معرفی فیلم اینک آخر الزمان (Apocalypse Now) ؛ یک شاهکار سینمایی ماندگار

معرفی فیلم اینک آخر الزمان ۱۹۷۹ / فیلم اینک آخر الزمان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم اینک آخر الزمان (Apocalypse Now) شاهکاری سینمایی از فرانسیس فورد کاپولا با نقش‌آفرینی مارلون براندو است. در این مقاله با دانلود و معرفی فیلم سینمایی اینک آخرالزمان با شما هستیم.

فیلم Apocalypse Now اثری آمریکایی در ژانر حماسی، جنگی و روانشناختی محصول سال 1979 است. فرانسیس فورد کاپولا (Francis Ford Coppola) کارگردان و تهیه‌کننده این عنوان ماندگار سینمایی است. داستان فیلم اینک آخر الزمان تا حدودی با الهام از رمان Heart of Darkness (1899) اثر جوزف کنراد (Joseph Conrad) نوشته شده و در آن ستارگانی چون مارلون براندو و مارتین شین بازی می‌کنند. فیلم سینمایی اینک آخرالزمان در اولین نمایش خود توانست نخل طلای جشنواره کن را از آن خود کند. این فیلم پس از اکران عمومی با فروش خوبی در گیشه مواجه شد. امروزه فیلم Apocalypse Now یکی از بهترین فیلم های جهان و بزرگترین آثار سینمایی تاریخ محسوب می‌شود.

در ویدئو زیر تریلر فیلم اینک آخر الزمان با زیرنویس فارسی اختصاصی را مشاهده می‌کنید.

پیش از این نیز در پلازا با معرفی آثار ماندگار سینمایی با شما بوده‌‌ایم. این شماره از مجموعه مقالات نقد فیلم را به معرفی فیلم اینک آخر الزمان ۱۹۷۹ اختصاص داده‌ایم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

داستان فیلم سینمایی اینک آخرالزمان 1979

داستان فیلم سینمایی اینک آخرالزمان 1979 / فیلم اینک آخر الزمان

همانطور که در مقدمه بدان اشاره شد، داستان فیلم Apocalypse Now با الهام از رمان Heart of Darkness نوشته شده است. داستان رمان در خلال جنگ کنگو در اواخر قرن 19 روایت می‌شود. اواخر دهه 1960 بود که جان میلیوس (John Milius) علاقمند شد این داستان را در طول جنگ ویتنام بازنویسی کند. او کار خود را با همکاری فرانسیس فوردکاپولا آغاز کرد.

خلاصه داستان فیلم Apocalypse Now 1979 از این قرار است که کاپیتان بنجامین ال. ویلارد باید در یک ماموریت مخفی، ماموریتی که رسما وجود ندارد و نخواهد داشت، سرهنگ والتر کورتز را ترور کند. ارتش معتقد است سرهنگ کورتز دیوانه شده و خود را خدا می‌پندارد. کاپیتان ویلارد سفر خود بر روی رودخانه برای یافتن کورتز را آغاز می‌کند که درمی‌یابد هدف او، در واقع یکی از افسران عالی‌رتبه و برجسته ارتش ایالات متحده آمریکا است. آیا ویلارد موفق می‌شود؟

بازیگران فیلم سینمایی اینک آخرالزمان

استیو مک‌کوئین (Steve McQueen) و آل پاچینو (Al Pacino) به ترتیب اولین و دومین گزینه‌های کاپولا برای نقش ویلارد بودند که هردو این نقش را رد کردند. جک نیکلسون، رابرت ردفورد، جیمز کان، کلینت ایستوود، اورسون ولز و لی ماروین نیز همگی از گزینه‌ای کاپولا برای نقش کورتز یا ویلارد بودند، که همگی این نقش‌ها را رد کردند. نقش سرهنگ کورتز و کاپیتان ویلارد در نهایت به ترتیب به مارلون براندو و مارتین شین رسید. در ادامه با بازیگران فیلم Apocalypse Now آشنا می‌شویم.

مارلون براندو در نقش سرهنگ والتر کورتز

بازیگران فیلم سینمایی اینک آخرالزمان/ فیلم اینک آخر الزمان

مارلون براندو جونیور (Marlon Brando Jr.) از تأثیرگذارترین بازیگران قرن بیستم، متولد 3 آوریل 1924 (14 فروردین 1303) در ایالت نبراسکا آمریکا بود. فعالیت او در حوزه بازیگری حدود 6 دهه به طول انجامید و در این مدت افتخارات بسیاری نظیر دو جایزه اسکار، دو جایزه گلدن گلوب و سه جایزه بفتا را به نام خود کرد. براندو در مجموع 8 بار نامزد اسکار شد و از این میان 2 بار، برای فیلم On the Waterfront (1954) و فیلم The Godfather (1972)، این جایزه را از آن خود کرد.

