آموزش نحوه استفاده از گوگل ویس (Google Voice)

گوگل ویس / آموزش گوگل ویس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوگل ویس یک سرویس تلفن اینترنتی رایگان است که شماره تلفنی برای تماس، پیام کوتاه و ایمیل صوتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این سرویس اینترنتی بر روی تمامی گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر کار می‌کند و در دستگاه‌های شما همگام سازی می‌شود تا بتوانید از این اپلیکیشن در دفتر، خانه و یا هنگام مسافرت استفاده کنید. در این مطلب با آموزش نحوه استفاده از گوگل ویس همراه شما هستیم.

گوگل ویس در دنیای سیستم‌های تلفن ابری یکی از بهترین‌ها است. گوگل ویس با خدمات ویژه و قیمت مقرون‌به‌صرفه خود فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا هر کجا که می‌روید تلفن خانه یا دفتر خود را همراه خود داشته باشید. در واقع، گوگل ویس ممکن است بهترین گزینه برای تلفن همراه شما نباشد، اما اگر کسی هستید که به دنبال راهی ارزان برای تهیه یک تلفن کاری هستید یا می‌خواهید جایگزینی برای تلفن خانه خود داشته باشید، این سرویس راهی عالی را پیش روی شما قرار می‌دهد. بنابراین اگر هنوز متوجه نشدید که Google Voice چیست و چگونه کار می‌کند، ادامه مطلب را که راهنمایی جامع برای استفاده از این پلتفرم نوین و جدید سرویس‌دهی تلفنی مبتنی بر ابر است را مطالعه کنید. همراه پلازا باشید.

در ویدیوی زیر نیز می‌توانید «آموزش استفاده از گوگل ویس» را تماشا کنید.

فهرست مطالب

گوگل ویس

گوگل ویس یکی از سرویس های اینترنتی گوگل است که به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق اینترنت با مخاطبین خود تماس برقرار کنید. این سرویس همچنین در کامپیوتر نیز قابل استفاده است. در این سرویس شما یک شماره تلفن منحصر به فرد دارید و می‌توانید چندین شماره تلفن چه همراه و چه ثابت را به این شماره و حساب گوگل خود متصل کنید. به این صورت در آینده و با تغییر شماره‌های تلفن خود، تمام مخاطبینی که به حساب و شماره تلفن گوگل ویس شما دسترسی داشتند می‌توانند همچنان با شما ارتباط برقرار کنند.

در واقع با فعال سازی google voice میتوانید به امکانات جدید بسیاری دسترسی داشته باشید که تمامی این موارد بدون داشتن محدودیتی قرار است در اختیار شما قرار گیرند. شرکت گوگل طی آپدیت های مختلفی که برای سرویس های خود درنظر میگیرد توانسته نظرات بسیاری را از سراسر جهان به سمت خود جذب نماید که گوگل وویس یک سرچ کننده قدرتمند از طریق صوت بوده است که در ادامه بخش های بیشتری از آنرا مورد بررسی قرار خواهیم داد. اگر بدنبال نحو استفاده از گوگل ویس هستید باما در ادامه همراه باشید.

گوگل ویس سرچ

نحوه استفاده از گوگل ویس - نحوه استفاده از google voice

گوگل ویس سرچ که با نام Search by Voice یا جستجوی صوتی نیز شناخته می‌شود، یک فناوری از کمپانی گوگل است که به شما این امکان را می‌دهد تا با صحبت کردن با تلفن همراه یا کامپیوتر خود از جستجوی گوگل استفاده کنید. این فناوری در هر کجا قابل دسترس است، فقط کافیست تا شما روی نماد میکروفون در نوار گوگل کلیک کنید یا ضربه بزنید و درخواست خود را با صدای بلند بیان کنید. گوگل ویس سرچ از زبان فارسی نیز پشتیبانی میکند که با وارد شدن به گوگل و زدن دکمه میکروفون میتوانید چیزی که دنبالش هستید را بگوئید تا سرچ گوگل انجام گیرد.

استفاده از این فناوری مزایای بسیاری دارد. مزیت اصلی آن این است که می‌توانید بدون دخالت دست چیزی را جستجو کنید. به عبارت دیگر شما می‌توانید چندین کار را با هم انجام دهید و هر کاری که دوست دارید را انجام دهید، در حالی که گوگل به سوالات شما پاسخ می‌دهد. به علاوه اینطور به نظر می‌رسد که جستجوی صوتی سریعتر است؛ به این دلیل که عمل صحبت‌ کردن سریعتر از تایپ‌ کردن انجام می‌شود. وقتی که با سرچ کردن یا جست‌و‌جو کردن به پاسخ دقیق و درست سوال خود نمی‌رسید، گوگل ویس سرچ بهترین راه حل برای مسئله شما است.

