پردرآمدترین شغل های دنیا ؛ 14 شغل پردرآمد که قبلا وجود نداشتند

پردرآمدترین شغل های دنیا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در سال‌های گذشته با توسعه تکنولوژی و شغل‌های نوظهور، مسیر افراد توانمند در انتخاب پردرآمدترین شغل های دنیا هم تغییراتی داشته است. در این مقاله به 14 مورد از جذاب‌ترین و پردرآمدترین مشاغل دنیا اشاره خواهیم کرد.

این روز‌ها دیگر فقط پزشکی، خلبانی و یا وکالت را به عنوان شغل پردرآمد نمی‌شناسند. با نوآوری‌هایی که در کسب و کار‌های جدید و پرسود به وجود آمده، می‌توان فهرست بلند بالایی از پردرآمد‌ترین شغل های دهه اخیر نام برد. ایجاد و همه‌گیر شدن اینترنت پر‌سرعت، تلفن‌های هوشمند، رسانه‌های اجتماعی، هوش مصنوعی، محاسبات ابری و سایر فناوری‌ها در سال‌های اخیر نیز در شکل‌گیری شغل‌ های جدید پردرآمد با سرمایه کم، تأثیر بسزایی داشته‌اند. در این مقاله به بررسی 14 مورد از کسب و کار‌های جدید و پرسود و شغل‌ های پردرآمد جدید در ایران و جهان خواهیم پرداخت.

در ویدیوی زیر می‌توانید با 10 شغل پردرآمد دنیا که قبلا وجود نداشتند آشنا شوید.

فهرست مطالب:

پردرآمدترین شغل های دنیا که در گذشته وجود نداشتند

اگرچه تعداد شغل‌ های پردرآمد جدید از 14 مورد خیلی بیشتر است، اما در این مقاله به 14 شغل پردرآمد جذاب جدید دنیا اشاره خواهیم کرد.

1. مدیر شبکه‌ های اجتماعی ؛ از پردرآمدترین شغل های دنیا

پرسودترین شغل های دنیا

فیسبوک در سال 2004، توییتر در سال 2006 و اینستاگرام در سال 2010 تاسیس شدند. بنابراین در سال 2006 که هنوز بسیاری از پلتفرم‌ها ایجاد نشده بودند، نیازی هم به وجود مدیران شبکه‌های اجتماعی احساس نمی‌شد؛ اما امروزه فیسبوک با بیش از 1.5 میلیارد کاربر در سرتاسر جهان در کنار سایر پلتفرم‌هایی مانند توییتر و اینستاگرام، به ابزاری ضروری برای بازاریابی تبدیل شده است که به کمک آن، برند‌ها می‌توانند با مصرف کنندگان در تعامل باشند.

با همه‌گیر شدن شبکه‌های اجتماعی، مدیر شبکه‌های اجتماعی هم به عنوان یک شغل جدید و پردرآمد مطرح شد. مدیر شبکه‌های اجتماعی، شخصی بسیار خلاق و با استعداد است که به خوبی می‌داند چطور باید از محتوای چند رسانه‌ای جذاب در بازاریابی استفاده کرد. او باید کلیه محتوا و مطالب منتشر شده، مانند تصاویر، ویدئو، متن، صدا و پادکست را برای دستیابی به مشتریان ایجاد، تنظیم و مدیریت کند. در‌واقع فرایند ایجاد، برنامه‌ریزی، تجزیه و تحلیل و همه درگیری‌ها با محتوای ارسال شده در رسانه‌های اجتماعی بر عهده مدیر شبکه‌های اجتماعی است.

2. شغل پردرآمد برنامه نویس و توسعه‌دهنده اپلیکیشن موبایل

پر درآمدترین شغل های 2022

آیفون در سال 2007 وارد بازار شد و اندکی بعد، اندروید از راه رسید و حالا تقریباً بیشتر جمعیت جهان از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند. این امر اشتیاق زیادی برای تولید و توسعه برنامه‌های کاربردی و شروع شغل جدید و پردرآمدی به نام برنامه‌نویس برنامه‌های موبایل را ایجاد کرد. در جولای سال 2015 در گوگل پلی (Google Play) و اپ استور، به ترتیب چیزی حدود 1.6 و 1.5 میلیون اپلیکیشن وجود داشت. در حالیکه امروزه در گوگل پلی بیش از 3 میلیون برنامه و در اپ استور حدود 2 میلیون برنامه وجود دارد.

