بررسی لپ تاپ دل XPS 17 مدل 2022 ؛ جدیدترین XPS شرکت Dell

لپ تاپ Dell XPS
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

لپ تاپ Dell XPS (2022) شبیه مدل سال گذشته به نظر می‌ر‌سد، اما همچنان یکی از ظریف ترین و براق ترین لپ تاپ های 17 اینچی موجود است. لپتاپ دل ایکس پی اس اکنون آخرین پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل را برای عملکرد حماسی به طور شگفت انگیزی در خود جای داده است.

Dell XPS 17 (2022) آشنا به نظر می‌رسد. از نظر فیزیکی، این مدل اصلاح شده 2022 برای XPS سال گذشته است – و همچنین مدل 2020. اما با توجه به اینکه این لپ‌تاپ یکی از ظریف ترین و براق ترین لپ‌تاپ‌های موجود است، بد نیست. با بررسی لپ تاپ Dell XPS 2022 چیزهای جدیدی را می‌توان در داخل آن پیدا کرد، به ویژه آخرین پردازنده‌های 12 نسل اینتل. واحد بررسی ما، Intel Core i7-12700H است، که دارای شش هسته عملکردی به علاوه هشت هسته کارآمد و توربو تا 4.7 گیگاهرتز است. در ادامه با معرفی لپتاپ دل ایکس پی اس 2022 همراه پلازا باشید تا اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم.

در ادامه می‌خوانید:

بررسی لپ تاپ Dell XPS 2022

راستش را بخواهید، حتی برای سخت‌گیرترین کاربران نیز باید CPU کافی باشد و آن را به یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها برای بهره وری و کاربران تجاری تبدیل می‌کند. اما اگر واقعاً اصرار دارید می‌توانید هزینه بیشتری بپردازید تا Dell به Core i9-12900K مجهز شود که تعداد هسته‌های یکسانی دارد اما در حداکثر فرکانس 5 گیگاهرتز است. اما واقعیت این است که شما به سختی تفاوت را احساس خواهید کرد.

قیمت لپ تاپ Dell XPS

Dell XPS 17 (2022) با قیمت 1749 دلار در ایالات متحده، 2099 پوند در انگلستان و 3999 دلار استرالیا شروع می‌شود، این اختلاف ظاهری در خارج از ایالات متحده ناشی از یک CPU با مشخصات بالاتر است. به هر حال، اگر برای شما ارزان نیست، با دیدن قیمت پیکربندی‌های دیگر، اوضاع بدتر می‌شود.

لپتاپ دل ایکس پی اس

برای مثال، صفحه نمایش لمسی فوق العاده UHD+ 300 دلار / 300 پوند اضافه می‌کند، دو برابر شدن رم به 32 گیگابایت، برای شما 150 دلار / 200 پوند و SSD 1 ترابایتی 100 دلار / 100 پوند هزینه اضافی دارد. همانطور که در اینجا پیکربندی شده است، شما نهایتا قیمت 2749 دلار، 2599 پوند در انگلستان و 4798 دلار استرالیا را دارید.

طراحی لپ تاپ Dell XPS

طراحی Dell XPS 17 (2022) یک طرح تکراری برای مدل سال گذشته و سال قبل است، اما ما از این بابت سپاسگزاریم. XPS فوق‌العاده براق و زیبا است، با شاسی اصلی و روکش صفحه‌نمایش از آلومینیوم ماشین کاری شده و تکیه گاه کف دست از فیبر کربن. به لطف حاشیه‌های بسیار باریک در چهار طرف نمایشگر، همچنان مدرن به نظر می‌رسد. و اینکه هنوز یک وب کم 720p با پشتیبانی از تشخیص چهره Windows Hello در بالا قرار دارد.

همچنین بخوانید :

شاسی بسیار محکم است و تخته کیبورد نسبتاً پایدار است، اگرچه کمی انعطاف پذیر است. ترک‌پد بزرگ تقریباً به خوبی سایر لپ تاپ‌های ویندوزی است. فقط مک بوک‌های اپل از ترک پدهای بهتر استفاده می‌کنند.

