در کدام شهر گرجستان ملک بخریم؟

در کدام شهر گرجستان ملک بخریم؟
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گرجستان، یکی از کشورهای اوراسیایی با وضعیت اقتصادی مطلوب بوده که در طی سال‌های اخیر، به یکی از مقاصد پرطرفدار برای مهاجرین، خصوصا ایرانیان تبدیل شده است. دولت این کشور، روش‌های مختلفی جهت اخذ اقامت گرجستان ارائه کرده که سرمایه‌گذاری یکی از آنهاست. از آنجایی که بازار املاک در گرجستان این روزها بسیار رونق پیدا کرده، بسیاری از افراد اقدام به خرید و فروش ملک در این کشور کرده و از این طریق نه تنها اقامت گرجستان را دریافت می‌کنند بلکه نوعی سرمایه‌گذاری خارجی را تجربه کرده‌اند. اما سوالی که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید این است که در کدام شهر گرجستان ملک بخریم؟ هر کدام از شهرهای این کشور از چه شرایطی برخوردار هستند؟ در ادامه، پاسخ این سوالات را بطور کامل بررسی خواهیم کرد.

فهرست عناوین مطلب:

خرید ملک در کدام شهر گرجستان بهتر است؟

امروزه، خرید ملک در گرجستان به یکی از پرطرفدارترین روش‌های دریافت اقامت این کشور تبدیل شده است. گرجستان، بدلیل شرایط اقتصادی نسبتا مطلوب و باثباتی که دارد، می‌تواند گزینه مناسبی جهت سرمایه‌گذاری خارجی محسوب شود. اما قبل از هر چیز نیاز است تا درمورد این کشور اطلاعات کافی بدست آورده و با شهرهای مختلف آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را جهت خرید ملک داشته باشید. از این رو در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی شهرهای گرجستان بپردازیم:

خرید ملک در گرجستان

تفلیس

شهر تفلیس، به عنوان پایتخت گرجستان، با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و پانصد هزار نفر، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور بشمار می‌رود. از طرفی این شهر، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری کشور گرجستان بوده که هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سوی خود جذب می‌کند. این شهر، در جنوب شرقی اروپا و در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته و به همین علت در طول تاریخ، شاهد امپراتوری‌های متعددی بوده است. از این رو، در شهر تفلیس فرهنگ‌ها و معماری‌های گوناگونی دیده می‌شود که همگی برگرفته از دوره‌های حکومتی مختلف هستند.

سیستم حمل و نقل در این شهر قابل قبول بوده و ساکنین آن برای تردد در سطح شهر با مشکلی مواجه نیستند. تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس، مارشروتکا و مترو از جمله وسایل نقلیه عمومی تفلیس محسوب شده که با هزینه‌ای مقرون به صرفه در اختیار عموم مردم قرار گرفته‌اند. در شهر تفلیس، انواع خانه‌ها و ساختمان‌ها، اعم از ساده و سنتی تا لوکس و مدرن وجود دارد. بنابراین اگر با محدودیت بودجه مواجه نیستید، تفلیس بهترین انتخاب شما جهت خرید ملک در گرجستان خواهد بود.

باتومی

باتومی، که به عنوان دومین شهر توریستی گرجستان شناخته شده، در غرب این کشور و در امتداد سواحل دریای سیاه قرار دارد. این شهر به مرز ترکیه نزدیک بوده و از جاذبه‌های گردشگری بیشماری برخوردار است. باتومی را عروس دریای سیاه می‌نامند؛ چراکه ترکیبی از جنگل و دریا در کنار ساختمان‌های مدرن و شیک، زیبایی منحصر به فردی را به ارمغان آورده است. این شهر حدودا 180 هزار نفر جمعیت داشته و می‌تواند انتخاب خوبی برای خرید ملک محسوب شود.

