آموزش استفاده از روبیکا وب

آموزش روبیکا وب
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

‌روبیکا اولین سوپر اپلیکیشن ایرانی است که اخیرا از نسخه تحت وب خود، به نام روبیکا وب رونمایی کرده است. هنوز منابع زیادی در خصوص آن موجود نیست، اما طبق تجربه استفاده از این سایت، میتوان گفت جذابیت های خاص خود را دارد.

سوپر اپلیکیشن‌ روبیکا در ابتدا تنها در گوشی‌های تلفن همراهی قابل استفاده بود که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی میکردند. این سوپر اپلیکیشن ایرانی دارای سرویس های متعدد و مختلفی است. از جمله این سرویس‌ها، سرویس پیام رسان، روبینو و سرویس فیلم و سریال هستند. شما همچنین امکان درآمدزایی از آن را هم دارید. در این مطلب از پلازا، با این سرویس و نسخه وب آن بیشتر آشنا می‌شویم.

فهرست مطالب

روبیکا وب

روبیکا وب که نسخه تحت وب برنامه جامع روبیکاست و هنوز هم همه امکانات نسخه‎‌های موبایلی را در اختیار ندارد. روبیکا وب تا کنون تنها دارای سرویس پیام رسان می‌باشد. اما به نظر می‌رسد که با گذشت زمان بر تعداد سرویس‌ها و امکانات روبیکاوب اضافه شود. اما فعلا برای دسترسی به تمام امکانات و قابلیت‌ها باید از نسخه موبایل این سرویس استفاده کنید. اما چگونه می‌توانیم از نسخه وب استفاده کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به نحوه کار با این نسخه و امکانات آن بپردازیم.

آموزش نسخه وب روبیکا

ابتدا باید به سایت روبیکا شوید. احتیاجی به نصب وب اپلیکیشن روبیکا وجود ندارد و شما از طریق هر مرورگری می‌توانید به این سرویس دسترسی پیدا کنید. سپس در صفحه ورود شماره همراه خود را وارد کنید. بعد از این مرحله، یک کد تایید 6 رقمی برای شماره تماس تلفن همراه شما پیامک خواهد شد. در صحفه جدیدی که در مرورگر خود ملاحظه می‌نمایید، کد تایید 6 رقمی که دریافت کردید را برای وارد شدن به روبیکا وب وارد و کلید اینتر را بزنید.

وروى به روبيكا

در گام بعدی وارد صفحه پیامرسان روبیکا خواهید شد. شما در این صفحه میتوانید به تمامی چت‌ها، گروه‌ها و کانال‌های روبیکایی درسترسی داشته باشید.

متاسفانه خدمات دیگری تا کنون به روبیکا وب اضافه نشده است که بتوانید همانند نسخه موبایلی روبیکا برای کاربران جذاب باشد. اما همین مورد نیز به نوبه خود میتواند شروعی جذاب و قابل قبول برای سازندگان روبیکا باشد.

امکانات وب سایت روبیکا

حال نوبت به نحوه استفاده از روبیکا تحت وب می‌رسد. شما می‌توانید به سادگی در نسخه وب روبیکا گروه و کانال جدید ایجاد کنید و به مدیریت آنها بپردازید. توجه داشته باشید که برای ایجاد کانال در روبیکا بایستی برای اکانت خود تایید دو مرحله ای را فعال کنید.

ساخت كانال و گروه

در ادامه با بخش داخلی پیام رسان وب روبیکا آشنا خواهید شد. برای این کار گزینه سه خط سمت چپ بالا را کلیک کنید و در منوی باز شده برای شما، میتوانید گزینه های مختلفی را مشاهده کنید. این بخش ها عبارتند از، حالت شب، انیمیشن، پیامهای ذخیره شده، مخاطبین و نسخه قدیمی. در صورتی که روی گزینه نسخه قدیمی کلیک کنید، شما به نسخه قبلی روبیکا وب‌ منتقل خواهید شد.

