معرفی فیلم یتیم اولین قتل (Orphan: First Kill) | داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم یتیم اولین قتل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم یتیم اولین قتل، اخیرا در مرداد سال 2022 منتشر شده است، اما درواقع، پیش‌درآمدی برای فیلم Orphan ساخته سال 2009 محسوب می‌شود و نظرات ضد و نقیضی از جانب منتقدان در نقد آن گفته شده است. با معرفی کامل فیلم Orphan: First Kill همراه پلازا باشید.

ژانر فیلم یتیم اولین قتل، ترسناک روانشناختی و کارگردان آن، ویلیام برنت بل (William Brent Bell) است. برنت بل، سابقه کارگردانی فیلم‌های دیگری چون: فیلم‌های ترسناک فراطبیعی Stay Alive (2006) و The Devil Inside (2012)، فیلم ترسناک Wer (2013)، ترسناک فراطبیعی The Boy (2016) و Brahms: The Boy II (2020) و نیز، فیلم Separation (2021) را دارد.

این فیلم، اولین بار در فیلیپین به نمایش درآمد و منتقدان اجرای بازیگران و جنبه‌های عملی کار، مانند پیری‌زدایی بازیگر ایزابل فورمن را ستوده‌اند، اما، داستان آن را مورد انتقاد قرار داده‌اند. با ادامه بررسی فیلم سینمایی یتیم: اولین قتل همراه ما باشید.

فهرست مطالب:

داستان فیلم یتیم اولین قتل

ماجرای این فیلم درباره زنی 31 ساله به نام لیزا کلمن است که اختلال هورمونی نادری باعث شده او ظاهری شبیه یک کودک 9 ساله داشته باشد. پس از برنامه‌ریزی برای فراری موفق و هوشمندانه از یک مرکز روانپزشکی استونی، لیزا کلمن با جعل هویت دختر گمشده یک خانواده ثروتمند، خود را به نام استر معرفی می‌کند و به این ترتیب، به آمریکا سفر می‌کند…

بررسی فیلم سینمایی یتیم: اولین قتل

بازیگران فیلم سینمایی یتیم: اولین قتل

اولین‌بار در فوریه 2020 اعلام شد که قرار است پیش‌درآمدی برای فیلم یتیم (Orphan) محصول 2009 ساخته شود که این کار پروژه مشترکی بین دو کشور آمریکا و کانادا خواهد بود. در نوامبر 2020 عنوان فیلم اعلام شد: Orphan: First Kill، سپس، ایزابل فورمن برای ایفای نقش اصلی انتخاب شد و در ادامه، جولیا استایلز و روسیف ساترلند به جمع بازیگران این فیلم پیوستند. داستان فیلم یتیم اولین قتل، نوشته دیوید لزلی جانسون و مک گلدریک (David Leslie Johnson-McGoldrick) است که آن را بر اساس کاراکتری ساخته الکس میس (Alex Mace) طرح کرده‌اند. نویسنده فیلمنامه، دیوید کوگشال (David Coggeshall) بوده است.

ایزابل فورمن بعدها گفت که درگیر شدن او با فرزندخواندگی در زندگی واقعی، از دلایل اصلی قبول این پروژه بوده است. در سال 2014 زوجی به نام‌های ایندیانا کریستین و مایکل بارنت، متهم به رها کردن کودک فرزند خوانده نه ساله کوتوله خود، ناتالیا گریس شدند. آن‌ها دو سال پیش از آن که او به سن قانونی خود برای مستقل شدن، یعنی 22 سال برسد، با تغییر شناسنامه سعی داشتند او را بالغ نشان دهند. این پرونده در سال 2019، هنگامی که بارنت‌ها تأیید کردند که پس از تماشای فیلم یتیم، از آن الهام گرفته‌اند که گریس را رها کنند، مورد توجه گسترده رسانه ها قرار گرفت. فورمن اظهار داشت که تعداد زیادی از مردم به خاطر شباهت‌ زیاد او به یتیم، با او تماس گرفته‌اند.