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن (App Developers) کسانی هستند که برنامه‌های کاربردی مختلف را برای سیستم عامل‌های تلفن همراه طراحی و کدنویسی می‌کنند. این برنامه‌ها که شامل ایمیل، برنامه‌های سبک روزمره، انواع بازی‌ها و سرگرمی‌ها، برنامه‌های پشتیبانی و بسیاری از برنامه‌های متداول دیگرند، همان برنامه‌هایی هستند که روزانه بار‌ها و بار‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنید.

3. طراح وبسایت ؛ از پردرآمدترین شغل های دنیا

شغل های پردرآمد خانگی

این روزها اکثر کسب و کارها یک سایت آنلاین دارند. فرقی هم ندارد چه خدماتی ارائه می‌دهند؛ از کتابفروشی و لباس‌فروشی گرفته تا کسب و کارهای دیگر. با پیشرفت تکنولوژی و استقبال مردم از خرید آنلاین، مدیران کسب و کارها متوجه شده‌اند که با راه‌اندازی وبسایت، می‌توانند مشتری‌های بیشتری را از شهرهای مختلف جذب کنند و دیگر فروششان تنها محدود به شهر خود نخواهد بود. بنابراین، یکی از شغل های پردرآمد بدون سرمایه این روزها که می‌توانید سراغش بروید، طراحی وبسایت است.

برای اینکه طراح وبسایت باشید نیاز به خلاقیت و دانش مرتبط با این رشته دارید. طراحی وبسایت یکی از پردرآمدترین مشاغل دنیا است که نیاز به آن روز به روز بیشتر می شود. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، تا سال 2030 فرصت‌های کاری این رشته تا 13 درصد افزایش خواهد داشت. پس اگر دنبال یک شغل آینده‌دار هستید، طراحی وبسایت یکی از بهترین گزینه‌های موجود است.

4. تهیه کننده پادکست ؛ از پرسودترین شغل های دنیا

شغل های پردرآمد بدون سرمایه

10 سال پیش، تنها عده معدودی می‌دانستند پادکست چیست؛ اما امروزه برخی از مردم حتی نمی‌توانند زندگی را بدون پادکست تصور کنند. پادکست یا تدوین صوتی که گاهی به آن رادیوی اینترنتی هم گفته می‌شود، در‌واقع یکی از روش‌های ارائه محتوا است که از سال 2004 محبوب شد. پادکست از طریق اینترنت پخش می‌شود و کاربران معمولاً آن را بر روی کامپیوتر و یا یک پخش‌کننده موسیقی دیجیتال گوش می‌دهند. پادکست‌ها پر‌طرفدار شده و کاربران زیادی را جذب کرده‌اند. شاید اینطور به نظر نرسد، اما تهیه‌کننده پادکست، یک کار تولیدی پرسود دارد و افراد زیادی در این حرفه از فعالیت‌های زیر زمینی تبدیل به شرکت‌های واقعی شده‌اند. تعداد شنوندگان پادکست در 5 سال گذشته تقریباً دو برابر شده است.

شغل های پردرآمد دنیا در ده سال آینده

طرفدار‌ان پادکست از 3.2 میلیون نفر در سال 2013 (که 7 درصد آن‌ها را افراد بزرگسال بالای 15 سال تشکیل می‌دهند) به 5.9 میلیون نفر در سال 2018 (که 11 درصد آن‌ها بزرگسال هستند) افزایش یافته‌اند. می‌توان پادکست‌های کمدی را به عنوان محبوب‌ترین ژانر پادکست‌ها به حساب آورد. موسیقی، تلویزیون و فیلم هم در رده‌های بعدی قرار دارند.

امروزه پادکست‌ها فقط به عنوان یک سرگرمی جذاب شناخته نمی‌شوند؛ آن‌ها به یک تجارت بی‌نظیر تبدیل شده‌اند که برای تولید کننده یک پادکست مشهور، چیزی حدود صد‌ها میلیون دلار درآمد جذب می‌کنند.

