معرفی بهترین سریال و فیلم های تیم برتون | از ونزدی تا آلیس در سرزمین عجایب

فیلم های تیم برتون
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تیم برتون، از برجسته‌ترین کارگردانان آمریکایی است که با دیدگاه متفاوت، سبک ویژه و منحصربه‌فرد در فیلم‌سازی و طراحی شخصیت‌های عجیب و متفاوت خود شناخته شده است. در این مقاله پلازا قصد داریم بهترین سریال ها و فیلم های تیم برتون را به شما همراهان همیشگی پلازا معرفی کنیم.

تیموتی والتر «تیم» برتون (Timothy Walter “Tim” Burton) متولد ۲۵ اوت ۱۹۵۸ (3 آبان 1337) کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده، طراح، نقاش و شاعر آمریکایی است. او تا کنون بارها برای جوایز گوناگونی از جمله گلدن گلوب و اسکار نامزد شده و جوایزی را نیز دریافت کرده‌ است. از کتاب های تیم برتون می‌توان کتاب شعر مرگ غم‌انگیز پسر صدفی و قصه‌های دیگر، که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و نیز، کتاب طراحی‌هایش یعنی، هنر تیم برتون که در سال ۲۰۰۹ انتشار یافته است را، نام برد. در این مقاله با معرفی بهترین فیلم های تیم برتون همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب:

لیست فیلم های تیم برتون

در فهرست فیلم های تیم برتون بیشتر آثار از نوع تخیلی، علمی-تخیلی، ترسناک یا فانتزی هستند. او از کودکی نیز به فیلم‌های ترسناک و علمی-تخیلی علاقه داشته و دارای ذهن خیال‌پرداز فوق‌العاده‌ای بوده است. با معرفی محبوب ترین فیلم های تیم برتون، این کارگردان مشهور آمریکایی، تا پایان همراه ما باشید.

16. فیلم سیاره میمون ها (Planet of the Apes)

سریال های تیم برتون

  • بازیگران: مارک والبرگ، تیم راث، هلنا بونهام کارتر، مایکل کلارک دانکن
  • سال ساخت: 2001
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 5.7

معرفی فیلمهای تیم برتون را با سیاره میمون‌ها آغاز می‌کنیم. این فیلم ماجراجویی و علمی تخیلی در واقع ششمین عنوان در فرنچایز سیاره میمون‌ها است و با اندکی الهام از رمانی با همین نام ساخته شده است. این فیلم درباره فضانوردی به نام لئو دیویدسون است که سفینه‌اش در سرزمینی که ساکنانش میمون‌هایی باهوش هستند، سقوط می‌کند. این میمون‌ها با انسان‌ها به عنوان برده رفتار می‌کنند اما با کمک میمونی به نام آری، لئو شورشی به راه می‌اندازد و…

این عنوان از بهترین فیلم‌های تیم برتون پس از اکران نظرات مثبت و منفی مختلفی از سوی منتقدان دریافت کرد اما به موفقیت تجاری خوبی دست یافت و حدود سه برابر بودجه‌اش فروخت.

15. فیلم ادوارد دست قیچی (Edward Scissorhands)

بهترین فیلم‌های تیم برتون

  • بازیگران: جانی دپ، وینونا رایدر، آنتونی مایکل هال، دایان ویست
  • سال ساخت: 1990
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.2

بدون شک ادوارد دست قیچی از بهترین فیلم‌های تیم برتون است. این فیلم فانتزی عاشقانه داستان ادوارد را به تصویر مي‌کشد که دست‌هایی قیچی‌مانند دارد. او توسط مخترعی درست شده که پیش از مرگش فرصت پیدا نکرده بود تا ساخت او را تکمیل کند. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که یک خانواده مهربان ادوارد را در جمع خود راه مي‌دهند و او نیز عاشق دختر جوان آن‌ها می‌شود اما…

این عنوان از بهترین فیلم‌های تیم برتون پس از اکران با نظرات مثبتی مواجه شد. این فیلم همچنین فروش خوبی در گیشه داشت و چهار برابر بودجه‌اش فروخت. ادوارد دست قیچی همچنین نامزدی دریافت جوایز ارزشمندی چون اسکار، بفتا و ساتورن را در کارنامه افتخارات خود دارد. ادوارد برتون این پروژه را شخصی‌ترین و البته موردعلاقه‌ترین اثر خود می‌داند.

