لپتاپ Razer Blade 14: بررسی مشخصات تیغه بران ریزر

لپتاپ گیمینگ Razer Blade 14
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کمپانی ریزر که اکثر ما آن را با لوازم جانبی گیمینگ باکیفیت می‌شناسیم، لپتاپ Razer Blade 14 را به تازگی به بازار عرضه کرده است. این سیستم قدرتمند در کالبد یک لپ تاپ باریک قرار گرفته است.

در ابتدا معرفی لپ تاپ ریزر Blade 14 باید بگوییم که این محصول تمام مواردی که از سیستم رده‌بالا انتظار می‌رود را در خود جای داده و به بهانه ابعاد کوچک، کارایی خود را زیر سؤال نمی‌برد. از ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به نمایشگر 165 هرتزی باکیفیت، عملکرد مناسب در اجرای بازی‌ها با رزولوشن 1080p و 1440p، کیفیت ساخت عالی، پورت‌های متنوع برای کاربران حرفه‌ای و ابعاد مناسب اشاره کرد. عموما این محصول بیشتر برای کسانی طراحی شده که نیاز به یک لپ‌تاپ گیمینگ در ابعاد جمع‌و‌جور دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی لپتاپ Razer Blade 14 سال 2022 بپردازیم و مشخصات آن را به طور کامل برای شما شرح دهیم با ما در پلازا همراه باشید.

با تماشای ویدیوی زیر می توانید اطلاعات جذابی درباره لپتاپ قدرتمند Razer Blade 14 ریزر کسب کنید.

در ادامه می‌خوانید

نقد لپتاپ Razer Blade 14

لپ تاپ 14 اینچ ریزر بلید، یک محصول رده بالا و گران قیمت است که با صفحه‌نمایش باکیفیت با رنگ‌های دقیق و سخت‌افزار توانمند در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. به طور کلی مشخصات لپتاپ Razer Blade 14 بسیار جذاب است و این لپ‌تاپ با چهار مدل گرافیک RTX 3060، RTX 3070 Ti، RTX 3080 و RTX 3080 Ti و پردازنده AMD Ryzen 9 5900HX یا 6900HX قابل خریداری است. تاکنون متوجه مشخصات قدرتمند این لپ‌تاپ شده و باید بدانید که در کنار این ویژگی‌ها می‌توانیم 16 گیگابایت حافظه رم با فرکانس 4800 مگاهرتز را بیابید که متأسفانه غیر قابل ارتقا است.

نقاط قوت

  • عملکرد گیمینگ بی‌‌نظیر
  • نمایشگر چشم‌نواز با رنگ‌های جذاب
  • طراحی باریک  و سبک
  • ترک پد بزرگ و سریع
  • پورت‌های متنوع

نقاط ضعف

  • محدود بودن به 16 گیگابایت حافظه رم غیرقابل ارتقا
  • قیمت بالا

طراحی لپ تاپ ریزر Blade 14

از نظر طراحی، لپ تاپ ریزر Blade 14 تفاوت چندانی با نسل قبل خود ندارد و شاهد همان شاسی فلزی مقاوم و رنگ مشکی جذاب هستیم. یکی از ویژگی های لپ تاپ ریزر Blade 14 که آن را از سایر لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار متمایز می‌کند، ابعاد کوچک و وزن سبک آن است.

نمای پشت لپتاپ Razer Blade 14

با ابعاد 22 در 32 و ضخامت 1.7 سانتی‌متر و وزن 1.78 کیلوگرم با نوت بوکی سبک‌وزن مواجه هستیم. از نظر ابعاد تفاوت چندانی میان این لپ‌تاپ گیمینگ و محصولات فوق باریکی همچون مک بوک پرو M2 و 14 اینچ وجود ندارد و جالب است که بدانید وزن دستگاه تنها 180 گرم از مک بوک پرو 14 اینچی 2021 سنگین‌تر است. این موضوع باعث می‌شود که لپ‌تاپ 14 اینچ ریزر بلید گزینه بی‌نقصی برای مهندسین و دانشجویانی که نیاز به لپ‌تاپ سبک و در عین حال قدرتمند دارند باشد.

