فیلم سنگینی تحمل‌ ناپذیر یک استعداد عظیم 2022 ؛ نیکلاس کیج کوچک‌سازی شده

زینب علیزاده - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۰۰
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم سنگینی تحمل‌ ناپذیر یک استعداد عظیم 2022 درباره زندگی تخیلی ستاره مشهور آمریکایی، نیکلاس کیج است که در این فیلم، او در نقش خودش بازی می‌کند.‌ با نقد و بررسی جدیدترین اثر نیکلاس کیج، فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent همراه پلازا باشید.

فیلم‌ The Unbearable Weight of Massive Talentبه کارگردانی‌ و نویسندگی تام گورمیکان (Tom Gormican) ساخته شده است. البته، در نویسندگی این اثر، کوین اتن (Kevin Etten) نیز با او همکاری داشته است. هر چند این فیلم در فروش گیشه چندان موفق نبوده و در مقابل بودجه ساخت 30 میلیون دلاری خود تنها توانسته به فروش 29.1 میلیون دلار دست پیدا کند، اما نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرده است. در ادامه مقاله، با معرفی فیلم سنگینی تحمل‌ ناپذیر یک استعداد عظیم همراه شما عزیزان هستیم.

فهرست مطالب

دانلود فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent 2022

برای دانلود کیفیت‌های مختلف فیلم با زیرنویس چسبیده، می‌توانید از قسمت زیر اقدام کنید. مدت زمان فیلم سنگینی تحمل‌ ناپذیر یک استعداد عظیم 105 دقیقه است.

داستان فیلم سنگینی تحمل‌ ناپذیر یک استعداد عظیم 2022

دانلود فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent 2022

در این قسمت از مقاله، خلاصه فیلم سنگینی تحمل‌ ناپذیر یک استعداد عظیم که یکی از بهترین فیلم های 2022 است را با هم مرور می‌کنیم. داستان این فیلم،‌ نوعی زندگینامه تخیلی برای نیکلاس کیج است. در این فیلم، نیکلاس کیج به شهرت و ثروتی که در واقعیت دارد، نرسیده، بلکه، گرفتار مشکلات مالی است و در رابطه با خانواده و دخترش دچار مشکلاتی است.

او باید پیشنهاد یک میلیون دلاری را برای شرکت در جشن تولد یکی از فن‌های خطرناک خود، بپذیرد. او با ماموران پلیس برای گرفتن این خلافکار همکاری می‌کند و با اتفاقاتی که در این راه برایش می‌افتد، به نسخه واقعی محبوب خود تبدیل می‌شود.

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم سنگینی تحمل‌ ناپذیر یک استعداد عظیم 2022

جالب است بدانید که ‌نیکلاس کیج گفته شخصیت او در فیلم، شباهت کمی به خود واقعی‌اش دارد و بعد از سه یا چهار بار رد کردن پیشنهاد بازی در این فیلم، بعد از این‌که کارگردان آن، شخصا برایش نامه‌ای نوشت، قبول کرد که در آن بازی کند. فیلمبرداری از 5 اکتبر 2020 (14 مهر 1399) در مناطق اطراف کرواسی از جمله شهر دوبرونیک آغاز شد.

در یک صحنه، کیج و خاوی از دو مرد فرار ‌می‌کنند که به اعتقاد آنها جاسوسی ‌می‌کنند، سپس بعداً دوباره به این دو مرد برخورد ‌می‌کنند. دو بازیگر اول که نقش آن مردان را بازی ‌می‌کردند، زمانی که از پایان آن صحنه فیلمبرداری ‌می‌کردند در دسترس نبودند، بنابراین جایگزین دو بازیگر دیگر شدند که شبیه آن‌ها به نظر می‌رسیدند و لباس‌های مشابه آن‌ها پوشیدند. این فیلم در 22 آوریل 2022 (2 اردیبهشت 1401) منتشر شد. با خلاصه‌ای درباره زندگی بازیگران فیلم، همراه ما باشید.

