هدفون سونی WH-1000XM5؛ بررسی محصول بی‌سیم Sony

بررسی هدفون سونی WH-1000XM5
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هدفون سونی WH-1000XM5 یکی از بهترین محصولات صوتی جهان است. این محصول با طراحی جدید و عملکرد بی‌نظیر در حذف نویز و ارائه صدایی بی‌نقص تبدیل به محصولی کامل شده و به همین دلیل می‌توان خرید هدفون وایرلس سونی WH-1000XM5 را به اکثر افراد پیشنهاد کرد.

این روزها در دنیای هدفون‌ها محصولات جدید برندهای محدودی دارای ارزش توجه هستند. در این میان سونی یکی از این کمپانی‌های موفق ساخت محصولات صوتی و تصویری در سراسر جهان است. هدفون بیسیم Sony WH-1000XM5 در اوایل سال 2022 به بازار عرضه شد و اکثر ویژگی‌های موفق نسل قبل را بهبود داد. در این مقاله قصد داریم این هدفون رو گوشی رده‌بالا را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم و به نقد نقاط قوت و ضعف آن به طور کامل بپردازیم با ما در پلازا همراه باشید.

در ادامه می‌خوانید

نقد هدفون سونی WH-1000XM5

در سال‌های اخیر سونی موفق شد که فرمول ساخت بهترین هدفون با قابلیت حذف نویز را کشف کند. به همین دلیل اکثر این محصولات به هم شباهت بسیار زیادی دارند. البته در هنگام بررسی هدفون سونی WH-1000XM5 متوجه شدیم که این محصول ویژگی‌هایی همچون کیفیت صدا، حذف نویز و کیفیت تماس را بهبود داده است و اکنون یک قدم جلوتر از بسیاری از رقبا است.

ایجاد تغییر در طراحی هدفون وایرلس سونی WH-1000XM5 باعث شده که ما این کمپانی ژاپنی را بابت شجاعت تحسین کنیم و آن را در حد رقبایی همچون ایرپاد مکس اپل بدانیم. هرچند این هدفون یک محصول بدون نقص نیست و در برخی از زمینه‌ها در آن ضعف‌هایی را مشاهده می‌کنیم که قصد داریم به طور کامل به آن‌ها بپردازیم.

نقاط قوت

  • حذف نویز عالی
  • عملکرد مناسب ANC
  • کیفیت صدا فوق‌العاده
  • ویژگی‌های هوشمند متعدد
  • اپ اختصاصی سونی

نقاط ضعف

  • کاهش انعطاف نسبت به نسل قبل
  • ضد آب نبودن
  • قیمت بالا

طراحی هدفون بیسیم Sony WH-1000XM5

به نظر می‌رسد که سونی در سال 2022 در طراحی هدفونش تجدید نظر کرده است. در مورد ظاهر هدفون بیسیم Sony WH-1000XM5 باید بگوییم که این مدل نسبت به نسل قبل خود ظاهر ساده‌ و مینیمال‌تری دارد و با طراحی جدید فریم نویز صدای باد نیز کاهش یافته است. لوگو معروف Sony با اندازه کوچکی بر روی هر لولا قرار دارد و هدبند فاقد هرگونه نماد است.

ظاهر هدفون بیسیم Sony WH-1000XM5

وزن هدفون کاهش یافته و به 250 گرم رسیده و به طور کلی هدفون نسبت به نسل قبلی خود ظریف‌تر به نظر می‌رسد. اکنون خطوط گونیایی جایگزین لبه‌های گردتر شده است که ظاهری یکپارچه به دستگاه بخشیده‌‌اند. پورت‌ها و کلیدهای کنترل نیز در مکان‌هایی قرار دارند که دسترسی به آن‌ها آسان است و به علت محل قرار‌گیری به طراحی دستگاه هیچ آسیبی وارد نمی‌شود.

یک نکته نامید کننده در مورد ظاهر دستگاه این است که دیگر نمی‌توانیم در آن لولاهای تاشو را مشاهده کنیم و اکنون هدبند دستگاه با کاپ‌ها ادغام و باعث یکپارچگی شده است. این موضوع برای افرادی که تمایل دارند هدفون خود را به طور کامل جمع کنند و آن را در کوله‌پشتی قرار دهند، خبر نامید کننده‌ای است.

هدفون وایرلس سونی WH-1000XM5 در کنار WH-1000XM4

در بخش کیفیت ساخت نیز هدفون وایرلس سونی WH-1000XM5 شما را کاملاً راضی خواهد کرد. اکثر بدنه این محصول از جنس آکریلونیتریل بوتادین استایرن یا همان ABS است که از نظر آکوستیک و حس استفاده عملکرد قابل قبولی دارد. خبر خوش برای طرفداران محیط‌زیست این است که دستگاه از مواد بازیافتی ساخته و حتی جعبه آن نیز با طبیعت سازگار است.

