپ تاپ لنوو یوگا 9 آی، قطعاً این احساس را خواهید داشت که با یک دستگاه با کیفیت روبرو هستید. طراحی لپ تاپ لنوو یوگا 9 آی تماما آلومینیومی CNC است و ظاهری محکم و حسی آشنا به دستگاه می‎دهد. تقریباً به نظر می‌رسد که لپ تاپ از دو تبلت بزرگ ساخته شده است. نداشتن خط و خش در شاسی و لبه‌های گرد باعث می‌شود احساس کنید دستگاه فقط یک تکه آلومینیومی است. این یک طراحی منحصر به فرد است که ما واقعاً از آن استقبال می‌کنیم.

هندلینگ به همان اندازه خوب بود. اگر دستگاه را در حالی که باز است، از گوشه‌ها بلند کنید، هرگز این تصور را نخواهید داشت که شاسی ضعیف است، و مطمئناً لپ تاپ به اندازه کافی سبک است که بتواند با این روش کار کند. این تقارن نیز واقعی است، زیرا لپ تاپ به صورت متعادل، بسته یا باز است.

تنها انتقادی که از امکانات لپ تاپ لنوو یوگا 9 آی داریم این است که فینیش‌ها کمی صاف هستند. پوشش مات آلومینیوم صاف در بالا و پایین مطمئناً دستگاه را تمیز به نظر می‌رساند. اما در نتیجه، دستگاه نسبت به سایرین کمی لغزنده تر است. حالا بیایید در مورد طراحی واقعی صحبت کنیم. روی درب یک روکش مات صاف است و رنگ آن همان چیزی است که Lenovo آن را “Oatmeal” می‌نامد. در یک گوشه، یک آرم یوگا برجسته وجود دارد. در سوی دیگر نشان معمولی Lenovo است. هر دو با هم ترکیب می‌شوند و زیبا به نظر می‌رسند.

همچنین بخوانید :

لپتاپ لنوو یوگا 9 آی

در زیر یک صفحه نمایش لمسی بزرگ 16:10 QHD+ وجود دارد. در بخش بعدی بیشتر به صفحه نمایش خواهیم پرداخت. در بالای آن یک وب کم FHD قرار دارد که دارای قابلیت IR برای بازگشایی چهره Windows Hello است. پنل بیشتر شیشه ای است و حاشیه‌های بالا و کناره‌ها معقول است. ما از قاب پایینی کمی ناامید هستیم، به خصوص که تا حدی پلاستیکی است. این صفحه نمایش 16:10 است، بنابراین انتظار داشتیم که حاشیه قاب کمتری مانند سایر مدل‌های 16:10 وجود داشته باشد.

در قسمت جلو یک صفحه کلید و یک ترک پد بزرگ قرار دارد. در بخش بعدی این موارد را با جزئیات بیشتری پوشش خواهیم داد. اما یک اسکنر اثر انگشت نیز در گوشه سمت راست پایین صفحه کلید وجود دارد. لولا نیز بسیار قابل توجه است زیرا به عنوان نوار صوتی نیز عمل می‌کند و حاوی دو اسپیکر است.

قسمت پایین تقریباً به اندازه درب صاف است. یک دسته پیچ Torx صفحه پایین را در جای خود نگه می‌دارد، اما بسیار تمیز است. همچنین در اینجا جایی برای فن‌ها و بلندگوهای اصلی رو به پایین وجود دارد.

اکنون در مورد IO بحث می‌کنیم. IO باریک 2 در 1، محدود است، اما هنوز هم بسیار مناسب است. از سمت راست شروع می‌کنیم، یک دکمه روشن/خاموش و یک USB-C تکی وجود دارد که از DisplayPort و PowerDelivery پشتیبانی می‌کند. جک ترکیبی هدفون/میکرون نیز وجود دارد. به سمت جلو تعدادی سوراخ برای بلندگوها وجود دارد.

سمت چپ کمی بیشتر از سمت راست دارد. دو پورت Thunderbolt 4 USB-C وجود دارد که یکی از آن‌ها از شارژ پشتیبانی می‌کند. یک پورت USB-A نیز وجود دارد. در نهایت، چند سوراخ دیگر برای بلندگوی سمت چپ، به سمت جلو وجود دارد. در این مدل هیچ اسلات کارت HDMI یا SD وجود ندارد.

به طور خلاصه، طراحی واقعا خوب است. اما وقتی آن را با یک لپ‌تاپ سنتی مقایسه می‌کنید، شکست می‌خورد. اما این یک لپ‌تاپ یوگا است، بنابراین به دلیل ویژگی‌های اضافه شده – که بزرگترین آن‌ها لولای 360 درجه است، شایسته نمره قبولی است. نکته اصلی مجموعه یوگا این است که لولا به صفحه نمایش اجازه می‌دهد تا در پشت لپ تاپ کاملاً صاف شود. در اصل تبلت می‌شود.