14. فیلم آلیس در آن سوی آینه (Alice Through the Looking Glass)

انیمیشن های تیم برتون

  • بازیگران: جانی دپ، آن هتوی، میا واسیکوسکا، ریس ایفانس، هلنا بونهام کارتر
  • سال ساخت: 2016
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.2

وقتی نام فیلمهای تیم برتون را مرور می‌کنیم، نمی‌توانیم آلیس در آنسوی آینه را از قلم بیندازیم. این فیلم که دنباله فیلم آلیس در سرزمین عجایب 2010 است، داستان آلیس را ادامه می‌دهد. او حالا 22 سالش است و متوجه مي شود می‌تواند از با عبور از یک آینه به سرزمین عجایب برود. اما اوضاع سرزمین عجایب چندان مناسب نیست و مدهتر حال خوبی ندارد. آلیس با سفر به گذشته، دوستان و دشمنانش را در سنین مختلفی ملاقات می کند و تمام تلاشش را می‌کند تا راهی برای کمک به مدهتر پیدا کند.

آلیس در آنسوی آینه یکی از بهترین فیلم‌های تیم برتون است که باری دیگر سرزمین عجایب را با اتفاقات عجیب  و غریبش به تصویر می‌کشد. اما متأسفانه این فیلم عملکرد خوبی در گیشه نداشت و در جلب نظرات منتقدان نیز چندان موفق نبود.

13. سایه های تاریک (Dark Shadows)

فیلم جدید تیم برتون

  • بازیگران: جانی دپ، میشل فایفر، هلنا بونهام کارتر، اوا گرین، جکی ارل هیلی، جونی لی میلر
  • سال ساخت: 2012
  • امتیاز آی ام دی بی: 6.2

سایه‌های تاریک فیلم ترسناکی از فیلم های تیم برتون از نوع کمدی فانتزی است. منتقدان محتوای طنز و جلوه‌های بصری آن را ستایش کرده‌اند، اما آن را فاقد طرح متمرکز و  پرداخت شخصیت‌های مناسب توصیف کرده‌اند. داستان آن درباره خون آشامی به نام بارناباس کالینز است که از زندان آزاد می شود و به خانه اجدادی خود باز می گردد، جایی که نوادگان ناکارآمد او به حمایتش نیاز دارند.

12. آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland) از بهترین فیلم‌های تیم برتون

سریال جدید تیم برتون

  • بازیگران: جانی دپ، آن هاتاوی، هلنا بونهام کارتر، کریسپین گلوور، مت لوکاس، میا واسکیووسکا
  • سال ساخت: 2010
  • امتیاز آی ام دی بی: 6.4

آلیس در سرزمین عجایب، عنوان فیلمی ماجراجویی، فانتزی و خانوادگی است. در این فیلم، آلیس نوزده ساله، به ماجراجویی دوران کودکی خود به دنیای جادویی باز می‌گردد، جایی که با دوستان قدیمی خود دوباره جمع شده و از سرنوشت واقعی خود، که همان پایان دادن به سلطنت وحشت ملکه سرخ است، مطلع می‌شود.

این فیلم که با بودجه 150 تا 200 میلیون دلاری ساخته شد، توانست به فروش ناخالص 1.025 میلیارد دلار دست پیدا کند. همچنین، این فیلم سه نامزدی در جایزه گلدن گلوب داشت و برنده دو جایزه اسکار برای بهترین کارگردانی هنری و بهترین طراحی صحنه و لباس شد.

11. چارلی و کارخانه شکلات سازی (Charlie and the Chocolate Factory)

سریال تیم برتون

  • بازیگران: جانی دپ، فردی هایمور، دیوید کلی، هلنا بونهام کارتر، نوآ تیلور، میسی پایل، جیمز فاکس
  • سال ساخت: 2005
  • امتیاز آی ام دی بی: 6.7

چارلی و کارخانه شکلات سازی، عنوان فیلم موزیکال مشهوری است که اقتباس اول آن در سال 1964 بر اساس رمانی به همین نام نوشته نویسنده انگلیسی، روالد دال ساخته شده است. این فیلم اقتباس دوم از این رمان است که توانست نامزد بهترین طراحی صحنه و لباس جایزه اسکار نیز شود. بودجه ساخت آن 150 میلیون دلار بود که با فروش موفق 475 میلیون دلاری به خوبی آن را جبران کرده و هشتمین فیلم پرفروش جهان در سال 2005 لقب گرفته است.