‌نیکلاس کیج در نقشی تخیلی از خودش

معرفی فیلم سنگینی تحمل‌ ناپذیر یک استعداد عظیم

‌نیکلاس کیم کاپولا (Nicolas Kim Coppola) که با نام حرفه‌ای ‌نیکلاس کیج (Nicolas Cage) شناخته می‌شود، متولد 7 ژانویه 1964 (7 دی 1342) هنرپیشه آمریکایی است. کیج در لانگ بیچ، کالیفرنیا به دنیا آمد. پدرش، آگوست کاپولا، استاد ادبیات و مادرش، جوی ووگل سنگ، رقصنده و طراح رقص بودند. پدرش ایتالیایی تبار و مادرش از تبار آلمانی و لهستانی بود. او در یک خانواده کاتولیک بزرگ شد.

کیج افتخارات متعددی از جمله: جایزه اسکار، جایزه انجمن بازیگران اسکرین و جایزه گلدن گلوب را در کارنامه کاری خود دارد. مهم‌ترین فیلم‌های کیج عبارتند از: Leaving Las Vegas (1995)، نقش چارلی و دونالد کافمن در Adaptation (2002)، فیلم ابرقهرمانی Kick-Ass (2010)، فیلم اکشن ترسناک Mandy (2018)، فیلم ابرقهرمانی Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018) و فیلم درام Pig (2021).

کیج مالک شرکت فیلمسازی زحل است و فیلم‌های ترسناک ماورایی Shadow of the Vampire (2000) و درام جنایی The Life of David Gale (2003) از تولیدات شرکت او هستند.

پدرو پاسکال در نقش خاوی گوتیرز میلیاردر و طرفدار کیج

بررسی فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent

خوزه پدرو بالمکدا پاسکال (José Pedro Balmaceda Pascal) متولد ۲ آوریل ۱۹۷۵ (13 فروردین 1354) بازیگر شیلیایی و آمریکایی است. مادرش، ورونیکا پاسکال اورتا، روان شناس کودک و پدرش خوزه بالمکدا، پزشک زنان است.

او کار بازیگری خود را با ایفای نقش‌های مهمان در سریال‌های تلویزیونی شروع کرد. مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های او عبارتند از: سریال فانتزی Game of Thrones (2014) و سریال بیوگرافی جنایی Narcos (2015–2017). او قرار است در نقش جوئل در سریال The Last of Us ایفای نقش کند.

به جز تلویزیون، پاسکال در فیلم‌های سینمایی زیادی نیز حضور داشته است. از جمله: فیلم علمی-تخیلی رمانتیک The Adjustment Bureau (2011)، کمدی ترسناک Bloodsucking Bastards (2015)، اکشن هیولایی The Great Wall (2016)، فیلم کمدی اکشن Kingsman: The Golden Circle (2017)، اکشن The Equalizer 2 (2018)، ابرقهرمانی Wonder Woman 1984 (2020) و کمدی اکشن The Unbearable Weight of Massive Talent (2022).

شارون هورگان در نقش اولیویا هنسون، همسر سابق کیج

بررسی فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent

شارون لورنسیا هورگان (Sharon Lorencia Horgan) متولد ۱۳ ژوئیه ۱۹۷۰ (22 تیر 1349) بازیگر، نویسنده، کارگردان، کمدین و تهیه کننده ایرلندی است. او بیشتر به خاطر سریال‌های کمدی Pulling (۲۰۰۶–۲۰۰۹) و فاجعه (۲۰۱۵–۲۰۱۹) مشهور شد که در هر دوی آن‌ها، به عنوان بازیگر و نویسنده حضور داشته است. مجموعه کمدی HBO طلاق (۲۰۱۶–۲۰۱۹) نیز از ساخته‌های او است.

