معرفی اپل واچ اولترا ؛ جدیدترین فرزند اپل واچ

اپل واچ اولترا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اپل به تازگی اپل واچ های سری جدید را معرفی کرده است که اپل واچ سری اولترا نیز در بین آن‌هاست. در ادامه با بررسی ساعت Apple Watch Ultra همراه ما باشید.

اپل سه ساعت هوشمند جدید را معرفی کرده است و در حالی که دو تا از آن‌ها ارتقایی از دستگاه‌هایی هستند که قبلاً دیده‌ایم، سومی یک بچه جدید در سری اپل واچ است. Apple Watch Ultra یک ساعت هوشمند برای علاقه مندان به ورزش‌های شدید است و بدنه مقاوم و پوسته محکم تر آن را به Garmin شبیه می‌کند. مشخصات اپل واچ اولترا واقعاً چگونه است؟ در اینجا اولین برداشت‌های ما از معرفی اپل واچ اولترا است.

فهرست مطالب:

بررسی اپل واچ سری اولترا

امکانات ساعت Apple Watch Ultra شامل یک دستگاه خشن و آماده با بدنه محکم و بزرگ، در کنار نمایشگر بزرگ، دکمه‌های لمسی و دکمه‌های اضافی است. اندازه و ضخامت آن به این معنی است که با سلیقه هرکسی مطابقت نخواهد داشت و برای برخی از نظر ویژگی‌ها بیش از حد است، اما برای برخی دیگر ممکن است اپل واچی باشد که مدت‌ها منتظر آن بودند، به خصوص با تمام ویژگی‌های اضافی.

اپل واچ سری اولترا

اینکه آیا ساعت Apple Watch Ultra می‌تواند با مدل‌های Garmin Fenix در پوشیدنی‌های ورزشی رقابت کند یا نه، هنوز مشخص نیست، اما اگر ادعای اپل در مورد باتری دقیق باشد و واچ اولترا با دقتی که خواهر و برادرهای قبلی‌اش به آن شهرت داشته‌اند، کار کند، می‌تواند رقیب خوبی باشد.

نکات مثبت

  • طراحی جسورانه و بزرگ
  • امکانات فراوان
  • سبک و راحت
  • صفحه نمایش دوست داشتنی
  • عمر باتری امیدوار کننده در مقایسه با سایر مدل‌های اپل واچ

نکات منفی

  • گران قیمت
  • طراحی بزرگ و خشن به مذاق همه خوش نخواهد آمد
  • رقبای سرسختی دارد

طراحی

اپل واچ اولترا از طراحی آزمایش شده اپل واچ بهره گرفته است که از زمان عرضه اولیه آن در سال 2015 واقعاً تغییر چندانی نکرده است. مطمئناً فضای نمایشگر گسترش یافته و سنسورهای جدیدی به آن اضافه شده است، اما شکل مستطیلی با لبه‌های منحنی و گوشه‌های گرد باقی مانده است.

همچنین یک دکمه قابل تنظیم در لبه سمت چپ اضافه شده است که به رنگ نارنجی روشن است و به عنوان مثال می‌توان از آن برای شروع تمرین، شیرجه جدید یا یک بخش جدید استفاده کرد. اگر آن را فشار دهید و نگه دارید، آژیر داخلی نیز فعال می‌شود که 86 دسی بل است و برای شنیدن در 180 متری طراحی شده است. در کنار دکمه اکشن نارنجی رنگ بلندگوهای دوگانه و همچنین آنتن GPS نیز وجود دارد.

دکمه روی لبه سمت راست در زیر Digital Crown یک دکمه عملکردی باقی می‌ماند اما در Watch Ultra بزرگ تر و برجسته تر از مدل‌های قبلی ساعت است. همچنین بندهایی در بالا و پایین ساعت اولترا تعبیه شده است که بندهای طراحی شده ویژه را به آن متصل می‌کند که قابل تعویض هستند. سه گزینه جدید وجود دارد، Alpine Loop، Trail Loop و Ocean Band.

