انواع تبلیغات آنلاین برای کسب و کارهای مختلف

انواع تبلیغات آنلاین برای کسب و کارهای مختلف
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

امروزه با گسترش فضای اینترنت و تبدیل شدن کسب و کارهای سنتی به کسب و کارهای آنلاین شاهد افزایش رقابت در حوزه‌های مختلف هستیم. این موضوع سبب می‌شود که تبلیغات نقش پررنگی در پیشرفت کسب و کارها داشته باشد و نیاز به آن بیش از پیش احساس شود. روش‌های مختلفی برای تبلیغات در اینترنت وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تبلیغات در لینکدین و تبلیغات در فیسبوک اشاره کرد. هر یک از روش‌های تبلیغاتی سختی‌ها و چالش‌های مخصوص خود را دارد و به نوبه خود تأثیر مثبت و شگفت‌انگیزی روی کسب و کارها دارند. در این مقاله انواع تبلیغات آنلاین برای کسب و کارهای مختلف و نکات پیرامون آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست عناوین مطلب:

چه نوع تبلیغات آنلاین مفید است؟

همان‌طور که می‌دانید تبلیغات به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای کمک به رشد و پیشرفت کسب و کارهاست. تبلیغات در فضای آنلاین به روش‌های مختلف انجام می‌شود لذا شما باید اطلاعات کافی درباره هر یک از این روش‌ها داشته باشید. دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ای از اقدامات است که شامل تبلیغات در فضای آنلاین نیز می‌شود و هدف از آن رشد کسب و کارها می‌باشد. با یادگیری دیجیتال مارکتینگ می‌توانید در شرایط خاص از بهترین روش‌ها برای تبلیغات آنلاین استفاده نمایید. به طور کلی تبلیغات آنلاین به یکی از روش‌های زیر انجام می‌شود:

 

1-      تبلیغات آنلاین در شبکه‌ های اجتماعی

وقتی صحبت از تبلیغات آنلاین به میان می‌آید اولین گزینه‌ای که به ذهن می‌رسد تبلیغات آنلاین در شبکه‌های اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی در زندگی روزمره ما انسان‌ها دارند و هیچکس نمی‌تواند قدرت یا محبوبیت آن‌ها را انکار کند. طبق تحقیقاتی که انجام شده است بیشتر از ۵۰ درصد مردم کره زمین از انواع شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

 

این موضوع نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی جزئی از زندی روزمره انسان هستند و تبلیغات در آن بازدهی بسیار خوبی خواهد داشت. کانال‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و این موضوع به شما کمک می‌کند که به مخاطبانی با علایق مختلف دسترسی داشته باشید. پس اگر به فکر جذب ترافیک بیشتر برای کسب و کار خود هستید و می‌خواهید درآمد بیشتری داشته باشید می‌توانید روی تبلیغات شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید.

 

تبلیغات آنلاین شبکه‌های اجتماعی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود به همین جهت شما می‌توانید بر اساس نیاز کسب و کارتان بهترین روش تبلیغاتی را انتخاب نمایید که عبارتند از:

  • متنی
  • کلیکی
  • ویدئویی
  • بنری
  • و…

برای این کار لازم است ابتدا پلتفرم مورد نظر خود برای تبلیغات را انتخاب کرده و سپس با اجرای کمپین‌های مختلف بازدهی تبلیغات خود را چندین برابر کنید. به طور کلی بهترین شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات عبارت‌اند از:

تبلیغات آنلاین در لینکدین

تبلیغات در لینکدین

لینکدین از دیگر شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار است که مختص کسب و کارها ساخته شده است. تبلیغات در این پلتفرم حرفه‌ای گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود چرا که می‌توانید مخاطبانی هدفمند جذب کسب و کارتان جذب کنید. به دلیل بازدهی بالای تبلیغات در این شبکه اجتماعی و دقیق بودن فرآیند تبلیغات در آن شاهد هزینه بالای تبلیغات داخل آن خواهید بود. در عوض می‌توانید بازدهی بهتری از این پلتفرم به دست بیاورید.

