معرفی تمام ابزارهای تبدیل ویدیو به صوت؛ چگونه صدا را از فیلم جدا کنیم؟

تبدیل ویدیو به صوت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تبدیل فیلم به اهنگ زمانی که فقط می‌خواهید به صدای ویدیو گوش دهید، فرایند خیلی سختی ندارد. تبدیل ویدئو به صدا می‌تواند نیاز هر یک از کاربران باشد. در ادامه با پلازا همراه باشید تا با نحوه تبدیل فیلم به ویس آشنا شویم.

خوشبختانه امروزه بسیاری از مبدل های ویدیویی می توانند به ما در تبدیل فیلم به اهنگ کمک کنند. با استفاده از این ابزارها می‌توانید صدا را از فایل‌های ویدیویی جدا و به‌صورت جداگانه ذخیره کنید. در ادامه، ما انواع مبدل‌های رایگان MP4 به MP3 را گردآوری کرده‌ایم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید صدا را از ویدیو جدا کنید. امیدواریم بهترین ابزار جدا کردن صدا از ویدیو را در اینجا پیدا کنید.

فهرست مطالب:

ابزارهای تبدیل فیلم به اهنگ

در ادامه به معرفی ابزارهای مختلفی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ویدیو را به صدا تبدیل کنید خواهیم پرداخت.

برنامه های تبدیل ویدئو به صدا

نحوه تبدیل فیلم به صدا در کامپیوتر بسیار ساده‌تر از سایر پلتفرم‌ها است. در کامپیوتر نرم‌افزارهای زیادی برای جداسازی صدا از فیلم وجود دارند که می‌توانید درنظر داشته باشید. اما کدام یک از آن‌ها انتخاب بهتری هستند؟

1. Free HD Video Converter Factory ؛ بهترین برنامه تبدیل ویدئو به صدا

نحوه تبدیل فیلم به صدا در کامپیوتر

Free HD Video Converter Factory بهترین نرم افزار رایگان تبدیل MP4 به MP3 است که برای کاربران ویندوز موجود است. به لطف رابط کاربری ساده و ویژگی های هوشمند، می تواند تبدیل MP4 به MP3 را آسان کند. در عین حال گزینه هایی برای تنظیم تنظیمات جدا کردن فیلم به اهنگ و خروجی برای ارائه خروجی های MP3 با کیفیت بالا، به عنوان مثال 320kbps MP3، ارائه می دهد.

علاوه بر تبدیل MP4 به MP3، این برنامه همچنین به شما امکان می‌دهد MP4 یا ویدیوهای دیگر را به WAV، AAC، AC3، WMA M4A، OGG و غیره تبدیل کنید. همچنین می‌تواند صدا را کوتاه کند، موسیقی را ادغام کند، فایل‌های بزرگ را فشرده کند، و ویدیوها و موسیقی آنلاین را دانلود کند.

  • دانلود برنامه Free HD Video Converter Factory برای: ویندوز

2. 4Media MP4 to MP3 Converter

نحوه تبدیل فیلم به صدا در کامپیوتر

یکی دیگر از مبدل‌های رایگان MP4 به MP3 برای ویندوز،  4Media MP4 to MP3 Converter است. این نرم افزار دارای یک رابط کاربری بسیار ساده است؛ بنابراین کاربران جدید می‌توانند بدون دردسر زیادی از عهده آن برآیند.

شما به راحتی می توانید فایل های ویدئویی مورد نظر خود را به سرعت به فایل های صوتی مختلف مانند MP3، WAV، AC3، WMA، M4A، OGG و AAC تبدیل کنید. با این حال، نسخه آزمایشی تنها اجازه می دهد تا حداکثر 3 دقیقه از هر فایل تبدیل شود.