5. تحلیلگر سئو ؛ از پردرآمدترین شغل های دنیا

بهترین شغل های دنیا

سئو که مخفف Search Engine Optimization و به معنی بهینه‌سازی موتور جستجو است، سال‌ها پیش عبارتی غریب و ناشناخته بود؛ اما حالا به یکی از پر اهمیت‌ترین مشاغل پردرآمد در بین کسب و کار‌های اینترنتی بدل شده است. تحلیلگران سئو باید کمک کنند تا صفحه اینترنتی شرکت‌شان حتماً در جستجو‌های مردم وجود داشته و در صفحه اول گوگل بالا بیاید. حالا دیگر هر شرکتی به یک کارشناس سئو نیاز دارد تا مطمئن شود مخاطبان آنلاین، می‌توانند محتوای تولید شده در شرکت را با یک جستجوی ساده پیدا کنند. می‌توان گفت تحلیلگر سئو با درآمد سالانه حدوداً 55 هزار دلار، یک شغل جدید با درآمد بالا است.

6. یوتیوبر / بلاگر / ولاگر ؛ از پرسودترین شغل های دنیا

پردرآمدترین شغل های جهان برای بانوان

نوشتن یا بلاگ کردن، سال‌هاست که انجام می‌شود اما اخیراً این کار به یکی از پر درآمد‌ترین مشاغل اینترنتی تبدیل شده است. به کسی که بلاگ می‌کند، اصطلاحاً بلاگر گفته می‌شود. آن‌ها باید موضوع و هدف مشخصی داشته و در یک زمینه خاص فعالیت کنند. بلاگر‌ها در حال حاضر در زمینه‌های مد و لباس، غذا، خودرو، بازی‌های رایانه‌ای، اقتصاد، دکوراسیون و موضوعات کمدی فعالیت می‌کنند. در حال حاضر اینستاگرام محبوب‌ترین پلتفرم بلاگر‌هاست.

ولاگ (Vlog) مخفف عبارت Video Blog است. ولاگر‌ها در‌واقع کسانی هستند که به جای استفاده از عکس و یا نوشتن در مورد مسائل، محتوای مورد نظر خود را به صورت ویدئو منتشر می‌کنند. ولاگر‌های سرتاسر دنیا، فعالیت‌های خود را در یوتیوب گسترش داده‌اند. می‌توان ولاگر را به عنوان جدید‌ترین شغل پردرآمد در صنعت بلاگینگ معرفی کرد. با اینکه این شغل هنوز در ایران به حد کافی رشد نداشته، اما در همه جای دنیا شاهد پیشرفت چشم‌گیر آن هستیم. با وجود همه این محبوبیت‌ها، ولاگ هنوز هم مفهوم جدیدی است.

بلاگر‌ها، ولاگر‌ها و یوتیوبر‌ها شغل‌های جدید و پردرآمد در ایران و جهان هستند که در شبکه‌های اجتماعی مختلف، تولید محتوا انجام داده و از این طریق درآمد‌زایی می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با معنای یوتیوبر و معروف‌ترین یوتیوبرهای جهان به این مطلب مراجعه کنید.

7. مدیر محتوا ؛ از پردرآمدترین شغل های دنیا

شغل های پردرآمد مجازی

مدیر محتوا هم در سطح دنیا به عنوان یک شغل‌ پردرآمد و جدید شناخته می‌شود. از کمپانی‌های بزرگی مانند یوتیوب و فیسبوک گرفته تا شرکت‌های کوچک و استارت آپ‌های مختلف، همه به یک مدیر محتوای کاربلد و قوی نیاز دارند. او شخصی است که محتوای تولید شده توسط کاربران تیم خود را بررسی و نظارت می‌کند. یک مدیر محتوا باید مطمئن شود که محتوای تولید شده با استاندارد‌های شرکت هماهنگی دارد.

8. نویسنده محتوا  یا نویسنده تبلیغاتی ؛ از پرسودترین شغل های دنیا

لیست شغل‌های پردرآمد

در این مطلب درباره شغل‌های متفاوت مربوط به محتوا صحبت کردیم. این روزها تولید محتوا یکی شاخه‌های مهمی است که مشاغل زیادی را نیز در بر می‌گیرد. تولید محتوا از شغل های پردرآمد مجازی است و یک نویسنده محتوا ممکن است مقاله‌هایی با موضوعات متفاوت، تبلیغات، خبر یا حتی کتاب‌های الکترونیکی بنویسد. افرادی که سراغ این شغل می‌روند ذهن خلاقی دارند و به خوبی با قواعد زبان آشنا هستند. این شغل از پرسودترین شغل های دنیا است که وظیفه‌ی اصلی‌اش جلب نظر مخاطبان و خوانندگان در محیط‌های آنلاین است. نویسندگی محتوا را می‌توان از بهترین و پردرآمدترین شغل های جهان برای بانوان و آقایانی دانست که ترجیح می‌دهند در محیط خانه کار کنند و از طریق نوشتن پول دربیاورند.