منوی برنامه تحت وب

تنظیمات نسخه وب

شما در این قسمت قادر هستید که به ویزایش پروفایل بپردازید و برای چت‌ها پوشه مخصوص ایجاد کنید.

شما به تنظیمات عمومی نیز دسترسی دارید که با آن خواهید توانست سایز فونت نوشته‌ها را تغییر دهید.

استفاده دیگری که از این بخش میبرید این است که میتوانید دانلود خودکار را مدیریت کنید و برای صفحه چت خود تصویر پس زمینه انتخاب کنید.

امنیت و حریم خصوصی نسخه وب

پس از آموزش ورود به روبیکا وب سایت، مورد مهم بعدی حریم خصوصی است. روبیکا برای کاربران خود امنیت خاصی را ایجاد میکند و به آنها اجازه می‌دهد که حریم خصوصی را برای خود شخصی سازی نمایند.

امنیت و حریم خصوصی - آموزش روبیکا وب

شما در این قسمت می‌توانید کاربران مسدود شده را مدیریت کنید، تایید دو مرحله ای حساب کاربری خود را ایجاد کنید و نشست‌های فعال را بررسی کنید. منظور از نشست‌های فعال، تعداد دستگاه‌هایی هستند که روی یک حساب کاربری فعالیت دارند. در بخش‌های دیگر این قسمت شما میتوانید، قابل مشاهده بودن شماره تماس، آخرین بازدید و نمایش عکس پروفایل تان را برای سایر کاربران مدیریت کنید. در آخر نیز میتوانید برای اینکه سایر افراد شما را به کانال یا گروهی اضافه نمایند، محدودیت‌هایی قائل شوید.

زبان روبیکا وب

آخرین قسمتی که در این آمزش استفاده از نسخه تحت وب روبیکا به آن می‌پردازیم، زبان است. منظور از زبان همان زبان نگارش متن‌ هاست.

زبان روبیکا وب

فارسی، انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی، هلندی و پرتغالی از جمله زبان‌هایی هستند که میتوانید از آنها در روبیکا وب‌ استفاده کنید.

ورود به روبیکا وب با ایدی

در حال حاضر امکان ورود به روبیکا وب بدون شماره وجود ندارد و شما حتما باید ابتدا شماره تلفنی که با آن در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اید را وارد کنید. اما اگر با شماره اصلی خودتان ثبت نام نکرده‌اید، امکان ورود به روبیکا وب با شماره مجازی نیز وجود دارد.

آموزش فیلتر کردن در روبیکا تحت وب

برای فیلتر کردن پیام‌ها بهتر است از قابلیت جستجو استفاده کنید. در صفحه چت کافی است روی آیکون جستجو بزنید و سپس کلمه مدنظرتان را وارد کنید. سپس می‌توانید تمامی پیام‌هایی که دارای آن کلمه باشند را مشاهده کنید.

آموزش ساخت ربات در روبیکا وب

روبیکا دارای یک ربات بات‌ساز است که با استفاده از آن می‌توانید ربات‌های جدید بسازید. کافی است در قسمت جستجوی این پیام‌رسان، عبارت بات ساز روبیکا را وارد و این بات را فعال کنید. پس از شروع کار ربات، روی ایجاد بات بزنید.

روبیکا تحت وب

سپس روی نام کاربری بات بزنید و یک نام کاربری برای ربات خودتان تایپ و روی تایید بزنید. سپس باید یک نام برای بات خودتان وارد کنید. پس از وارد کردن این 2 مورد می‌توانید بات خودتان را در فهرست مشاهده کنید.

نحوه نظر سنجی در نسخه وب روبیکا

برای ایجاد نظرسنجی باید از پایین صفحه روی آیکون گیره کاغذ بزنید و از منو ظاهر شده گزینه نظرسنجی را انتخاب کنید.

نسخه وب روبیکا

در صفحه بعدی و قسمت پرسش، سوالتان را تایپ و در بخش گزینه‌های نظرسنجی هم گزینه‌ها را وارد کنید.

ورود به روبیکا وب با شماره مجازی

در نهایت روی تیک بالای سمت چپ صفحه بزنید تا نظرسنجی ایجاد و در گروه یا کانال منتشر شود.