بررسی لپ تاپ Lenovo Yoga 9i

هندلینگ در این حالت کاملاً خوب است، زیرا دستگاه هنوز به اندازه کافی سبک است که می‌توان با یک دست آن را نگه داشت. همچنین بیش از حد ضخیم نیست، اگرچه یک iPad آشکارا نازک تر است. با این حال، برای 2 در 1، خوب است. نسبت به مدل‌های قبلی یوگا، به نوعی طراحی لولا در اینجا برتر و بی‌نقص است.

صرف نظر از محدودیت‌ها، ما ویژگی ها لپ تاپ لنوو یوگا 9 آی در طراحی را در کل دوست داریم. این فقط همانطور که در نظر گرفته شده است کار می‌کند و لنوو به خوبی آن را طراحی کرده است. ویژگی‌های اضافه شده نوار صوتی و لولای 360 درجه با پایه‌های لاستیکی لغزنده و حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش، کاستی‌ها را جبران می‌کنند، و مهم نیست که چگونه آن را در دست بگیرید، مانند یک دستگاه ممتاز به نظر می‌رسد.

همچنین بخوانید :

صفحه کلید و ترک پد لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 9i

نمی‌توانیم بگوییم صفحه‌کلید به اندازه‌ای که در مدل‌های Thinkpad دیده ‌ایم درخشان است، اما مطمئناً در مقایسه با اکثر مدل‌های باریک و سبک بالاتر از حد متوسط است. چیدمان صفحه کلید کاملا عادی است و جایی برای Numpad وجود ندارد. اما چند کلید رسانه ای مفید و یک اسکنر اثر انگشت، مقداری از فضای سمت راست را اشغال کردند. طرح بندی‌های عجیب و غریب بسیار جذاب است، بنابراین واقعاً از توجه لنوو به جزئیات، قدردانی می‌کنیم.

صفحه کلید دارای نور پس زمینه است، با این حال، نور پس زمینه سفید روی کلیدهای نقره ای چندان مشخص نیست، به خصوص که کنتراست بین کلیدها و صفحه کلید وجود ندارد. حسگر نور پس زمینه باعث می‌شود تا نور فقط در تاریکی اتفاق بیفتد. بنابراین روشن ماندن این ویژگی در طول روز مانند سایر مدل‌ها مانع بزرگی نیست.

مجموعه ای از کلیدهای ویژه در ستون سمت راست وجود دارد. در زیر کلید delete، کلید عملکرد قرار دارد که در تغییر حالت عملکرد همانند Fn-Q عمل می‌کند. در زیر یک دکمه اختصاصی برای محو کردن پس‌زمینه وب‌کم وجود دارد. بعد از آن دکمه ای است که تنظیمات EQ را بین سه پیش تنظیم تغییر می‌دهد. و در نهایت کلیدی برای تغییر تم بین حالت روشن و تاریک – ویژگی بسیار جالب برای نمایشگرهای OLED.

ترک پد در این لپتاپ لنوو یوگا 9 آی عالی است. این بسیار بزرگ است و از شیشه ساخته شده است، بنابراین ردیابی و حرکات لمسی بسیار روان و دقیق هستند. این یکی از بهترین ترک‌پدها در لپ تاپ‌ها است.

معرفی لپ تاپ لنوو یوگا 9 آی

ترک‌ پد به سبک کلیک پد است، بنابراین کلیک‌های راست و چپ را می‌توان در گوشه‌های پایینی فعال کرد. برای کلیک چپ نیز می‌توان روی بقیه صفحه لمسی کلیک کرد. فشار دادن مرکز بسیار محکم تر از گوشه‌ها است. البته به طور پیش فرض، ضربه‌های تک و دو انگشتی نیز به عنوان کلیک ثبت می‌شود.

این مدل دارای یک ورودی صفحه نمایش لمسی است. این یکی از ویژگی‌های اصلی این مدل است، زیرا طراحی 2 در 1 است و می‌توانید صفحه نمایش را به اطراف بچرخانید تا بیشتر شبیه تبلت عمل کنید. صفحه لمسی مشکلی ندارد، اما در مقایسه با آیپد یا سرفیس مایکروسافت، عالی نیست. به نظر می‌رسد مانند اکثر تلفن‌ها و تبلت‌ها فاقد پوشش اولئوفوبیک است. شاید یک محافظ صفحه این مشکل را برطرف کند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش یک نقطه فروش بسیار خوب برای این لپ تاپ است. پنل OLED 14 اینچی 2880×1800 منظره ای است که باید هر روز به آن نگاه کرد. همه همیشه عاشق لپ تاپ‌های OLED هستند، زیرا از نور پس‌زمینه و درخشش IPS درایور روزانه خود فاصله می‌گیرند و از نسبت کنتراست نامحدود لذت می‌برند.

