معرفی سریال ترکی قضاوت (Yargı) ؛ جایی که از قضاوت در‌می‌مانید!

سریال ترکی قضاوت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال قضاوت از جمله برترین و پرطرفدارترین سریال‌های ترکیه‌ ای است که پخش آن از سال 2021 شروع شده و ادامه دارد. در این مقاله به معرفی سریال ترکیه ای قضاوت می‌پردازیم‌‌.

سریال های ترکی و کره‌ای در سال‌های اخیر محبوبیت بسیاری بین مخاطبان ایرانی و حتی مخاطبان سراسر جهان پیدا کرده‌اند. تم اصلی این سریال‌ها معمولا عشقی پاک و شرقی است. این‌بار نیز، شاهد داستان عاشقانه دیگری هستیم که درضمن، درام و جنایی نیز هست.

سریال ترکیه ای قضاوت (Yargı) به کارگردانی علی بیلگین (Ali Bilgin) و نویسندگی سما ارگنکون (Sema Ergenekon) ساخته شده است. این اثر بیشتر از یک عاشقانه ساده به نظر می‌آید و در ترکیب ژانرهای مختلف و پیچیدگی ماجراهای شخصیت‌هایش، مفهوم عدالت و حقیقت به چالش کشیده می‌شود. به طوری که اگر از زوایای مختلف و دید هر کدام به ماجرا نگاه کنیم، هر کدام به نوعی حق دارند و «قضاوت» در این مورد، به همین سادگی هم نیست. در ادامه این مقاله پلازا به معرفی کامل و بررسی سریال ترکی Yargı خواهیم پرداخت.

برای آشنایی کلی با این اثر، تریلر سریال ترکیه ای قضاوت را می‌توانید از قسمت زیر تماشا کنید.

فهرست مطالب

دانلود سریال ترکی قضاوت

زمان پخش سریال ترکی قضاوت

شاید بخواهید بدانید سریال ترکی قضاوت از کدام شبکه پخش می شود؟ در جواب این سوال باید بگوییم سریال از شبکه Kanal D ترکیه بر روی آنتن می‌رود.  ژانر قضاوت درام است و پخش آن از تاریخ 19 سپتامبر 2021 (28 شهریور 1400) شروع شد. اگر سوال شما این باشد که سریال قضاوت چند قسمت است؟ باید در جواب به شما بگوییم که تاکنون 53 قسمت از این سریال پخش شده است. سریال در فصل اول طی 34 قسمت به پایان رسید و ساعت پخش سریال ترکی Yargı فصل دوم نیز هر یکشنبه ساعت 20:30 است. مدت زمان هر قسمت این مجموعه تلوزیونی به طور میانگین 140 دقیقه محاسبه می‌شود در پایین جدول پخش سریال قضاوت را مشاهده می‌کنید.

فصلتاریخ شروعتاریخ پایانتعداد قسمت ها
اول28 شهریور 14008 خرداد 140134
دوم27 شهریور 140119 (تاکنون)

داستان سریال ترکی قضاوت

خلاصه سریال قضاوت از این قرار است که وکیلی شجاع و نترس به نام سیلین (پینار دنیز) که هر کاری برای برقراری عدالت حاضر است انجام دهد و یک دادستان مقرراتی و سنتی پایبند به قانون، در جریان رسیدگی به ماجرای پرونده قتلی با هم برخورد می‌کنند.

مجموعه تلویزیونی ترکی قضاوت / چرا در سریال جیلین ایلگاز رو کشت

این دو شخصیت به گونه‌ای متضاد هم هستند و این، باعث نوعی جذابیت در شیمی رابطه آن‌ها است و در ضمن، ایجاد نوعی کشش برای شروع رابطه عاشقانه بین آن‌ها است. پدر وکیل سیلین متهم به سرقت است و محکوم به 5 سال حبس شده و او از زمان تحصیل در دانشگاه، مسئولیت خانواده‌اش را برعهده دارد.

از طرفی، برادر دادستان ایلگاز نیز متهم به قتل شده و او بین مسائل احساسی و وجدانی خود درگیر تضاد شده است. این دو باید برای یافتن قاتل با هم همکاری کنند و این باعث می‌شود که مسائلی در زندگی آن‌ها اتفاق بیفتد.

