پربازدیدترین بازی هر ژانر اتاق فرار اسکیپ روم

پربازدیدترین بازی هر ژانر اتاق فرار اسکیپ روم
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اسکیپ روم یا همان اتاق فرار، تفریح نوظهوری در صنعت بازی و سرگرمی است که برای اولین‌بار در سال  ۲۰۰۷  بر اساس بازی‌های کامپیوتری در ژاپن طراحی شد و با گذر زمان به تمام کشورهای دنیا راه پیدا کرد و به یکی از پرطرف‌دارترین بازی‌های  فکری، فیزیکی مخصوصاً بین بزرگسالان تبدیل شد و در نهایت سال ۲۰۱۴  پای اتاق فرار به ایران باز شد و همان‌طور که انتظار می‌رفت خیلی زود طرف‌دارهای خودش را پیدا کرد و به یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های بین جوانان تبدیل شد.

اتاق فرار در اصل یک بازی تیمی معمایی است که بازیکن‌ها با کار گروهی و بر اساس سرنخ‌های موجود در بازی باید پازل‌ها و معماها را حل کنند. با حل کردن هر معما به سرنخ معمای بعدی برسند، تا بتوانند در زمان مشخص شده به راز اتاق که غالباً و نه همیشه همان فرار از اتاق است پی ببرند.

اما کار تیم فقط حل کردن معماها نیست و هر بازی به‌صورت جداگانه دارای سناریو و فضاسازی مخصوص خودش است که  هیجان بیشتری به بازی‌ها اضافه می‌کنند.  اما بر خلاف تصوری غلطی که ایران وجود دارد اتاق فرارها فقط ترسناک نیستند. درواقع هر اتاق فرار در کنار معمایی بودن می‌تواند ژانرهای متنوع و متفاوتی مثل ترسناک, پلیسی، اکشن یا … داشته باشد.

بازی‌های بسیاری با ژانرهای مختلف طی این سال‌ها دایر شده‌اند که در این مقاله قرار است راجع به پربازدیدترین بازی‌های هر ژانرِ اتاق فرار “اسکیپ روم” که قدیمی ترین برند در این حوزه میباشد، صحبت کنیم.

فهرست عناوین مطلب:

اکشن – هیجانی

ژانر اکشن در سینما و بازی‌های ویدئویی به ژانرهایی گفته می‌شود پر از حادثه، در گیری‌های فیزیکی، جنگی و بعضاً رزمی است. دربازی‌های اتاق فرار، ژانر اکشن هیجان‌انگیز مربوط به بازی‌هایی است که شما در ضمن حل معما، با مجموعه‌ای از محدودیت‌ها و تهدیدهایی مواجه خواهید بود که سطح استرس، هیجان و آدرنالین شما در طول زمان بازی را در سطح بالایی نگه می‌دارد. در این‌گونه بازی‌های، معمولاً و نه همیشه از بازیگر برای پیشبرد قصه و بهینه‌سازی روایتگری بازی استفاده می‌شود.

اتاق فرار کمپ آلفا یکی از بازی‌های جدیدِ علمی – تخیلی است که در کنار تئاتر تعاملی و هیجان‌انگیز بودن جزو بازی‌های اکشن به‌حساب می‌آید. داستان بازی در آینده و در سال ۲۰۵۱ میلادی می‌گذرد، شما تعدادی زندانی هستید که به دلایل نامعلومی از زندان فعلی به محلی جدید، متفاوت و مرموز منتقل می‌شوید. یکی از تفاوت‌های اصلی این بازی با دیگر اتاق‌های فرار نبود قفل‌های فیزیکی است، تمامی معماها و چالش‌ها با کمک قفل‌های الکترونیکی و کمک اینترنت اشیا باز می‌شوند.  این بازی ۴ الی ۷ نفره ۹۰ دقیقه است ودر محله میرداماد میدان مادر واقع شده است.

