بررسی ساعت هوشمند Garmin Vivosmart 5

ساعت هوشمند Garmin Vivosmart 5
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ساعت هوشمند Garmin Vivosmart 5 یکی از جدیدترین ساعت‌های هوشمند است. ویژگی‌های ساعت هوشمند Vivosmart 5 گارمین شما را حیرت زده خواهد کرد. در ادامه با بررسی ساعت هوشمند گارمین ویو اسمارت 5 همراه پلازا باشید.

از ساعت هوشمند Venu 2 GPS گرفته تا Lili مد روز، گارمین برخی از بهترین و زیباترین ساعت‌های موجود در بازار را می‌سازد. اما همه به ویژگی‌های پیشرفته و طراحی‌های مد روز اهمیت نمی‌دهند. اگر به دنبال یک ردیاب تناسب اندام ساده و با کاربرد آسان هستید، Garmin Vivosmart 5 با قیمت ۱۴۹.۹۹ دلار ممکن است با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. با معرفی گجت هوشمند Garmin Vivosmart 5 در ادامه همراه پلازا باشید.

در ادامه می‌خوانید:

بررسی ساعت هوشمند Garmin Vivosmart 5

امکانات ورزشی ساعت هوشمند گارمین ویو اسمارت 5، سیستم 24 ساعته تمام اصول اولیه، از جمله فعالیت، کالری سوزانده شده، ضربان قلب، قدم‌ها و خواب، به علاوه چند معیار بهداشتی پیشرفته مانند اشباع اکسیژن خون (SpO2)، ذخایر انرژی، میزان تنفس و سطح استرس را کنترل می‌کند. این گزینه مناسبی برای تازه واردان به ردیابی تناسب اندام است، اما پس از Fitbit Charge 5 که دارای صفحه نمایش لمسی رنگی برتر، GPS داخلی و پشتیبانی پرداخت بدون تماس با همان قیمت است، قرار دارد.

طراحی و صفحه نمایش

گارمین پوشیدنی‎های مختلفی تولید می‌کند، بنابراین تمایز بین آن‌ها ممکن است گیج کننده باشد. در مقایسه با سایر برندها، Vivosmart 5 بیشتر با Fitbit Charge 5 و Polar Unite 149.95 دلاری رقابت می‌کند. از نظر زیبایی، Vivosmart 5 برای یک ردیاب تناسب اندام متمرکز بر ورزش، با یک قاب پلی کربنات، یک لنز اکریلیک و یک بند سیلیکونی بسیار استاندارد به نظر می‌رسد. این در دو سایز کوچک/متوسط (برای مچ‌های بین 4.8 تا 7.4 اینچ) و بزرگ (برای مچ‌های بین 5.8 تا 9 اینچ) عرضه می‌شود. شما می‌توانید نسخه کوچک/متوسط را در رنگ‌های مشکی، سفید یا نعنایی تهیه کنید، اما مدل بزرگ فقط در رنگ مشکی موجود است.

عمق ردیاب حدود 0.4 اینچ است و دارای صفحه نمایش لمسی OLED سیاه و سفید 0.73 در 0.41 اینچ (LW) با وضوح 154 در 88 پیکسل است. این یک دکمه فیزیکی چند منظوره دارد که در زیر نمایشگر قرار می‌گیرد. با وزن تنها 0.9 اونس، Vivosmart 5 برای پوشیدن 24 ساعته راحت است و آنقدر سبک است که به سختی متوجه روشن بودن آن می‌شوید.

ساعت هوشمند Vivosmart 5 گارمین

نمایشگر دستبند Vivosmart 5 هفت سطح روشنایی را ارائه می‌دهد، اما توجه داشته باشید که سه تنظیم بالاتر عمر باتری را کاهش می‌دهند. برای تنظیم روشنایی، به Settings > System > Brightness بروید. حتی در یک تنظیم روشنایی متوسط، صفحه نمایش واضح است و به راحتی در داخل و خارج از خانه قابل خواندن است. گزینه همیشه روشن در ویژگی های ساعت Garmin Vivosmart 5 وجود ندارد، اما می‌توانید مدت زمان قبل از خاموش شدن صفحه نمایش (کوتاه، متوسط یا طولانی) را از طریق منوی مشخصات ساعت هوشمند Garmin Vivosmart 5 تنظیم کنید.