  • دانلود برنامه 4Media MP4 to MP3 Converter برای: ویندوز

3. Free MP4 MP3 Converter؛ تبدیل ویدئو به صدا

جدا کردن فیلم به اهنگ

همانطور که از نام آن پیداست، Free MP4 MP3 Converter یک نرم افزار رایگان برای تبدیل MP4 به MP3 است. اما نمی‌توانید فرمت‌های دیگر را با آن تبدیل کنید زیرا این یک برنامه سبک است که فقط از تبدیل MP4 به MP3 پشتیبانی می‌کند.

با توجه به این عملکرد مفرد، شما می توانید یک تجربه تبدیل مستقیم و بدون وقفه داشته باشید. اما سرعت تبدیل نسبتاً پایین است.

  • دانلود برنامه Free MP4 MP3 Converter برای: ویندوز

4. Format Factory

نحوه تبدیل فیلم به صدا در کامپیوتر

Format Factory یک ابزار کلاسیک است که می‌تواند انواع مختلفی از تبدیل‌ها را بین فایل‌های ویدئویی، صوتی و تصویری انجام دهد. نحوه تبدیل فیلم به ویس در این برنامه مانند بسیاری از مبدل های دیگر است. اما چیزی که از سایر رقبا پیشی می‌گیرد، توانایی آن در تبدیل دسته‌ای تا چهار فایل است که فرآیند تبدیل را تا حد زیادی سرعت می‌بخشد. از دیگر مزایای استفاده از Format Factory می توان به رابط کاربری ساده و پشتیبان گیری از DVD به دیجیتال اشاره کرد.

  • دانلود برنامه Format Factory برای: ویندوز

5. تبدیل فایل تصویری به صوتی با مدیا پلیر VLC

برداشتن صدا از روی فیلم در وی ال سی

از نظر بسیاری از کاربران VLC Media Player فقط یک پخش کننده رسانه‌ای محبوب برای پخش فایل‌های ویدئویی و صوتی است. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید ممکن است ندانید که این ابزار امکانات زیاد دیگری هم دارد که یکی از آن‌ها تبدیل فایل است.

این ویژگی مخفی VLC را می توان از طریق گزینه Media > Convert / Save مشاهده کرد که در آن می توانید فایل MP4 مورد نظر خود را اضافه کنید و خروجی MP3 را انتخاب کنید.

6. Any Video Converter Free؛ تبدیل ویدئو به صدا 

تبدیل ویدیو به mp3 در ویندوز و مک او اس

Any Video Converter Free یکی دیگر از برنامه‌های قابل توجه برای جدا کردن صدا از ویدیو برای Windows و Mac OS است. شما می‌توانید از آن برای تبدیل هر ویدئویی به MP3 و بسیاری از فرمت‌های محبوب دیگر به صورت کاملا رایگان استفاده کنید. اما فقط به شما اجازه می‌دهد در آن واحد یک تبدیل انجام دهید. با این حال، سرعت تبدیل فوق‌العاده‌ای دارد و چند ثانیه طول می‌کشد تا چندین فایل تبدیل شود.

  • دانلود برنامه Any Video Converter Free برای: ویندوز | مک

برنامه های تبدیل ویدئو به صدا برای گوشی

در گوشی‌های اندروید و آیفون نیز اپلیکیشن‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد هرچند عملکرد آن‌ها شاید به‌اندازه نرم‌افزارهای ویندوز خیلی جالب توجه نباشد. در هر صورت روش تبدیل ویدیو به ویس در گوشی بسیار ساده‌تر است.

1. Video to MP3 Converter؛ بهترین نرم افزار تفکیک صدا اندروید

تبدیل ویدئو به صدا

بهترین برنامه رایگان تبدیل MP4 به MP3 برای اندروید چیست؟ برنامه Video to MP3 Converter یکی از بهترین مبدل های MP4 به MP3 برای کاربران اندروید است. این یک برنامه سه در یک است که یک کاتر صدا، یک کاتر ویدیو و یک مبدل ویدیو به صدا را یکی می‌کند.