این فناوری سبب شد تا نحو جستجوی کاربران در گوگل به سمت جدیدی سوق داده شود که با توجه به تمام توضیحات اگر هنوز هم نمیدانید که گوگل ویس چیست؟ باما همراه باشید. گوگل ویس یک سرویس صوتی از گوگل بوده که در زمینه برقراری تماس های صوتی و سرچ در گوگل بکارگیری میشود که در این زمینه با زبان های مختلفی سازگاری دارد که امروزه میتوانید در نسخه موبایل برای سرچ صوتی از این فناوری استفاده کنید. اگر بدنبال ساخت گوگل ویس هستید پیشنهاد میشود در ادامه باما همراه باشید و قبل از ساخت اکانت حتما توضیحات مربوط به استفاده از این سرویس در ایران را مطالعه کنید که بی شک برای شما مفید خواهد بود.

استفاده از گوگل ویس در ایران

پیش از اینکه به نحوه استفاده از گوگل ویس (Google Voice) و فعال سازی آن بپردازیم باید به این نکته اشاره کنیم که این سرویس تنها در آمریکا و همچنین کاربران G Suite در کشورهای کانادا، دانمارک، فرانسه، هلند، پرتغال، اسپانیا، سوئد، سوییس و بریتانیا قرار دارد. برای نصب و فعال سازی گوگل ویس (Google Voice) شما علاوه بر یک حساب گوگل به یک شماره‌تلفن همراه یا ثابت در آمریکا هم احتیاج دارید.

همچنین تنها تماس‌هایی که از شماره‌های آمریکا دریافت می‌کنید را می‌توانید با این سرویس پاسخ دهید. برای تماس‌های بین‌المللی باید هزینه کنید. از همین رو این سرویس بیشتر برای کاربران فارسی زبان داخل آمریکا کاربردی دارد. اگر بدنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید باما در ادامه مقاله فعال سازی google voice همراه باشید.

در واقع جهت استفاده از گوگل ویس در ایران همانطور که گفته شد محدودیت هایی در پی دارد اما اگر بدنبال سرچ صوتی هستید در این زمینه مشکلی سد راه شما نخواهد بود زیرا این سرویس بطور جهانی عرضه شده است که با استفاده از آن میتوانید تایپ های خود را از طریق صوت انجام دهید که دقت شناخت کلمات در این سرویس به شدت مثال زدنی بوده اما حواستان نیز باشد زیرا گاهی اوقات ممکن است برخی کلمات را به شکل دیگری تایپ نماید. در ادامه مقاله فعال سازی google voice باما همراه باشید.

آموزش ساختن اکانت گوگل ویس با کامیپوتر

در پاسخ به اینکه چگونه گوگل ویس را فعال کنیم باید بدانید که این سرویس یک پلتفرم اختصاصی برای یکسری از کشورها بوده است که اگر نیاز ضروری به آن د ارید باید یک تغییر دهنده ای پی ثابت را در اختیار داشته باشید تا بتوانید به ای پی کشورهایی که در پاراگراف فوق ذکر شده اند دسترسی داشته باشید. با اتصال ای پی به یک شماره مجازی جهت تائید حساب نیز نیاز خواهید داشت که با فراهم نمودن این دومورد از طریق آموزش زیر میتوانید نحو ساخت اکانت را فرا گیرید.

  • جهت نصب گوگل ویس در کامپیوتر ابتدا وارد وبسایت https://voice.google.com شوید.
  • اگر قبلا اکانت گوگل خود را وارد نکرده‌اید، می‌توانید الان وارد کنید.
  • کد منطقه یا شهر خود را در باکس Google Voice وارد کنید.
  • در فهرست ظاهر شده، شماره تلفنی را انتخاب کنید.

گوگل ویس - نحوه فعال سازی گوگل ویس

  • وارد کردن کد منطقه یا شهر به گوگل ویس کمک می‌کند تا شماره مربوط به محل زندگی خود را به شما اختصاص دهد.
  • سپس از شما درخواست می‌شود تا شماره تلفن انتخاب شده را در تنظیمات Google Voice تایید کنید و گزینه Verify را بزنید.
  • شماره‌ای که می‌خواهید گوگل تماس‌های شما را به آن منتقل کند را وارد کنید و سپس روی ارسال کد کلیک کنید.