برخی از عوارض جانبی OLED وجود دارد که قبل از تصمیم به خرید باید به آن‌ها توجه کرد. برای شروع، زوایای دیدبه اندازه پنل‌های IPS سطح بالا، خوب نیست. همچنین، “نابودی رنگ سیاه” می‌تواند یک مشکل در این لپ تاپ باشد. هنگام تماشای برنامه‌ها در نتفلیکس، صحنه‌های تاریک معمولاً پیکسلی به نظر می‌رسند. در IPS، این‌ها به نوعی توسط نور پس‌زمینه پاک می‌شوند، جایی که رنگ‌های سیاه در سطوح روشنایی بالا خاکستری‌تر به نظر می‌رسند. اما در OLED، رنگ‌های مشکی واقعاً سیاه هستند و پیکسل‌بندی بسیار واضح‌تر است، حتی در برخی نقاط حواس‌تان را پرت می‌کند. تنها راه حل این است که روشنایی را کم کنید تا کنتراست پیکسلی آنقدر بد نباشد.

نقد لپ تاپ لنوو یوگا 9 آی

این یک صفحه نمایش عالی است. لپ تاپ‌های OLED به اندازه کافی در دسترس نیستند، بنابراین قطعاً یک ویژگی مهم است که می‌تواند برخی را جذب کند.

سخت افزار و عملکرد لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 9i

این نمونه بررسی شامل یک Intel Alder Lake i7-1260P است. این یک CPU با برند اینتل Evo است زیرا نه تنها شامل 4 هسته برای پردازش عملکرد است، بلکه 8 هسته اضافی نیز برای کارایی وجود دارد. بنابراین برنامه‌های با تقاضای پایین تر باید به جای آن از این هسته‌های ولتاژ پایین تر استفاده کنند که باعث صرفه جویی در مصرف باتری می‌شود.

عملکرد کلی واقعا خوب است. همه چیزها را از به خوبی مدیریت می‌کند و احتمالاً یک ماشین کار خوب خواهد بود، حتی اگر فکر کنید که دستگاه به عنوان یک رایانه مصرف کننده محتوا جذاب تر است. همچنین شامل 16 گیگابایت رم است که برای استفاده روزانه کافی است. همچنین تنظیمات 8 گیگابایتی نیز وجود دارد که ممکن است برای برخی کافی نباشد.

Yoga 9i دارای یک پردازنده جدید نسل دوازدهم اینتل Core i7-1260P، حداکثر 16 گیگابایت رم و یک ترابایت SSD است که نویدبخش سرعت زیادی برای تمام نیازهای بهره وری استاندارد شما است. در میان دستگاه‌های فوق قابل حمل بدون گرافیک مجزا، امتیازات بالاتری را در Geekbench 5، PCMark 10 و Cinebench به دست آورد. با این حال، پردازنده گرافیکی یکپارچه Intel Iris آن به این معنی است که حتی اگر زمان ثابتی 37 ثانیه را در معیار رمزگذاری ویدیوی 4K ما در Handbrake ارسال کرده است، اگر می‌خواهید کارهای سنگین زیادی مثل ویرایش عکس یا فیلم انجام دهید، ممکن است بخواهید لپ تاپی با گرافیک مجزا داشته باشید.

یک شکایت کوچک در مورد عملکرد 9i این است که وقتی واقعاً به آن فشار می‌آورید، ممکن است صدای ناله‌ای از فن بشنوید. ما فقط در حین بازی با این مورد مواجه شدیم و ممکن است آنقدرها حواس شما را پرت نکند. اما حتی اگر این کار را انجام دهید، می‌توانید حالت لپتاپ لنوو یوگا 9 آی را برای کاهش نویز تغییر دهید.

طراحی لپ تاپ لنوو یوگا 9 آی

در حین استفاده معمولی، فن‌ها واقعاً زیاد کار نمی‌کنند. استریم کردن ویدیوها معمولاً نیاز به فن ندارد، که خوب است. اما در نهایت، اگر به اندازه کافی در وب گشت و گذار کنید، فن‌ها با سرعت متوسط، در حدود 34dB(A) حرکت می‌کنند. اگر در یک اتاق ساکت باشید، مطمئناً متوجه سر و صدا خواهید شد. تقاضاهای سنگین اینترنت منجر به افزایش سرعت فن شد. اما دمای CPU به طور متوسط حدود 57 درجه سانتیگراد است که بسیار خوب است.