جایزه کمدی بریتانیا برای بهترین بازیگر نقش اول زن تلویزیون (2008)، هفت‌ نامزدی جایزه تلویزیونی بفتا، برنده شدن جایزه تلویزیونی بفتا در سال ۲۰۱۶ به عنوان بهترین نویسنده کمدی برای فیلم Catastrophe از افتخارات هورگان محسوب می‌شوند. فیلم Catastrophe نامزد دریافت جایزه فیلمنامه کمدی در جشنواره تلویزیونی بفتا ۲۰۲۰ و جایزه امی پرایم تایم ۲۰۱۶ برای نویسندگی سریال کمدی نیز شد. او همچنین، برنده پنج جایزه فیلم و تلویزیون ایرلند در هر دو رشته بازیگری و نویسندگی برای همین اثر شده است. جایزه فیلم و تلویزیون ایرلند در سال ۲۰۲۱ به عنوان بازیگر نقش مکمل زن برای اجرایش در فیلم‌ Dating Amber (2020) نیز، به هورگان تعلق گرفت.

دیگر فیلم‌های او عبارتند از: کمدی انیمیشن‌ Valiant (2005)، کمدی رمانتیک Imagine Me & You (2005)، کمدی رمانتیک‌ Man Up (2015)، کمدی اکشن Game Night (2018)، کمدی درام‌ Military Wives (2019)، فیلم Dating Amber (2020) و فیلم بی‌بی‌سی‌ Together (2021).

سایر بازیگران این فیلم عبارتند از:

  • لیلی شین (Lily Sheen) در نقش ادی کیج، دختر کیج
  • تیفانی هادیش (Tiffany Haddish) در نقش ویویان اتن، مامور سیا و شریک مارتین
  • آیک بارینهولتز (Ike Barinholtz) در نقش مارتین اتن، مامور سیا و شریک ویویان
  • آلساندرا ماستروناردی (Alessandra Mastronardi) در نقش گابریلا، دستیار خاوی
  • پاکو لئون (Paco León) در نقش لوکاس گوتیرز، پسر عموی خاوی
  • جیکوب سیپیو (Jacob Scipio) در نقش کارلوس، یکی از مردان لوکاس
  • نیل پاتریک هریس (Neil Patrick Harris) در نقش ریچارد فینک، عامل کیج
  • کاترین وانکووا (Katrin Vankova) در نقش ماریا، قربانی آدم ربایی
  • دیوید گوردون گرین (David Gordon Green) در نقش خودش، کارگردان فیلم
  • دمی مور (Demi Moore) در نقش اولیویا کیج، همسر سابق داستانی کیج در فیلم
  • آنا مک دونالد (Anna MacDonald) در نقش ادی کیج، دختر داستانی کیج در فیلم
  • جوانا بوبین (Joanna Bobin) در نقش شریل، درمانگر کیج

نقد فیلم سنگینی تحمل‌ ناپذیر یک استعداد عظیم

فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent

فیلم عنوان بسیار جذابی دارد که این توقع را ایجاد می‌کند که با زندگینامه جذابی از یک نابغه حیرت‌انگیز روبه‌رو هستیم که احتمالا توسط اطرافیان خود درک نمی‌شود و مشکلاتی با آن‌ها خواهد داشت. البته چندان اشتباه نکرده‌ایم، اما به زودی با فهمیدن این‌که آن نابغه، نیکلاس کیج (آن هم نه خود کیج واقعی که نسخه بسیار تحمیق‌شده تخیلی او) است، کاملا توی ذوقمان می‌خورد.

ما اشتباه نکرده‌ایم. در این فیلم قرار است به زندگی نابغه‌ای پرداخته شود که توسط اطرافیان خود درک نمی‌شود، ولی آنچه که می‌بینیم، هیچ شباهتی از هیچ نظر، به یک نابغه ندارد. بلکه، اگر توهین به شخصیت کیج نباشد، با یک احمق تمام عیار روبه‌رو هستیم که دنبال کردن سرگذشت او هیچ جذابیتی برایمان نخواهد داشت.