 

افراد حاضر در لیندکین همیشه در حال به‌روز نگه داشتن پروفایل‌های خود هستند که بتوانند تبلیغات یا شغل‌های مورد علاقه خود را در اولین فرصت دریافت نمایند. تبلیغات در لینکدین در فید لینکدین نمایش داده می‌شوند و همه افراد علاقه‌مند می‌توانند آن را مشاهده کرده و روی آن کلیک کنند. پس پیشنهاد ما به شما این است که حتما تبلیغات در لینکدین را جدی بگیرید چون نتیجه فوق‌العاده‌ای در رشد کسب و کار شما خواهد داشت.

 

تبلیغات آنلاین در فیسبوک

فیسبوک به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی موجود در دنیا شناخته می‌شود. اغلب افرادی که در سایر شبکه‌های اجتماعی حضور دارند هنوز در این شبکه فعال هستند. این پلتفرم قدرتمند مخاطبان بسیار زیادی در سنین، علایق، رفتار ها و موقعیت مکانی‌های مختلفی دارد. بنابراین شما می‌توانید تبلیغات خود را برای افراد متنوع با ویژگی‌های مختلف نمایش دهید و افراد علاقه‌مند را جذب کسب و کارتان کنید.

 

تبلیغات در فیسبوک انواع مختلفی دارد. این یعنی شما می‌توانید با انتخاب بهترین روش برای تبلیغات بیشترین بازدهی را بگیرید. معمولا در این پلتفرم از روش‌های تبلیغی:

  • تصویری
  • ویدئویی
  • پیامرسان

استفاده می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید بر اساس سلیقه یا نیاز کسب و کارتان از روش‌های موجود استفاده کنید و با صرف هزینه‌ای معقول بیشتری بازدهی را داشته باشید.

 

شما ابتدا باید هدف خود را از تبلیغات تعیین کنید و سپس بهترین روش برای تبلیغات را انتخاب نمایید. در قدم بعدی می‌توانید مخاطبان هدف را مشخص کنید و بودجه مورد نظر خود برای تبلیغات را کنار بگذارید. در مرحله بعدی لازم است برندهای تبلیغ کننده را پیدا کنید و با اجرای کمپین‌های تبلیغاتی متنوع شاهد جذب بازدید کننده یا افزایش فروش محصولات خود باشید.

 

تبلیغات در فیسبوک از چندین حیث برای پیاده‌سازی کمپین تبلیغات آنلاین گزینه‌ی مناسبی است. در این شبکه‌ی اجتماعی مخاطبان تعامل زیادی با هم دارند و همین موضوع سبب می‌شود که ارتباط بهتری با تبلیغ کننده برقرار کنند. از طرفی مخاطبان هدفمند زیادی در این پلتفرم وجود دارد و شما می‌توانید با صرف هزینه معقول، تبلیغات خود را کلید بزنید. پس بدون شک تبلیغات در این پلتفرم برای شما سودآور خواهد بود چرا که می‌توانید تبلیغات صورت گرفته را به صورت کامل ارزیابی کنید.

 

تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام جزو زیر مجموعه‌های شرکت فیسبوک است و محبوبیت زیادی نزد کاربران دارد. اگر اغراق نکنیم بیش از ۶۰ درصد مردم ایران از اینستاگرام استفاده می‌کنند. بررسی این موضوع نشان می‌دهد که می‌توان از اینستاگرام برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی بزرگ با اهداف بزرگ استفاده کرد. چرا که گستره‌ی مخاطبان این پلتفرم به مراتب بیشتر از پلتفرم‌های آنلاین دیگر است.

 

تبلیغات در اینستاگرام به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. همین موضوع سبب می‌شود که دست شما برای تبلیغ کسب و کارتان بازتر باشد و تبلیغ برند یا کسب و کارتان را با تنوع بیشتری انجام دهید. در این پلتفرم می‌توانید از تبلیغات:

  • استوری
  • پست
  • چرخشی
  • لینک به سایت
  • تبلیغات بوم
  • و…

استفاده کنید. تبلیغات در اینستاگرام مزایای بسیار زیادی برای شما دارد چون شما می‌توانید در پیج‌های بزرگ با مخاطبان مختلف تبلیغ خود را نشر دهید.