روکش بدنه دستگاه از جنس آلومینیوم برس خورده با رنگ مشکی جذاب است که کیفیت لولا و بدنه نوید یک لپ‌تاپ خوش‌ساخت را می‌دهد که تا سال‌ها می‌توانید بر روی دوام آن حساب باز کنید. در هنگام فشار به بدنه فرورفتگی خاصی مشاهده نمی‌شود و درب دستگاه نیز حتی با فشار آوردن، بیش از حد خم نمی‌شود. حس لمس دستگاه بسیار شبیه به محصولاتی همچون مک‌بوک‌های اپل است. بخش بالای نمایشگر دستگاه نیز میزبان وب کم است.

در بخش پشتی دستگاه لوگوی مار سه سر ریزر قرار دارد که به تمام افرادی که برای اولین بار این لپ‌تاپ را می‌بینند، یادآوری می‌کند که با یک محصول مخصوص بازی و رده‌بالا مواجه هستند. استفاده از ابعاد 14 اینچی باعث شده است که فضای اختصاص یافته به کیبورد چندان زیاد نباشد، هرچند شما به خوبی و بدون مشکل خاصی می‌توانید از کیبورد دستگاه بهره ببرید و به کمک آن تایپ کنید. یکی از ویژگی‌های جذاب این کیبورد پشتیبانی از RGB است که کمپانی سازنده این چراغ‌ که شخصی‌سازی بالایی دارند را Razer Chroma می‌نامد.

کیبورد لپتاپ Razer Blade 14

دسترسی به کلیدها آسان است و تکیه‌گاه برای قرارگیری مچ دست در هنگام تایپ وجود دارد. در دو طرف کیبورد حفره‌های بلندگو قرار دارند و در بخش پایین کیبورد می‌توانیم ترک پد را بیابیم که از جنس شیشه است. این بخش از دستگاه ظاهری مستطیلی شکل و پهن دارد که حرکت انگشتان به نرمی بر روی آن صورت می‌گیرد و هنگام کلیک یک صدای بم و رضایت بخش ایجاد می‌کند.  تنها مشکل لپتاپ Razer Blade 14 در بخش طراحی باقی ماندن اثر انگشت بر روی بدنه آن است که با توجه به رنگ و جنس آن این مسئله چندان دور از انتظار نیست.

همچنین بخوانید :

اتصالات و درگاه‌ های لپتاپ Razer Blade 14

یکی از مشخصات لپ تاپ ریزر Blade 14 2022 وجود درگاه‌های فیزیکی به مقدار نیاز است. در این بخش شاهد تنوع پورت نسبتاً بالایی هستیم. در کنار‌ه‌های دستگاه می‌توانید دو عدد درگاه USB-A، دو پورت USB-C، درگاه HDMI 2.1، جک 3.5 میلی‌متری هدفون را بیابید. این دستگاه فاقد هرگونه پورت اترنت است بنابراین برای استفاده از اینترنت به وای‌فای محدود خواهید بود که این موضوع برای اکثر کاربران مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

درگاه های لپتاپ ریزر Blade 14

در بخش اتصالات بی‌سیم نیز کمبود خاصی احساس نمی‌کنیم و پشتیبانی از Wi-Fi 6E (802.11ax) و فناوری بلوتوث 5.2 است. شما به لطف پشتیبانی از این نسخه بلوتوث می‌توانید لپ‌تاپ‌ خود را به انواع هدفون‌های بی‌سیم به صورت پایدار متصل کنید.

صفحه نمایش لپ تاپ ریزر Blade 14

در بخش نمایشگر لپ تاپ ریزر Blade 14 2022 نیز شاهد عملکرد مناسبی هستیم. در بخش وضوح باید بگوییم که دستگاه دارای نسخه‌هایی با رزولوشن Full HD و QHD است که بسته به نیاز و بودجه خود از میان آن‌ها قابلیت انتخاب دارید. رفرش ریت دستگاه در مدل فول‌اچ‌دی 144 هرتز و در مدل‌های QHD به 165 هرتز افزایش می‌یابد. این موضوع باعث می‌شود که بازی‌ها در این صفحه‌نمایش بسیار سریع به نظر برسند و در بازی‌های FPS از رقبای خود قوی‌تر ظاهر شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله رفرش ریت نمایشگر مراجعه کنید.

