بهترین بازی های بدون نصب | با بهترین بازی های آنلاین بدون نصب آشنا شوید

بهترین بازی های بدون نصب
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

دنیای گیمینگ پر از عناوین مختلف است که نیازمند دانلود یا نصب می‌باشند. در سوی دیگر ماجرا ممکن است شما نیز جزو افرادی باشید که طرفدار یک بازی بدون نصب کامپیوتر باشید. اگر شما نیز جزو این افراد باشید در نظر داشته باشید که بازی‌هایی وجود دارند که مخصوص این هدف طراحی شده‌اند. بر همین اساس در مقاله‌ای که پیش رویتان هست قصد داریم بهترین بازی های بدون نصب را مورد بررسی قرار دهیم. با ما باشید.

ژانرهای مختلفی در دنیای گیمینگ تا کنون سر برآورده‌اند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به ژانر تیراندازی، ژانر شبیه سازی، ژانر ورزشی، ژانر مبارزه‌ای و بسیاری از انواع و اقسام ژانرهای دیگر اشاره کرد. تعدادی از مهمترین بازی‌های این ژانرهای مختلف نیازمند نصب یا دانلود شما هستند. به این معنی که از طریق پلتفرم کامپیوتر یا پلتفرم‌های دیگر این بازی‌ها را نصب می‌کنید و آن‌ها را تجربه می‌کنید. در سوی دیگر ماجرا برخی دیگر از عناوین هستند که چندان نیازمند نصب نیستند و می‌توانید آن‌ها را به شیوه آنلاین بدون آنکه نیاز به پروسه نصب یا دانلود داده‌ خاصی باشد تجربه‌ کنید. همراه پلازا باشید تا تعدادی از بهترین ابزی های بدون نصب کامپیوتر را با همدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

فهرست مطالب

بهترین بازی های بدون نصب کامپیوتر

یک بازی بدون نصب کامپیوتر خوب مولفه‌های خاص و ویژه خود را دارد. بر همین اساس در میان بهترین بازی های بدون نصب عناوینی وجود دارند که قادر به آن هستند که تا مدت‌ها شما را سرگرم نگه دارند. لازم به ذکر است بدانید که در مقاله بهترین بازی های بدون نصب به بازی های خوب و بسیاری اشاره شده که پیشنهاد میشود در ادامه مقاله برترین بازی آنلاین بدون نصب باما همراه باشید.

1. بازی بدون نصب کامپیوتر Forge of Empires برترین بازی آنلاین بدون نصب

بازی بدون نصب کامپیوتر بهترین بازی های بدون نصب

اولین جایگاه فهرست بهترین بازی های بدون نصب به بازی بدون نصب کامپیوتر Forge of Empires اختصاص دارد. این بازی آنلاین فکری بدون نصب المان‌های مختلفی را از عناوینی همانند سری بازی Civilization و سری بازی Age of Empires گرفته و این المان‌ها را با همدیگر ترکیب کرده است تا یک بازی بدون نیاز به نصب برای کامپیوتر بی نقص سرگرم‌ کننده را برای شما ارائه دهد.

در این عضو از بازی های اینترنتی بدون نصب از دوره پاره سنگی شروع می‌کنید و به مرور از دوره‌های مختلفی از جمله دوره قبیله‌ای، دوره شهرسازی و … عبور می‌کنید تا به پیشرفته ترین دوران‌ها برسید و اختراعات مختلف را به نام خود بزنید. اگر به یک بازی استراتژیک بدون دغدغه نیازمند هستید بازی Forge of Empires را حتما امتحان کنید.

بازی Forge of Empires با سبک خوب و سرگرم کننده ای که در اختیار داشته توانسته میزبان گیمرهای بسیاری که به دنبال برترین بازی آنلاین بدون نصب هستند باشند. در این زمینه با حضور در بازی Forge of Empires که به صورت آنلاین نیز قابل اجرا بوده میتوانید به طیف وسیعی از ابزار و تجهیزات دسترسی داشته باشید که تمامی آنها برای سرگرم نمودن شما درنظر گرفته شده و همین مورد میتواند گیم پلی طولانی مدت بازی که برایتان درنظر گرفته شده است را به خوبی در معرض نمایش قرار دهد. لازم به ذکر است بدانید که قبیله و قلمرو های بسیاری در بازی وجود داشته است که براساس نیاز و سلیقه خود میتوانید آنها را انتخاب کنید. در ادامه مقاله برترین بازی آنلاین بدون نصب باما همراه باشید.