آموزش گوگل ویس - نصب گوگل ویس

  • هنگامی که کد را از طریق پیامک یا تماس تلفنی دریافت کردید، آن را در باکس پیش‌ روی خود وارد کنید.
  • روی Verify کلیک کنید.
  • برای تایید اینکه این همان شماره‌ای است که می‌خواهید تماس‌های شما به آن منتقل شود، روی گزینه Claim کلیک کنید.
  • قبل از پایان کار از شما درخواست می‌شود تا دوبار برای فعال کردن گوگل ویس بر روی گزینه Finish کلیک کنید.

در تماس های صوتی با گوگل ویس امکان جدیدی که به ضبط مکالمه با گوگل ویس معروف است نیز در اختیار شما خواهد بود که با وارد شدن به تنظیمات و فعالسازی ضبط مکالمه میتوانید این مورد را برای تماس های خود فعال کنید که اگر در این خصوص اطلاعاتی دارید میتوانید در بخش نظرات باما همراه باشید.

آموزش ساخت گوگل ویس در اندروید و آیفون

با فعال سازی گوگل ویس باید حواستان به هزینه ای که برای اینکار صرف میشود باشد. برخی تماس ها براساس قوانین گوگل ممکن است به صورت رومینگ درنظر گرفته شود که در این حالت موجودی دلاری شما از سرویس گوگل رفته رفته کم خواهد شد. در ادامه میتوانید به آموزش ساخت این سرویس در گوشی های اندرویدی و آیفونی دسترسی داشته باشید.

  • ابتدا اپلیکیشن Google Voice را در تلفن iPhone یا Android خود دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن گوگل ویس برای اندروید و iOS

  • پس از باز شدن اپلیکیشن، مشخص کنید که به کدام حساب گوگل خود می‌خواهید شماره صوتی را متصل کنید و در ادامه Continue را بزنید.
  • در صفحه بعد، روی گزینه سرچ در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید تا شماره گوگل ویس خود را انتخاب کنید.
  • کد منطقه یا شهر خود را وارد کنید تا فهرستی از شماره‌های مربوط به منطقه شما لود شود.
  • روی دکمه سبز رنگ Select در کنار شماره مورد نظر خود ضربه بزنید.
  • گوگل ویس شماره انتخابی شما را تایید خواهد کرد. برای شروع مراحل تایید، بر روی Next در دو صفحه بعدی ضربه بزنید.
  • شماره تلفنی که می‌خواهید به Google Voice خود وصل کنید را وارد کنید.
  • در صفحه بعد کد ارسال شده به تلفن خود را وارد کنید و سپس بر روی گزینه Verify ضربه بزنید.
  • گزینه Claim را جهت تایید متصل کردن شماره Google Voice به تلفن همراه خود بزنید و سپس Finish را انتخاب کنید.

با توجه به آیتم های فوق روش نصب google voice به شما عزیزان آموزش داده شد که در این زمینه میتوانید بدون داشتن محدودیتی این سرویس را نصب نمائید. دقت داشته باشید که در نصب گوگل ویس در ایران به یکسری اطلاعات کلیدی اشاره شده است که پیشنهاد میشود ابتدا این بخش را مطالعه و سپس بدنبال راه اندازی آن برای گوشی های خود باشید.

آموزش ساخت شماره گوگل ویس

آموزش ساخت شماره گوگل ویس و کار کردن و همچنین تنظیم آن واقعا کار ساده‌ای است. این سرویس از طریق اتصال پهن باند کار می‌کند، یعنی تا زمانی که به اینترنت خانه یا دفتر خود متصل باشید، بسیار خوب کار می‌کند. هنگام ورود به سیستم برای اولین بار، این امکان را دارید که یا از شماره تلفن خود استفاده کنید و آن را به سرویس منتقل کنید، یا شماره تلفن جدیدی دریافت کنید. اگر مورد دوم را انتخاب کنید، باید کد منطقه خود را وارد کنید و شماره تلفن مورد نظر را نیز انتخاب کنید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بررسی ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ
تیم پلازا15 مهر 1402 09:30
thumbnail
برنامه جی کم یا دوربین گوگل (Gcam) ؛ ویژگی ها + لینک دانلود
میثم رستم زاده27 اسفند 1401 12:30
thumbnail
نحوه استفاده از گوگل میت؛ آموزش تشکیل کلاس و استفاده ...
تیم پلازا27 دی 1401 14:30
thumbnail
سری گوشی های گوگل پیکسل ۷ ؛ پرچمداران جدید گوگل معرفی ...
محمد علی‌محمدی19 مهر 1401 09:30

اگر تعداد ارقام شماره برای شما مهم است (اگر می خواهید یک شماره کاری داشته باشید و رند بودن شماره خیلی برای شما اهمیت دارد)، می‌توانید ارقام مورد نظر خود را وارد کنید و ببینید که آیا در دسترس هستند یا خیر. به محض اینکه شماره تلفن خود را دریافت کردید می‌توانید یک پیام صوتی ایجاد کنید. سپس می‌توانید از طریق تلفن یا کامپیوتر خود تماس برقرار کنید. همچنین می‌توانید از این سرویس برای ارسال و دریافت پیام‌های متنی نیز استفاده کنید. هنگامی که در گوگل ویس پیام صوتی دریافت می‌کنید، می‌توانید به آن در اپلیکیشن دسترسی پیدا کرده و متن (و پیام ضبط شده) آن را به ایمیل خود ارسال کنید.