چارلی پسر مهربان و دوست‌داشتنی، اما فقیر است که نزدیک کارخانه شکلات‌سازی زندگی می‌کند.  روزی او برنده یک تور گردش در همین کارخانه که باشکوه‌ترین کارخانه شکلات‌سازی جهان به رهبری غیرمعمول‌ترین آب‌نبات‌ساز جهان است، می‌شود.

10. دامبو (Dumbo) از بهترین فیلم‌های تیم برتون

معرفی فیلمهای تیم برتون

  • صداپیشگان: ادوارد بروفی، ورنا فلتون، کلیف ادواردز، هرمان بینگ، استرلینگ هالووی
  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی ام دی بی: 6.3

دامبو از فیلم های فانتزی تیم برتون و فیلم فانتزی آمریکایی محصول سال 2019 والت دیزنی است. شخصیت اصلی این کارتون، فیلی است که به خاطر گوش‌های درازش مورد تمسخر قرار می‌گیرد. این فیلم جدید تیم برتون در واقع، اقتباسی از دامبو و از تولیدات کمپانی والت دیزنی پیکچرز  است. دامبو 2019 توانسته با بودجه ساخت 170 میلیون دلاری خود، به فروش 353.3 میلیون دلار دست پیدا کند. مشاهده می‌کنید که باز تولید آثار پرفروش اما نسبتا فراموش شده قدیمی، تا چه حد می‌تواند موفق باشد اگر به درستی انجام بگیرد.

این عنوان از جدیدترین فیلمهای تیم برتون داستان فیل جوانی است که با گوش‌های بزرگش می‌تواند پرواز ‌کند. او به نجات یک سیرک ورشکسته کمک می‌کند، اما زمانی که سیرک برای یک سرمایه‌گذاری جدید برنامه‌ریزی می‌کند، دامبو و دوستانش رازهای تاریکی را در زیر روکش براق آن سیرک کشف می‌کنند.

9. خانه خانم پرگرین برای کودکان عجیب و غریب (Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children)

نام فیلمهای تیم برتون

  • بازیگران: اوا گرین، آسا باترفیلد، کریس اودود، آلیسون جانی، روپرت اورت، تمبر ترنس
  • سال ساخت: 2016
  • امتیاز آی ام دی بی: 6.7

خانه خانم پرگرین برای کودکان عجیب و غریب، عنوان فیلمی فانتزی است که بر اساس رمانی به همین نام، نوشته بج ریگز ساخته شده است. این فیلم با بودجه 110 میلیون دلاری ساخته شد و توانست به فروش 296.5 دلاری برسد.

جیکوب (آسا باترفیلد) سرنخ‌هایی از رازی قدیمی را پیدا می‌کند که در طول زمان ادامه دارد. او خانه خانم پرگرین برای کودکان عجیب و غریب را پیدا می‌کند. اما پس از آشنایی با ساکنان و آگاهی از قدرت‌های ویژه آن‌ها، خطرهایی برای او پیش می‌آید.

8. اسلیپی هالو (Sleepy Hollow) بهترین فیلم تیم برتون

مجموعه فیلمهای تیم برتون

  • بازیگران: جانی دپ، کریستینا ریچی، میراندا ریچاردسون، مایکل گامبون، کاسپر ون دیین، جفری جونز
  • سال ساخت: 1999
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.3

اسلیپی هالو فیلمی فانتزی، ترسناک فراطبیعی و رازآلود است که اقتباسی از داستان کوتاهی به همین نام، نوشته واشنگتن ایروینگ (1820) به شمار می‌رود. داستان آن درباره افسر پلیسی است که از شهر نیویورک فرستاده شده تا در مورد یک سری قتل‌ها در روستای اسلیپی هالو که توسط یک اسب سوار مرموز بی‌سر انجام گرفته است، تحقیق کند.