2. بازی بدون نصب کامپیوتر Game of Thrones Winter is Coming برترین بازی آنلاین بدون نصب

بازی آنلاین فکری بدون نصب بازی بدون نصب جنگی

دومین جایگاه فهرست بهترین بازی های بدون نصب به بازی Game of Thrones Winter is Coming اختصاص دارد. این بازی بدون نصب جنگی را می‌توان تنها بازی ویدیویی رسمی گیم آف ترونز نامید. بدون شک با سریال Game of Thrones آشنایی دارید و یا احتمالا نام آن به گوشتان خورده است. این سریال از هر جهت فارغ از کیفیت ساخت یا سینمایی خود قابلیت‌های زیادی برای تبدیل شدن به یک بازی ویدیویی دارد چرا که پر از روایت داستانی، استراتژی، جنگ و مبارزه و … است.

در میان بازی های آنلاین بدون نصب کامپیوتر بازی Game of Thrones Winter is Coming یک گزینه عالی و سرگرم کننده بوده است که داستان و روایت های موجود در آن از سریال محبوب و شناخته شده گیم آف ترانز تهیه شده است. در بازی با شخصیت های بسیاری آشنا خواهید شد که این موارد میتوانند سبکی متفاوت از گیم پلی MMO را در اختیار شما قرار دهند که در این میان میتوانید برای مدت زمان طولانی در بازی حضور داشته باشید و سرگرم بازی Game of Thrones Winter is Coming شوید. نظر خود را در خصوص برترین بازی آنلاین بدون نصب باما در میان بگذارید.

در بازی Game of Thrones Winter is Coming شما ارباب متعلق به خود را در راه قدرت بر فراز نقشه‌ای که از روی وستروس (Westeros) مدل برداری شده است هدایت خواهید کرد. ژانر این بازی ویدیویی MMO محسوب می‌شود و هدف اصلی شما نیز در آن به دست آوردن قدرت و ثروت محسوب می‌شود؛ تا اینکه نهایتا به قدری قدرتمند شوید که به قلعه‌هایی همانند Storm’s End، The Eyrie یا King’s Landing حمله کنید. این بازی آنلاین جنگی بدون نصب را از طریق این لینک امتحان کنید.

3. بازی بدون نصب کامپیوتر Eternal Fury: Resurrected بازی های آنلاین بدون نصب کامپیوتر

بازی آنلاین جنگی بدون نصب بازی بدون نیاز به نصب برای کامپیوتر

در جایگاه سوم فهرست بهترین بازی های بدون نصب بازی ویدیویی Eternal Fury: Resurrected قرار گرفته است. این بازی بدون نصب PC را می‌توانید به شکل کامل از طریق مرورگر خود امتحان کنید. از نقاط قوت بازی Eternal Fury: Resurrected می‌توان به مدل‌های سه بعدی باشکوه آن اشاره کرد. جلوه‌های بصری بازی حال و هوای بازی‌های کامپیوتری دهه 2000 را دارند و گیم پلی بازی نیز پر از دانجن‌ (Dungeon)های مختلف است که در آن‌ها تعداد زیادی نبرد نوبتی نقش آفرینانه وجود دارد.

اگر بدنبال برترین بازی های آنلاین بدون نیاز به نصب هستید  بدنیست بدانید که بازی Eternal Fury: Resurrected با ارائه سبک آنلاین و متفاوت توانسته گیمرهای بسیاری را به سمت خود جذب کند که در این زمینه با دستیابی به مدل های بازی Eternal Fury: Resurrected میتوانید بنا به سلیقه خود بازی را پیش ببرید و سرگرم شوید. لازم به ذکر است بدانید که برای اجرای این بازی نیازی به سیستم قوی نخواهید داشت که در این شرایط با گیم پلی خوبی مواجه خواهید بود.

هدف شما در بازی ویدیویی Eternal Fury: Resurrected آن است که به مرور پیشرفت‌ کنید تا به دانجن‌های پیشرفته‌تری دسترسی پیدا کنید. از نقاط قوت این بازی ویدیویی می‌توان به ساده بودن آن اشاره کرد که در گیم پلی نمود پیدا کرده است اما نحوه طراحی مراحل بازی چندان هم ساده نیست. این مورد به شما اجازه خواهد داد که کاراکتر خود را هر طور که صلاح می‌دانید در این بازی ویدیوی پرورش دهید. بازی Eternal Fury: Reurrected را از طریق این لینک امتحان کنید.

پیشنهاد میشود اگر بازی بدون نصب ماشین سراغ دارید لطفا آنرا در بخش نظرات برای ما ارسال کنید زیرا در این مقاله بازی با سبک ماشینی معرفی نشده است که در این خصوص میتوانید به ما کمک نمائید و بازی های خوبی که  در این زمینه میشناسید را باما در میان بگذارید. در ادامه مقاله جهت معرفی بازی های بدون نصب رایگان باما همراه باشید.