فیلم جدید Orphan: First Kill در تاریخ 27 ژوئیه 2022 (5 مرداد 1401) برای اولین‌بار در فیلیپین به نمایش درآمد و سپس در سایر مناطق اکران شد. تاریخ اکران آن در ایالات متحده، 19 اوت 2022 (28 مرداد 1401) بوده است. با بازیگران فیلم Orphan: First Kill بیشتر آشنا می‌شویم:

ایزابل فورمن در نقش لیزا کلامر

بررسی فیلم سینمایی یتیم: اولین قتل

ایزابل فورمن (Isabelle Fuhrman) متولد 25 فوریه 1997 (7 اسفند 1375) در واشنگتن دی سی و بازیگر آمریکایی است. او دختر الینا فورمن روزنامه‌نگار، نویسنده، فعال سلامتی، و بنیانگذار شرکت سوپ وگان سوپلینا و نیک فورمن، نامزد اولیه سیاسی ویسکانسین (مجلس نمایندگان ایالات متحده) و مشاور کسب و کار است. پدرش اصالتا ایرلندی است که توسط یک خانواده یهودی به فرزندخواندگی پذیرفته شده است. مادرش یک مهاجر روسی یهودی اهل مولداوی شوروی است و یک خواهر بزرگتر به نام مادلاین دارد.

او بازیگری را از 7 سالگی آغاز کرد. مسئول انتخاب بازیگر نمایش Cartoon Fridays وقتی که ایزابل منتظر خواهر بزرگترش بود، او را دید و برای یکی از نمایش‌ها انتخابش کرد. او بعدها در قسمت آزمایشی مجموعه تلویزیونی عدالت 2006 و تعدادی آگهی تجاری بازی کرد. فیلم درام Hounddog (2007)، کمدی سیاه Salvation Boulevard (2011) و The Hunger Games (2012) از دیگر تجربه‌های بازیگری ایزابل فورمن هستند.

جولیا استایلز در نقش تریشا آلبرایت

بازیگران فیلم سینمایی یتیم: اولین قتل

جولیا اوهارا استایلز (Julia O’Hara Stiles) متولد 28 مارس 1981 (8 فروردین 1360) در نیویورک آمریکا است. مادر او، جودیت نیوکومب استایلز، از هنرمندان دهکده گرینویچ و پدرش، جان اوهارا، معلم دبستان بوده‌اند. او مخلوطی از نژادهای ایرلندی، انگلیسی و ایتالیایی است. جولیا بازیگری را از باشگاه تئاتر تجربی لاماما نیویورک آغاز کرد و اولین کار بازیگری او، نقش کوچکی در I Love You, I Love You Not (1996) بود. Wicked (1998)، فیلم‌های تینیجری 10 Things I Hate About You (1999)، فیلم کمدی رمانتیک Down to You (2000) و فیلم Save the Last Dance (2001) کارهایی هستند که جولیا با آن‌ها به اوج خود رسید و مشهور شد.

یک جایزه NBR، یک جایزه CFCA، جایزه دربی طلا، جایزه انتخاب نوجوانان و دو جایزه فیلم ام تی وی و همچنین جایزه ستلایت، جایزه Gotham، جایزه گلدن گلوب، و نامزدی جایزه امی، از افتخارات جولیا استایلز محسوب می‌شوند. تعدادی از فیلم‌های بزرگسال او عبارتند از: The Business of Strangers (2001)، فیلم درام Mona Lisa Smile (2003)، فیلم ترسناک فراطبیعی The Omen (2006)، فیلم The Prince & Me (2004)، فیلم Edmond و A Little Trip to Heave (هر دو سال 2005)، فیلم مهیج The Cry of the Owl (2009)، فیلم کمدی درام رمانتیک Silver Linings Playbook (2012)، فیلم مهیج Blackway (2015)، کمدی درام Hustlers (2019) و درام The God Committee (2021) اشاره کرد.

روسیف ساترلند در نقش آلن آلبرایت

بازیگران فیلم سینمایی یتیم: اولین قتل

روسیف ساترلند (Rossif Sutherland) متولد 25 سپتامبر 1987 (3 مهر 1357) بازیگر کانادایی است. او پسر دوم دونالد ساترلند و فرانسین ریسیت، بازیگران آمریکایی است. ساترلند در ونکوور به دنیا آمد اما از 7 سالگی در پاریس فرانسه زندگی می‌کرد. او در دانشگاه پرینستون در رشته فلسفه تحصیل کرد. ساترلند در فوریه 2016 با بازیگر بریتانیایی و هم بازی خود، سلینا سیندن (Celina Sinden) ازدواج کرد و آن‌ها یک پسر دارند.