می‌توانید صدا را به صورت MP3 یا AAC از ویدیو از طریق مبدل ویدیو به صدا در دو حالت ساده و پیشرفته به صورت رایگان استخراج کنید. پس از آن می‌توانید از فایل صوتی تبدیل شده آهنگ های زنگ نیز بسازید. این برنامه یک رابط کاربری شیک دارد و می‌توانید بدون دردسر از آن استفاده کنید.

  • دانلود اپلیکیشن Video to MP3 Converter برای: اندروید

2. Video MP3 Converter

نحوه تبدیل فیلم به ویس

Video MP3 Converter یک برنامه اندرویدی است که به شما امکان می‌دهد فایل های ویدیویی خود را ویرایش کرده و سپس آنها را به صورت رایگان به فایل های صوتی تبدیل کنید. این نرم افزار از انواع فایل‌های مختلف، از جمله فایل های ویدئویی MP4، FLV، WebM، WMV، و 3GP و همچنین فایل های صوتی MP3، OGG، AAC و حتی بیشتر پشتیبانی می کند.

در حین تبدیل ویدیو به صدا، می‌توانید ابرداده‌های صوتی مانند عنوان، هنرمند و آلبوم را ویرایش کنید. با این حال از معایب آن این است که از فایل های حجیم پشتیبانی خوبی ندارد و زمان تبدیل آن طولانی است.

  • دانلود برنامه Video MP3 Converter برای: اندروید

3. Media Converter – video to mp3

جداسازی صدا از فیلم

اگر کاربر آیفون هستید، یکی از بهترین برنامه‌هایی که می‌توانید برای تبدیل ویدیو به صدا دانلود کنید، برنامه Media Converter است. این برنامه از انواع فرمت‌های خروجی از جمله MP3 و فرمت‌هایی مثل CAF یا AC3 و همچنین کدک‌هایی مثل AAC یا SWF پشتیبانی می‌کند و حتی امکان تغییر رزولوشن، فریم‌ریت و بیت‌ریت ویدیوها را نیز می‌دهد.

افزون بر این امکان تبدیل تصاویر، باز کردن فایل‌های فشرده و ارسال و دریافت فایل‌ها نیز از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن به‌شمار می‌آیند.

  • دانلود برنامه Media Converter برای: iOS

4. Video to Audio: MP3 Converter؛ آموزش تبدیل MP4 به MP3

نحوه تبدیل فیلم به ویس

گزینه دیگر برای تبدیل فیلم به اهنگ در آیفون، استفاده از برنامه Video to Audio است. این برنامه از فرمت‌های خروجی مثل MP3 و MP4 پشتیبانی می‌کند و قابلیت اشتراک‌گذاری از طریق ایردراپ را نیز دارا است. با استفاده از آن می‌توانید فایل‌های ویدیویی را به 14 فرمت مختلف تبدیل کنید. همچنین این برنامه از قابلیت تبدیل گروهی فایل‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.

  • دانلود برنامه Video to Audio: MP3 Converter برای: iOS

5. InShot؛ تبدیل فیلم به اهنگ

استخراج صدا از فیلم آنلاین

اینشات یکی از بهترین برنامه‌های ادیت فیلم و عکس است که با قابلت‌های فروانی که ارائه می‌دهد یکی از برنامه‌های محبوب تولید مختوای ویدئویی هم برای کاربران اندروید و هم آی او اس است. تبدیل فیلم به صدا با اینشات به راحتی انجام پذیر است. کافی است که در ابتدا این برنامه را از گوگل پلی یا اپ استو دانلود کرده و در صفحه اول روی ویدیو بزنید. سپس ویدیو را انتخاب کنید و از ابزارهای پایین صفحه روی Vloume بزنید و Extract audio را انتخاب کنید.