این فیلم نقدهای مثبتی برای فیلمنامه، اجراهای بازیگران، جلوه‌های بصری، طنز سیاه و موسیقی خود دریافت کرده و برنده اسکار بهترین کارگردانی هنری شناخته شده است. این اثر با بودجه ساخت 70 میلیون دلاری خود توانسته به فروش گیشه 207 میلیون دلاری دست پیدا کند.

7. مریخ حمله می‌کند! (Mars Attacks) از بهترین فیلم‌های تیم برتون

فیلم های تیم برتون

  • بازیگران: جک نیکلسون، گلن کلوز، پام گریر، آنت بنینگ، پیرس بروسنان، دنی دیویتو
  • سال ساخت: 1996
  • امتیاز آی ام دی بی: 6.4

حملات مریخی فیلمی علمی تخیلی کمیک آمریکایی است که برنده جایزه هوگو برای بهترین ارائه دراماتیک و نامزد عناوین متعدد برای جایزه زحل شده است. داستان آن از این قرار است که مریخیان با سلاح‌های بی‌نظیری به زمین حمله می‌کنند. این فیلم که از چاشنی طنز نیز برخوردار است، با بودجه ساخت 70 میلیون دلاری خود توانسته به فروش 101.4 میلیون دلار دست پیدا کند.

6. عروس مرده (Corpse Bride)

سریال های تیم برتون

  • صداپیشگان: جانی دپ، هلنا بونهام کارتر، امیلی واتسون، آلبرت فینی، جوانا لوملی
  • سال ساخت: 2005
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.3

عروس مرده از بهترین انیمیشن های تیم برتون و از نوع استاپ موشن و موزیکال سیاه فانتزی است. داستان فیلم در روستایی خیالی در زمان ملکه ویکتوریا در انگلستان می‌گذرد. یک داماد خجالتی در حضور ناخواسته یک زن جوان مرده، با این فرض که با او ازدواج کرده، به عهدی که هنگام عروسی خود بسته‌اند، عمل می‌کند. در این هنگام، زن از قبر برمی‌خیزد.

این فیلم به خاطر ساخت انیمیشن، شخصیت‌ها، موزیک و طنز خود مورد ستایش منتقدان واقع شده و نامزد جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند سال نیز شده است.

 5. سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت (Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street)

بهترین فیلم‌های تیم برتون

  • بازیگران: جانی دپ، هلنا بونهام کارتر، آلن ریکمن، تیموتی اسپال، ساشا بارون کوهن
  • سال ساخت: 2007
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.3

سوئینی تاد، درام موزیکالی ترسناک و داستان افسانه‌ای آرایشگری است که از زندان به لندن دهه 1840 بازمی‌گردد و برای انتقام تجاوز به همسرش و مرگ او تلاش می‌کند. او تجارت خود را از سر می‌گیرد و با همکار مستأجر خود، خانم لاوت، شراکت شومی را آغاز می‌کنند.

4. چشمان بزرگ (Big Eyes) بهترین فیلم تیم برتون

جدیدترین فیلمهای تیم برتون

  • بازیگران: امی آدامز، کریستوف والتز، دنی هیوستون، جان پولیتو، کریستن ریتر
  • سال ساخت: 2014
  • امتیاز آی ام دی بی: 7

چشمان بزرگ بیوگرافی درامی درباره زندگی نقاش هنرمند دهه 1950 و 1960 میلادی به نام مارگارت کین و شوهر دومش والتر کین است که در نقاشی‌های او چشم‌های افراد به طوری غیرعادی بزرگ هستند و این چشم‌ها باعث اقبال عمومی مردم به آثار او می‌شوند. اما مارگارت ناچار است آثارش را با امضای مردانه به اسم شوهرش به فروش برساند، چرا که در آن دوره به هنر زنان توجهی نمی‌شد.