صفحه نمایش لپتاپ Razer Blade 14

نمایشگر دستگاه را یک پوشش مات پوشانیده که عملکرد ضد انعکاس مناسبی دارد و پشتیبانی از AMD FreeSync بیش از قبل این محصول را به لپ‌تاپی گیمینگ تبدیل می‌کند. اگر شما اهل انجام بازی نیستید، نیاز نیست که نگران باشید؛ زیرا لپتاپ Razer Blade 14 از استاندارد DCI-P3 100 درصد پشتیبانی می‌کند و رنگ‌ها در این نمایشگر 16:9 بسیار نزدیک به واقعیت به نظر می‌رسند. به لطف رنگ‌های واقعی از لپتاپ مخصوص بازی ریزر می‌توان برای اعمالی همچون ویرایش ویدیو و تصویر بهره برد. وب کم دستگاه نیز دارای وضوح 1080P است که به کمک آن می‌توانید تماس‌های ویدیویی با کیفیتی را ثبت کنید.

عملکرد و ویژگی های سخت افزاری

عملکرد سخت‌افزاری یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در محصولات گیمینگ است. در این بخش نیز این دستگاه قوی ظاهر شده است و در اجرا بازی‌های مختلف و نرم‌افزارهای سنگین هیچ‌گونه کمبودی حس نخواهید کرد. پردازنده لپ تاپ ریزر Blade 14 2022 توسط کمپانی AMD ساخته شده است و مدل آن Ryzen 9 6900HX است. این پردازنده دارای 8 هسته و 16 رشته است.

عملکرد CPU در حد لپ‌تاپ‌های رده بالا است و یکی از بهترین گزینه‌های بازار در حد لپ‌تاپ‌ مخصوص بازی است و مشکل خاصی ندارد. هرچند به لطف بهینه‌سازی اینتل عملکرد این سی پی یو به i9-12900H اینتل نمی‌رسد اما در اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای مختلف عملکردی نزدیک به هم دارند و نمی‌توانید در استفاده‌های روزمره تفاوت خاصی را میان آن‌ها مشاهده کنید.

نما کنار لپ تاپ ریزر Blade 14

مدل 1080p 144Hz لپ‌تاپ دارای پردازنده گرافیکی RTX 3060 و مدل‌های گران‌قیمت‌تر از گرافیک‌های قدرتمند RTX 3070 Ti  و 3080 Ti استفاده می‌کنند که در راهنمای خرید کارت گرافیک گیمینگ به طور کامل در مورد نسخه PC آن‌ها صحبت کردیم. به لطف توان بالایی گرافیکی و قابلیت‌های متعدد گرافیک‌های انویدیا شما از این لپ‌تاپ می‌توانید برای مصارف گوناگونی همچون بازی، ویرایش ویدیو، ساخت انیمیشن‌‌های ویدیویی استفاده کنید.

به طور کلی نسخه 3070 لپتاپ Razer Blade 14 می‌تواند اکثر بازی‌های روز را با کیفیت QHD با نرخ 60 فریم اجرا کند که این مقدار در بازی‌های سبک‌تر و فعال‌سازی Nvidia DLSS به بیش از این مقدار افزایش می‌یابد. هرچند نسخه  3080 Tiعملکرد بهتری دارد؛ اما با توجه به قیمت بالا خرید آن را چندان نمی‌توان پیشنهاد کرد.

یکی از نکاتی که در هنگام استفاده از این laptop شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، صدای آن است. صدای دستگاه در اجرای آزمون‌های مختلف عملکرد بسیار آرام است و فن‌ها دوگانه آن به خوبی هوا در بخش‌های مختلف تهویه می‌کنند.