4. بازی بدون نصب کامپیوتر Elvenar بازی های آنلاین بدون نصب کامپیوتر

بازی آنلاین اندروید بدون نصب بازی بدون نصب ماشین

جایگاه چهارم فهرست بهترین بازی های بدون نصب به بازی بدون نصب Elvenar اختصاص یافته است. بدون شک شهرسازی تاریخی در یک بازی ویدیویی بسیار خوب و ویژه است؛ اما این امر زمانی ویژه تر می‌شود که این شهرسازی رنگ و بوی جادویی به خود بگیرد. شما در بازی بدون نیاز به نصب برای کامپیوتر Elvenar قادر خواهید بود که شهر الف‌های مخصوص به خود را بسازید و آن را مدیریت کنید.

امروزه بازی های پرتابل در میان بازی های انلاین کامپیوتر بدون نصب نیز دیده میشوند اما بدنیست بدانید که این مقاله بطور کلی برای بازی های آنلاینی معرفی شده که با ثبت نام در سایت سازنده آنها میتوانید وارد گیم پلی شوید که یکی از گزینه های خوب و سرگرم کننده این مقاله Elvenar نام داشته است. بازی Elvenar با دارا بودن ساختمان های بسیار به شما این امکان را میدهد تا بدون داشتن مشکلی بتوانید سلیقه خود را در شهرسازی بکارگیری کنید.

البته در سوی دیگر ماجرا همچنین قادر خواهید بود یک امپراطوری بسیار کاربردی و پر از سازه‌های جنگی نیز بسازید. انتخاب با شماست. لشکرکشی نیز یکی دیگر از انتخاب‌های این بازی ویدیویی است و شما قادر خواهید بود در صورت نیاز و اگر حس می‌کنید قدرت کافی را برای این کار را دارید به لشکرکشی‌ نیز بپردازید. یک حالت اکتشاف نیز در این بازی ویدیویی وجود دارد که از طریق آن قادر خواهید بود مکان‌های جدید این بازی ویدیویی بدون نصب را مورد اکتشاف قرار دهید. بازی Elvenar را از طریق این لینک امتحان کنید.

5. بازی بدون نصب کامپیوتر Stronghold Kingdoms ؛ بازی آنلاین بدون نصب کامپیوتر

بازی آنلاین بدون نصب کامپیوتر بازی آنلاین بدون نصب فوتبال

پنجمین جایگاه فهرست بهترین بازی های بدون نصب به بازی بدون نصب Stronghold Kingdoms اختصاص یافته است. این بازی ویدیویی در ژانر MMORTS‌ ساخته شده است که در واقع یکی از بهترین مثال‌های این ژانر محسوب می‌شود. شاید ژانر MMORTS به اندازه ژانر MMORPG محبوب نباشد اما در هر صورت ژانری است که طرفداران مخصوص به خود را دارد و این امر در این بازی ویدیویی بسیار مشهود است.

بازی Stronghold Kingdoms که در میان لیست بازی بدون نصب جنگی نیز حضور خوبی داشته است گزینه خوبی برای سرگرمی بوده که ژانر نقش آفرینی آن میتواند بسیاری از نیاز و مشکلات شما در زمینه های مختلف برای سرگرمی را پوشش دهد که فارغ از این موضوع بدنیست بدانید که بازی Stronghold Kingdoms در میان بهترین بازی های انلاین بدون نصب به جایگاه خوبی رسیده که در طول روز میزبان گیمرهای بسیاری از سراسر جهان بوده است. در ادامه این مقاله بازی و توضیحات تکمیلی خوبی برایتان ذکر شده است که پیشنهاد میشود باما همراه باشید و نظر خود را در این خصوص باما در میان بگذارید.

پنجمین بازی محبوب در مقاله بازی بدون نیاز به نصب برای کامپیوتر Stronghold Kingdoms نام داشته است که این بازی یکی دیگر از نسخه های عرضه شده از مجموعه بازی های قلعه بوده است که در شرایط ویژه ای جریان داشته و به شما این امکان را میدهد تا بتوانید برای مدت زمان طولانی در بازی حضور داشته باشید و سرگرم گیم پلی آن شوید. این بازی از استراتژی و تاکتیک های بسیاری برخوردار بوده است که با حضور در آن میتوانید در مقابل رقبای بسیاری قرار گیرید.