اتاق فرار اکشن - هیجانی

اما اگر به بازی‌های علمی تخیلی علاقه‌ای ندارید اما دوست دارید تجربه یک اتاق فرار هیجان‌انگیز را از دست ندهید می‌توانید اتاق فرار شبح بازارچه با قصه ای ایرانی در محله سعادت‌آباد را تجربه کنید. اتاق فراری ۴ الی ۷ نفره که زمان آن ۹۰ دقیقه است. این بازی برای اولین‌بار در سبک تئاتر تعاملی در سال ۹۹ به بازار اسکیپ روم‌های تهران وارد شد و توانست دو تندیس خلاقانه‌ترین و بهترین اتاق فرار را در جشنواره ملی اتاق فرار رازگشا به خود اختصاص دهد. داستان این بازی در سال ۱۳۰۹ شمسی اتفاق میفتد. شایعه وجود شبح در یک بازارچه قدیمی همه حجره‌داران را فراری داده و بازار متروکه است. حالا شما در نقش دزدها قرار است وارد بازارچه شوید و تتمه اجناس باقی‌مانده در بازارچه را به سرقت ببرید اما …

ترسناک و وهم آلود

اگر جزو دسته افرادی هستید که عاشق فیلم‌ها، قصه‌ها یا بازی‌های کامپیوتری ترسناک و فراطبیعی هستید و دوست دارید خودتان را در معرض ناشناخته‌ها، نفرین‌ها و کابوس‌ها قرار دهید، اتاق فرار ترسناک شما رو به فضایی مرموز، وهم آلود و دنیایی تیره و تاریک می‌برد. در این ژانر بیش از هر چیزی یک تجربه دلهره‌آور نزدیک به واقعیت را تجربه خواهید کرد.

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌ها، اتاق فرار شب سیزدهم است. این بازی در نزدیکی چهارراه جهان کودک و یک اتاق فرار ترسناک ۴-۷ نفره است که شما را ۶۰ دقیقه وارد یک روستای نفرین شده می‌کند. در 13امین روز هر ماه یکی از کودکان روستا کشته می‌شود، مردم بر این باورند که بلقیس به‌خاطر مرگ دخترش اختر روستا را نفرین کرده و این وظیفه شماست که این نفرین را باطل کنید … این اتاق فرار با فضاسازی منحصربه‌فرد خود توانست تندیس بهترین فضاسازی و دکوراسیون جشنواره اتاق فرار رازگشا را از آن خود کند.

اگر دوست دارید فضای ترس و دلهره را در دل قصه‌ای غیرایرانی و به‌مانند فیلم‌های ترسناکی مثل احضار تجربه کنید می‌توانید اتاق فراری به همین نام، یعنی احضار را تجربه کنید. اتاق فراری ۴ الی ۶ نفره با مدت‌زمان ۶۰ دقیقه. در قصه این بازی صاحب جدید امارت مارستون‌ها با اتفاقات عجیب و هولناکی روبه‌رو شده و از شما که یک تیم متخصص  اتفاقات ماورا الطبیعه هستید درخواست کمک می‌کند. بازی جدید و متفاوت دیگری که در ژانر ترسناک توانسته است در ۸ ماه اخیر به‌عنوان پرفروش‌ترین اتاق فرار تهران بین گیمرها محبوب شود، آرماگدون است. این بازی تحولی در صنعت اتاق فرار است که به علت پیچیده و طولانی بودن توضیحات این بازی به خواننده پیشنهاد میکنم دررابطه‌با این بازی در فضای اینترنت جست‌وجو و مطالعه کنند.