بازیگران سریال ترکی قضاوت

بازیگران سریال قضاوت مهم‌ترین اجزای آن هستند. دو نقش اصلی سریال چنان به پیشبرد آن کمک می‌کنند که حتی با داستانی ضعیف‌تر هم می‌توانستند کنارهم بدرخشند. کان اورگانجی‌اوغلو (Kaan Urgancıoğlu) در نقش ایلگاز کایا خیره کننده ظاهر می‌شود و در مقابل او پینار دنیز (Pınar Deniz) را در نقش سلین ارگوان کایا می‌بینیم که با انعطاف‌پذیری و پتانسیل بالای خود به داستان زیبایی می‌بخشد. در ادامه  اسامی بازیگران سریال قضاوت و بیوگرافی هنرپیشه‌های اصلی را باهم مرور می‌کنیم.

کان اورگانجی اوغلو در نقش دادستان ایلگاز کایا

بازیگران سریال ترکیه ای قضاوت / هنرپیشه های سریال قضاوت

  • سن: 41 سال
  • محل تولد: ازمیر، ترکیه
  • آثار معروف: سریال‌های عشق سیاه (Kara Sevda)، عشق 101 (Aşk 101)

کان اورگانجی‌اوغلو در 8 مه 1981 (18 اردیبهشت 1360) در ازمیر ترکیه به دنیا آمد. پدر کان ترک و مادرش اصالتا از تبار آلبانیایی و سوری است. پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، در سال 2000 به استانبول رفت و در دانشگاه مرمره در رشته سینما ادامه تحصیل داد. او پس از 7 سال از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

در سال 2002 در حالی که هنوز دانشجو بود، به توصیه دمت آکباگ بازیگر، که یکی از دوستان خانوادگی آن‌ها است، به عنوان بازیگر شروع به کار کرد. اورگانجی‌اوغلو اولین نقش خود را در سریال کارائوگلان (Karaoğlan-2002) بازی کرد که از کانال دی تلویزیون ترکیه پخش شد.

در سال 2008 او به آمریکا رفت و به مدت ۶ ماه در آنجا در رشته بازیگری تحصیل کرد. کان بیشتر به خاطر بازی در نقش امر کوزکوغلو در عشق سیاه ، یکی از موفق‌ترین سریال‌های ترکی در سطح بین‌المللی شناخته شده است. این سریال، تنها سریال ترکی تاریخ است که توانسته برنده جایزه بین‌المللی امی شود و دو جایزه بین المللی دیگر نیز به دست آورده است. کان همچنین در سریال نتفلیکس عشق 101 بازی کرده است که این سریال، برای اولین بار، در سال ۲۰۲۰ به نمایش درآمد. اما شاخص‌ترین اثر این بازیگر سریال ترکی قضاوت است.

معروف‌ترین آثار او عبارتند از: دوره نهایی: عشق و دانشگاه (Son Ders: Aşk ve Üniversite-2007)، جستجوی دور (Uzaklarda Arama-2015)، نمی‌تواند واقعی باشد (Gerçek Olamaz-2019)، تو به زنده نگاه می‌کنی (Sen-2022 Yaşamaya Bak) و عملیات فورچون: حیله‌گری جنگ (Operation Fortune: Ruse de Guerre-2022).

او در مجموعه‌های تلویزیونی حضور بیشتری داشته است که تعدادی از سریال‌هایی که کان در آن‌ها نقش اصلی ایفا کرده را در ادامه می‌آوریم: سریال کمیک تاریخی کارائوگلان (Karaoğlan-2002)، خیلی دلم برایت تنگ شده (Seni Çok Özledim-2005)، زندانی (Tutsak-2007)، لیمو (Limon Ağacı-2008)، جدایی (Ayrılık-2009)، برادران دشمن (Düşman Kardeşler-2012).

همچنین بخوانید :

پینار دنیز در نقش وکیل جیلین ارگووان کایا

بازیگران سریال ترکیه ای قضاوت / اسامی بازیگران سریال قضاوت

  • سن: 29 سال
  • محل تولد: آدانا، ترکیه
  • آثار معروف: سریال‌های وطنم تویی (Vatanım Sensin) و عشق 101

پینار دنیز (Pınar Deniz) متولد 4 نوامبر 1993 (13 آبان 1372) در آدانا، بازیگر زن ترک است. او بیشتر به خاطر ایفای نقش در وطنم تویی، عشق 101 و سریال ترکی قضاوت شناخته شده است. دنیز همچنین، توانسته نامزدی جایزه انجمن منتقدان فیلم ترکیه را به خاطر اجرایش در انسان‌ها دو دسته‌اند (2020-İnsanlar İkiye Ayrılır) به دست آورد.