بازیگر نقش اول این فیلم، امی آدامز به خاطر نقش‌آفرینی در آن جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم کمدی یا موزیکال و نامزدی جایزه بفتا بهترین بازیگر زن را به دست آورده و والتز، بازیگر مرد این فیلم نیز جایزه بهترین بازیگر مرد گلدن گلوب شده است. لانا دل ری نیز، برای خواندن موزیک این فیلم توانسته نامزد گلدن گلوب شود.

3. ماجراجویی بزرگ پی وی (Pee-Wee’s Big Adventure)

انیمیشن های تیم برتون

  • بازیگران: پل ریوبنز، ای جی دیلی، مارک هولتون، دایان سالینجر، جود عمان
  • سال ساخت: 1985
  • امتیاز آی ام دی بی: 7

فیلم ماجراجویی بزرگ پی وی همانطور که از نام آن پیداست، فیلمی است در ژانر کمدی ماجراجویی. این اثر به یک فیلم کالت تبدیل شده است که نامزد جایزه هنرمند جوان شده و دو فیلم Big Top Pee-wee (1988) و Big Top Pee-wee (1988) نیز در دنباله آن ساخته شده‌اند. موفقیت مالی این فیلم به اندازه‌ای بود که وارنر بزوس، تیم برتون را برای کارگردانی بتمن استخدام کند. این فیلم با بودجه ساخت 7 میلیون دلاری خود توانست به فروش 40.9 میلیون دلار دست پیدا کند.

داستان فیلم از این قرار است که وقتی در روز روشن دوچرخه مورد علاقه‌ پی وی هرمان، پسربچه‌ عجیب و غریب را به سرقت می‌برند، او برای ماجراجویی به سراسر ایالات متحده سفر می‌کند.

2. بتمن (Batman) بهترین فیلم تیم برتون

فیلم جدید تیم برتون

  • بازیگران: جک نیکلسون، مایکل کیتون، کیم بسینگر، رابرت وول، پت هینگل
  • سال ساخت: 1989
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.5

بتمن یک فیلم ابرقهرمانی است که در سال ۱۹۸۹ بر اساس شخصیت دی سی کامیکز به همین نام منتشر شد. بتمن هم از نظر انتقادی و هم از نظر مالی موفق بود و در مجموع بیش از ۴۰۰ میلیون دلار درآمد داشت. این فیلم در زمان اکران پنجمین فیلم پردرآمد تاریخ بود. این فیلم چندین نامزدی جایزه زحل و نامزدی گلدن گلوب برای اجرای نیکلسون را دریافت کرد و برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی هنری شد. در دنباله این فیلم، سه اثر Batman Returns (1992)، فیلم Batman Forever (1995) و نیز، ساخته شده‌اند. بتمن به عنوان یکی از بهترین فیلم های سینما محسوب می‌شود.

در این فیلم شوالیه تاریکی شهر گاتهام، جنگ خود را با جرم و جنایت، با اولین دشمن اصلی خود، جک ناپیر، آغاز می‌کند، جنایتکاری که تبدیل به جوکر، قاتل دلقکی، می‌شود.

1. وینسنت (Vincent) ؛ از بهترین فیلم‌های تیم برتون

سریال جدید تیم برتون

  • سال ساخت: 1982
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.2

انیمیشن وینسنت از تیم برتون، استاپ موشنی کوتاه و ترسناک است. وینسنت داستان پسری ۷ ساله به نام وینسنت مالوی را بازگو می‌کند که آرزو دارد دقیقاً مانند وینسنت پرایس باشد و غرق در رویاهای وحشتناکی است که این مسئله باعث آزار مادرش می‌شود.

سریال های تیم برتون

در این مقاله سعی کردیم نگاهی به مجموعه فیلمهای تیم برتون داشته باشیم و با آثار به یادماندنی این کارگردان خلاق آشنا شویم. در این بخش نیز نگاهی به سریال های تیم برتون خواهیم داشت. اگر اخبار سینما و تلویزیون را دنبال می‌کنید، احتمالا خبر دارید که برتون به تازگی با سریال ونزدی سر و صدای زیادی به پا کرده است. او علاوه بر این سریال، چندین اپیزود از سریال‌هایی مانند Alfred Hitchcock Presents و Faerie Tale Theatre را نیز کارگردانی کرده است. اما از آنجایی که او کارگردان اصلی این مجموعه‌ها نبوده، به آن‌ها در این بخش اشاره نمی‌کنیم. در ادامه می توانید با سریال های تیم برتون آشنا شوید.