شما در بازی بدون نصب Stronghold Kingdoms در نقش یک ارباب یا ملکه فئودالی قرار می‌گیرید و بر آن می‌شوید تا امپراطوری قرون وسطایی خود را با از میان بردن رقبای خود و همچنین همکاری ها و شکل گیری دوست‌های مفید پرورش دهید. عمق این بازی ویدیویی بسیار قابل ستودنی است و شما می‌توانید مدت‌ها درون گیم پلی آن به کند و کاو بپردازید. در زمینه جلوه‌های بصری نیز حداقل حرف ممکنی که می‌توان در رابطه با جلوه‌های بصری این بازی ویدیویی زد واژه جذاب است که به خوبی در جای جای نقاط مختلف بازی نمود و بروز پیدا کرده است. این بازی ویدیویی را می‌توانید از طریق این لینک امتحان کنید.

6. بازی بدون نصب کامپیوتر Rail Nation بازی های آنلاین بدون نصب کامپیوتر

بازی بدون نصب ماشینی بازی های اینترنتی بدون نصب

جایگاه ششم فهرست بهترین بازی های بدون نصب به بازی بدون نصب Rail Nation اختصاص یافته است. این بازی ویدیویی همانطور که از نام آن مشخص است در رابطه با قطار هاست. البته بازی بدون نصب Rail Nation بیشتر از آنکه در رابطه با قطارسواری باشد یک بازی ویدیویی در ژانر استراتژیک است به آن معنی که در آن شما بیشتر باید به دنبال مدیریت خطوط راه آهن و گسترش امپراطوری قطاری خود باشید.

بر همین اساس عنصر اقتصاد در این بازی ویدیویی نقشی بسیار کلیدی بازی می‌کند. شما از کم شروع خواهید کرد و به مرور و با پیشرفت در بازی Rail Nation به شبکه عظیمی از قطارهای مختلف دسترسی خواهید داشت و با دیگر امپراطوری ها نیز دوستی‌های مهمی را تشکیل خواهید داد. اگر به یک بازی خاص بدون نصب و البته قطارها علاقمند هستید بازی بدون نصب Rail Nation را حتما از طریق این لینک امتحان کنید.

بازی Rail Nation یکی دیگر از گزینه های محبوب و سرگرم کننده در بازی های رایگان بدون نصب بوده است که با دارا بودن طراحی زیبا میتواند نظر شما را در ابتدای حضور در بازی به خود جذب نماید. از دیدگاه دیگر اگر بخواهیم بازی Rail Nation را با سایر گیم های معرفی شده مقایسه کنیم بدنیست بدانید که الگو های بسیاری در این گیم بکارگیری شده و همین مورد کافیست تا بتوانید برای مدت زمان طولانی در بازی حضور داشته باشید و سرگرم آن شوید.

بازی های بدون نصب دخترانه بازی بدون نصب pc

7. Microsoft Jewel بازی های انلاین کامپیوتر بدون نصب

Microsoft Jewel

اگر به دنبال اجرای یک بازی آنلاین و بدون نصب هستید باید بدانید که بازی Microsoft Jewel یک گزینه عالی در این زمینه می‌باشد که از سوی وب سایت msn توسعه و منتشر شده است. داستان و سبک بازی در مورد رقابت‌های پازلی مچ ۳ می‌باشد که در این زمینه باید به دنبال حل نمودن پازل‌های باشید که نیازمند راهنمای شما هستند. این بازی برای اجرا نیازی به اینترنت زیادی نخواهد داشت و به آسانی با صرف یک اینترنت ساده می‌توانید به بازی دسترسی پیدا کنید. از دیگر مزایای بازی می‌توان به طراحی دیدنی آن در کنار صداگذاری دوست داشتنی و عالی اشاره داشت که موضوع سبب خواهد شد تا یک بازی سرگرم کننده مواجه باشید که امکان قرار دادن شما در چالش‌های مختلف را خواهد داشت. از دیگر ویژگی‌های بازی می‌توان به رایگان بودن آن اشاره داشت که در این زمینه نیازی به پرداخت هزینه برای دستیابی به بازی نخواهید داشت. برای اجرای بازی می‌توانید از این لینک اقدام کنید. همانطور که شاهد بودید درطول مقاله بازی انلاین کامپیوتر بدون نصب به گزینه‌های خوبی برای سرگرمی اشاره شد که اکنون می‌توانید دیدگاه خود نسبت به لیست بهترین بازی بدون نیاز به نصب برای کامپیوتر را برایمان به اشتراک بگذارید و اگر مورد خوب دیگری را سراغ دارید آنرا در بخش نظرات مقاله بازی آنلاین بدون نصب کامپیوتر برایمان ارسال کنید.