البته، این هنوز هم یک ماشین بزرگ است که وزن آن بیش از 2 کیلوگرم و اندازه آن بیش از 14 اینچ است، اما این مورد از بهترین لپ تاپ‌های 17 اینچی است. آن‌ها به سادگی هرگز قابل حمل نمی‎شوند. همانطور که گفته شد، حاشیه‌های باریک باعث می‌شود تا جای ممکن کوچک تر باشد و تضمین می‌کند که اگر لپ تاپی به این بزرگی دارید، حداقل از اندازه آن نهایت استفاده را ببرید.

لپتاپ دل ایکس پی اس

XPS 17 تقریباً به اندازه لپ تاپ‌های 17 اینچی قابل حمل است، به استثنای لپ تاپ سبک ال جی Gram 17 که با وزن 1.35 کیلوگرم بسیار سبک‌تر است.

درباره پورت‌ها، از یک طرف، چهار درگاه USB-C همگی از عملکرد کامل Thunderbolt 4 با ارائه انرژی و حالت DisplayPort alt پشتیبانی می‌کنند که بسیار عالی است. همچنین یک اسلات کارت SD با اندازه کامل و یک جک صدا نیز وجود دارد. اما هیچ USB Type-A، سوکت HDMI با اندازه کامل یا پورت LAN وجود ندارد، اما این بهایی است که برای ظاهر خوب و کناره‌های شاسی نازک می‌پردازید.

پردازنده و مشخصات لپ تاپ Dell XPS

لپتاپ دل ایکس پی اس اکنون با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل عرضه می‎شود و به لطف آن، از حافظه DDR5 که در این مدل 4800 مگاهرتز است، پشتیبانی می‌کند. حتی گزینه‌های پردازنده گرافیکی ثابت باقی می‌مانند و این واحد با RTX 3060 عرضه شد. در واقع، Dell مدل مشابهی را امسال ارسال کرد تا مقایسه آن آسان باشد.

عملکرد این دستگاه فوق العاده است و من آن را دوست دارم. وقتی صحبت از مواردی مانند ویرایش عکس‌های RAW در Adobe Lightroom Classic گرفته تا ویرایش ویدیوها در Premiere Pro می‌آید، هیچ چیز دیگری نمی‌توانم در اینجا بخواهم. استفاده از Dell XPS 17 9720 از هر زاویه ای لذت بخش است، چه در حال تماشای فیلم یا ساختن آن باشید.

CPU دارای معماری هیبریدی جدید اینتل است. در واقع دارای 14 هسته با شش هسته عملکردی یا P-core و هشت هسته کارآمد یا E-core است. فقط هسته‌های P ابر رشته هستند، بنابراین در مجموع 20 رشته وجود دارد. نکته معماری جدید بهره وری بهتر انرژی است. این چیزی است که در ابتدا در پردازنده‌های Arm دیده بودیم و اینتل با استفاده از یک زمان بندی برای هدایت وظایف به هسته‌های P و هسته‌های E، این ایده را تقلید می‌کند.

معرفی لپتاپ دل ایکس پی اس 2022

با شش هسته عملکرد و هشت هسته کارآمد، پردازنده Intel Core i7-12700H XPS 17 به اندازه پردازنده Core i9 برتر از آخرین نسل دوازدهم خانواده CPU Alder Lake اینتل هسته دارد. فقط با سرعت کلاک کمی پایین‌ تر کار می‌کند. همانطور که عملکرد پردازنده لپتاپ دل ایکس پی اس ۲۰۲۲ عالی است، این لپ تاپ هر چیزی را که می‌خواهید، انجام می‌دهد. به راحتی همه چیز را از رمزگذاری ویدیو گرفته تا رندرهای سه بعدی را به راحتی انجام می‌دهد. عملکرد تک هسته‌ای بی‌نظیر Alder Lake همچنین تضمین می‌کند که این لپ‌تاپ در کارهای روزمره مانند مرور وب، به راحتی کار کند.

در واقع، با 32 گیگابایت رم، به ندرت با کمبود حافظه مواجه می‌شوید، که انجام چند کار را آسان می‌کند. با این مقدار رم، تعویض داده‌های برنامه به SSD به ندرت اتفاق می‌افتد. حتی اگر اینطور باشد، یک SSD سریع PCIe Gen 4.0 برای به حداقل رساندن عملکرد تعویض دیسک آماده است. به طور کلی، این XPS 17 واقعاً یک دستگاه بسیار سریع است.