برای بیدار کردن نمایشگر گجت پوشیدنی گارمین Vivosmart 5، به سادگی می‌چرخانید و مچ دست خود را به سمت بدنتان بلند می‌کنید. در آزمایش، این ژست بیشتر اوقات کار می‌کند، اما گاهی مجبور می‌شوید از روش‌های جایگزین استفاده کنید، مثل فشار دادن دکمه فیزیکی یا دو بار ضربه زدن روی صفحه نمایش.

برای مقایسه مشخصات فنی ساعت هوشمند گارمین ویو اسمارت 5، Fitbit Charge 5 دارای یک صفحه نمایش لمسی رنگارنگ AMOLED با گزینه همیشه روشن، یک لایه Corning Gorilla Glass با دوام تر برای محافظت از نمایشگر، و یک قاب آلومینیومی درجه یک است. Polar Unite همچنین دارای یک صفحه نمایش لمسی رنگی است، اما گزینه همیشه روشن ندارد.

ویژگی های ساعت هوشمند Garmin Vivosmart 5

برای اطلاع از فعالیت و سلامت خود، Vivosmart 5 دارای یک نمایشگر نوری ضربان قلب، یک شتاب سنج، یک حسگر نور محیط و یک مانیتور اشباع اکسیژن خون (SpO2) است. این ردیاب چند ویژگی اساسی ساعت هوشمند از جمله کنترل موسیقی، اعلان‌های تلفن هوشمند، گزارش‌های آب و هوا و یادآوری‌های تقویم را ارائه می‌دهد. از پرداخت‌های بدون تماس پشتیبانی نمی‌کند، این ویژگی در Charge 5 موجود است.

همانند Charge 5، Vivosmart 5 دارای درجه مقاومت 5ATM در برابر آب است، به این معنی که می‌تواند فشاری معادل عمق 164 فوت را تحمل کند. می‌توانید با خیال راحت آن را در باران یا برف و همچنین هنگام دوش گرفتن، شنا، شیرجه رفتن یا غواصی بپوشید، اما برای غواصی یا ورزش‌های آبی با سرعت بالا مناسب نیست. Unite دارای رتبه 3ATM است، به این معنی که تا عمق 98 فوت در برابر آب مقاوم است.

ساعت هوشمند گارمین ویو اسمارت 5

هنگامی که ویژگی کمک را فعال می‌کنید، ساعت پیامی با موقعیت مکانی شما به مخاطبین اضطراری از پیش بارگذاری شده ارسال می‌کند. Vivosmart 5 همچنین می‌تواند حوادث ایمنی مانند سقوط شدید را در حین فعالیت‌های خاص در فضای باز تشخیص دهد و به طور خودکار به مخاطبین اضطراری شما اطلاع دهد. به عنوان یک محدودیت، باید Vivosmart 5 را از طریق بلوتوث به برنامه Connect متصل کنید تا ویژگی‌های کمکی کار کنند.

باتری ساعت هوشمند گارمین ویو اسمارت 5

عمر باتری یکی از زمینه‌هایی است که Vivosmart 5 در آن می‌درخشد. باتری آن، حداکثر هفت روز وعده داده شده را محقق نکرد، اما همچنان با تنظیم روشنایی صفحه روی خودکار، شش روز و در بالاترین سطح روشنایی، پنج روز دوام آورد. Charge 5 همچنین وعده می‌دهد که تا یک هفته با یک بار شارژ کار کند، اما با فعال شدن تنظیمات نمایشگر همیشه روشن در آزمایش، تنها سه روز دوام آورد. Unite تا چهار روز را با شارژ وعده می‌دهد، اما در تجربه ما فقط سه روز دوام آورد.