ساعت Apple Watch Ultra

اندازه بزرگ Watch Ultra به این معنی است که به اندازه ساعت‌های کوچک تر Watch Series 8 با مچ‌های ظریف مطابقت ندارد. پوشیدن اپل واچ سری اولترا بسیار راحت است، به طرز شگفت انگیزی در واقع همینطور است، و سایز بزرگ آن نیز روی مچ‌های کوچک، افتضاح به نظر نمی‌رسد. ما واقعاً صفحه نمایش تخت و ضخامت این دستگاه را دوست داشتیم.

Apple Watch Ultra تا عمق 100 متری در برابر آب مقاوم است و همچنین دارای رتبه IP6X است، امتیاز MIL-STD-810H را ارائه می‌دهد و دارای رتبه EN13319 است که استاندارد رایانه غواصی است. همه به این معنی است که Watch Ultra برای اکثر شرایط مناسب است.

همچنین بخوانید :

نمایشگر ساعت Apple Watch Ultra

اپل واچ اولترا دارای بزرگترین نمایشگر در بین مدل‌های اپل واچ ارائه شده است و همچنین با 2000 نیت روشن ترین نمایشگر است، مانند آیفون 14 پرو. صفحه نمایش Ultra که توسط Sapphire Crystal محافظت می‌شود – و همانطور که اشاره کردیم صاف است – به گونه ای طراحی شده است که بتواند در برابر خراش و ضربه مقاومت کند.

این یک نمایشگر همیشه روشن است، مانند سری 8، به این معنی که شما همیشه قادر خواهید بود اطلاعاتی مانند ساعت یا فعالیت خود را روی صفحه ببینید. همچنین هنگامی که Digital Crown را در Wayfinder به سمت بالا می‌چرخانید، یک عملکرد حالت شب وجود دارد و جزئیات را به رنگ قرمز روشن تبدیل می‌کند. صفحه Wayfinder تا هشت ویژگی را ارائه می‌دهد و دارای تماس تلفنی هم هست که می‌توان آن را به قطب نما زنده نیز تغییر داد.

معرفی اپل واچ اولترا

حاشیه‌های اطراف نمایشگر در Watch Ultra نیز بسیار باریک هستند. این صفحه نمایش رتینا با رزولوشن 502 در 410 پیکسل است و بر اساس تجربه ما تاکنون، صفحه نمایشی روشن با رنگ‌های پر جنب و جوش و مشکی عمیق است. صرف نظر از اینکه چه کاری انجام می‌دهید، خواه بالا رفتن از کوه یا موج سواری باشد، به نظر می‌رسد روشنایی کافی وجود دارد.

ویژگی های اپل واچ سری اولترا

اپل واچ اولترا بر روی تراشه S8 اجرا می‌شود که یک پردازنده دو هسته ای 64 بیتی است و یک تراشه بی سیم W3 و یک تراشه باند فوق عریض U1 نیز مانند اپل واچ سری 8 روی آن وجود دارد. همان تعداد زیادی از حسگرها مانند سری 8، از جمله سنسورهای معمولی مانند سنسور ضربان قلب نوری، سنسور اکسیژن خون، شتاب سنج، ژیروسکوپ و ارتفاع سنج نیز ارائه می‌شود.

شتاب سنج از سری 7 اپل واچ ارتقا یافته است و به جای نیروی 32 گرم، حداکثر 256 گرم نیرو را ارائه می‌دهد و یک سنسور دمای بدن نیز وجود دارد. این ویژگی احتمالاً در واچ سری 8 مفیدتر خواهد بود، اگرچه واچ اولترا ممکن است دستگاهی نباشد که بخواهید با آن بخوابید، دقیقاً مانند گارمین Fenix 6.