روستاوی

روستاوی، شهری واقع در محدوده شرق گرجستان، در ناحیه Kvemo Kartli که از عصر برنز مردم در این منطقه زندگی کرده و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای گرجستان محسوب می‌شود. این شهر، در قرن 7 و 8 ، بالاترین سطح توسعه را داشته و به شکوفایی صنایع دستی مختلف همچون ساخت سرامیک، شیشه، مصنوعات فلزی، چرم، چوب و … دست یافته است. جمعیت این شهر برابر با 130 هزار نفر بوده و یکی از نقاط محبوب گرجستان برای سرمایه‌گذاران خارجی محسوب می‌شود.

زوگدیدی

شهر زوگدیدی، واقع در قسمت غربی کشور گرجستان که حدودا 318کیلومتر از تفلیس فاصله داشته و در منطقه تاریخی samegrel واقع شده است. زوگدیدی به معنای تپه بزرگ بوده و یکی از بهترین شهرهای گرجستان از نظر موقعیت مکانی در مقایسه با سایر شهرها محسوب می‌شود. زوگدیدی، قدمت بسیار بالایی دارد و در آن جاذبه‌های تاریخی به وضوح دیده می‌شوند. این شهر، از نظر وضعیت سیستم حمل و نقل بسیار مطلوب بوده و شما می‌توانید علاوه بر ماشین شخصی، با انواع لوازم حمل و نقل عمومی نیز به هر نقطه از شهر دسترسی داشته باشید.

کوتایسی

کوتایسی نیز همچون زوگدیدی، از جمله شهرهای قدیمی گرجستان بوده که از نظر جمعیت و اهمیت در کشور، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. این شهر حدود 221 کیلومتر با پایتخت گرجستان یعنی تفلیس فاصله داشته و بر روی رودخانه ریونی و در مرکز منطقه غربی ایمرتی واقع شده است. یکی از نکات مهم درباره شهر کوتایسی، قرار داشتن یک فرودگاه بین‌المللی مهم در آن می‌باشد که پروازهای متعددی به نقاط مختلف دنیا خصوصا کشورهای اروپایی، در این فرودگاه انجام می‌شود. بنابراین به لطف وجود این فرودگاه، می‌توان گفت که کوتایسی، از آینده درخشانی برخوردار بوده و می‌تواند یکی از مناسب‌ترین شهرها جهت خرید ملک محسوب شود.

پوتی

پوتی، شهری واقع در غرب گرجستان، در کنار سواحل دریای سیاه، که قدمت آن به عصر برنز بازمیگردد. این شهر بندری، بخش مهمی از اقتصاد کشور گرجستان را به خود اختصاص داده و یکی از بزرگترین تاسیسات بندری در دریای سیاه محسوب می‌شود. در واقع می‌توان گفت که کشور گرجستان بخش عمده‌ای از رونق اقتصادی خود را به این شهر مدیون است.

گوری

گوری نیز از دیگر شهرهای کشور گرجستان بوده که در بخش شرقی این کشور و در مرکز ایالت شیدا کارتلی قرار گرفته است. از آنجایی که این شهر در مسیر شرق به غرب گرجستان قرار گرفته، در زمان‌های گذشته از نظر موقعیت نظامی بسیار حائز اهمیت بوده و بارها مورد هجوم بیگانگان قرار گرفته است. از آنجایی که گوری، زادگاه یکی از رهبران شوروی سابق می‌باشد، بسیار مورد توجه است.

دریافت مشاوره رایگان برای خرید ملک در گرجستان

اگر قصد دارید در کشور گرجستان سرمایه‌گذاری کنید و یا به دنبال راهی برای اخذ اقامت این کشور هستید، می‌بایست از یک شرکت مهاجرتی معتبر و مطمئن کمک بگیرید تا بتوانید قدمی پایدار و محکم در این مسیر بردارید. شرکت سیسنوگروپ، با داشتن تیمی مجرب و مسلط به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، روسی و گرجی آماده خدمت‌رسانی به شما مشتریان گرامی می‌باشد.

منبع: سیسنوگروپ

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402