خانواده او یکی از خانواده‌های قدیمی عرب شهر چند فرهنگی ماردین به شمار می‌روند. آن‌ها اصالتا لبنانی هستند. او در جایی گفته که از دوران کودکی می‌توانست با لهجه ماردین به زبان عربی صحبت کند، اما حالا عربی را فراموش کرده است. وی به همراه خانواده‌اش، بعدها به ترابیای استانبول نقل مکان کردند و پینار در آنجا بزرگ شد. او از دانشکده روابط عمومی و تبلیغات دانشگاه استانبول فارغ التحصیل شده است. پینار مادربزرگ مادری خود را در جریان همه گیری COVID-19 در ترکیه از دست داده است.

او اولین حضور تلویزیونی خود را در سال 2014 با بازی در مجموعه تلویزیونی شروع دوباره (Sil Baştan) تجربه کرد که در آن نقش شخصیت اوریم را بر عهده داشت. پینار بعدها در موزیک ویدئوی ترانه مورات دالکیلیچ “یانی” ظاهر شد. اما اولین گام او برای دست‌یابی به موفقیت، با مجموعه تلویزیونی محبوب وطنم تویی رقم خورد، که در آن او نقش ییلیز را برعهده داشت. او در سریال نتفلیکس عشق 101 نیز، حضور داشته است.

معروف‌ترین کارهای سینمایی دنیز در نقش‌های اصلی، عبارتند از: بردار عزیزم 2 (Kardeşim Benim 2-2017)، انسان‌ها دو دسته‌اند و قیامت عشق (Aşkın Kıyameti-2022). تعدادی از معروف‌ترین کارهای تلویزیونی او که در آن‌ها نقش اصلی داشته، شامل: شروع دوباره و یک تندباد (Bir Deli Rüzgar-2018) هستند.

سایر هنرپیشه های سریال قضاوت عبارتند از:

  • او‌قور پولات (Uğur Polat) در نقش یکتا تیلمن
  • اوقور اصلان (Uğur Aslan) در نقش ارن دومان
  • مروه آتش (Merve Ateş) در نقش تاگچی کارتال/دومان
  • محمت ییلماز آک (Mehmet Yılmaz Ak) در نقش پارس سچکین
  • اونور دورماز (Onur Durmaz) در نقش انگین تیلمن
  • باشاک گومولچینل‌اوغلو (Başak Gümülcinelioğlu) در نقش نوا سچکین
  • و…

بررسی سریال ترکیه ای قضاوت

بررسی سریال ترکی قضاوت

به قسمت نقد این سریال ترکیه ای قضاوت می‌رسیم و مروری بر آنچه که تاکنون این اثر به دست آورده است، خواهیم انداخت.

تفاوت عمده سریال ترکی Yargı با آثار پبشین

سریال ترکی Yargı یکی از پرآوازه‌ترین آثار سال‌های اخیر این کشور است که پس کلیشه شدن آثاری همچون عشق ممنوع (Aşk-ı Memnu) و یا سریال‌های تاریخی‌ای همچون حریم سلطان (Muhteşem Yüzyıl) به چشم آمد. دلیل این به چشم آمدن نیز تفاوت در روایت داستان و ادغام ژانرهاست. حتی اگر عاشقانه‌ها را از این سریال حذف کنیم، بازهم حرفی برای گفتن دارد. در آثار پیشین ترکی شاهد کشمکش‌های طولانی شخصیت‌ها در طی قسمت‌ها بر سر یک چیز بودیم و در اتمام کار نیز بدون هیچ نتیجه‌گیری‌ای سریال تمام می‌شد.

سریال ترکی Yargı قصد انتقال یک مفهوم را دارد

سریال ترکی قضاوت پا را فراتر از مرزهای سریال‌های ترکیه گذاشته و علاوه بر درام خود، در پی انتقال یک مفهوم عمیق و بزرگ به مخاطبان است. قرار نیست همه چیز گل و بلبل شود، در این اثر حقیقت همچون باد سردی به صورتمان سیلی می‌زند.