فوم بخش هدبند نیز به گونه‌ای طراحی شده که به راحتی دستگاه کمک کند و این بخش با چرم مصنوعی پوشانده شده و صاف و در عین حال نرم هستند تا کمترین فشار را به گوش‌ها وارد کنند. بالشتک‌های هدفون به خوبی روی گوش قرار می‌گیرند و نه در حدی محکم هستند که نیرو زیادی به گوش‌ها وارد کنند و نه آن‌قدر آزاد که فکر کنید هدفون قرار است از روی گوش‌های شما سقوط کند.

رنگ نقره هدفون سونی WH-1000XM5 بی سیم

هدفون در دو رنگ مشکی و نقره‌ای پلاتینیوم قابل خریداری است که هر دو رنگ به بینندگان کیفیت بالا و هنر Sony را یادآور می‌شود. در نهایت باید بگوییم که یکی از ویژگی ها هدفون سونی WH-1000XM5 طراحی جذاب آن است و به طور کلی ظاهر این محصول جدید منحنی‌تر، منظم‌تر و لوکس‌تر است.

راحتی و سهولت

این محصول یکی از هدفون‌های بی‌سیم و سبک بازار است که با ترکیب طراحی اصولی و استفاده بهینه از چرم مصنوعی و فوم در بخش‌های کاپ و هدبند بسیار راحت است.

گوشی‌ها ابعاد مناسبی دارند و به همین دلیل به خوبی بر روی گوش‌ها قرار می‌گیرند و به لطف این موضوع به طور طولانی می‌توانید از هدفون استفاده کنید. همانند سایر هدفون‌های بزرگی که روی گوش قرار می‌گیرند، هدفون بیسیم Sony WH-1000XM5 نیز در استفاده‌های طولانی مدت باعث افزایش دمای اطراف گوش می‌شود که البته این موضوع چندان آزاردهنده نیست. بی‌سیم بودن هدفون باعث می‌شود که استفاده از آن بدون مشکل باشد و شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این محصولات به مقاله هدست بلوتوث مراجعه کنید.

هدفون سونی WH-1000XM5 بر روی گوش با رنگ سیلور

افراد با ابعاد سرهای مختلف می‌توانند از گوش دادن به موسیقی با این محصول لذت ببرند. از طرفی هنگام ورزش و فعالیت‌، هدفون از گوش نمی‌افتد و مکالمه با این محصول لذت بخش است. خاصیت کشسانی و مقاومت بالا از سایر مشخصات فنی هدفون سونی WH-1000XM5 است که تمام این موارد در کنار هم نشان‌دهنده دقت بالا سونی هستند.

کیفیت صدا

طبیعی است افرادی که هزینه‌ بالایی برای خرید چنین محصولی می‌کنند، انتظار کیفیت صدا بالایی را داشته باشند. سؤال اصلی در اینجا این است که آیا هدفون وایرلس سونی WH-1000XM5 می‌تواند تجربه موسیقی کامل را خلق کند؟ جواب این سؤال بله است. این محصول به خوبی می‌تواند، انواع صداها را با نهایت کیفیت به گوش شما برساند و شنونده صدایی واضح باشید.

بسیاری از افراد ممکن است هنگامی که متوجه شوند این هدفون از درایورهای 30 میلی‌متری به جای 40 میلی‌متری استفاده می‌کند، از آن نامید شوند. باید بدانید که همانند هر محصولی همه موارد به اطلاعات روی کاغذ ختم نمی‌شود و صدایی که از هدفون به گوش شما می‌رسد، گوش‌نواز و باکیفیت است. این محصول در مهم‌ترین وظیفه خود که پخش موسیقی باکیفیت بالا است، موفق عمل می‌کند. در مقاله راهنمای خرید هدفون در ویژگی‌هایی که باید در هنگام خرید هدفون به آن توجه کنید به طور کامل سخن گفتیم.

هنگامی که با این محصول به موسیقی گوش می‌دهید، تونالیته خنثی و طبیعی آن باعث می‌شود که با شنیدن موسیقی‌های مختلف میخکوب شوید و از تفکیک فرکانس‌های آن لذت ببرید. فرکانس‌های پایین هدفون بسیار قدرتمند و پر از جزییات هستند که با دوری از هرگونه اغراق تجربه بی‌نظیری را برای شما خلق می‌کنند.