 

علاوه بر این قابلیت اضافه کردن مکان، هشتگ و ارائه تبلیغاتی تصویری، تیزری یا ویدئویی به شما کمک می‌کند که جذابیت و تأثیر گذاری تبلیغات خود را چندین و چند برابر کنید. پس اگر به فکر پیشرفت کسب و کارتان هستید و می‌خواهید مخاطبان بیشتری روانه سایت یا پیج خود کنید بهتر است حتماً تبلیغات در اینستاگرام را در دستور کار خود قرار دهید.

 

تبلیغات در توییتر

توییتر جزو شبکه‌های اجتماعی پر مخاطبی است که اکثراً توسط کسب و کارها نادیده گرفته می‌شود. این در حالی است که بازدهی تبلیغات در توییتر به مراتب بهتر از سایر شبکه‌های اجتماعی است چون نرخ کلیک در ان در وضعیت مطلوبی قرار دارد. شما به دو روش می‌توانید در توییتر تبلیغ کنید. یکی با هدف تبلیغ حساب کاربری توییتر خود و دیگری تبلیغ پست تبلیغاتی است.

 

شما می‌توانید مخاطبانی کاملاً هدفمند از توییتر جذب کنید و علاقه مندان به کسب و کارتان را افزایش دهید. بیشتر کسب و کارهای موفق از توییتر برای تبلیغات استفاده می‌کنند چرا که این پلتفرم فوق‌العاده هزینه تبلیغات مناسبی داشته و به شما کمک می‌کند که با اجرای کمپین‌های تبلیغاتی مختلف به هدف خود یعنی جذب مخاطبان هدفمند و ارگانیک برسید.

 

تبلیغات در پینترست

پینترست یکی از شبکه‌های اجتماعی قدرتمند و محبوب است که بر بستر تصاویر فعالیت می‌کند. این پلتفرم منحصربه‌فرد میزبان بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر در طول ماه است. این عدد نشان می‌دهد که پینترست قدرت بسیار زیادی دارد و نزد کاربران از محبوبیت بسیار خوبی برخوردار است.

 

شما می‌توانید تبلیغات بصری یا بنری خود را در این شبکه اجتماعی درج کنید و مخاطبان علاقه مند را جذب کسب و کار خود کنید. تبلیغات در این شبکه اجتماعی توسط بازاریابان و برندهایی که اعتبار زیادی دارند انجام می‌شود. پس شما می‌توانید تبلیغ مورد نظر خود را آماده کنید و با پین کردن آن توسط صفحه‌های قدرتمند و درج لینک کسب و کارتان مخاطبان هدفمندی برای خود جذب کنید.

 

تبلیغات آنلاین در تیک تاک

تیک تاک جزو شبکه‌های اجتماعی جدید اما پرطرفدار است. این شبکه اجتماعی محبوبیت زیادی میان نسل جوان دارد. پس اگر دارای کسب و کاری مدرن هستید که مخاطبان جوان دارد می‌توانید از این پلتفرم برای تبلیغات استفاده کنید.

 

باید دقت داشته باشید که نحوه تبلیغات در این شبکه اجتماعی با بقیه پلتفرم‌ها کاملاً متفاوت است. برای درج تبلیغات در تیک تاک شما باید به صورت مستقیم با تیک تاک تماس بگیرید تا شرایط شما را برای تبلیغات بررسی کنند و در صورت تأیید نسبت به تبلیغ کسب و کار خود اقدام نمایید.

 

2-      تبلیغات در گوگل (گوگل ادز)

گوگل که قدرتمندترین و پرطرفدارترین موتور جستجو در دنیا شناخته می‌شود، هدف اصلی اغلب افراد برای رفع نیازها و پاسخ به سوالات روزمره‌ است. کسب و کارهایی که به دنبال بیشتر دیده شدن در گوگل هستند دو راه بیشتر ندارند. راه اول سئو سایت و رسیدن به نتایج اول گوگل بوده که احتیاج به زمان زیادی دارند. راه دوم استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل است تا بتوانند راحت‌تر و زودتر در معرض دید قرار بگیرند.

