امکان برقراری تماس صوتی و تصویری به اپلیکیشن جیمیل اضافه شد

تماس صوتی و تصویری در جیمیل / تماس تصویری از طریق گوگل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوگل به تازگی قابلیت تماس صوتی و تصویری در اپلیکیشن جیمیل (Gmail) را به فهرست امکاناتی که از طریق این برنامه در دسترس است اضافه کرده است. کاربران به کمک این ویژگی می‌توانند از داخل خود این برنامه با سایر کاربران به صورت صوتی یا ویدیویی ارتباط برقرار کرده و مکالمه کنند.

گوگل در طول یک دهه گذشته سیاست‌های عجیب و غریبی برای برنامه و شبکه‌های اجتماعی خود داشت. از گوگل پلاس گرفته تا چندین و چند اپلیکیشن پیام‌رسان مثل هنگ‌آوتس و الو که هیچکدام نتوانستند موفقیت شایان توجهی را کسب کنند و برعکس کاربران را در چندین اپلیکیشن پخش کردند. گوگل در نهایت مجبور شد این برنامه‌ها را حذف کند چرا که واقعا کسی از آن‌ها استفاده نمی‌کرد.

فهرست مطالب

وارد شدن به صفحه چت گوگل

در مقاله تماس صوتی با جیمیل قصد داریم آموزش وارد شدن به صفحه چت گوگل را به شما عزیزان آموزش دهیم که در این زمینه بدنیست بدانید در این زمینه شرکت گوگل ویژگی های بسیاری را برای سرویس خود درنظر گرفته است که با استفاده از آن میتوانید با کاربرانی از سراسر جهان گفتگو داشته باشید که در این زمینه محدودیتی سدراه شما نخواهد بود.

لازم به ذکر است بدانید که قبل از وارد شدن به چت گوگل باید بدانید که این سرویس در ایمیل شما فعال است یا خیر. برای مشاهده این بخش از موارد ذکر شده میتوانید بررسی کنید که آیا چت گوگل فعال است یا خیر :

  • ابتدا وارد اکانت ایمیل خود شوید.
  • در بالا سمت چپ روی آیکون چرخ دنده یا همان تنظیمات کلیک کنید.
  • با وارد شدن به بخش تنظیمات بدنبال سربرگ گپ و Meet باشید.
  • با وارد شدن به این بخش میتوانید بخش گپ را مشاهده کنید که آیا فعال است یا خیر.
  • اگر غیرفعال است آنرا فعال کنید و سپس تنظیمات را ذخیره سازی کنید.

با فعالسازی این بخش میتوانید با اشخاصی مختلفی از سراسر جهان گفتگوی خود را آغاز کنید. دقت داشته باشید که سرویس اصلی گوگل چت برای ای پی ایران فیلتر بوده است که برای وارد شدن به آن نیاز به تغییر دهنده ای پی خواهید داشت. این مورد دلیلی برپولی بودن سرویس نبوده زیرا به دلیل تحریم های مختلفی که از سوی گوگل برای کشور ایران درنظر گرفته شده است این بخش نیز در لیست گزینه های غیرقابل استفاده برای ایرانیان عزیز درنظر گرفته شده است.

برای ورود به گوگل چت در ادامه مقاله باما همراه باشید که در ادامه مقاله تماس تصویری با گوگل قصد داریم ورود و استفاده از گوگل چت را به شما آموزش دهیم.

  • با فعالسازی گوگل چت در تنظیمات متوجه خواهید شد که در سمت راست پنل ایمیل 4 گزینه نمایان خواهد شد که باید روی دومین مورد که Chat بوده است کلیک کنید.
  • با کلیک برروی بخش چت وارد صفحه مربوطه خواهید شد که از طریق روش های مختلف میتوانید با اشخاصی که مدنظر دارید گفتگو  داشته باشید.
  • بدنیست بدانید که این سرویس تنها برای ای پی ایران فیلتر نبوده است و برای ای پی های دیگر نیز ممکن است بارگذاری نشود که در صورت رو به رو شدن با این بخش باید از ای پی دیگری استفاده نمائید.

شما عزیزان میتوانید نظرات و تجربیات خود در این خصوص را باما به اشتراک بگذارید. اگر در روند فعالسازی گوگل چت با سوال یا مشکلی مواجه شدید میتوانید در بخش نظرات با پلازا همراه باشید.

تماس صوتی جیمیل

با ویژگی تماس صوتی و تصویری از طریق گوگل جیمیل، شما می‌توانید با استفاده از سرویس چت گوگل با مخاطبین تماس برقرار کنید. البته فعلا این قابلیت تنها برای تماس‌های یک به یک کاربرد دارد و اگر بخواهید به صورت گروهی و با بیش از یک نفر تماس برقرار کنید باید به سراغ سایر سرویس‌ها مثل گوگل میت بروید.

گوگل این قابلیت را چند ماه پیش معرفی کرد اما به تازگی آن را در اختیار کاربران خود قرار داده است. البته پیش از این هم امکان برقرار تماس صوتی یا تصویری با گوگل جیمیل وجود داشت اما باید یک لینک دعوت برای فردی که می‌خواستید با او صحبت کنید ارسال می‌کردید.

از این به بعد اما آیکون‌های تلفن و ویدیو به بالای سمت راست برنامه اضافه می‌شوند که با انتخاب آن‌ها می‌توانید تماس تصویری از طریق ایمیل و جیمیل خود را به شکل مستقیم و بدون دردسر آغاز کنید.

