نحوه تشخیص سیمکارت سوخته ؛ چطور سیم کارت سوخته را تشخیص دهیم؟

damaged sim card / نحوه تشخیص سیم کارت سوخته
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تشخیص سیمکارت سوخته چگونه است؟ در صورتی که سیم کارت شما با مشکل مواجه و به اصطلاح بسوزد، دیگر قادر به استفاده از خدمات ارتباطی که با آن ارائه می‌شود نخواهید بود. در این مطلب از پلازا به دلایل و همچنین نحوه تشخیص یک سیم کارت سوخته پرداختیم.

تشخیص سیمکارت غیرفعل شده کار سختی نیست. یک سیم کارت سوخته مشکلات مختلفی را در گوشی شما بوجود می‌آورد. ممکن است ارورهای متفاوتی را مشاهده کنید یا اصلا خود گوشی به درستی کار نکند. ارورهای مربوط به سیم کارت یکی از واضح‌ترین علائم سوختن آن هستند. برای مثال ممکن است با پیام‌هایی مثل Insert SIM یا Phone Locked و یا SIM card rejected or not found مواجه شوید که همگی نشان دهنده مشکلات مربوط به سیم کارت هستند.

فهرست مطالب

دلایل سوختن سیم کارت

سیم کارت‌ها در حقیقت یک نوع تراشه کامپیوتری هستند و مانند سایر تراشه‌ها می‌توانند آسیب ببینند. شوک الکترونیکی باتری دستگاه، تخلیه الکتریسیته ساکن، رطوبت و آسیب‌های فیزیکی مثل خم شدن از جمله علایم و علت سوختن سیمکارت هستند. افزون بر این بسیاری از سیم کارت‌ها اگر از مواد با کیفیت ساخته نشده باشند پس از گذشت چندین سال فرسوده شده و از بین می‌روند.

آیا مشکل از سیم کارت است یا گوشی؟

اگر با ارورهایی که پیشتر به آن‌ها اشاره کردیم مواجه شدید حتما معنی‌اش این نیست که با یک سیم کارت سوخته ایرانسل یا همراه اول مواجه هستید. این پیام‌ها می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند که یکی از آن‌ها آسیب دیدن سیم کارت است. برای آن که مطمئن شوید مشکل از سیم کارت نیست ابتدا راه حل‌های زیر را امتحان کنید:

1. جهت قرار گرفتن سیم کارت را بررسی کنید

بسیاری از کاربران سهوا سیم کارت را در جهت اشتباه داخل اسلات مخصوص آن قرار می‌دهند. در این صورت گوشی قادر به خواندن سیم کارت نیست و پیام‌هایی از قبیل SIM card rejected or not found را نشان می‌دهد. پس اولین کاری که باید انجام دهید چک کردن محل قرارگیری سیم کارت است. روی خشاب سیم کارت معمولا نحوه صحیح قرارگیری کارت نشان داده شده است.

2. مطمئن شوید سینی سیم کارت به درستی جا رفته است ؛ تشخیص سیمکارت سوخته

در مرحله بعد باید خشاب سیم کارت را بررسی کنید. در صورتی که به درستی و به شکل کامل جا نرفته یک بار آن را خارج کنید و بار دیگر به درستی آن را وارد اسلات کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هرگز خشاب را با زور وارد گوشی نکنید؛ چرا که با این کار ممکن است به برد یا پین‌های داخل گوشی آسیب بزنید.

damaged sim card / دلایل سوختن سیم کارت

3. از فعال بودن سیم کارت اطمینان حاصل کنید

در برخی اوقات ممکن است مشکل از طرف شما نباشد و اپراتور سیم کارت را غیرفعال کرده باشد. اما از کجا بفهمیم سیم کارت غیر فعال شده است؟ بهترین کار، تماس با اپراتور و مطرح کردن مشکل با کارشناس آن‌هاست. از او بپرسید آیا سیم کارت فعال است و در شبکه ثبت شده یا خیر. در غیر این صورت کارشناس مربوطه می‌تواند شما را در بازیابی سیم کارت منقضی شده راهنمایی کند.