آموزش ساخت کانال در نسخه وب روبیکا

موضوع بعدی که به آن خواهیم پرداخت، آموزش کانال زدن در روبیکا تحت وب است. برای انجام این کار ابتدا در نسخه وب روبیکا، به قسمت پیام‌رسان بروید و روی آیکون قلم در پایین صفحه کلیک کنید. سپس گزینه کانال جدید را انتخاب کنید. در ادامه نام کانال و توضیحات را به همراه نوع آن مشخص و در نهایت روی تیک بالای صفحه بزنید.

طریقه پست گذاشتن در روبیکا تحت وب

شما تنها از طریق سرویس روبینو می‌توانید در روبیکا پست ارسال کنید. در حال حاضر این سرویس در وب سایت روبیکا وجود ندارد و به همین خاطر از طریق آن نمی‌توان پستی ارسال کرد. برای انجام این کار باید حتما از نسخه موبایل استفاده کنید.

آموزش بستن گروه در روبیکا وب

برای حذف یک گروه ابتدا به صفحه اطلاعات گروه بروید و روی آیکون تنظیمات در بالای سمت چپ صفحه بزنید. سپس گزینه اطلاعات را انتخاب کنید.

وب سایت روبیکا

گزینه حذف گروه را انتخاب کنید.

روبیکا تحت وب

آموزش سین زدن در روبیکا وب‌

در نسخه تحت وب روبیکا هم مانند دیگر پیام‌رسان‌ها، فرایند سین‌زدن به‌صورت خودکار و زمانی که یک پیام را مشاهده می‌کنید صورت می‌پذیرد. در صورتی که مانند بالا در تنظیمات حریم خصوصی، امکان مشاهده سین را فعال کرده باشید طرف مقابل زمان خواندن پیام را متوجه خواهد شد.

آموزش ارسال گیف در روبیکا وب‌

برای فرستادن گیف، در صفحه چت روی آیکون گیره کاغذ بزنید و سپس گالری را انتخاب کنید. در صورتی که یک فایل گیف آماده دارید همان را انتخاب کنید اما اگر یک ویدیو دارید، پیش از ارسال، حداکثر 12 ثانیه از ویدیو را مشخص کنید و بعد صدای ویدیو را روی حالت بی‌صدا قرار دهید و در نهایت ارسال را بزنید.

ورود به روبیکا وب با شماره مجازی

ویدیو به‌صورت GIF فرستاده خواهد شد.

سوالات متداول

آیا در نسخه وب میتوان بلیط قطار خرید؟

فعلا تنها سرویس پیامرسان در وب سایت روبیکا وجود دارد.

وب سایت روبیکا دارای حالت شب هست یا خیر؟

بله در این نسخه نیز حالت شب وجود دارد

سخن پایانی

به طور کلی با اینکه نسخه موبایلی بسیار کاربردی و جذاب است، اما آن سطح از امکانات در روبیکا وب وجود ندارد. در نسخه وب شما تنها شاهد قسمت پیامرسان‌ها هستید که آن هم با محدودیت‌هایی مواجه است. نظر شما در مورد این پیام‌رسان چیست؟ آیا از آن استفاده می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران14 دیدگاه
avatar
مسعود
.
26 فروردین 1403، 21:46
پاسخ
0
0
در روبیکا وب میشه بیش از یک اکانت داشت؟
avatar
.....
.
02 فروردین 1403، 10:39
پاسخ
0
0
خوب بود ولی میشه در روبیکا تحت وب تماس صوتی برقرار کنیم
avatar
حسین
.
09 اسفند 1402، 22:09
پاسخ
0
0
پیج تعلیق شده چه کاربایدکرد
avatar
Hossein - 2734
.
09 اسفند 1402، 22:05
پاسخ
1
0
پیج من تعلیق شده چه کارکنم
avatar
امیر
.
04 بهمن 1402، 22:49
پاسخ
0
0
درود. تماس تصویری نداره؟؟؟
نمایش 5 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402