هدفون جدید سونی WH-1000XM5 رنگ مشکی

در فرکانس‌های متوسط نیز دقت صدا هدفون عالی است و نسبت به نسل گذشته شاهد وضوح بیشتری هستیم. شما با این هدفون می‌توانید به موسیقی‌های متال، کلاسیک و پاپ گوش دهید. تمامی سبک‌های موسیقی به لطف درایورهای با کیفیت هدفون بسیار عالی به گوش می‌رسند و حس حضور در سالن کنسرت را در شوندگان ایجاد می‌کند، از طرفی جزئیات حتی در پایین‌ترین فرکانس‌ها به خوبی حفظ می‌شود. به لطف عایق‌بندی مناسب سونی حتی در حداکثر حجم صدا، موسیقی شما برای اطرافیان آزاردهنده نیست.

در هنگام گوش دادن به موسیقی،‌ صدا سازه‌های زهی و بادی بسیار ظریف به گوش می‌رسند و تعادل آن شگفت‌انگیز است. دقت بیس نیز مناسب است؛ اما در مواقعی این صدا کمی غلیظ به گوش می‌رسد و این موضوع باعث می‌شود که در فرکانس‌های بالا کمی شاهد شلوغی باشیم. در نهایت می‌توان معرفی هدفون سونی WH-1000XM5 را به علاقه‌مندان موسیقی توصیه کرد و شما با خرید این محصول صاحب یکی‌ از بهترین هدفون‌های وایرلس بازار خواهید شد.

قابلیت‌ های هدفون جدید سونی

وقتی با یک هدفون در این رده مواجه باشید؛ توقعات شما بالا می‌رود و تمایل دارید که علاوه بر وضوح صدا امکاناتی در اختیار شما قرار بگیرد. در بخش قابلیت‌ ها هدفون بیسیم Sony WH-1000XM5 به خوبی می‌درخشد و قابلیت‌های مفیدی همچون active noise-cancelling و Smart ambient را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بسیاری از امکاناتی که در نسل گذشته وجود داشت اکنون با کیفیت بهتر به این محصول منتقل شده و می‌توانیم در آن موتور Sony DSEE Extreme را بیابیم که موسیقی‌های عادی را به کیفیت hi-res ارتقا می‌دهد. از طرفی دیگر این هدفون وایرلس با فناوری LDAC سونی سازگاری کامل دارد. این کدک به شما این امکان را می‌دهد که صداهایی با وضوح  32 و 96 کیلوهرتز را با نرخ بیت صوتی را به 990 کیلوبیت در ثانیه به وسلیه بلوتوث انتقال دهید که بسیار بیشتر از نرخ بیت بلوتوث عادی است.

حذف نویز در هدفون وایرلس سونی WH-1000XM5

از طرفی دیگر ویژگی Wearing Detection در هدفون XM5 بهبود یافته است. زمانی که شما هدفون را بر گوش‌های خود قرار می‌دهید، موسیقی شروع می‌شود و زمانی که آن را بر می‌دارید هدفون تشخیص می‌دهد و از این طریق موسیقی و یا ویدیو را متوقف می‌کند. این عمل از طریق حسگر مجاورتی صورت می‌گیرد که در کاپ سمت چپ قرار دارد و بر خلاف نسل قبل اکنون قابل مشاهده نیست. سونی ادعا می‌کند که در نسل جدید احتمال خطا این حسگر را کاهش و سرعت عملکرد آن را افزایش داده که این موضوع باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود.

قابلیت دیگری که بازگشت آن باعث خوشحالی ما شد، توانایی جفت کردن هدفون وایرلس سونی WH-1000XM5 به صورت هم‌زمان با دو دستگاه است. این قابلیت باعث می‌شود، زمانی که با لپ‌تاپ به موسیقی گوش می‌دهید، تماس‌های تلفنی موبایل خود را از دست ندهید و به صورت یکپارچه از دو دستگاه استفاده کنید.

قابلیت حذف نویز

قابلیتی که این روزها اکثر هدفون‌ها برای آن با یکدیگر رقابت دارند، حذف نویز است. سونی اکنون سال‌هاست که در این بخش به بهترین شکل عمل می‌کند و این موضوع به یکی از مشخصه‌های اصلی سری WH هدفون‌های این شرکت تبدیل شده است. بهبود این ویژگی نسبت به نسل قبل چندان چشم‌گیر نیست. هدفون سونی WH-1000XM4 که به بررسی آن پرداختیم، به خوبی صداهای بلندی همچون وسایل حمل‌ونقل عمومی و موتور هواپیما را از بین می‌برد.

نسل جدید این هدفون به لطف تغییر در طراحی و استفاده از میکروفون‌های بیشتر قادر است که صداهای مزاحم محیط اطراف را بیش از قبل حذف کند و حتی وقتی که صدای موسیقی در حداقل حجم خود قرار دارد، نویز محیط اطراف آزاردهنده نخواهد بود. سونی برای اینکه این قابلیت را در هدفون جدید خود بهبود دهد، آن را به 8 عدد میکروفون مجهز کرده است که آن‌ها وظیفه شناسایی صداهای مزاحم را بر عهده دارند.