همچنین بخوانید :

اگر استثنایی در مورد عملکرد عالی ویژگی های لپتاپ دل ایکس پی اس ۲۰۲۲ وجود داشته باشد، شامل عملکرد گرافیکی و بازی است. همانطور که آزمایش شد، واحد بررسی ما از پردازنده گرافیکی انویدیا GeForce RTYX 3050 با 4 گیگابایت حافظه ویدیویی استفاده می‌کند. مطمئناً این یک گام بزرگ نسبت به گرافیک‌های یکپارچه قدیمی ساده است. با این مشخصات، در بازی‌های مدرن می‌توانید نرخ فریم را با کیفیت 1080p دریافت کنید. اما این یک GPU بازی با کارایی بالا نیست.

می‌توانید به صورت اختیاری به سراغ RTX 3060 بروید که نرخ فریم شما را بهبود می‌بخشد. اما حتی این پردازنده گرافیکی نیز به اندازه کافی قدرتمند نیست که بتواند بازی‌هایی را با وضوح صفحه نمایش 4K-plus اصلی XPS انجام دهد. سریعترین پردازنده گرافیکی انویدیا، RTX 3080 Ti، فقط قادر به انجام این کار است.

به هر حال، نکته این است که XPS مطمئناً برای برخی از بازی‌های معمولی آماده است. اما اگر بازی یکی از اولویت‌های شماست و می‌توانید این دسته از لپ‌تاپ‌ها را بخرید، توصیه می‌کنیم به جای آن با حداقل یک پردازنده گرافیکی RTX 3070، یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های بازی را انتخاب کنید، چیزی که مطمئناً با این قیمت در دسترس است.

نمایشگر لپتاپ دل ایکس پی اس ۲۰۲۲

صفحه نمایش بزرگ و زیبا است و وضوح تصویر 3840×2400 و نسبت تصویر 16:10 دارد. قطر آن 17 اینچ است، بنابراین اگر صفحه نمایش بزرگ چیزی است که به دنبال آن هستید، این همان چیزی است که در اینجا خواهید داشت. همچنین صفحه نمایش بسیار خوبی است.

طبق آزمایش، نمایشگر لپتاپ دل ایکس پی اس ۲۰۲۲ 100٪ sRGB، 99٪ NTSC، 100٪ Adobe RGB و 98٪ P3 را پشتیبانی می‌کند. صادقانه بگویم، هیچ لپ تاپی نمی‌تواند آن را شکست دهد. برخلاف XPS 15، Dell XPS 17 با گزینه OLED ارائه نمی‌شود. دلیل آن این است که پنل‌های OLED 17 اینچی در حال حاضر وجود ندارند. اما با این حال، تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند. در اکثر لپ تاپ‌ها، گزینه OLED یک ارتقاء بزرگ است. اما با Dell XPS، صفحه نمایش در حال حاضر بسیار خوب است.

بررسی لپ تاپ Dell XPS 2022

حداکثر روشنایی لپتاپ دل ایکس پی اس به 542.8 نیت رسید که از 500 نیت وعده داده شده توسط Dell فراتر رفت. و در واقع، 500 نیت بسیار روشن است. نمایشگرهای Dell XPS همیشه در کلاس خود بهترین هستند، و من فکر می‌کنم که این لپ تاپ از وعده‌های دل فراتر می‌رود.

همانطور که انتظار دارید، وب کم همچنان در بالای صفحه قرار دارد. متاسفانه هنوز 720p است. دل با مجموعه XPS خود حاشیه‌های باریک را بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار می‌دهد و از این بابت خجالت نمی‌کشد. این دوربین همچنین دارای یک دوربین IR است، بنابراین اگر حسگر اثر انگشت برای شما مناسب نیست، از تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند.

کیبورد

از آنجایی که این لپ تاپ بسیار بزرگ است، می‌توانید شرط ببندید که صفحه کلید زیبا و جادار است. این صفحه‌کلید مشابه چیکلت است که در XPS 15 پیدا می‌کنید، و به آن عادت می‌کنید، تا حدی به این دلیل که واقعاً فضای زیادی وجود دارد. به طور کلی، صفحه کلید با نور پس زمینه خوب و دقیق است، چیزی که همیشه در لپ تاپ‌های ویندوزی ارزش توجه دارد.