همچنین بخوانید :

براندو اولین بار با تئاتر و سپس فیلم اتوبوسی به نام هوس به شهرت رسید. وی یکی از بزرگترین ستارگان آثار سینمایی، از نگاه مردم و منتقدین است. براندو یک فعال سیاسی-اجتماعی نیز بود و حضور ویژه‌ای در فعالیت‌های مربوط به جنبش حقوق مدنی سیاهپوستان و جنبش سرخپوستان ایالات متحده آمریکا داشت. این بازیگر بزرگ در 1 جولای 2004 (11 تیر 1383) در سن 80 سالگی دار فانی را وداع گفت.

رابرت دووال در نقش سرهنگ دوم ویلیام “بیل” کلیگور

بررسی فیلم Apocalypse Now / فیلم Apocalypse Now

رابرت دووال (Robert Duvall) بازیگر و فیلمساز آمریکایی، متولد 5 ژانویه 1931 (15 دی 1309) در ایالت کالیفرنیا است. بیش از 7 دهه از آغاز فعالیت وی در عرصه بازیگری می‌گذرد و در این مدت افتخارات بسیاری کسب کرده است. دووال سابقه 7 نامزدی اسکار را دارد و از این میان یک بار، برای فیلم Tender Mercies (1984) برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است. نقش‌آفرینی او در فیلم اینک آخر الزمان نیز افتخاراتی نظیر جایزه بفتا و جایزه گلدن گلوب را برای او به ارمغان آورد.

رابرت دووال از بازیگران فعال و پرآوازه آمریکایی است که در آثار تلویزیونی و سینمایی فراوانی حضور داشته است. از جدیدترین آثار سینمایی او می‌توانیم فیلم In Dubious Battle (2016)، فیلم Widows (2018) و فیلم 12 Mighty Orphans (2021) را نام ببریم.

مارتین شین در نقش کاپیتان بنجامین ویلارد

خلاصه داستان فیلم Apocalypse Now 1979 / فیلم سینمایی اینک آخرالزمان

رامون آنتونیو جراردو استیوز، با نام هنری مارتین شین (Martin Sheen)، از بازیگران آمریکایی است. وی متولد 3 آگوست 1940، برابر با 12 مرداد 1319، در ایالت اوهایو است و بازیگری را از سال 1961 آغاز کرده است. او بیش از هرچیز با نقش کاپیتان ویلارد در فیلم Apocalypse Now، نقش جاشوآ بارتلت در سریال The West Wings (1999-2006) و نقش رابرت هنسون در سریال Grace and Frankie محصول سال 2015 تا کنون شناخته می‌شود. مارتین شین 4 فرزند دارد که همگی آنان بازیگر هستند.

دیگر بازیگران فیلم سینمایی اینک آخرالزمان عبارتند از:

  • آلبرت هال (Albert Hall) در نقش افسر ارشد جرج فیلیپس
  • فردریک فارست (Frederic Forrest) در نقش جی هیکس
  • سم باتمز (Sam Bottoms) در نقش لنس بی. جانسون
  • لورنس فیشبرن (Laurence Fishburne) در نقش تایرون میلر (آقای کلین)
  • دنیس هوپر (Dennis Hopper) در نقش عکاس خبری آمریکایی
  • هریسون فورد (Harrison Ford) در نقش سرهنگ جی. لوکاس

نقد و بررسی فیلم Apocalypse Now

نقد فیلم سینمایی اینک آخرالزمان / فیلم سینمایی اینک آخرالزمان

فیلم سینمایی اینک آخرالزمان اولین بار در 19 می 1979 (29 اردیبهشت 1358) در جشنواره کن به نمایش درآمد و نخل طلا را از آن خود کرد. این عنوان در 15 آگوست 1979 (24 مرداد 1358) راهی سینماهای آمریکا شد و بر افتخارآفرینی خود ادامه داد. فیلم اینک آخر الزمان که با بودجه 30 میلیون دلاری ساخته شده بود، توانست به فروش 150 میلیون دلاری در جهان برسد. این فیلم افتخارات بسیاری از جمله 6 نامزدی و 2 برد جایزه اسکار، 7 نامزدی و 2 برد جایزه بفتا، و 1 نامزدی و 3 برد جایزه گلدن گلوب را دارد.

