لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G14؛ بررسی گیمینگ راگ 2022

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G14 نسخه 2022
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G14 یک محصول گیمینگ ظریف است که ویژگی جذاب یک محصول رده‌بالا را در خود جای داده است. به لطف بهره بردن از آخرین سخت‌افزار AMD شاهد عملکرد بی‌نقصی هستیم و ما قصد داریم به بررسی لپتاپ راگ ایسوس زفیروس G14 مدل 2022 بپردازیم.

این لپ‌تاپ را می‌توان از رده بالا‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ جهان و همچنین یکی از بهترین لپ تاپ های دنیا دانست که با صفحه نمایش‌ روشن با رنگ‌های واضح، وب کم باکیفیت، اسپیکرهای بی‌نظیر، ترکیب مناسب پردازنده و گرافیک ساخت کمپانی AMD تجربه مناسبی را در اجرای بازی‌ها و فعالیت‌های حرفه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد. محصولات این‌چنینی به شما یاد‌آوری می‌کنند که برای تجربه گیمینگ حتماً نیاز نیست که کنسول یا PC داشته باشید بلکه به کمک لپ‌تاپ می‌توانید در مکانی مشغول به بازی شوید. به طور کلی لپ تاپ راگ ایسوس مدل زفیروس G14 یک کامپیوتر ظریف و همه‌کاره است که در کوله‌پشتی شما به آسانی جای می‌گیرد و با عملکرد بی‌نظیرش شما را همیشه همراه می‌کند با ما در پلازا با نقد و بررسی این محصول همراه باشید.

در ادامه می‌خوانید

نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G14

با دقت به مشخصات لپتاپ راگ ایسوس زفیروس G14 2022 متوجه خواهیم شد که با محصولی وسوسه‌کننده مواجه هستیم. ویژگی‌های جذاب ظاهری و سخت‌افزاری این محصول را به یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های 14 اینچی گیمینگ تبدیل کرده است. خوشبختانه ایسوس بالاخره در سال 2022 تصمیم گرفته در سری جی 14 لپ‌تاپ‌های خود وب‌کم قرار دهد و در عین حال اکثر مزایای نسل قبل به‌خودی‌خود باقی هستند. با تمام این تفاسیر این محصول که یکی از بهترین لپ تاپ های ایسوس است کاملاً بدون نقص نیست و نقطه‌ ضعف‌هایی دارد که در کنار نقاط قوت به آن‌ها نیز خواهیم پرداخت.

بررسی و نقد لپتاپ راگ ایسوس زفیروس G14 2022

نقاط قوت

  • تجربه روان در اجرای بازی‌های با وضوح 1080p یا 1440p
  • نمایشگر 120 هرتز با زمان پاسخ‌دهی سریع
  • تنوع پورت‌های گسترده
  • قابلیت تعویض رم و حافظه توسط کاربر
  • طراحی جذاب و ابعاد مناسب
  • شارژدهی مناسب

نقاط ضعف

  • کیفیت 720p وب کم
  • گرم شدن دستگاه هنگام فعالیت‌های سنگین

طراحی لپ تاپ راگ ایسوس زفیروس جی ۱۴

لپ‌تاپ‌های ایسوس در اغلب موارد دارای ظاهری زیبا هستند و لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G14 نیز از این قاعده مستثنا نیست و دارای طراحی خاص و در عین حال زیبا است. ابعاد این محصول 1.95 ‍َ× 22.7 × 31.2 سانتی‌متر است که این موضوع باعث می‌شود بتوانید لپ‌تاپ‌ را در فضاهای مختلف قرار دهید و به آسانی آن را حمل کنید.

موضوع دیگری که این لپ‌تاپ را جذاب می‌کند، وزن 1.6 کیلوگرمی آن است که برای یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ وزن بسیار مناسبی است. ایسوس سعی کرده در بخش طراحی این دستگاه اصالت را در کنار ظاهر گیمینگ حفظ کند و در این مسئله واقعاً موفق عمل کرده است. به طور کلی ظاهر دستگاه دل‌نشین است و در دو رنگ سفید مهتابی و خاکستری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که در دنیای لپ‌تاپ‌های خاکستری و مشکی محصولی با رنگ سفید می‌تواند بسیار زیبا باشد که ما بیشتر در مورد رنگ سفید دستگاه صحبت می‌کنیم.رنگ بندی لپ تاپ راگ ایسوس مدل زفیروس G14 سال 2022