نحوه استفاده از گوگل ویس

پس از اینکه اکانت خود را ساختید، نوبت به آموزش نحوه استفاده از Google Voice می‌رسد. شما می‌توانید همانند اپلیکیشن‌های معمولی خود با Google Voice رفتار کنید، اما با این تفاوت که این اپلیکیشن انعطاف‌پذیری بیشتری را از خود نشان می‌دهد. برای برقراری تماس از طریق Google Voice تنها کافیست تا به بخش «تماس‌ها» رفته و شماره مورد نظر خود را تایپ کنید. در منوی تنظیمات، می‌توانید پیام صوتی را تنظیم کرده و به آن گوش دهید، شماره‌ها را بلاک کنید و سایر تنظیمات را سفارشی کنید.

تنظیمات google voice آنگونه که فکر میکنید سخت نیست زیرا رابط ساده ای که گوگل برای این بخش درنظر گرفته است به شما این امکان را میدهد تا بتوانید بدون نیاز به آموزش و کمک دیگران بخش هایی که نیاز دارید را دستکاری کنید و یا بدنبال تغییر دادن تنظیمات سرویس باشید. بطور کلی اگر در حین انجام کار و یا تغییر دادن تنظیمات با مشکلی مواجه شدید میتوانید در بخش نظرات باما همراه باشید و سوالات خود را باما در میان بگذارید.

همچنین می‌توانید از طریق Google Voice با استفاده از وای فای یا دیتای تلفن همراه پیام‌های متنی ارسال و دریافت کنید، اما یک سری محدودیت‌های خاصی وجود دارد. ارسال پیام متنی برای هر کسی که در ایالات متحده یا کانادا زندگی می‌کند رایگان است، اما طبق گفته کمپانی گوگل اگر در خارج از ایالات متحده هستید و از وای فای استفاده نمی‌کنید، اپراتور سیم‌کارت شما ممکن است هزینه اضافی بابت استفاده از سرویس رومینگ بین‌الملل جهت ارسال پیام متنی از شما دریافت کند.

سوالات متداول

1. چگونه گوگل ویس را فعال کنیم؟

برای فعال سازی گوگل ویس احتیاج به یک شماره تلفن ثابت یا همراه در آمریکا دارید. سپس با مراجعه به وبسایت این سرویس یا دانلود اپلیکیشن گوگل ویس می‌توانید حساب خود را فعال کنید.

2. Google Voice چیست؟

گوگل ویس سرویس تلفنی صوتی از طریق پروتکل اینترنت (VoIP) است که در سال 2009 تاسیس شده است. شما می‌توانید از این سرویس برای برقراری و دریافت تماس تلفنی و همچنین ارسال پیام متنی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آن برای انتقال تماس از یک شماره به شماره دیگر استفاده کنید؛ بنابراین می‌توانید به راحتی تمام ارتباطات خود را از طریق تلفن مدیریت کنید. از آنجا که گوگل ویس یک سرویس تلفنی مبتنی بر اینترنت است، پس فقط با اینترنت کار می‌کند. اما این بدان معناست که هر کجا که به اینترنت متصل باشید، می‌توانید به این سرویس دسترسی پیدا کنید و تماس بگیرید، پیامک ارسال کنید و موارد دیگر.

کلام آخر

گوگل ویس سرویس VoIP گوگل است که در بستر اینترنت به کاربران ارائه و می‌تواند جایگزین روش سنتی برای برقراری تماس و ارسال پیام شود. امیدواریم با این مقاله شما متوجه شده باشید که گوگل ویس (Google Voice) چیست و نحوه کار و استفاده از آن را یاد گرفته باشید. اگر در خصوص فعال سازی google voice با سوال یا مشکلی مواجه هستید میتوانید در بخش نظرات باما همراه باشید و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین پیشنهاد میشود تجربیات خود در خصوص استفاده از گوگل ویس را باما در میان بگذارید که نظرات شما در تولید و بررسی مطالب این چنینی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402