تبلیغات در گوگل (گوگل ادز)

برای اجرای تبلیغات گوگل اجتیاج به راه اندازی حساب در گوگل ادز دارید و باید کمپین‌های تبلیغاتی با کلمات کلیدی هدف برگزار کنید. تبلیغات گوگل بر اساس تعداد کلیک صورت می‌گیرد و شما بر اساس بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید کلیک دریافت خواهید کرد. لازم به ذکر است که تبلیغات گوگل تاثیرگذاری فوق العاده‌ای دارد و سایت‌هایی که تبلیغ انجام می‌دهند بالاتر از سایت‌های سئو شده قرار می‌گیرند. البته برخی از سایت‌های تبلیغ شده نیز در آخر صفحه گوگل قرار می‌گیرند که این بستگی به پلن انتخابی مشتری دارد.

شما می‌توانید در بازه‌های زمانی مختلف و برای اهداف مختلف از تبلیغات گوگل استفاده کنید. مطمئن باشید که هزینه تبلیغات به خودتان باز خواهد گشت به شرطی که تبلیغات خود را به صورت اصولی و درست انجام دهید. البته باید دقت داشته باشید که صفحه هدف باید کامل باشد و دقیقا بر اساس تبلیغی باشد که انجام داده‌اید.

 

به عنوان مقال اگر خدمات تولید محتوا انجام می‌دهید و برای آن تبلیغ کرده‌اید، صفحه هدف باید مضمون سفارش تولید محتوا را داشته باشد تا مخاطب برای سفارش به شما مراجعه کند. اگر این چنین نباشد مشتری فورا از صفحه شما خارج می‌شود و هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. پس هنگام اجرای تبلیغات کلیکی گوگل باید این نکات ساده ولی مهم را رعایت کنید.

 

3-      تبلیغات بنری (نمایشی)

تبلیغات بنری یکی از روش‌های موثر برای تبلیغات کسب و کار به حساب می‌آید که مزایا و معایب خاص خود را دارد. احتمالا تاکنون به سایت‌های زیادی سر زده‌اید و با بنرهای حاوی تبلیغات رو برو شده‌اید. این بنرها در واقع همان تبلیغات بنری هستند که یک سایت یا محصول خاص را هدف گرفته‌اند.

 

اساس کار این نوع تبلیغات به این صورت است که مخاطبان روی بنر کلیک می‌کنند و از صفحه هدف بازدید می‌کنند. مشکلی که وجود دارد آزار دهنده بودن این نوع تبلیغات است چون اکثر افراد با دیدن بنرهای تبلیغاتی فورا روی گزینه ضربدر کلیک می‌کنند.

 

4-      رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی جزو روش‌های مدرن و حرفه‌ای برای تبلیغات است که اثر گذاری فوق‌العاده‌ای دارد. در این روش شما باید رسانه‌های مورد نیاز خود برای تبلیغات را انتخاب کنید و سپس یک متن تبلیغاتی برای درج در سایت بنویسید. البته می‌توانید این کار را برون سپاری کرده و از افراد کاربلد کمک بگیرید. این متن تبلیغاتی به منظور معرفی یک محصول خاص یا کسب و کار مورد نظر انجام می‌شود.

 

داخل رپورتاژ آگهی می‌توانید با استفاده از انکرتکست به صفحه هدف خود لینک دهید و مخاطبان را به حضور در آن تشویق کنید. هر چقدر رسانه مورد نظر معتبر‌تر باشد شانس شما برای جذب مخاطبان هدفمند بیشتر خواهد بود پس باید در انتخاب آن‌ها دقت کنید. از نکات قابل توجه درباره رپورتاژ آگهی دائمی بودن آن است. یعنی شما وقتی در یک رسانه معتبر رپورتاژ می‌روید تبلیغ شما برای همیشه داخل آن باقی خواهد ماند.

 

از دیگر نکات مثبت درباره رپورتاژ آگهی بهبود سئوی سایت است چون وقتی داخل رسانه های معتبر و قدرتمند تبلیغ انجام می‌دهید و به سایت خود لینک می‌دهید یک سیگنال قدرتمند برای گوگل ارسال می‌شود و اعتبار شما را نزد گوگل افزایش می‌دهد. پس شما می‌توانید با استفاده از این روش تبلیغاتی با یک تیر دو نشان بزنید.