فن های خنک کننده ریزر بلید 14 اینچ 2022

حافظه لپ تاپ ریزر Blade 14 یک ترابایت از نوع NVMe SSD است که توسط سامسونگ با پشتیبانی از PCIe 4 ساخته شده و سرعت نوشتن و خواندن آن به ترتیب 2,083 و 4,942 مگابایت بر ثانیه است. متأسفانه دستگاه فاقد نسخه‌های با رم بیش از 16 است و به علت اتصال به برد شما نمی‌توانید، حافظه آن را تغییر یا ارتقا دهید.

همچنین بخوانید :

شارژدهی و طول عمر باتری لپ تاپ ریزر Blade 14

لپتاپ Razer Blade 14 دارای یک باتری 61.6 وات‌ساعتی است و ظرفیت آن کمتر از بسیاری از لپ‌تاپ‌های گیمینگ است. در طول تست‌های مختلف این لپ‌تاپ با روشنایی 50 درصد قادر به پخش ویدیو تا 8 ساعت بود که با توجه به سخت‌افزار قدرتمند آن رقم چندان بدی نیست. برای وب‌گردی نیز شما می‌توانید تا 7ساعت وب گردی بر روی باتری آن حساب باز کنید.

لوازم جانبی لپتاپ Razer Blade 14

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام اجرای بازی‌های سنگین لپ‌تاپ بیش از دو ساعت قادر به شارژ دهی نخواهد بود به همین دلیل در هنگام بازی باید آن را به شارژ متصل کنید. از طرفی دیگر با روشن بودن نور RGB و اتصالات این مقدار ممکن است تغییر کند. سرعت شارژدهی لپ‌تاپ کافی است و به لطف استفاده از آداپتور 230 واتی در کمتر دو ساعت می‌تواند آن را شارژ کنید. با توجه به اختصاصی بودن برای بازی و قیمت لپ تاپ ریزر Blade 14 2022 این محصول عملکرد مناسبی را شارژدهی و طول عمر باتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

جمع بندی

در این مقاله به نقد لپ تاپ ریزر Blade 14 پرداختیم و نقاط قوت و ضعف آن را برای شما شرح دادیم. به طور کلی ریزر بلید 14 یک نوت بوک رده‌بالا با ابعاد مناسب است که در اجرای برنامه‌های تخصصی و بازی‌های سنگین پاسخگو نیازهای شما خواهد بود.

لپ تاپ 14 اینچ ریزر بهترین لپ تاپ برای افرادی که نیاز به یک لپتاپ با نمایشگر بزرگ دارند یا تمایلی به صرف هزینه‌های بالا ندارند نیست. این لپ‌تاپ با هدف حمل آسان طراحی شده است و با توجه به سخت‌افزار قیمت آن به هیچ وجه پایین نیست. موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید عدم ارتقا رم است که این موضوع برای کاربران عادی چندان موضوع بزرگی نیست. در صورتی که بخواهیم با دیدی آینده‌نگرانه نگاه کنیم؛ نوت بوک Razer Blade 14 بهترین گزینه برای مصارفی همچون طراحی‌های سه‌بعدی سنگین که نیاز به حافظه رم بالایی دارند نیست.

لپ تاپ Razer Blade 14

خرید لپ‌تاپ Razer Blade 14 برای افرادی که تمایل دارند، توان سخت‌افزاری بالا را در یک بدنه کوچک با صفحه 14 اینچ داشته باشند مناسب است. از طرفی دیگر صدای لپ‌تاپ در اجرای فشارهای سنگین بسیار کم است. تنها ممکن است در هنگام اجرا بازی و فشار دما آن مقداری گرم شود؛ اما به هیچ‌وجه این مقدار در حد نگران‌کننده‌ای نیست. سخت‌افزار قدرتمند و ظاهری جذاب را نمایشگری چشم‌نواز همراهی می‌کند که در آن می‌توانید مشغول به انجام بازی‌های مختلف شوید، فیلم تماشا کنید و تصاویر مختلف را ادیت کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402