مردی که هیچ نبوغی در او نمی‌بینیم و تنها شاهد بی‌دست‌وپایی او در گرفتن نقش‌های خوب، رابطه با همسر و دخترش و حتی روابط روزمره‌اش هستیم. بله، نوابغ در جنبه‌های دیگر زندگیشان تا حدودی بی‌دست‌وپا و کم‌دقت هستند، به شرطی که این هوش و استعداد در جایی و در جنبه‌ای از زندگیشان ظاهر شود. که ظاهر هم می‌شود، اما در کجا؟ در ارتباط با یک طرفدار جانی خطرناک؟!

کاش همان جانی خطرناک را داشتیم، اما حتی آن جانی خطرناک هم در فیلم تنها احمقی خطرناک تصویر شده است. اگر کلمه آمریکایی زیرنویس نبود، شاید بارها تصور می‌کردیم در حال تماشای یک فیلم هندی اغراق‌شده قدیمی هستیم (هندی‌های جدید هم چنین داستانی نمی‌سازند.) که احمقی بی‌دست‌وپا ناگهان تبدیل به قهرمانی بی‌نظیر می‌شود، نه آخرین فیلم هالیوودی نیکلاس کیج!

البته، چنان‌که خود کیج هم گفته، این فیلم هیچ شباهتی به خود واقعی او ندارد و این که کسی نام کیج را یدک بکشد، دلیل کافی برای دنبال کردن هر سرگذشت آبکی‌ای نخواهد بود، حتی اگر بازیگر آن هم خود کیج باشد و حتی نقش احمقانه خود را خوب هم بازی کرده باشد. البته، کیج چندین بار پیشنهاد بازی در این فیلم را رد کرده که ای کاش بار آخر هم رد می‌کرد.

منتقدان موافق فیلم، از طنز آن، اجرای ‌نیکلاس کیج و پاسکال و سرگرم‌کننده بودن فیلم تعریف کرده‌اند. مخالفان عیب فیلم را همان سرگرم‌کننده بودن صرف آن دانسته‌اند و ما به عنوان یک ایرانی که باید این فیلم را با دوبله یا زیرنویس تماشا کنیم، متاسفانه چندان بهره‌ای از این طنزها نخواهیم داشت و این فیلم برای ما همان سرگرم‌کننده هم نخواهد بود.

چنان که گاهی شک می‌کنیم نکند این شخصیت فیلم، دیوانه‌ای است که خود را به جای ‌نیکلاس کیج جا زده، نه خود کیج واقعی یا حتی تخیلی! در خوش‌بینانه‌ترین حالت بنا را بر این می‌گذاریم احتمالا، چیز جذابی بوده و ما به دلیل ترجمه طنز آن را از دست داده‌ایم.

البته ممکن است تسلط کامل به زبان مادری فیلم هم چندان کمکی به سرگرم‌کنندگی آن نکند. خصوصا اگر زندگی خصوصی هنرپیشه‌ها و سرگذشت آن‌ها هیچ جذابیتی برایتان نداشته باشد، این احتمال تقویت هم می‌شود.

نمرات و بررسی فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent

فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent

برای دیدن بازخوردهای این اثر از سوی منتقدان و تماشاگران سینما، خوب است نگاهی بیندازیم به امتیازات و نظراتی که در سایت‌های معتبر سینمایی درباره آن آمده است. نمره IMDb این فیلم 7 از 10 ثبت شده که نشان می‌دهد تماشاگران آن را فیلم خوب و قابل قبولی دیده‌اند.

در سایت سینمایی Rotten Tomatoes برای این فیلم نمره 86 درصد در نظر گرفته شده است، که این یعنی 86 درصد از منتقدان در مجموع، از این اثر رضایت داشته‌اند. در سایت Metacritic نمره 68 برای فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent در نظر گرفته شده است. نقد فیلم سنگینی تحمل‌ ناپذیر یک استعداد عظیم را از نظر تعدادی از منتقدان سایت Metacritic با هم می‌خوانیم.