ساعت هوشمند Garmin Vivosmart 5 چه چیزی را ردیابی می‌کند؟

Vivosmart 5 ضربان قلب شما، انرژی بدن، کالری سوزانده شده، دقایق ورزش (تمام ورزش‌های متوسط و شدید)، تنفس (متوسط تعداد نفس‌هایی که در دقیقه می‌کشید)، خواب، قدم‌‌ها و سطح استرس شبانه روزی را کنترل می‌کند. همچنین می‌تواند سطح SpO2 شما، VO2 Max، سن تناسب اندام، چرخه قاعدگی، میزان مصرف آب (که به صورت دستی وارد می‌کنید) را ردیابی کند و همچنین به صورت اختیاری برای شما یادآورهایی برای حرکت ارسال می‌کند و هشدارهایی در مورد بالا یا پایین بودن ضربان قلب را به شما اعلام می‌کند.

همچنین بخوانید :

برای ردیابی تمرینات، ساعت هوشمند گارمین ویو اسمارت 5 پروفایل‌های فعالیت زیر را ارائه می‌دهد: دوچرخه، تنفس، کاردیو، الپتیکال، HIIT، پیلاتس، شنا در استخر، دویدن، راه رفتن روی پله، قدرتی، تردمیل، پیاده روی و یوگا. این لیست نسبتاً محدود است (مثلاً گزینه دوچرخه سواری در فضای داخلی وجود ندارد) و شما می‌توانید هر بار حداکثر 10 مورد را به صفحه نمایش ردیاب خود اضافه کنید. می‌توانید نمایه‌های فعالیت را در دستگاه خود در طول فرآیند راه‌اندازی سفارشی کنید و انتخاب‌های خود را در هر زمان از طریق More > Garmin Devices > Vivosmart 5 > Activities در برنامه Connect ویرایش کنید.

مشخصات ساعت هوشمند Garmin Vivosmart 5

برای مقایسه، Charge 5 با 20 حالت تمرین کمی تنوع بیشتری ارائه می‌دهد، اما تنها شش حالت را در یک زمان در دستگاه پشتیبانی می‌کند. Unite با پشتیبانی همزمان از حداکثر 20 نمایه ورزشی روی دستگاه و بیش از 100 گزینه برای انتخاب – از بیسبال گرفته تا اسکیت، در این بخش برجسته است.

Charge 5 مجموعه حسگرهای پیشرفته تری را ارائه می‌کند، از جمله یک برنامه الکتروکاردیوگرام (ECG) که علائم فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) را بررسی می‌کند، ویژگی که معمولاً فقط در ساعت‌های گران تر یافت می‌شود، و همچنین GPS داخلی. عدم وجود GPS یکپارچه در Vivosmart 5 به این معنی است که باید تلفن خود را در طول تمرینات در فضای باز همراه داشته باشید تا بتواند مسافت، مکان، سرعت و سرعت شما را ردیابی کند.

Vivosmart 5 می‌تواند به طور خودکار تمرینات پیاده روی و دویدن را شناسایی و ردیابی کند (برای فعال کردن این ویژگی، به More > Garmin Devices > Vivosmart 5 > Activity Tracking در برنامه Connect بروید). در آزمایش، هیچ مشکلی برای ردیابی خودکار پیاده روی یا نمایش این رویدادها در جدول زمانی در برنامه Connect نداشت.

نحوه راه اندازی و استفاده از ساعت هوشمند Garmin Vivosmart 5

اگر در گذشته از سایر ساعت‌های گارمین استفاده کرده‌اید، فرآیند راه اندازی باید آشنا باشد. در هر صورت، پیکربندی و پیمایش Vivosmart 5 ساده است.

برای شروع، ابتدا باید برنامه Garmin Connect (موجود برای اندروید و iOS) را دانلود کنید و اگر ندارید یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس ساعت را وصل کنید تا شارژ شود و دکمه فیزیکی ساعت را فشار دهید تا روشن شود. برنامه Connect را در تلفن خود باز کنید. به More > Garmin Devices > Add Device بروید. سپس کد روی صفحه ساعت هوشمند Vivosmart 5 گارمین را وارد کنید تا از طریق بلوتوث به برنامه متصل شود.