فیلم Apocalypse Now امتیاز 8.5 از 10 از سوی بینندگان را دارد. در وبسایت راتن‌تومیتوز 98% نقدهای مربوط به این فیلم، نقد مثبت بوده است. وبسایت متاکرتیک نیز امتیاز 94 از 100 و برچسب “فیلم‌هایی که باید دید” را به این عنوان جنگی-حماسی داده است. در ادامه مروری بر نمرات و نظرات منتقدین در نقد فیلم سینمایی اینک آخرالزمان داریم.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
فیلم جنگی ایرانی | معرفی بهترین فیلم های ایرانی جنگی ...
بیتا هدایت پور26 مهر 1402 20:30
thumbnail
معرفی 72 عنوان از بهترین و تاثیرگذارترین فیلم های جنگی ...
تیم پلازا06 فروردین 1402 23:30
thumbnail
بهترین فیلم های جنگ جهانی ؛ معرفی بهترین فیلم جنگ جهانی ...
الهه بیات01 فروردین 1402 23:30
thumbnail
فیلم تاریخی جنگی | معرفی بهترین فیلم های تاریخی جنگی ...
الهه بیات16 اسفند 1401 22:30

Chicago Sun-Times/ راجر ابرت: 100

زیبایی عجیب انبوه هلیکوپترها بر فراز درختان در تصویر لانگ‌شات، و قدرت دیوانه‌کنننده موسیقی واگنر که در طول حمله با صدای بلند پخش می‌شد را به یاد آورید و احساس می‌کنید که کاپولا درون چه چیزی قرار داشت: آن لحظاتی از زندگی معمولی به مشابه هنر، وقتی همه رازهای عظیم جهان، بسیار زیبا و وحشتناک در تعادل هستند.

Variety/ دیل پولاک: 100

فیلم حماسی Apocalypse Now ارزش انتظار را داشت. “کار در حال پیشرفت” چهارساله فرانسیس کاپولا یک فیلم درخشان و عجیب است که اعتباری به جمله “جنگ جهنم است” می‌دهد.

New York Daily News/ کاتلین کارول: 88

کاپولا، با سبک کارگردانی شجاعانه خود، فیلمی به شدت دلخراش با قدرتی فوق‌العاده خلق کرده است. اما اگر این باور را قبول داشته باشید که هنر باید روشنگر و برانگیزاننده احساسات باشد، می‌ترسم که فیلم اینک آخر الزمان به عنوان یک اثر هنری بزرگ، واجد شرایط نباشد.

تریلر فیلم اینک آخر الزمان / فیلم Apocalypse Now

The New York Times/ وینسنت کانبی: 80

فیلم سینمایی اینک آخرالزمان فرانسیس کاپولا به عنوان بزرگ خود عمل می‌کند و نه تنها چهره‌های مختلف جنگ را آشکار می‌کند، بلکه تضاد بین هیجان و کسالت، وحشت و ترحم، بی‌رحمی و زیبایی را نیز آشکار می‌کند.

Washington Post/ گری آرنولد: 40

فیلم تمام‌شده همچنان آشفته‌ای درهم، پیچیده و تند از سبک اپرای ساختگی است. در بهترین حالت مجموعه‌ای از شماره‌های تولید است که در انتظار بارانی برای داستان که بتواند تعلیق و معنا ببخشد، نشسته است.

حقایق جالب فیلم سینمایی اینک آخرالزمان

  • فیلمبرداری فیلم که قرار بود تنها 5 ماه به طول انجامد، درنهایت پس از 16 ماه به پایان رسید. مشکلاتی نظیر اضافه وزن 40 کیلوگرمی براندو، عدم آمادگی او برای بازی، اختلال و حمله قلبی شین بر سر صحنه، و از بین رفتن تجهیزات بر اثر آب‌وهوای نامناسب از جمله دلایلی بود که فیلمبرداری فیلم طولانی شد.
  • کاپولا بیش از نیم میلیون فوت (نزدیک به 200 هزار ساعت) فیلم را بارها و بارها ادیت کرد، این کار نزدیک به 3 سال طول کشید. او در مدت فیلمبرداری، 45 کیلو وزن کم کرد.

فیلم Apocalypse Now / فیلم اینک آخر الزمان

  • بودجه فیلم در ابتدا 6 میلیون دلار بود. کاپولا چندین بار با تهدید به خودکشی بودجه بیشتری از کمپانی سازنده گرفت. درنهایت نیز مجبور شد با گرو گذاشتن خانه‌اش، بقیه بودجه را تامین کند. فیلم درنهایت با بودجه‌ای 30 میلیون دلاری به پایان رسید.
  • کاپولا مطمئن بود که براندو رمان Heart of Darkness را خوانده است. اما وقتی براندو بر سر صحنه فیلمبرداری حاضر شد، مشخص شد که وی تا به حال کتاب را نخوانده، با هیج یک از دیالوگ‌هایش آشنا نیست، و اضافه وزن بسیاری دارد. همچنین او پس از خواندن فیلمنامه، آن را رد کرد! کاپولا، پس از غلبه بر وحشت اولیه خود و چندین روز صحبت برای راضی کردن براندو، تصمیم گرفت در فیلمبرداری شکم براندو نیفتد و طی چندین روز خودش بارها و بارها این رمان را برای وی خواند.

سخن پایانی

مقاله آشنایی با فیلم اینک آخر الزمان در اینجا به پایان می‌‌رسد. آیا شما این شاهکار بزرگ هنری را تماشا کرده‌اید؟ به نظر شما کدام سکانس فیلم ماندگارتر است؟ نظرات خود را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402