عملکرد حرفه‌ ای

بازیگران اصلی سریال ترکی Yargı تنها دو نفر هستند و برخلاف همیشه شخصیتی اضافی نمی‌بینیم که این باعث می‌شود روابط عمیق شخصیت‌ها خوب نشان داده شود. دو بازیگر کاملا برازنده هم هستند و سر جای درستی قرار گرفته‌اند. از آن گذشته فیلمنامه با رمز و رازهای فراوان خود برای مدتی ذهن ما را درگیر می‌کند. سریال در نقطه‌هایی به اوج می‌رسد و اتفاقات عجیبی در آن می‌افتد مثلا داستان روندی دارد که مخاطب به سوال عجیبی همچون چرا در سریال جیلین ایلگاز رو کشت؟ می‌رسد. اما به راحتی می‌تواند تعادل خود را برقرار کند.

نمرات سریال ترکی قضاوت

آخرین پله بررسی این مجموعه تلوزیونی امتیازات آن است. این اثر از سایت آی‌ام‌دی‌بی نمره 8.4 را دریافت کرد که امتیاز فوق‌العاده‌ای به نظر می‌آید. گذشته از آن 91% کاربران گوگل سریال را پسندیده‌اند.

کلام آخر

هنرپیشه های سریال قضاوت / قاتل نوا در سریال قضاوت کیست

به پایان این مقاله درباره معرفی سریال ترکی قضاوت می‌رسیم. سعی کردیم در این مقاله به نکات مهم و بیوگرافی بازیگران سریال قضاوت نگاهی انداخته و بررسی مختصری از آن داشته باشیم. شما نیز با دانلود سریال ترکیه ای yargi و تماشای آن نظرات خود را درباره کیفیت این اثر با ما درمیان بگذارید. از همراهی شما کمال تشکر را داریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
علی
.
16 اسفند 1401، 22:47
پاسخ
0
2
پیش از تماشای این سریال ِ بسیار زیبا که دارای پیام و بیان ِ واقعیات ِ موجود ِ در همه نوع از انسانها با هر پست و مقامی در سطوح جامعه حتی قضات و همه عوامل ِ اجرای حق و عدالت است ، قالب ِ بینندگان سریال های ِ ترکی ، پیشاپیش ذهن شان کمی خسته از تماشای ِ سریال های عشقی و آبگوشتی و کوچه - بازاری ، اول اینکه در ابتدای ِ امر ، به اکراه به تماشای آن نشستند . و دوم ؛ انتظار شان از این سریال ، سبک بودن ِ محتوا ، و داستان و سناریویش بود . اما ؛ بتدریج ، بیشتر ِ بینندگان ِ دل داده به داستانش که طعم پلیسی - عشقی و درام و بعضاً با چاشنی طنز و سرگرمی اش بیشترشان را نه یک دل ؛ بلکه صد دل عاشق ساخت و پرداخت و بازی بسیار بسیار طبیعی گونه و منحصر ِ بازیگران ، و مخصوصاً داستان ِ جذاب ، و کشنده اش می کند ، در می یابند که هیچ تضمینی وجود ندارد که داستان ِ این سریال ، الزاماً به گلستان منتهی شود . یعنی ؛ از هر حیث ، در ساخت ِ حرفه ای گونه اش ، عین ِ حوادث ِ سربسته زندگی ، معلوم نیست که قرار هست که چه بشود !!!! ● اما ؛ پیامی بزرگ ، که قبول کردنش اجتناب ناپذیر است را نیز ، با خودش دارد . و آن اینست که حتی مجری و سردمدار ِ عدالت و قانون هم ، ممکن است مثل ِ خیلی از مجریان و پلیس های خوش آوازه ، قانون را ، زیر پا بگذارند ، و به سُرب ِ خان ِ اسلحه و دسیسه و حیل ِ مختلف متوسل بشوند که آنها را ، در رسیدن ِ به معشوق شان ، بر سر ِ دوراهی قرار داده است .
avatar
سمیه نامنی
.
03 بهمن 1401، 07:05
پاسخ
0
13
سریال قصاوت بی نظیره...اصلا رقیب نداره...همه چی از داستان و بازیگران عالی و درجه یک
avatar
نسیم کلاهی
.
07 اسفند 1401، 11:05
پاسخ
1
8
@سمیه نامنی
خیلی سریال خوب ومتفاوتی می باشد من هم از طریق نظرسنجی تو سایت ها و حرف های بقیه کاربران متوجه این شدم که این سریال ارزش دیدن داره و هرکس این پیام من رو میخونه حتما این سریال را ببینه... از دستش ندین
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402