عناوین دیگر

شمار زیادی از بازی های بدون نصب در دنیای گیمینگ وجود دارند که شاید معرفی تمامی این عناوین از حوصله این مقاله خارج باشد. با این وجود سعی می‌کنیم در این بخش تعدادی از مهمترین این عناوین متنوع را برای شما مورد معرفی قرار دهیم و لینک دانلود آن‌ها را نیز قرار دهیم تا مورد پسند شما واقع شود. بازی آنلاین فکری بدون نصب Hole.io را که یکی از بهترین بازی‌های فکری آنلاین است می‌توانید از طریق این لینک امتحان کنید. بازی بدون نصب جنگی Card Hunter را که از عناوین D&D الهام گرفته است می‌توانید از طریق این لینک امتحان کنید. یک بازی آنلاین جنگی بدون نصب دیگر بازی Kingdoms of Loathing است که آن را می‌توانید از طریق این لینک امتحان کنید.

بازی بدون نصب ماشینی Moto Road Rash 3D را نیز از طریق این لینک می‌توانید امتحان کنید. بازی Cookie Clicker را نیز که از بهترین بازی های بدون نصب دخترانه است می‌توانید از طریق این لینک امتحان کنید. همچنین باید اذعان کنیم که سایت بازی رایگان بدون نصب Topspeed موارد مهمی را در زمینه عناوین بدون نصب در اختیار شما قرار خواهد گذاشت. اگر به یک بازی آنلاین بدون نصب فوتبال علاقمند هستید می‌توانید از این سایت استفاده کنید. همچنین از سایت بازی آنلاین اندروید بدون نصب now.gg قادر خواهید بود به تجربه بازی های اندروید به شیوه آنلاین بپردازید. امیدواریم از تجربه عناوین گفته شده لذت ببرید.

در پاراگراف فوق بطور کلی سایر گزینه های موجود در میان بازی کامپیوتری بدون نصب را برای شما معرفی کرده ایم که این مورد میتواند شمارا با گیم پلی های متفاوتی مواجه کند که در آن میتوانید به گیم های خوبی دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است بدانید اگر در این خصوص با بازی خوب دیگری مواجه هستید که معرفی نشده است میتوانید آنرا در بخش نظرات برای ما ارسال کنید تا در مقاله قرار گیرد و سایر کاربران نیز امکان استفاده از آنرا داشته باشند.

در این میان بازی بدون نصب موتور یکی از اصلی ترین گزینه هایی بوده که بیشتر طرفداران آنرا کودکان و نوجوانان تشکیل میدهند زیرا نصب بازی های کامپیوتری برای این رده بندی سنی کمی دشوار بوده و همین مورد سبب شده تا کاربران بسیاری بدنبال حضور در بازی به صورت آنلاین و بدون نیاز به نصب باشند که اگر در این خصوص بازی خوبی را میشناسید پیشنهاد میشود باما همراه باشید.

بازی های بدون نصب دخترانه بازی بدون نصب pc

سخن پایانی

مقاله ای تحت عنوان بهترین بازی های بدون نصب | با بهترین بازی های آنلاین بدون نصب آشنا شوید در اختیار شما عزیزان قرار گرت که پیشنهاد میشود بازی های پیشنهادی خود را باما در میان بگذارید و اگر بازی خوبی میشناسید که در این لیست وجود نداشته است آنرا برای ما ارسال کنید. بهترین بازی های بدون نصب را نیز برای شما مورد بررسی قرار دادیم. حقیقت امر آن است که در دوران کنونی ما با توجه به میزان زیاد بازی‌های ویدیویی و مشغله بسیار زیاد تر از آن بسیاری از افراد این امکان را ندارند که پشت سیستم و یا کنسول یا پلتفرم مورد علاقه شان بنشینند و دقیقا همین امر باعث می‌شود که عناوین بدون نصب به ویژه برای این افراد مفید واقع شوند. میزان زیاد این عناوین البته در سوی دیگر ماجرا انتخاب کردن را سخت می‌کند و گلچین کردن این عناوین سبب می‌شود آن‌ عناوینی مورد انتخاب قرار بگیرند که شما را برای مدت‌ها سرگرم کنند. امیدواریم این مقاله‌مان که تعدادی از بهترین این موارد را گلچین کرده است مورد پسند شما قرار بگیرد. نظر شما در رابطه با بازی‌های معرفی شده در فهرست بازی بدون نصب کامپیوتر چیست؟ نظرگاه‌های خود را از طریق قسمت پایین و بخش کامنت‌های سایت با ما در ارتباط بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
TAHA
.
22 شهریور 1401، 22:06
پاسخ
0
0
عالی مثل گل قالی
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402