 

5-      تبلیغات همسان

تبلیغات همسان جایگزین تبلیغات بنری یا نمایشی هستند. برخلاف تبلیغات بنری که بسیار آزار دهنده بودند و استقبال چندان زیادی از آن‌ها نمی‌شد، تبلیغات همسان جایگاه خوبی دارند و به شدت موثر هستند. در این روش تبلیغاتی بنری متناسب با قالب سایت طراحی می‌شود و داخل سایت مورد نظر قرار می‌گیرد. این نوع تبلیغات ازار دهنده نیست و هزینه آن به ازای هر کلیک انجام می‌شود.

 

6-      تبلیغات ایمیلی

تبلیغات ایمیلی جزو انواع تبلیغات آنلاین است که توسط کسب و کارها انجام می‌شود. این روش تاثیرگذاری بسیار خوبی دارد و باعث می‌شود که بتوانید مخاطبان هدفمند را جذب کنید. در این روش ایمیل حاوی تبلیغات (معرفی محصول، دوره، خدمات و …) به تعداد زیادی از مخاطبان ارسال می‌شود. مخاطبان ایمیل خود را بررسی می‌کنند و در صورت علاقه مند بودن به موضوع ارسالی از صفحه هدف شما بازدید می‌کنند.

 

7-      تبلیغات موبایلی

اکنون که اکثر مردم از گوشی موبایل برای رفع نیازهای خود استفاده می‌کنند، تبلیغات موبایلی تاثیرگذاری فوق العاده‌ای خواهد داشت. تبلیغات موبایلی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود پس شما می‌توانید بهترین روش را برای تبلیغ انتخاب نمایید. از متداول‌ترین روش‌های تبلیغات موبایلی می‌توان به تبلیغات پیامکی، تبلیغات در بازی‌ها و اپلیکشن‌های موبایلی اشاره نمود. بازدهی در این نوع تبلیغات در وضعیت مطلوبی قرار دارد پس شما می‌توانید روی تبلیغات موبایلی سرمایه گذاری کرده و شاهد نتایج شگفت انگیز آن باشید.

 

8-      تبلیغات ویدئویی

این روش تبلیغاتی در رسانه‌های پخش ویدئو انجام می‌شود و تاثیر گذاری بسیار خوبی دارد. بدون شک شما هم در سرویس‌های شاتراک ویدئو همچون آپارات، یوتیوب و … فعالیت داشته‌اید. در بین فیلم‌ها آگهی‌هایی نمایش داده می‌شود که یک محصول یا خدمات خاص را تبلیغ می‌کند.

 

این آگهی‌ها همان تبلیغات ویدئویی هستند و از شما دعوت می‌کنند که به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.این نوع ویدئوها مدت زمان کوتاهی در حد 5 الی 30 ثانیه دارند اما به قدری جذاب طراحی می‌شوند که شما را جذب خود خواهند کرد. این روش تبلیغاتی هزینه زیادی نیاز دارد به همین جهت برای سایت‌های بزرگ با درآمد بالا مناسب است.

 

تبلیغات آنلاین خود را به چه کسی بسپاریم؟

 

از آنجایی که روز‌به‌روز شاهد گسترش کسب و کارهای اینترنتی و پیدا شدن رقبای جدید در حوزه‌های مختلف هستیم تبلیغات آنلاین اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. شما با شناخت انواع تبلیغات آنلاین برای کسب و کارها و روش درست انجام آن‌ها می‌توانید با صرف هزینه‌های کم به پیشرفت کسب و کار خود کمک کنید. تبلیغات نیاز به مهارت خاصی دارد و باید به صورت اصولی و در بازه‌های زمانی مختلف انجام شود. با رعایت نکات ساده و کاربردی می‌توانید تأثیرگذاری تبلیغات آنلاین را افزایش داده و قدمی محکم برای رشد کسب و کار خود بردارید.

اگر تاکنون برنامه یا استراتژی برای تبلیغات نچیده‌اید ولی به فکر گسترش کسب و کار خود هستید باید هر چه زودتر از بهترین روش‌ها برای تبلیغات استفاده کنید. این کار نیاز به مهارت زیادی دارد و باید با استفاده از اجرای کمپین‌های مختلف انجام شود. تیم وی دیجیتال مارکتینگ https://vdigimarketing.com با بهره‌مندی از کادر تخصصی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. پس اگر به فکر آینده کسب و کار خود و افزایش درآمد حاصل از آن هستید کافی است یک بار خدمات تبلیغاتی خود را به تیم وی دیجیتال مارکتینگ بسپارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402