با افزایش سایت‌ها و نیاز افراد مختلف به تولید محتوا، شغل نویسندگی محتوا نیز از ارزش بیشتری برخوردار می‌شود. طبق ارزیابی‌های انجام شده، در بازه زمانی بین سال‌های 2020 و 2030 نیاز جوامع به این شغل 9 درصد افزایش خواهد یافت. می‌توان نویسندگی محتوا را نیز جزو شغل های پردرآمد دنیا در ده سال آینده دانست.

9. متخصص رایانش ابری ؛ از پردرآمدترین مشاغل دنیا

پردرآمدترین شغل های دنیا

مطمئناً اگر در طول دهه گذشته در مورد دانش ابری و محاسبات آن می‌پرسیدید، همه به آسمان نگاه می‌کردند و گیج می‌پرسیدند: محاسبات ابری؟ به نظر می‌رسد این اصطلاح از سال 2006 توسط اریک اشمیت که در کنفرانسی، رویکرد گوگل به نرم‌افزار را به محاسبات ابری توصیف کرد، پدید آمده است و امروزه بیش از نیمی از مشاغل آمریکایی از آن استفاده می‌کنند. متخصص محاسبات ابری یا رایانش ابری، یکی از مشاغل پرسود دنیاست که سالانه چیزی حدود 100 هزار پوند درآمد دارد.

10. تحلیلگر داده ؛ از پرسودترین شغل های دنیا

پردرآمدترین مشاغل دنیا

معرفی پرسودترین شغل های دنیا را با یک شغل کمتر شناخته‌شده ادامه می‌دهیم. دنیای امروز پر از اطلاعات و داده‌های مختلف است و این باعث می‌شود تشخیص الگو و معنی این داده‌ها سخت باشد. یک تحلیلگر داده در واقع بخش‌های به‌خصوصی از داده را بررسی می‌کند تا الگوهای موجود را کشف کند. تحلیلگر داده نقش مهمی در تشخیص و پیش‌بینی رفتار مشتریان یک کسب و کار دارد و به این کسب‌وکارها کمک می‌کند با توجه به این اطلاعات، تصمیمات بهتری برای پیشرفت خود اتخاذ کنند. هم کسب و کارهای کوچک و هم کسب و کارهای بزرگتر از تحلیلگران داده کمک می‌گیرند تا الگوها و ترندهای آینده بازار را پیش‌بینی کنند.

یکی از نکات مثبت درباره تحلیل داده، این است که علاوه بر اینکه یکی از پردرآمدترین مشاغل دنیا محسوب می‌شود، افرادی که به این شغل مشغول هستند می‌توانند هم در شرکت‌های مختلف استخدام شوند و هم به‌طور آزاد با مشتریان مختلف همکاری کنند.

11. اپراتور‌ هواپیمای بدون سرنشین ؛ از پردرآمدترین مشاغل دنیا

پرسودترین شغل های دنیا

پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشین، هواپیمای بدون خلبانی است که از راه دور هدایت می‌شود. بازار جهانی پهباد‌ها به سرعت در حال رشد است؛ به همین دلیل، فرصت‌های شغلی بیشتری برای اپراتور‌های پهپاد‌ها به عنوان یک حرفه تمام وقت و یک شغل پردرآمد ایجاد می‌شود.

طبق پیش‌بینی‌ها تا سال 2025 بیش از 100 هزار فرصت شغلی برای اپراتورهای هواپیمای بی‌سرنشین به‌وجود خواهد آمد. انتظار می‌رود که این صنعت تا پنج سال آینده بیش از 50 درصد رشد کند و این رشد یعنی فرصت‌های شغلی بیشتر برای اپراتورها. تصور اینکه روزی خرید‌های اینترنتی را با پهپاد‌های بدون سرنشین در منزل و یا محل کارمان تحویل بگیریم، واقعاً هیجان انگیز است.