1. سریال ونزدی (Wednesday) ؛ از سریال های تیم برتون 2022

سریال تیم برتون

  • بازیگران: جنا اورتگا، گوئندولین کریستی،‌ ریکی لیندهولم، جیمی مک‌شین،‌ هانتر دوهان و…
  • سال ساخت: 2022
  • تعداد قسمت‌ها: 8
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2

ونزدی سریال جدید تیم برتون است که در سال 2022 منتشر شد و توجه بسیاری از منتقدان و بینندگان را به خود جلب کرد و البته ترندهای جدیدی در شبکه‌های مجازی به وجود آورد. این سریال تیم برتون که خیلی زود جایی در فهرست بهترین سریال های تاریخ پیدا کرد، درباره خانواده معروف آدامز است. در این اثر با دختر این خانواده، ونزدی، همراه می‌شویم که به یک مدرسه مخصوص بچه‌های عجیب و غریب می‌رود. اگرچه او در ابتدا از این مدرسه متنفر است و مدام به دنبال راهی برای فرار می‌گردد، اما کم‌کم نظرش تغییر می‌کند و…

تا کنون یک فصل 8 قسمتی از سریال ونزدی منتشر شده و چهار قسمت از آن را نیز تیم برتون کارگردانی کرده است. برتون همچنین مدیرتولید این پروژه نیز هست. این سریال تنها سه هفته پس از انتشارش به پربیننده‌ترین سریال انگلیسی-زبان نتتفلیکس تبدیل شد. این عنوان از سریال های تیم برتون همچنین نامزد دو جایزه گلدن گلوب برای بهترین سریال موزیکال یا کمدی و بهترین بازیگر نقش اصلی زن در سریال موزیکال یا کمدی (برای اورتگا) شد. این سریال که از بهترین سریال‌های آی‌ام‌دی‌بی محسوب می‌شود، برای یک فصل دیگر نیز تمدید شده.

2. سریال استینبوی (Stainboy)

نام فیلمهای تیم برتون

  • سال ساخت: 2000
  • تعداد قسمت‌ها: 6
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.9

استینبوی یکی از انیمیشن های تیم برتون است که سال‌ها پیش در قالب یک سریال با اپیزودهای کوتاه ساخته شد. این سریال درباره استینبوی است که برای پلیس کار می‌کند و در ابتدای هر قسمت نیز به او دستوری برای دستگیری شخصیت‌هایی که از جامعه طرد شده‌اند، داده می‌شود. مدت زمان هر قسمت نیز کمتر از 5 دقیقه است.

در پایان

برخی از فیلم های تیم برتون، همانطور که دیدیم، درواقع، بازسازی آثاری هستند که پیش از این ساخته شده بودند و می‌توان گفت برتون در این کار مهارت تامی دارد که بتواند داستان‌های از پیش ساخته شده را چنان بازسازی کند که هنوز برای مخاطب دیدنی باشد و بتواند خوب بفروشد.

این‌که قصه‌های بکر زیادی برای تعریف کردن وجود ندارد، کاملا مسئله‌ای پذیرفته و قابل درک است. اما این‌که آثار دیده شده و خوانده شده هرگز به شیرینی کشف جهان‌های جدید نخواهند بود، هم نکته‌ای است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. نظر شما در این باره چیست؟ بهترین فیلم تیم برتون از نظر شما کدام است؟ فراموش نکنید نظراتتان را در بخش دیدگاه‌های پلازا با ما در میان بگذارید. اگر هم از علاقه‌مندان دنیای سینما و تلویزیون هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه مقاله‌های بهترین فیلم های 2023 و بهترین سریال های 2023 را از دست ندهید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
Hosseines
.
12 اسفند 1401، 02:52
پاسخ
0
2
سلام ولی بهترین فیلم تیم برتون ادوارد دست قیچی واقعا این فیلم شاهکاره مخصوصا بازی جانی
avatar
I'm finally alone!
.
11 اسفند 1401، 14:42
پاسخ
0
1
✨🦋🦥تنکسـ:)))
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402