تماس از طریق گوگل با کیفیت های مختلفی همراه خواهد بود که بسته به سرعت اینترنت شما کیفیت تماس تعیین میشود که اگر از سرعت پایینی برخوردار هستید نگران نباشید زیرا فناوری های بکارگیری شده در این بخش سبب خواهد شد تا به نسبت سرعت خود بتوانید از سرویس استفاده کنید. همچنین در این زمینه ویژگی های خوب دیگری نیز برای شما در نظر گرفته شده است که پیشنهاد میشود تجربیات شخصی خود در این زمینه را باما به اشتراک بگذارید.

چگونگی برقراری تماس با Gmail Voice و Video Chat

نحوه برقراری تماس صوتی با استفاده در ادامه برای شما مطرح شده است اما قبل از مطالعه این بخش بدنیست بدانید که گوگل همواره سعی نموده تا جدا از ویژگی های کاربردی که برای کاربران خود درنظر میگیرد امنیت پایداری را نیز ارائه دهد. در این زمینه شما میتوانید به سرویس های اصلی گوگل متصل شوید که ردیابی یا پیگیری نمودن تماس های صوتی و تصویری تقریبا صفر درصد خواهد بود که با خیال آسوده میتوانید برای مدت زمان طولانی به صحبت کردن بپردازید. در ادامه روش دستیابی به ویدیو چت و تماس صوتی برای شما شرح داده شده است.

برای شروع کردن یا پیوستن به تماس ویدیویی ازطریق Gmail فقط کافی است در صفحه چت با یک کاربر، از بالای صفحه آیکون تلفن یا ویدیو را لمس کنید.

تماس صوتی و تصویری در جیمیل - تماس تصویری از طریق گوگل

وقتی تماس برقرار شد یک نوار آبی رنگ در بالای صفحه به نمایش درمی‌آید که می‌گوید با کدام کاربر مشغول چت هستید و چه زمانی از چت گذشته است.

تماس صوتی و تصویری در Gmail - تماس از طریق گوگل

در صورتی که تماس از دست رفته داشته باشید از زبانه Chat پایین صفحه می‌توانید تعداد آن‌ها را مشاهده کنید و در خود زبانه چت و در کادر مربوط به هر کاربر نیز بسته به اینکه تماس صوتی بوده یا تصویری، یک آیکون تلفن یا ویدیو برایتان به نمایش درمی‌آید.

تماس صوتی و تصویری در جیمیل - تماس صوتی با گوگل

امروزه تماس تصویری با گوگل رفته رفته در حال فراگیر شدن بوده است زیرا ویژگی های بسیاری که در این زمینه برای سرویس درنظر گرفته شده است سبب شده تا کاربران بسیاری دست از ابزارهای این چنینی در برنامه هایی نظیر اینستاگرام و واتساپ بکشند و به سراغ این گزینه بیایند که رایگان بودن آن و ارائه ویژگی های برجسته سبب محبوبیت این سرویس شده است که در آینده شاهد ویژگی های بیشتری از ان خواهیم بود.

بطور کلی سرویس ارتباطی گوگل آنگونه که ذکر شد شامل 3 بخش بوده است که تماس تصویری ، تماس صوتی و چت از اصلی ترین بخش های این سرویس بوده که جدا از این مباحث میتوانید به بخش های تکمیلی و کمکی دیگری نیز دسترسی داشته باشید. رابط کاربری ساده در کنار تنظیمات مفید و رایگان بودن میتواند دلیل خوبی برای استفاده از این سرویس باشد که پیشنهاد میشود نظر خود را در مورد تماس صوتی با گوگل باما در میان بگذارید. اگر احساس میکنید در مقاله تماس تصویری از طریق گوگل نکته مهمی جامانده است آنرا برای ما ارسال کنید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
چگونه رمز فراموش شده جیمیل را پیدا کنیم؟
تیم پلازا16 اردیبهشت 1402 14:30
thumbnail
چگونه تایید دو مرحله ای جیمیل را فعال یا غیر فعال کنیم؟
محمد علی‌محمدی29 تیر 1401 09:30

سخن پایانی

تماس تصویری از طریق گوگل جیمیل شاید یک قابلیت کوچک به نظر بیاید اما این ویژگی بیش از پیش به گوگل در تبدیل کردن جیمیل به اپلیکیشن اصلی این کمپانی برای برقراری ارتباط میان کاربران کمک خواهد کرد. به گفته گوگل حتی اگر از طریق برنامه گوگل چت هم یک تماس را آغاز کنید به جیمیل هدایت خواهید شد. در حال حاضر تنها یک بخش از اپلیکیشن جیمیل به ایمیل مربوط است و بخش‌های دیگر به چت، فضای کار مشترک گوگل (Spaces) و میت اختصاص دارد.

سوالات متداول

1. فعال سازی تماس تصویری در جی میل چگونه است؟

این قابلیت به صورت خودکار برایتان فعال می‌شود و لازم نیست کار خاصی انجام دهید. گوگل اعلام کرده این ویژگی طی 15 روز آینده به تدریج در دسترس کاربرانی که جیمیل را به آخرین نسخه آپدیت کرده باشند قرار خواهد گرفت.

2. قابلیت تماس صوتی و تصویری در Gmail از طریق دسکتاپ هم ممکن است؟

فعلا این ویژگی تنها در نسخه‌های اندروید و iOS قابل دسترسی است. گوگل در مورد نسخه تحت وب اطلاع‌رسانی نکرده است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402