12. دستیار مجازی ؛ از پردرآمدترین شغل های دنیا

پر درآمدترین شغل های 2022

دستیار مجازی یا فریلنسر یکی از جذاب‌ترین و پردرآمد‌ترین مشاغل دنیاست. برای این شغل حتی لازم نیست لباس‌های راحتی‌تان را عوض کنید یا از خانه‌تان بیرون بروید. مشاور مجازی به شخص یا شرکتی گفته می‌شود که عموما به صورت دور‌کاری وظایف خود را انجام می‌دهد. این شغل در سال‌های اخیر، در ایران هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. دستیاران مجازی می‌توانند وظایفی مانند حسابداری، تحقیقات آنلاین، برنامه‌ریزی، کار با پایگاه داده‌ها، مدیریت ایمیل‌ها، دنبال کردن کسب و کار، تولید محتوا، کارشناسی سئو و بسیاری از کار‌های دیگر را بر عهده بگیرند. این شغل یکی از شغل های پردرآمد خانگی است که شاخه‌ها و رشته‌های مختلفی را نیز در برمی‌گیرد.

13. هر چیزی در زمینه رانندگی اتوماتیک

شغل های پردرآمد خانگی

حتی در اوایل دهه 2000 هم صحبت از اتومبیل‌های خود‌ران، چیزی در حد داستان‌های تخیلی بود؛ اما امروزه ماشین‌های اتوماتیک واقعاً وجود دارند. همین حالا در بسیاری از شهر‌های بزرگ دنیا ماشین‌های خو‌درانی در حال رانندگی هستند. البته هنوز این اتومبیل‌های شخصی، مجوز حضور در جاده‌ها را کسب نکرده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد روزی که استفاده از این اتومبیل‌ها در خیابان‌ها مجاز شود، چندان هم دور نیست.

14. معلم آنلاین ؛ از پردرآمدترین مشاغل دنیا

شغل های پردرآمد بدون سرمایه

لیست شغل‌های پردرآمد را با تدریس آنلاین به اتمام می‌رسانیم. معلمی شغل جدیدی نیست و از دیرباز تا کنون افرادی بوده‌اند که دانششان را به دیگران انتقال می‌دادند. اما در چند سال اخیر و به‌خصوص بعد از شیوع ویروس کرونا، این شغل شکل جدیدی به خود گرفت. معلمان و متخصصان بسیاری از رشته‌ها که به این شغل علاقه داشتند، شروع کردند به تدریس آنلاین از پلتفرم‌های مختلف. آن‌ها برخی‌ها شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب را ویترین کار خود قرار دادند و با تدریس در این شبکه‌های اجتماعی شاگردان خصوصی جذب کردند. برخی دیگر نیز ویدیوهای آموزشی از خود ضبط کرده و به‌صورت پکیج به فروش می‌رسانند.

معلمی آنلاین را می‌توان از بهترین شغل های دنیا دانست؛ چراکه در این روش واسطه‌هایی مانند آموزشگاه‌ها حذف شده و مسائلی مانند رفت‌وآمد و محل زندگی معلم تأثیری بر کار او نخواهد داشت. برای اینکه یک معلم آنلاین با درآمد خوب باشید،‌ باید در یک رشته تخصص داشته باشید، اصول و روش تدریس را بدانید، از مهارت‌های اجتماعی لازم برای برقراری ارتباط با افراد برخوردار و همچنین با تکنولوژی آشنا باشید.

کلام آخر

شغل های پردرآمد دنیا در ده سال آینده

فهرست پردرآمدترین مشاغل دنیا خیلی طولانی‌تر از 14 موردی است که به آن‌ها اشاره شد. به نظر می‌رسد پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شده روند کار‌ها و مسیر انجام دادن آن‌ها تغییر کند. اینطور به نظر می‌رسد که میلیون‌ها شغل پردرآمد جدید ایجاد شده و یا در حال ایجاد شدن هستند. به روز بودن و کسب دانش و آگاهی کافی در حوزه‌های مورد علاقه، کمک می‌کند که بتوانیم در زمینه هر یک از پرسودترین شغل های دنیا که بخواهیم، مشغول به کار شویم. نظر شما درباره این مسئله چیست؟ فکر می‌کنید پر درآمدترین شغل های 2022 کدام عناوین هستند؟ می‌توانید نظراتتان را از بخش دیدگاه‌ها با ما و خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402