مشخصات لپ تاپ Dell XPS

یک حسگر اثر انگشت در دکمه پاور وجود دارد که دکمه سمت راست بالای صفحه کلید است. همچنین یک تاچ پد غول پیکر نیز دارد. این چیزی است که ما در اپل دیده ایم و یک تغییر خوشایند است. لپ‌تاپ‌های ویندوزی از تاچ پدهای بزرگ استفاده نمی‌کنند، و دیدن این که Dell یک صفحه بزرگ و جادار را ارائه می‌دهد، واقعاً خوب است.

متوجه خواهید شد که صفحه کلید توسط بلندگوها احاطه شده است و XPS 17 شامل دو ووفر 2.5 واتی و دو توییتر 1.5 واتی است. و در واقع، مانند تمام لپ‌تاپ‌های XPS، صدای قدرتمندی در اینجا وجود دارد. Dell در مورد Dell Cinema و ترکیبی از نمایشگرهای HDR و بلندگوهای Waves MaxxAudio Pro زیاد صحبت می‌کرد تا یک تجربه پخش رسانه ای باورنکردنی داشته باشد. اکنون بیشتر بر روی ساختن ویدیو تمرکز دارد تا مصرف، اما این لپ تاپ یک تجربه همه جانبه را ارائه می‌دهد.

باتری لپتاپ دل ایکس پی اس 2022

متأسفانه، باتری 97 وات ساعتی به لطف اجزای داخلی قدرتمند، به معنای عمر باتری عالی نیست. در استفاده منظم، متوجه شدیم که حدود دو ساعت و 40 دقیقه عمر باتری داریم، و این در حالی بود که نوار لغزنده پاور روی متعادل تنظیم شده بود و صفحه نمایش با روشنایی حدود 40 درصد بود. شرکت‌ها تمایل دارند عمر باتری را بیش از حد اعلام کنند، زیرا عمر باتری اعلام شده معمولاً بر اساس معیارهایی مانند MobileMark یا پخش ویدیوی محلی است.

طراحی لپ تاپ Dell XPS

لپ تاپ‌های قدرتمند بزرگی مانند Dell XPS 17 (2022) برای عمر باتری افتضاح مشهور بودند. این روزها در بارهای کاری سبک مانند تماشای ویدیو و مرور وب، می‌توانید بیش از 10 ساعت عمر باتری را انتظار داشته باشید. این عملکرد تمام روز واقعی است. مسلماً، اگر کار بیشتری انجام دهید، با وجود باتری فوق‌العاده 97 وات ساعت، این عدد به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد. اما مطمئناً این یک جایگزین دسکتاپ قدیمی نیست که در لحظه‌ای که از پریز برق جدا می‌شوید، نگران عمر باتری باشید.

سخن پایانی

سری XPS دل تمایل دارد چیزی را برای همه ارائه دهد، اما Dell XPS 17 9720 قطعا برای همه نیست.

شما باید Dell XPS 17 (2022) را خریداری کنید اگر:

  • یک صفحه نمایش بزرگ می‌خواهید که کیفیت فوق العاده بالایی داشته باشد
  • می‌خواهید قدرت را در یک لپ تاپ 17 اینچی، با پردازنده‌های 45 واتی و گرافیک اختصاصی داشته باشید
  • روی کارهای خلاقانه مانند ویرایش عکس و ویدیو تمرکز می‌کنید

شما نباید Dell XPS 17 (2022) را خریداری کنید اگر:

  • از رایانه شخصی خود برای بهره وری استفاده می‌کنید نه کار خلاقانه
  • در درجه اول به دنبال بازی هستید
  • به یک وب کم با کیفیت بالا نیاز دارید

من کاملاً Dell XPS 17 (2022) را دوست دارم. وقتی صحبت از تقریباً هر چیزی می‌شود، فوق العاده است. با این حال، اگر کار شما بیشتر از طریق مرورگر یا مایکروسافت آفیس است، باید به دنبال XPS 13 باشید. این نسخه کوچک تر است، اما عمر باتری بسیار بهتری خواهد داشت و دارای قطعات داخلی است که برای جریان کار شما بهینه تر هستند. در واقع، اگر همچنان صفحه نمایش بزرگ می‌خواهید، می‌توانید به لپ تاپ‌های 16 یا 17 اینچی مانند Dell Inspiron 16 2-in-1 نیز نگاهی بیاندازید. نظرات خود را درباره این لپ تاپ در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402