یکی از ویژگی‌های جذاب لپ تاپ راگ ایسوس مدل زفیروس G14 این است که در برخی از کانفیگ‌‌ها در پشت دستگاه می‌توانیم لامپ‌های مینی ال‌ای‌دی را بیابیم که ایسوز آن‌ها را AniMe Matrix می‌نامد. شما می‌توانید نور را در نرم‌افزار Armoury Crate شخصی سازی کنید و ظاهری مدرن به دستگاه خود ببخشید. برای بسیاری از افراد ممکن است حضور این چراغ‌ها در بخش پشتی جالب و متفاوت باشد؛ اما به شخصه ظاهر ساده و اصیل را به لامپ‌هایی که حواس را پرت می‌کنند، ترجیح می‌دهم.

کیفیت ساخت لپتاپ راگ ایسوس زفیروس G14 2022 یکی از نقاط قوت آن است. بدنه دستگاه از آلیاژ فلز منیزیم و آلومینیوم ساخته‌ شده و بسیار محکم به نظر می‌رسد. روکش فلزی بخش‌های مختلف ظاهری صاف دارد و خوشبختانه اثر انگشت روی آن چندان باقی نمی‌ماند و انعطاف مناسبی در مقابل فشارهای وارده دارد. یکی دیگر از نقاطی در لپ‌تاپ‌ها بسیار آسیب‌پذیر است، لولاهای آن است که در محصول با وجود پایداری فوق‌العاده مکانیسم باز و بسته شدن آن‌ها بسیار نرم و ‌پایدار صورت می‌گیرد و شما تنها به کمک یکدست می‌توانید نمایشگر دستگاه را باز کنید.

 ایسوس ROG Zephyrus G14 2022 به صورت کاملا باز

تجربه کار با کیبورد دستگاه بسیار لذت‌بخش است و فضای لازم برای قرارگیری مچ دست وجود دارد و ایسوس فضای لازم برای بهبود جریان هوا را ایجاد کرده. به طور کلی در بخش طراحی شاهد کمبود خاصی نیستیم و ایسوس سعی کرده سری راگ لپ‌تاپ‌ها خود را به کامل‌ترین شکل به بازار عرضه کند در اینجا یک موضوع مطرح است و آن مقایسه این دستگاه با لپ تاپ ریزر بلید 14 اینچ است که ما به طور کامل این محصول را بررسی کرده‌ایم.

همچنین بخوانید :

پورت ها و اتصالات لپتاپ راگ ایسوس زفیروس G14 2022

وقتی که اطراف لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G14 را مشاهده می‌کنیم با تنوع بالایی از پورت‌ها و مواجه خواهیم شد که این محصول را به گزینه‌ای مناسب برای کاربران حرفه‌ای تبدیل می‌کند. در سمت راست دستگاه می‌توانید دو درگاه USB-A را در کنار یک پورت USB-C با پشتیبانی از USB 3.2 Gen 2 و کارت‌خوان UHS-II microSD را مشاهده کنید.

پورت و درگاهای اتصال لپ تاپ راگ ایسوس زفیروس جی 14

سمت چپ لپ‌تاپ نیز میزبان یک درگاه یواس‌بی تایپ-سی‌ دیگر است که به کمک آن می‌توانید لپ‌تاپ را شارژ کرده و به لطف پشتیبانی DisplayPort 1.4 از آن برای اتصال لپتاپ به مانیتور خارجی بهره ببرید. علاوه بر این موارد یک پورت HDMI 2.0 و جک 3.5 میلی‌متری هدفون و هدست نیز در این بخش قرار دارد. پورت ورودی شارژر در اواسط بخش سمت چپ قرار دارد در حالی که محل این بخش در سایر لپ‌تاپ ها نزدیک به نمایشگر است.