حتی در بازی، میانگین دما در 63 درجه سانتیگراد بود و تنها در 79 درجه سانتیگراد به اوج خود رسید. من این سناریو را بالاترین سناریویی که فن‌ها دریافت کرده‌اند در نظر می‌گیرم، که هنوز هم تنها 42dB(A) در خنک‌کننده هوشمند بود. بنابراین در مجموع، بسیار قابل تحمل است. نگه داشتن لپ تاپ در حالت بی صدا این نتایج را کاهش می‌دهد.

وب کم در این لپتاپ لنوو یوگا 9 آی بسیار خوب است. این یک شوتر FHD است و تصاویر با نور خوب بسیار واضح به نظر می‌رسند و احتمالاً به فوکوس خودکار مربوط می‌شود. شما در نور ضعیف‌تر کمی جزئیات را از دست می‌دهید، اما مطمئناً وبکم بدتر از آن را هم دیده‌ایم. در یک اتاق کاملا تاریک، من انتظار دارم دوربین بی فایده باشد. تقریباً هر دوربینی چنین است، اما با این دوربین، شما از مزایای صفحه نمایش روشنایی خوب برخوردار هستید. بنابراین افزایش روشنایی در تمام طول مسیر مانند یک فلاش عمل می‌کند.

عمر باتری لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 9i

امکانات لپ تاپ لنوو یوگا 9 آی

این مدل دارای باتری 75 Whr می‌باشد. این چیزی است که من برای این اندازه لپ تاپ انتظار دارم. من نخواهم گفت که باتری لپتاپ لنوو یوگا 9 آی نتایج درخشانی دارد، زیرا بهتر از این هم وجود دارد. اما مطمئناً با یک بار شارژ می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید. اما انتظار نداشته باشید تمام روز را بدون شارژر خود بگذرانید. بسیاری از آن احتمالاً مربوط به صفحه نمایش با وضوح بالا همراه با پنل لمسی است. کاهش روشنایی تا حدی کمک می‌کند. کارایی پلتفرم اینتل بقیه تقصیرها را بر عهده دارد.

قیمت لپ تاپ لنوو یوگا 9 آی

Lenovo Yoga 9i با قیمت 1729 دلار برای پیکربندی آزمایش شده در دسترس خواهد بود. برای لپ تاپ بسیار مناسب است، اما با توجه به اینکه این لپتاپ لنوو یوگا 9 آی ۲ در ۱ ممتاز با قلم و صفحه نمایش OLED با قابلیت لمسی است، قیمت منصفانه‌ای است. برای صرفه جویی می‌توانید مدل سطح پایین تر را در نظر بگیرید که در حال حاضر در وب سایت لنوو با قیمت 1149 دلار به فروش می‌رسد. مشخصات مشابهی دارد، اما با 8 گیگابایت رم، SSD کوچکتر و صفحه نمایش FHD+ IPS.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

اگر در تلاش برای اجتناب از iPad هستید و عمدتاً از رایانه خود فقط برای مصرف رسانه استفاده می‌کنید، مطمئناً می توانیم یوگا را توصیه کنیم. به اندازه کافی قابل حمل و سبک است که بتوانید از آن برای تماشای فیلم یا گشت و گذار در وب استفاده کنید. اما برای یادداشت برداری، همچنان iPad یا حتی Surface Pro بهتر هستند. به عنوان یک لپ تاپ، این دستگاه بسیار توانا است. CPU عالی است و پیکربندی فعلی دارای رم کافی برای انجام تقریباً هر کاری است که یک کاربر معمولی می‌خواهد انجام دهد. با این حال، ای کاش یک SSD بزرگتر داشت، به خصوص که ارتقا آن ناخوشایند است.

تنها چیزی که می‌توان از آن شکایت کرد عمر باتری است. و این واقعاً بد نبود، فقط عالی نبود. احتمالاً اینتل در اینجا مقصر است (طبق معمول)، اما احتمالاً صفحه نمایش نیز با آن ارتباط دارد. اگر آن‌ها از پردازنده Ryzen استفاده می‌کردند، شاید شاهد بهبود 20 درصدی بودیم.

علاوه بر این، تنها ناراحتی‌های دیگر ما از لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 9i واقعا جزئی است. پوشش غیر اولئوفوبیک روی صفحه نمایش و حاشیه‌ها می‌تواند بهتر باشد. پایه‌های لاستیکی می‌توانند کمی پهن‌تر و چسبناک‌تر باشند. همچنین هیچ کارت خوان SD وجود ندارد. با این حال بدون این ویژگی‌ها نیز می‌توان زندگی کرد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402