بابی لیپایر از Film Treat: امتیاز 100

The Unbearable Weight Of Massive Talent برای طرفداران سرسخت ‌نیکلاس کیج، سینماگران یا هر کسی که به دنبال فیلمی با طراوت و منحصر به فرد است، ساخته شده. این فیلم داستانی بدیع، خنده دار، دراماتیک و پر از اکشن دارد، بدون سروصدایی که از چنین روایت بلندپروازانه‌ای انتظار می‌رود.

لوک تامپسون از AV Club: امتیاز 83

اگر فیلم فقط لحظه‌های طنز‌آمیزی داشت، حتی با وجود کیج که آن‌ها را بی‌وقفه اجرا می‌کرد، ممکن بود پایان بپذیرد. خوشبختانه، طرحی واقعی در این فیلم وجود دارد که به دیگران (و در کل فیلم) اجازه می‌دهد تا کمتر بتوانند داستان‌های خاص کیج را جعل کنند.

اسکات کمپبل از We Got This Covered: امتیاز 80

نیکلاس کیج به گونه درخشانی میراث خود را در کمدی اکشن دیوانه‌واری که یکی از منحصربه‌فردترین ستاره‌های هالیوود را تجلیل می‌کند، در آغوش می‌گیرد، مسخره می‌کند و ویران می‌سازد.

رافائل متامایر از Polygon: امتیاز 75

این فیلم مانند نوعی باندبازی است و وسیله‌ای عالی برای کیج به شمار می‌رود، اما نه به دلایلی که مردم انتظار آن را دارند.

مانولا دارگیس از The New York Times: امتیاز 70

کارگردان تام گورمیکان، که فیلمنامه را به همراه کوین اتن نوشته است، کارش را انجام می‌دهد و مزخرفات را به هم می‌زند. هیچ شگفتی دیگری جز تماشایی و سرگرم‌کننده بودن در این فیلم وجود ندارد، هرچند، خیلی بد است که گورمیکان به کیج و پاسکال اجازه نمی‌دهد که با جریان ابزورد به پیش بروند.

مارک فینی از The Boston Globe: امتیاز 50

نیکلاس کیج یکی از عجیب‌ترین حرفه‌های تاریخ هالیوود را داشته است. توجه به تاریخ هالیوود، این را می‌گوید. وزن غیر قابل تحمل استعداد عظیم، با عنوان پر زرق و برق خود، با این شگفتی معامله می‌کند.

تیم رابی از The telegraph: امتیاز 20

از آنجایی که فیلمسازان تقریباً به طور محسوسی بین برداشت‌های مختلف از زندگی کیج اختلاف نظر دارند، جای تعجب نیست که به نمایش خود با طرح ستاره‌ای که باید به عنوان یکی از سرسخت‌ترین ستاره‌ها محسوب شود، پایان می‌دهند. با او به عنوان نمایشگاهی برای این باغ وحش رفتار می‌شود، درحالی‌که مجبور نیست خود را خلاقانه بیان کند. او کیج است.

در پایان

معرفی فیلم سنگینی تحمل‌ ناپذیر یک استعداد عظیم

با معرفی فیلم سنگینی تحمل‌ ناپذیر یک استعداد عظیم 2022 همراهتان بودیم. فیلمی درباره سرگذشت خیالی نیکلاس کیج، ستاره مشهور هالیوود. فیلمی که در کل، نظرهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرده است، اما متاسفانه، طنز آن به خوبی به ما منتقل نشده است و نمی‌توانیم از شوخی‌های آن چنان که باید، لذت ببریم. البته، شاید ما اشتباه می‌کنیم. بهتر است خودتان تماشا کنید و نظر خود را درباره فیلم با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402