همچنین بخوانید :

مجموعه اتصالات فیزیکی دستگاه بسیار کامل است و تنها یک موضوع باعث ناراحتی است، ‌آن هم قرارگیری هر دو درگاه Type-A در سمت راست است که باعث می‌شود در صورت تمایل اتصال و خرید کیبورد و ماوس با شلوغی میز مواجه شوید. بخش اتصالات بی‌سیم نیز بسیار رضایت‌بخش است و دستگاه از Wi-Fi 6E دو باند و بلوتوث نسخه 5.2 پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G14

لپ تاپ راگ ایسوس مدل زفیروس G14 دارای یک صفحه‌نمایش 14 اینچی WQXGA با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل است که بسیار عالی به نظر می‌رسد. یکی از ویژگی‌های این نمایشگر نسبت تصویر 16:10 است که برای نمایش هم‌زمان دو پنجره در ویندوز کافی به نظر می‌رسد که با توجه به ویژگی‌ های ویندوز 11 در جهت بهبود مالتی‌تسکینگ این موضوع را می‌توان امری مثبت دانست.

موضوع خوشحال کننده برای علاقه‌مندان به بازی پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتز و نرخ پاسخ‌دهی 3 میلی‌ثانیه است. علاوه بر این نمایشگر لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G14 از Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کند و این موضوع باعث می‌شود که به گزینه مناسبی برای تماشای فیلم و سایر محتواها تبدیل شود.نمایشگر لپ تاپ روگ ایسوس Zephyrus G14

کمپانی ایسوز نمایشگر IPS خود را Nebula display نامیده است و این سیاست مشابه ای با اپل است که صفحه‌نمایش اکثر محصولات خود را رتینا می‌نامد. رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش بسیار چشم‌نواز و زنده هستند و شما وقتی فیلم‌های علمی تخیلی رنگارنگ را در آن تماشا می‌کنید، تجربه‌ای لذت بخشی برایتان خلق خواهد شد.

حداکثر روشنایی نمایشگر  دستگاه 515 نیت است که باعث می‌شود، این محصول از رقبایی همچون Alienware x14 و Razer Blade 14 در این بخش پیشی می‌گیرد و از طرفی نسبت به نسل گذشته خود نیز بهتر عمل می‌کند. دقت رنگ یکی از مشخصاتی است که برای متخصصین بسیار حائز اهمیت است و باید در هنگام معرفی لپتاپ راگ ایسوس زفیروس G14 2022 به گرافیست‌ها و طراحان آن توجه داشته باشیم. در این بخش نیز شاهد درخشش این نوت‌بوک هستیم و از طیف DCI-P3 تا 100% و طیف رنگی sRGB تا 104.5% پشتیبانی می‌کند و با امتیاز Delta-E حدوداً 0.23 قادر است با اکثر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار رقابت کند.

اسپیکر لپ تاپ راگ ایسوس مدل زفیروس G14

علاوه بر مشخصات سخت افزار لپ تاپ راگ ایسوس مدل زفیروس جی  14 این برند به اسپیکرها توجه داشته  و این محصول را به 4 عدد بلندگو مجهز کرده است. این مجموعه از Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند و صدای آن‌ها نسبت به یک نوت بوک کوچک جثه مناسب است و کیفیت آن در هنگام گوش دادن به موسیقی شما را راضی خواهد کرد.

حجم صدا اغلب لپ‌تاپ‌های ایسوس در حد قابل قبولی قرار دارند و هنگام بازی، گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم صدا آن‌ها شما را راضی خواهد کرد، فقط با افزایش حجم صدا به حداکثر مقدار ممکن در ناحیه کیبورد لرزش را حس خواهید کرد که این موضوع برای برخی از افراد آزار دهنده است. تفکیک صدای اسپیکرها نیز مناسب است؛ بیس دستگاه هم چندان زیاد نیست. لپ تاپ 14 اینچ ایسوس به میکروفون‌های سه‌گانه برای چت در بازی و تماس‌های ویدیویی مجهز شده است و صدا را واضح ثبت می‌کند.

سخت افزار قدرتمند مبتنی بر AMD

سخت‌افزار یکی از ویژگی‌های مهم در محصولات گیمینگ است و عملکرد پردازنده لپ تاپ راگ ایسوس مدل زفیروس G14 در کنار گرافیک مناسب شما را کاملاً راضی خواهد کرد. در بخش CPU شاهد استفاده از Ryzen 9 6900HS با معماری جدید Zen 3+ هستیم. این پردازنده 35 واتی دارای 8 هسته و 16 رشته با فرکانس پایه 3.3 گیگاهرتز و فرکانس بوست 4.9 GHz است که فناوری ساخت و TDP آن به شما اجازه می‌دهد تا در بدنه نازک و سبک دستگاه این پردازنده قرار بگیرد.