استخراج صدا از فیلم آنلاین

نحوه تبدیل فیلم به ویس با استفاده برنامه بسیار ساده است اما در صورت تمایل حتما لازم نیست برنامه‌ای دانلود کنید. می‌توانید از سایت‌های مخصوص این کار نیز کمک بگیرید. گرچه در این روش تبدیل ویدئو به صدا حجم قابل توجهی را باید به آپلود کردن ویدیو اختصاص دهید.

1. Convertio

اپ جدا کردن صدا از ویدیو

اگر می خواهیدتبدیل ویدیو به صوت آنلاین را امتحان کنید، سایت Convertio گزینه خوبی برای شروع است. این بهترین مبدل mp4 به MP3 آنلاین است که به شما امکان می‌دهد تبدیل MP4 به MP3 را بدون بارگیری کامل کنید، مناسب برای کاربران تلفن همراه که دستگاهشان فضای خالی کمی دارد است.

همچنین متوجه می‌شوید که Convertio از آپلود فایل از Dropbox، Google Drive و URL پشتیبانی می‌کند، بسیار مفید خواهد بود. این بدان معناست که می‌توانید بدون مصرف هیچ ظرفیتی از دستگاه خود، تبدیل را در فضای ابری انجام دهید. هر چند محدودیت های خود را دارد. برای حفظ یک تبدیل سریع و آسان، Convertio فقط به کاربران رایگان اجازه می‌دهد فایل های کوچکتر از 100 مگابایت را آپلود کنند.

2. Online-Convert

تبدیل ویدیو به mp3 آنلاین

سایت Online-Convert یک مبدل جدا کردن صدا از ویدیو رایگان آنلاین دیگر است. برای تبدیل ویدیوی مورد نیاز به MP3 تنها به چند کلیک ساده نیاز است. و مشابه Convertio، می‌توانید فایل ویدیویی را از درایو محلی، Dropbox، Google Drive یا URL خود آپلود کنید.

ویژگی Online-Convert این است که می‌توانید پارامترهای صوتی را قبل از تبدیل تغییر دهید. مانند تغییر میزان بیت صدا، کاهش کانال‌های صوتی، کوتاه کردن صدا و موارد دیگر. یکی از مواردی که قابل توجه است این است که Online-Convert فقط فایل های زیر 100 مگابایت را می‌پذیرد و تبدیل ها را به 20 بار در روز محدود می‌کند.

3. Zamzar؛ تبدیل فیلم به اهنگ

تبدیل ویدیو به mp3 در مرورگر

سایت Zamzar یک برنامه مبتنی بر مرورگر است که نیازی به دانلود و نصب نرم افزار ندارد تا به شما در تبدیل رایگان mp4 به mp3 به صورت آنلاین کمک کند. برای همه پلتفرم‌ها کار می‌کند و هنگام تبدیل راحتی زیادی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

استفاده از Zamzar بسیار آسان است زیرا فرآیند سه مرحله ای در صفحه اصلی آن شما را مستقیماً به پایان تبدیل می‌رساند. اما مطمئن شوید که فقط فایل های کوچکتر از 50 مگابایت را آپلود می کنید، در غیر این صورت فایل را تبدیل نمی‌کند. همچنین سرعت تبدیل تقریباً پایینی دارد.

4. Free File Converter

سایت تبدیل ویدیو به mp3

سایت Free File Converter یکی از بهترین مبدل‌های MP4 به MP3 آنلاین رایگان با سرعت بالا است، زیرا از پنج تبدیل همزمان پشتیبانی می‌کند (اما باید مطمئن شوید که همه فایل‌های ورودی فرمت یکسانی دارند. حالت تبدیل دسته ای را فعال کنید؛ همچنین فایل ها را زیر 300 مگابایت نگه دارید).

مانند بسیاری از مبدل های آنلاین دیگر، می توانید از فایل محلی، فایل ابری یا URL خود به MP3 تبدیل کنید. تبدیل به روشی بسیار روان انجام خواهد شد.