ژانر پلیسی – جنایی

در دنیای قصه، نمایش و سینما، برای ژانر پلیسی – جنایی معمولاً اصول و قواعد مشخصی وجود دارد، شخصیت مثبت که معمولاً یک پلیس یا کارآگاه است و دیگر شخصیت‌ها که غالباً منفی هستند و به‌نوعی با پلیس قصه سروکار دارند. در ژانرهای پلیسی جنایی معمولاً با مواردی مثل قتل، کلاه برداری، گروگان‌گیری، دزدی درگیر هستید و باید با شخصیت‌های منفی که مسبب این اتفاقات هستند در قالب قهرمان قصه مقابله کنید. در بعضی قصه‌های جنایی، قاتل الزاماً نقش منفی قصه را ندارد و یک شهروند معمولی است که در جریان قصه بازی و در قالب یک ملودرام اجتماعی تبدیل به هیولای داستان می‌شود.

اتاق فرار سرقت یک بازی با ژانر پلیسی

اتاق فرار سرقت یک بازی با ژانر پلیسی است که می‌توانید در قالب یک تیم ۲ الی ۵ نفره و زمان ۶۰ دقیقه آن را تجربه کنید. در این بازی برخلاف همیشه، شما نقش منفی یا همان آدم بدهای داستان را بر عهده دارید. یک گروه تبهکار شما را که گروهی از سارقین هستید استخدام کرده تا وارد دفتر کارآگاه توانا شوید و مدارکی که کارآگاه علیه تبهکاران جمع کرده را به سرقت ببرید! اتاق فرار سرقت یک بازی کلاسیک است، بازیگر ندارد اما معما و داستان بازی چنان گیرا و جذاب هستند که شما را غرق در بازی می‌کند. این بازی جذاب و قدیمی در خیابان جردن تقاطع ظفر واقع شده است.

اتاق فرار طهران ۱۳۴۶ یک بازی جذاب دیگر در ژانر جنایی است که شما را به دهه ۴۰ شمسی و دفتر وکالت فروغ راست‌گو می‌برد. اتاق فراری به مدت‌زمان ۷۵ دقیقه و ۴ الی ۷ نفره. داستان این اتاق فرار دررابطه‌با خانواده راست‌گوست. داریوش راست‌گو به قتل رسیده و نتیجه تحقیقات  شهربانی هم بی‌نتیجه مانده! فروغ راست‌گو خواهر مقتول، با شما که از دوستانش هستید تماس می‌گیرد و ادعا می‌کند که اطلاعاتی راجع به قاتل برادرش پیدا کرده و از شما درخواست کمک می‌کند.  اما وقتی به خانه می‌رسید با جنازه فروغ راست‌گو روبه‌رو می‌شوید و ناگهان تلفن زنگ می‌خورد که: تا یک ساعت دیگر شهربانی می‌رسد و من برنده میشم.
بازی طهران واقع خیابان نوفل‌لوشاتو است و در محاصرة سفارتخانه‌هاست!

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران5 دیدگاه
avatar
parsa
.
01 شهریور 1401، 15:48
پاسخ
0
0
اتاق فرار کمپ آلفا فکر میکنم خفن باشه
avatar
mehdi
.
31 مرداد 1401، 14:30
پاسخ
0
0
اتاق فرار شب سیزدهم خیلی خفن به نظرم رسید حتما امتحانش میکنم
avatar
سارا رجبی
.
26 مرداد 1401، 15:15
پاسخ
0
1
با این توضیحات کامل راحت میتونم تصمیم بگیرم کدوم ژانر مناسب منه و با دوستانم برم ممنون.
avatar
shahhinsamadi
.
24 مرداد 1401، 15:18
پاسخ
0
0
اتاق فرار باید ترسناک باشه هیجان بازی خیلی باحال تره اما اکشن هم باید امتحان کنم.
avatar
ارسلان طالبی
.
25 مرداد 1401، 10:04
پاسخ
1
0
@shahhinsamadi
به شخصه هیچوقت نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم
avatar
hamidreza
.
24 مرداد 1401، 14:55
پاسخ
0
0
واقعا اتاق فرار بازی باحالیه مخصوصا اگه پلیسی و جنایی باشه هیجان این بازی عالیه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402