تعدادی از فیلم‌هایی که روسیف ساترلند در آن‌ها ایفای نقش کرده است، عبارتند از: فیلم علمی-تخیلی Timeline (2003)، فیلم کانادایی Poor Boy’s Game (2007)، کمدی رمانتیک The Con Artist (2010)، فیلم مهیج سیاسی Backstabbing for Beginners (2018)، درام Guest of Honour (2019)، درام تاریخی A Call to Spy (2019)، فیلم علمی-تخیلی روانشناسی Possessor (2020)، کمدی The Middle Man (2021) و درام رمانتیک Stellar (2022).

هیرو کاناگاوا به عنوان بازرس دونان

داستان فیلم یتیم اولین قتل

هیرو کاناگاوا (Hironobu Kanagawa) متولد 13 اکتبر 1963 (21 مهر 1342) بازیگر و نمایشنامه‌نویس ژاپنی-کانادایی مستقر در ونکوور، بریتیش کلمبیا است. او در ساپورو، هوکایدو در ژاپن به دنیا آمد و در گوئلف، انتاریو بزرگ شد. کاناگاوا تحصیلات کارشناسی خود را در رشته مجسمه‌سازی در کالج میدلبری انجام داد و در سال 1986 از آنجا فارغ‌التحصیل شد. وی پس از فراغت از تحصیل از برنامه تحصیلات تکمیلی اولیه‌اش، دوباره در دانشگاه سیمون فریزر ثبت نام کرد و اولین نمایشنامه‌اش را به پایان رساند و MFA (Master of Fine Arts – کارشناسی ارشد هنرهای زیبا) خود را در سال 1994 دریافت کرد. او از سال 1990 در ونکوور زندگی می‌کند.

کاناگاوا در فیلم‌ها و سریال‌های سطح بالای بسیاری در نقش‌های اصلی ظاهر شده است. تعدادی از مشهورترین نقش‌آفرینی‌های او در فیلم و سریال‌هایی بوده است که در ادامه نام می‌بریم: سریال ابرقهرمانی Smallville، سریال علمی-تخیلی Caprica، فیلم هیولایی Godzilla، سریال تاریخی The Man in the High Castle، سریال تلویزیونی Altered Carbon، سریال درام جایی iZombie، مجموعه تلویزیونی ابرقهرمانی سفر در زمان Legends of Tomorrow، سریال Heroes Reborn و سیتکام Kim’s Convenience.

سایر بازیگران فیلم یتیم اولین قتل عبارتند از:

  • کندی ایروین (Kennedy Irwin) در نقش استر آلبرایت جوان
  • متیو فینلان (Matthew Finlan) در نقش گونار آلبرایت
  • سامانتا واکز (Samantha Walkes) در نقش دکتر سگار
  • دیو براون (Dave Brown) در نقش دکتر نوووری
  • لورن کاکران (Lauren Cochrane) در نقش افسر لیهی
  • گوئندولین کالینز (Gwendolyn Collins) در نقش آنا ترویف
  • الک کارلوس (Alec Carlos) در نقش مایک
  • جید مایکل (Jade Michael) در نقش مدیسون

نمرات و نقد فیلم یتیم اولین قتل

برای آگاهی از نظرات منتقدان نشریه‌های معروف سینمایی، خوب است نگاهی به امتیازاتی که برای فیلم سینمایی یتیم: اولین قتل در این سایت‌ها ثبت شده است، بیندازیم. در سایت راتن تومیتوز برای این فیلم امتیاز 73 درصد ثبت شده که به این معنا است که 73 درصد از منتقدانی که برای این فیلم، یادداشتی نوشته‌اند، در مجموع از آن رضایت داشته‌اند.