5. ConvertFiles ؛ تبدیل فایل تصویری به صوتی آنلاین

تبدیل فایل تصویری به صوتی

سایت ConvertFiles یک تبدیل آنلاین آسان و رایگان MP4 به MP3 است که از تبدیل فایل محلی شما به MP3 با حجم کمتر از 250 مگابایت پشتیبانی می‌کند. به سادگی روی «مرور» کلیک کنید تا فایل ویدیوی خود را انتخاب کنید و MP3 را به عنوان فایل خروجی انتخاب کنید، سپس روی «تبدیل» کلیک کنید.

تبدیل چندتایی امکان پذیر نیست، اما به شما نوید سرعت تبدیل خوبی را می‌دهد. وقتی تبدیل به پایان رسید، مرورگر شما پیامی با لینک دانلود فایل نمایش می‌دهد.

6. MP3Toolbox؛ تبدیل فیلم به اهنگ

برداشتن صدا از روی فیلم

با سایت MP3Toolbox، می‌توانید با یک کلیک ساده تبدیل را انجام دهید. شما فقط باید فایل MP4 را انتخاب کنید و سایت به صورت خودکار MP4 را به MP3 تبدیل می‌کند. و پس از تبدیل، می‌توانید تصمیم بگیرید که فایل MP3 را دانلود کنید یا آن را در SoundCloud یا سایر سیستم عامل‌ها به اشتراک بگذارید.

تنها نقطه ضعف آن این است که MP3Toolbox فقط ورودی MP4 و خروجی MP3 را می‌پذیرد. بنابراین اگر قصد دارید فرمت های ویدیویی دیگر را به MP3 یا فرمت های صوتی دیگر تبدیل کنید، این سایت مناسب شما نیست.

ربات تبدیل فیلم به ویس؛ نحوه تبدیل فیلم به ویس در تلگرام

در خود تلگرام چندین ربات تبدیل فیلم به صدا وجود دارد که می‌توان با آنها کار تبدیل ویدیو به mp3 ایفون را انجام داد. جایی که فقط باید لینک یا ویدیویی را وارد کنید که صدا از آن گرفته می‌شود. ربات های تبدیل ویدیو به صوت شامل موارد زیر هستند:

https://t.me/newfileconverterbot

این ربات تبدیل ویدیو به MP3 امکان امکان تبدیل فایل‌ها از فرمتی به فرمت دیگر را به آسانی امکان پذیر می‌کند.

https://t.me/FileConvertBot

ربات بالا فایل شما را به صوت، ویدئو، عکس، استیکر تبدیل می‌کند و برعکس.

https://t.me/m2vbot

با استفاده از این ربات می‌توانید حجم اینترنت مصرفی خود را با جایگزنی ویدئو با صوت کاهش دهید.

https://t.me/converto_bot

بات بالا کمک می‌کند فایل مورد نظرتان را از یوتیوب را دانلود کنید.

https://t.me/yt_video_to_audio_bot

این ربات امکان دانلود هر محتوایی از یوتیوب را امکان پذیر می‌کند همچنین رباتی هم برای دانلود از ساوند کلاود معرفی می‌کند.

سوالات متداول

نحوه تبدیل فیلم به ویس در تلگرام چگونه است؟

برای انجام این کار در تلگرام، ربات‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. کافی است ویدیو را برای ربات ارسال کرده تا ربات در نهایت آن را به صورت فایل صوتی برایتان ارسال کند.

نام ربات تبدیل ویدیو به صوت چیست؟

چندین ربات تلگرام برای تبدیل ویدیو به صدا وجود دارد، از جمله FileConvertBot، converto_bot و بسیاری دیگر.

سخن پایانی

برای تبدیل فیلم به اهنگ می‌توانید از ابزارهای بسیار زیادی استفاده کنید. با این حال نحوه تبدیل فیلم به ویس در کامپیوتر ساده‌تر است و برنامه‌های مخصوص آن نیز امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند. از دید شما بهترین ابزار تبدیل ویدئو به صدا چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402