در کنار توانایی گرفتن نوار قلب، ردیابی اکسیژن خون، ردیابی تعداد زیادی از ورزش‌ها، دریافت اعلان‌های گوشی هوشمند و استفاده از برنامه‌های مختلف، واچ اولترا همچنین تصادف و خطر را تشخیص می‌دهد و تماس گرفته و موقعیت مکانی شما را به اورژانس ارسال می‌کند و رومینگ بین المللی نیز دارد.

بررسی اپل واچ سری اولترا

همچنین یک قطب نما روی آن وجود دارد. همانطور که انتظار دارید، یک عمق سنج، GPS دقیق دو فرکانس که از L1 و L5 GOS برای اندازه گیری دقیق تر استفاده می‌کند و همانطور که اشاره کردیم یک آژیر داخلی نیز وجود دارد. همچنین LTE است و تنها مدل GPS در دسترس نیست، دمای آن نیز بین -20 درجه سانتیگراد تا 55 درجه سانتیگراد است.

باتری

اپل واچ اولترا باتری بزرگ تری نسبت به سری 8 یا هر اپل واچ قبلی دارد و ادعا می‌کند که عمر آن 36 ساعت در مقایسه با 18 ساعت ارائه شده توسط مدل استاندارد است. این هنوز فاصله زیادی با یکی از بهترین ساعت های گارمین یعنی مدل Fenix در دنیای ساعت‌های هوشمند مقاوم دارد، اما به طور قابل توجهی بهتر از آنچه است که اپل واچ در گذشته ارائه کرده است.

نرم افزار

Apple Watch Ultra بر روی watchOS 9 اجرا می‌شود که مجموعه ای از ویژگی‌ها از جمله ردیابی خواب پیشرفته تر با مراحل خواب را به همراه دارد. مانند iOS 16، از ماه جولای یک نسخه بتا عمومی برای watchOS 9 در دسترس بوده است، بنابراین اگر اپل واچ دارید، ممکن است قبلاً آن را دانلود کرده باشید و آن را امتحان کرده باشید، به این معنی که Watch Ultra تجربه کاربری مشابهی را ارائه می‌دهد.

مشخصات اپل واچ اولترا

با این حال، چند ویژگی اضافی در Watch Ultra وجود دارد، از جمله توانایی برنامه‌ریزی دکمه اکشن نارنجی. این بدان معناست که می‌توانید برای مثال برای شروع تمرین، آن را در نظر بگیرید، که دیگر مجبور نیستید صفحه را بکشید. این وقتی دست‌هایتان خیس است یا باران می‌بارد، بسیار راحت تر است. همانطور که اشاره کردیم کاربردهای دیگری نیز وجود دارد.

ساخت نرم افزار watchOS 9 البته منحصر به Watch Ultra نیز نیست، بنابراین برای امتحان کردن ویژگی‌های جدید، لزوماً به دستگاه‌های جدید نیاز ندارید، اما برخی از آن‌ها منحصر به Watch Ultra هستند، مانند دکمه قابل برنامه ریزی و برخی از برنامه‌ها و ویژگی‌های ورزش‌های شدید.

قیمت و زمان عرضه اپل واچ اولترا

قیمت اپل واچ اولترا 799 دلار است. این یک مدل منحصر به فرد است که با پشتیبانی سلولی مجهز شده است. به عبارت دیگر، اتصال سلولی مانند اپل واچ 8 اختیاری نیست، که از 399 دلار برای نسخه فقط GPS شروع می‌شود. در مورد در دسترس بودن، اپل واچ اولترا را می‌توان پیش از انتشار در 23 سپتامبر پیش خرید کرد.

جمع بندی

از یک طرف، صفحه نمایش گسترده، دکمه اضافه شده، آژیر ایمنی و عمر باتری چیزهایی هستند که احتمالاً 799 دلار برای آن‌ها هزینه کنید. از سوی دیگر، این ساعت دارای چندین ویژگی است که تنها کسانی که خود را ماجراجو می‌نامند، از آن بهره می‌برند. نظرات خود را درباره اپل واچ اولترا، با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402