رنگ سفید هدفون سونی WH-1000XM5

قابلیت ANC یکی از بخش‌های هوشمند این هدفون است که بدون اینکه نیاز باشد شما کاری انجام دهید، هدفون بسته به محیطی که در آن حضور دارید میزان حذف نویز را فعال می‌کند. هدفون از طریق همگام‌ شدن با گوشی هوشمند شما می‌تواند، سبک زندگی روزمره شما را یاد بگیرد و تنظیمات کنترل صدا محیط را با توجه به موقعیت مکانی که در آن قرار دارید، تنظیم کند. برای مثال اگر شما در منزل حضور دارید، ممکن است که حذف نویز نسبت به زمانی که در خارج از منزل حضور دارید افزایش یابد. از این طریق هدفون در خیابان صدا بیرونی بیشتری را وارد می‌کند تا ایمنی شما در محیط بیرونی را افزایش دهد.

تعداد میکروفون و قابلیت‌های هوشمند متعدد به خوبی می‌تواند قیمت هدفون سونی WH-1000XM5 را توجیه کند و در کنار کیفیت بالای صدا آن را می‌توان یکی از دلایل اصلی خرید این دستگاه دانست. به طور کلی عملکرد سیستم Noise Cancelling هدفون در سطح بهترین هدفون‌ها در بازار است و اکثر کاربران را راضی خواهد کرد.

شارژدهی هدفون وایرلس سونی WH-1000XM5

یکی از مشکلات اکثر افراد با هدفون های وایرلس، شارژ دهی کم آن‌هاست. خوشبختانه هدفون بیسیم Sony WH-1000XM5 در بخش طول عمر باتری بسیار موفق ظاهر می‌شود. اگر سیستم Active Noise-Cancelation دستگاه فعال باشد هدفون تا 30 ساعت قادر به شارژدهی خواهد بود و در صورت خاموش بودن این قابلیت این مقدار به 40 ساعت افزایش می‌یابد که حتی در صورت پایین بودن حجم ولوم می‌توانید از این مقدار فراتر روید.

درگاه شارژ هدفون سونی WH-1000XM5

عملکرد باتری نسبت به نسل گذشته تا دو ساعت بهبود یافته است که نسبت به استفاده شما و حجم صدا متغیر است. در عمل باید بگوییم که با این هدفون می‌توانید به عدد 30 ساعت نزدیک شوید که برای یک هدفون کافی است. شارژ دستگاه توسط یک پورت ورودی USB-C صورت می‌گیرد که بر روی گوشی سمت راست قرار دارد. برای شارژ کامل دستگاه به 3.5 ساعت زمان نیاز دارید. در صورت استفاده از استاندارد USB-PD  قادر به شارژ سریع خواهید بود که تنها با 3 دقیقه شارژ می‌توانید زمان لازم برای 3 ساعت پخش موسیقی را فراهم کنید.

جمع بندی

در این مقاله به نقد و بررسی تخصصی هدفون سونی WH-1000XM5 پرداختیم و به اکثر نقاط ضعف و قوت این محصول اشاره کردیم. هدفون جدید سونی دارای ویژگی‌های بسیار جذابی است که از این طریق در مقابل رقبای خود از برند بوز و اپل می‌تواند قدرت‌نمایی کند و تجربه چندین ساله خود را به رخ همگان بکشد.

اگر شما نسل قبل این محصول را خریداری کرده‌اید، باید بگوییم که جهش‌ آن نسبت به نسل در حدی نیست که بتوانیم نسل جدید را پیشنهاد کنیم. علاوه‌بر این موضوع در صورتی که با هزینه بالا خریداری این محصول مشکل دارید، باید بدانید که WH-1000XM4 با قیمت پایین‌تر خود هنوز ارزش خرید دارد و حمل‌ونقل آن نیز آسان‌تر است.

از دلایل عدم خرید که عبور کنیم به نقاط قوت و جذاب دستگاه می‌رسیم. به طور کلی در بخش مکالمه، کیفیت موسیقی، عملکرد میکروفون، کنترل موسیقی، نرم‌افزار و ویژگی‌های تخصصی شاهد عملکرد بسیار مناسبی هستیم. اگر شما قصد دارید که هدفون رده‌بالا با قابلیت حذف نویز و کیفیت‌صدا فوق‌العاده را در کنار قابلیت‌های هوشمند متعدد در جهت ایجاد بهترین تجربه موسیقی باشید این محصول بی‌نقص عمل می‌کند. در آخر باید بگوییم که هدفون وایرلس سونی WH-1000XM5 یکی از بهترین محصولات صوتی بی‌سیمی است که با این قیمت می‌توانید خریداری کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402