سایت IMDb که نظر تماشاگران عادی فیلم و سریال را انعکاس می‌دهد، برای فیلم Orphan: First Kill امتیاز 6 را ثبت کرده است که نشان می‌دهد تماشاگران، آن را فیلم متوسط رو به بالایی دانسته‌اند. در سایت متاکریتیک که معمولا منتقدان سختگیرتری نسبت به دو سایت قبلی دارد، برای فیلم سینمایی یتیم: اولین قتل، امتیاز میانگین 53 از 100 را درنظر گرفته‌اند که یعنی، آن را فیلم متوسطی ارزیابی کرده‌اند. در ادامه، خلاصه نظرهای تعدادی از منتقدان سایت متاکریتیک را درباره این فیلم ترسناک، با هم می‌خوانیم:

کورتنی هاوارد از AV Club / امتیاز 85

فیلم سینمایی یتیم: اولین قتل که ترکیبی برنده از یک چرخش خرابکارانه را در مورد یک شرور با سابقه ارائه می‌کند. این فیلم از فیلم های خشن، وحشیانه و کاملاً دیوانه است.

رایان لاتانزیو از IndiWire / امتیاز 75

فیلمنامه کاگشال خیلی واضح نیست، زیرا داستان فیلم واقعاً حول آن چرخش بزرگ می‌گردد، اما رویکرد بصری و بازی بازیگران به فیلم Orphan: First Kill برتری‌هایی می‌دهد که بتواند طرفداران فیلم را راضی کند.

مت دوناتو از IGN / امتیاز 70

فیلم یتیم اولین قتل می‌توانست تنها پیش درآمدی بر فیلم قبلی جلوه کند، اما به لطف برخی هیجانات داستان‌سرایی عالی خود، می‌تواند منحصر به فرد و مستقل باشد.

مدت زمان فیلم Orphan: First Kill

وندی آیدی از The Observer / امتیاز 60

قدرت اجرای فورمن، راه قابل توجهی برای دست یافتن به نقش استر بیمار روانی کوچک و بدخواه است. (همانطور که او در سال گذشته در The Novice نشان داد، می‌تواند حضوری چشمگیر و تاثیرگذار در مقابل دوربین داشته باشد) حتی تاثیرگذارتر از او، جولیا استایلز است، بازیگری فوق‌العاده بااستعداد و در عین حال کم استفاده‌شده که از یک پیچ وسط غیرمنتظره به بعد، بر این فیلم تسلط دارد.

کی آستین کالینز از Rolling Stone / امتیاز 50

خنده‌دار است که به این قسمت جدید، با همه پیچش‌های بدش و پیچیدگی شخصیت‌های پرتنشش، به عنوان پیش درآمدی برای داستانی که از قبلً می‌دانیم، فکر کنیم فیلم Orphan طولانی‌تر است، اما در مقایسه با First Kill، از نظر روان‌شناختی ماجرای آن مقداری ظریف‌تر و نامرتب‌تر است.

لسلی پلفرین از The Guadian / امتیاز 40

ناامید کننده‌ترین چیز در مورد فیلم این است که به هیچ وجه جرقه یا اصالت فیلم اول را ندارد و فقط به طور انگل‌واری از مواد نسخه اولیه خود استفاده می‌کند و جزئیاتی مانند نقاشی‌های ترسناک نور سیاه و زیرلایه شخصیت مرزی پدوفیلیک را بدون افزودن چیز قابل توجهی در خود جای داده است.

مارک هنسون از Slant / امتیاز 25

فیلم ویلیام برنت بل ثابت می‌کند که هر مفهوم ترسناکی پتانسیل فرانچایز شدن را ندارد.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

نقد فیلم یتیم اولین قتل

با معرفی فیلم یتیم اولین قتل همراه شما عزیزان بودیم. گفتیم که این فیلم درواقع پیش‌درآمدی است بر فیلم سینمایی Orphan محصول سال 2009 و در ادامه، به شرح خلاصه داستان، معرفی عوامل ساخت و بازیگران و نقد و نظرات پیرامون آن پرداختیم.

همانطور که دیدیم، نظرات متنوعی پیرامون این اثر وجود داشت که بعضی آن را پیش‌درآمد موفقی برای فیلم قبلی ارزیابی کرده‌اند. برخی دیگر اعتقاد داشتند که فیلم یتیم اولین قتل از شهرت فیلم قبلی استفاده کرده است، بدون این‌که چیزی به آن اضافه کند.

اگر شما هم این فیلم را دیده‌اید می‌توانید در پایین همین صفحه، نظر خود را با ما و خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402