4. اسلات سیم کارت را بررسی کنید ؛ نحوه تشخیص سیم کارت سوخته

اسلات سیم کارت و قسمت‌های طلایی روی خود سیم کارت گاهی اوقات به دلیل نفوذ گرد و خاک یا آلودگی‌های مختلف پوشیده می‌شوند و به همین دلیل گوشی نمی‌تواند سیم کارت را تشخیص دهد. با یک پارچه کتان نرم سیم کارت را تمیز کنید، ولی مراقب باشید قسمت‌های طلایی خراش بر ندارند. همچنین اسلات را نیز به آرامی برای از بین بردن گرد و خاک تمیز کنید. علاوه بر این مطمئن شوید تمامی پین‌ها سالم هستند. حتی یک پین آسیب دیده هم می‌تواند سبب تشخیص ندادن سیم کارت از طرف گوشی شود.

نحوه تشخیص سیمکارت سوخته

از کجا بفهمیم سیم کارت سوخته است؟ اگر با وجود دنبال کردن مراحل بالا همچنان گوشی نتوانست سیم کارت را تشخیص دهد پس به احتمال زیاد با یک سیم کارت سوخته همراه اول یا ایرانسل طرف هستید. علائم سوختن یا آسیب دیدن آن زیاد هستند. ممکن است هنگام زنگ زدن به سیم کارت سوخته یا برقراری تماس با سایر مخاطبین، تماس به صورت ناگهانی قطع شود یا پیامک‌ها با تاخیر زیاد به مقصد برسند.

علاوه بر این ممکن است هنگام مکالمه کیفیت صدا به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا کند. از دیگر علائم سوختن سیم کارت می‌توان به کاهش عمر باتری، داغ شدن بی دلیل گوشی، قرار گرفتن ناگهانی گوشی در حالت هواپیما و هنگ کردن گوشی به طوری که تنها با درآوردن باتری بتوان آن را دوباره راه انداخت اشاره کرد. افزون بر این یکی دیگر از علایم آسیب دیدن سیم کارت نمایش مخاطبین ذخیره شده در آن بدون نام و تنها با شماره تلفن‌هایشان است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
آموزش سامانه همتا؛ راهنمای تصویری ثبت، افزودن، رجیستر ...
تیم پلازا30 مرداد 1402 12:30
thumbnail
راهنمای خرید انواع سیم کارت های همراه اول، ایرانسل ...
تیم پلازا16 تیر 1399 18:00
thumbnail
سیم کارت یوسیم چیست؟ تفاوت USIM با سیم کارت معمولی
زینب افروز15 دی 1398 10:00
thumbnail
چطور مشکل عدم شناسایی سیم کارت در گوشی اندرویدی را ...
امیر حیدری باطنی25 شهریور 1398 22:00

چگونه سیم کارت سوخته را فعال کنیم؟

اگر مطمئن شدید مشکل از سیم کارت است کار چندان زیادی از دست شما بر نمی‌آید و باید برای بازیابی سیم کارت سوخته همراه اول یا ایرانسل خود به این اپراتورها مراجعه کنید. اگر مشکل نرم افزاری باشد، بازیابی شماره های سیم کارت سوخته همراه اول یا ایرانسل امکان‌پذیر خواهد بود. ولی احیا سیم کارت های سوخته ‌ای که به شکل فیزیکی آسیب دیده باشند کار یک متخصص است و معمولا هم صرفه چندانی ندارد و بهتر است با مراجعه به اپراتور خود سیم کارت را به آن‌ها تحویل دهید. آن‌ها می‌توانند با یافتن شماره سیم کارت سوخته، یک سیم کارت جدید با همان شماره قبلی به شما بدهند.

سخن پایانی

سیم کارت‌ها به ندرت دچار آسیب می‌شوند، اما در صورتی که به شکل فیزیکی دچار آسیب شوند می‌توانید با استفاده از روش‌های تشخیص سیمکارت سوخته که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم مشکل را شناسایی کنید. در بیشتر مواقع مشکل با تعویض سیم کارت حل خواهد شد. همچنین برای پیشگیری از دست رفتن اطلاعات همیشه بهتر است مخاطبین را در سرویس‌های ابری ذخیره کنید و در صورت نیاز نیز از پیامک‌ها پشتیبان تهیه کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402