مشخصات فنی ساعت هوشمند گارمین ویو اسمارت 5

از آنجا، می‌توانید به صورت اختیاری اعلان‌های گوشی هوشمند را فعال کنید تا به دستگاه منتقل شوند. سپس این برنامه چند سوال می‌پرسد، از جمله اینکه معمولاً چه ساعت‌هایی به رختخواب می‌روید و از خواب بیدار می‌شوید، و همچنین اینکه آیا می‌خواهید در آن ساعات اعلان دریافت کنید یا خیر. برای ردیابی دقیق فعالیت و تمرین، همچنین می‌پرسد که قصد دارید ردیاب را روی کدام مچ ببندید، یک سوال استاندارد در طول فرآیند راه اندازی ساعت.

اگر قبلاً یک حساب Garmin را راه اندازی نکرده‌اید، از شما می‌خواهد جنسیت، قد، وزن و تاریخ تولد خود را وارد کنید. بر اساس پاسخ‌های شما، گارمین اهدافی را برای دقیقه‌های ورزش هفتگی (پیش‌فرض 150)، مراحل و مصرف مایعات تعیین می‌کند.

دستگاه به طور خودکار هدف پیاده روی شما را هر روز بر اساس فعالیت قبلی شما افزایش یا کاهش می‌دهد. اگر هدف مصرف مایعات را فعال کنید، دستگاه توصیه خود را بر اساس تخمین میزان عرقی که در طول فعالیت‌های ردیابی شده از دست داده اید، افزایش می‌دهد. اگر اهداف شما خیلی سخت یا آسان هستند، می‌توانید آن‌ها را در برنامه Connect از طریق More > Garmin Devices > Vivosmart 5 > Activity Tracking ویرایش کنید.

شما ساعت هوشمند Vivosmart 5 گارمین را از طریق صفحه لمسی و دکمه فیزیکی هدایت می‌کنید. از صفحه اصلی ساعت، انگشت خود را به سمت بالا یا پایین بکشید تا در میان ویجت‌های خود پیمایش کنید: زمان/تاریخ، تقویم، آب و هوا، موسیقی (به شما امکان می‌دهد آهنگ‌های پخش شده در تلفن خود را کنترل کنید)، پیگیری سلامت زنان (قاعدگی شما را ثبت می‌کند و بررسی می‌کند که در کدام روز از سیکل قاعدگی خود هستید)، مصرف آب (به شما امکان می‌دهد میزان مصرف آب خود را ثبت و نظارت کنید)، My Day (تعداد قدم‌ها، دقیقه‌ها و کالری سوزی شما را نشان می‌دهد)، آمار سلامت (ضربان قلب و سطح استرس را نشان می‌دهد)، و Health Stats 2 (مدت خواب، پالس اوکس و تنفس شما را نشان می‌دهد). برای سفارشی کردن ویجت‌ها در دستگاه خود، در برنامه Connect به More > Garmin Devices > Vivosmart 5 > Appearance > Widgets بروید.

امکانات ورزشی ساعت هوشمند گارمین ویو اسمارت 5

برای دسترسی به منوی کنترل‌ها، از صفحه اصلی ساعت هوشمند Vivosmart 5 گارمین به سمت راست بکشید. به طور پیش فرض، منوی کنترل‌ها به شما امکان می‌دهد به ویژگی‌های Find My Phone و Do Not Disturb دسترسی داشته باشید، اما در صورت تمایل می‌توانید آن را با ابزارهای دیگر سفارشی کنید.

سخن پایانی

ساعت هوشمند Vivosmart 5 گارمین 149.99 دلاری یک ردیاب تناسب اندام رضایت بخش است. با طراحی ساده و رابط کاربری، به شما این امکان را می‌دهد که سطح فعالیت روزانه، اشباع اکسیژن خون، کالری سوزانده شده، ذخایر انرژی، ضربان قلب، چرخه قاعدگی، تنفس، خواب و استرس را به دقت زیر نظر داشته باشید. اگر در ردیابی تناسب اندام تازه کار هستید یا سادگی، سهولت استفاده و عمر باتری را در اولویت قرار می‌دهید، ممکن است دقیقا همان چیزی باشد که می‌خواهید. با این حال، با قیمت ساعت هوشمند Garmin Vivosmart 5، ممکن است بتوانید ساعت‌های هوشمند بهتری هم پیدا کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402