در تست انتقال فایل‌ها، لپ‌تاپ قادر است  که 25 گیگ فایل را با سرعت 1,260.45 مگابایت‌برثانیه و شش دقیقه طول می‌کشد یک ویدیو 4K را در آن به 1080 تبدیل کنید. به لطف استفاده از سیستم خنک‌کننده قوی دمای دستگاه در هنگام مصارف روزمره بسیار مناسب است و در انجام بازی شاهد گرم شدن هستیم؛ اما این موضوع اصلاً در حدی نیست که نگران‌کننده و در حد سایر لپ‌تاپ‌های هم‌رده است.

عملکرد گرافیک

یکی از دلایل بالا بودن قیمت لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G14 و سایر لپ‌تاپ‌های گیمینگ استفاده از بهترین سخت‌افزار است. این لپ‌تاپ نیز با دو مدل گرافیک AMD Radeon RX 6700S و AMD Radeon RX 6800S به بازار عرضه می‌شود. این اجزا به صورت ترکیبی باهم می‌توانند از حافظه SmartAccess AMD استفاده کنند که این موضوع اجازه می‌دهد از طریق SmartShift Max استفاده و در هنگام مصارف عادی گرافیک مجتمع پردازنده استفاده شود و در هنگام اجرای بازی‌ها و مصارف سنگین گرافیک محور از انرژی جی‌پی‌یو بهره ببرید.

این لپ‌تاپ قادر است بازی‌هایی همچون Guardians of the Galaxy را با وضوح 2560 در 1600 در حالت very high با نرخ 120 الی 140فریم بر ثانیه اجرا کند. در بازی محبوب Grand Theft Auto V یا همان Gta 5 عملکرد بازی نیز مناسب است و شما می‌توانید این بازی با وضوح 1080p و کیفیت بالا اجرا کنید. نرخ فریم در بازی‌هایی همچون Red Dead Redemption 2 حدوداً 48 (وضوح 1080) ، Far Cry New Dawn به طور میانگین 86 و Assassin’s Creed Valhalla نیز به 73 بر ثانیه است.

باتری

یکی از نقاط قوت لپتاپ راگ ایسوس زفیروس G14 2022 باتری آن است که عملکرد شگفت‌انگیزی را دارد. شارژدهی این دستگاه طبق تست‌های مختلف بالای 10 ساعت است، این مقدار بسته به کاربری شما و نور نمایشگر نیز متفاوت است و با کاهش نور نمایشگر به 150 نیت و کمتر می‌توانید به بیش از این مقدار دست یابید.

شما با این باتری قادر خواهید بود که تا چندین فیلم را به طور کامل تماشا کنید و به وب‌گردی بپردازید؛ البته در صورت اجرا بازی این عدد به مقدار قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند که چندان دور از انتظار نیست.

جمع بندی

تمام مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، باعث می‌شود که لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G14 را پادشاه لپتاپ های گیمینگ 14 اینچ بازار بدانیم. قدرت سخت‌افزاری بی‌نظیری که این دستگاه در بدنه باریک خود جای داده بسیار قابل توجه است و همکاری ایسوز و ای‌ام‌دی باعث شد که لپ تاپ راگ ایسوس مدل زفیروس G14 فراتر از انتظارات ما ظاهر شود.

حتی اگر بخواهیم از تمام بنچمارک‌ها و اعداد صرف نظر کنیم، این محصول با عملکرد بی‌نظیرش بالاتر از رقبا ظاهر می‌شود و با عمر باتری 10 ساعته، وزن سبک، طراحی زیبا می‌توانید بدون هیچ‌گونه محدودیتی تا ساعت‌ها از آن استفاده کنید. حتی اگر شما به انجام بازی علاقه چندانی ندارید؛ بازهم نمی‌توانید از نمایشگر بی‌نقص با رنگ‌های روشن و عملکرد دستگاه در اجرای برنامه‌های مختلف چشم‌پوشی کنید.

اگر شما نیازمند یک لپ‌تاپ گیمینگ با ابعاد ظریف و طراحی زیبا هستید و به برند ایسوس علاقه دارید بدون شک لپتاپ راگ ایسوس زفیروس G14 2022 یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. همچنین می‌توانید سؤالات و نظرات خود را در مورد این لپ تاپ جذاب با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402