المنتور یا ویژوال کامپوسر؟

المنتور یا ویژوال کامپوسر؟
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از زمانی که وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا شناخته شده است، افراد بسیار زیادی متوجه شده‌اند که برای طراحی و ساخت یک وبسایت نیازمند انجام تلاش‌ها و چالش‌های بسیار زیادی نیستند. دلیل اصلی این موضوع نیز ساده بودن وردپرس در امر پیاده سازی وبسایت‌ها با استفاده کردن از حالت‌های مختلف مدیریتی است. برای مثال، شما بدون اینکه با ساختار بانک‌های اطلاعاتی روبرو شوید و با آن‌ها کار بکنید می‌توانید یک ساختار مناسب از دیتابیس را داشته باشید.

می‌توانید بدون هیچ مشکلی، پست‌های مختلف را مدیریت کرده، پوسته‌های متفاوت را امتحان کرده و افزونه‌های مختلفی را نصب بکنید، تمام این موارد به اضافه حالت‌های دیگر با استفاده از وردپرس امکان پذیر است.

تمام مواردی که گفته شدند استفاده‌های عمومی از وردپرس هستند و هنوز وارد فرایند استفاده از وردپرس به صورت پیشرفته نشده‌ایم. امنیت، سئو، طراحی صفحات به صورت ویژوال و بصری و… از توانایی‌هایی هستند که یک فرد می‌تواند با دنبال کردن آموزش وردپرس حرفه ای بدست بیاورد.

در فرایند آموزش وردپرس حرفه‌ای وبسایت راکت شما خواهید توانست به نکات ریز و درشتی پی ببرید که با استفاده کردن از وردپرس می‌توانید در ایجاد و طراحی وبسایت‌های خود از آن‌ها بهره بگیرید.

صفحه‌ساز‌ها، فرم‌ها، طراحی فروشگاه با ووکامرس، مدیریت فرایندهای احراز هویت، سئو، سرعت وبسایت و… مواردی هستند که در یک دوره آموزش حرفه‌ ای وردپرس از آن‌ها صحبت خواهد شد.

حال با در نظر گرفتن این موارد شما خواهید توانست هر شکل از وبسایتی که دوست دارید را طراحی کنید و در این مسیر تقریبا محدودیتی ندارید.

اما یکی از نکات مهمی که در یک دوره آموزشی حرفه ای حتما باید به شما گفته شود کار با صفحه‌ سازهای وردپرس است. تا به حال این اسم به گوشتان خورده است؟ اگر نه بیایید ابتدا به نگاهی کلی به چیستی این موضوع بیاندازیم.

صفحه ساز در دنیای وردپرس به آن دسته از افزونه‌هایی ارجاع داده می‌شود که به شما در طراحی صفحات بدون کدنویسی کمک می‌کند. با استفاده از یک صفحه ساز شما خواهید توانست در سریع‌ترین زمان ممکن صفحاتی که می خواهید را طراحی کنید.

حال در وردپرس همواره دو موضوعی که باعث شده میان کاربران اختلاف بیافتد این است که کدام صفحه ساز وردپرس می‌تواند بهترین نتیجه را برای ما ایجاد بکند. در دنیای وردپرس صفحه سازهای مختلفی وجود دارد که از نظر کارایی با همدیگر متفاوت بوده اما دو مورد از پر طرفدارترین این افزونه‌ها عبارتند از: ویژوال کامپوسر و المنتور.

حال سوال نهایی این است که کدام مورد می‌تواند برنده این میدان باشد؟ المنتور یا ویژوال کامپوسر؟

فهرست عناوین مطلب:

المنتور

المنتور

المنتور یکی از محبوب‌ترین افزونه‌هایی است که برای اولین بار مفهوم Drag-Drop را به فضای صفحه سازهای وردپرس آورد. همچنین از آنجایی که در طی سال‌های اخیر بارها توسط تیم های مختلف به زبان فارسی ترجمه شد، بهترین انتخاب برای تولید صفحات فارسی است. المنتور دارای افزونه‌های بسیار زیادی است که کاربرد آن را افزایش داده و می‌تواند در تولید صفحات مختلف و بیشتری نیز مشارکت داشته باشد.

ویژوال کامپوسر

ویژوال کامپوسر

ویژوال کامپوسر نیز همانند المنتور از توانایی‌های گفته شده برخوردار بوده و اگر حقیقت را بخواهید در نگاه اول انتخاب کردن یک مورد در بین این دو مورد بسیار سخت است. به همین دلیل است که برای انتخاب میان این دو مورد ما به یک مقایسه جزئی‌تر نیاز داریم.

جوانب مثبت و منفی المنتور

به لحاظ جوانب مثبت و ویژگی‌ها، المنتور از حالت‌های بسیار زیادی برخوردار است.

المنتور به شما قابلیت کنترل تمام و کمال روی المان‌های داخلی خود را می‌دهد و می‌تواند شما را قادر سازد تا به بهترین شکل ممکن روی این المان‌ها تغییر اندازه و… را اعمال کند.

در المنتور شما می‌توانید شاهد قالب‌های از پیش آماده شده بسیار زیادی باشید که همه آن‌ها قابلیت سفارسی سازی داشته و می‌تواند براساس نیازهای شما تغییر کند. وجود قالب‌های آماده سرعت شما را برای انجام کارهای مختلف دو برابر کرده و در نهایت زمان بسیار زیادی را برای‌تان نگهداری می‌کند.

تمام المان‌هایی که در المنتور وجود دارد به صورت کاملا واکنشگرا و رسپانسیو طراحی شده اند و از این جهت می‌توانید اصل Mobile-First بودن را حتی بدون کدنویسی در اختیار داشته باشید.

یکی از عمده دلایل انتخاب المنتور به عنوان صفحه ساز اصلی دارا بودن رابط کاربری ساده است. المنتور به نسبت ویژوال کامپوسر از رابط کاربری بسیار ساده تری برخوردار بوده و در نهایت همین موضوع باعث شده تا مورد علاقه بسیاری از افراد مبتدی نیز باشد.

بروزرسانی مداوم یکی دیگر از دلایل مناسب بودن المنتور است. از آنجایی که المنتور توسط تیم بزرگی از توسعه دهندگان ساخته شده است به شما این قابلیت را می‌دهد تا از آخرین تغییراتی که در دنیای وب اتفاق می‌افتد استفاده کنید. دلیل این موضوع بروزرسانی مداوم این افزونه بوده و در نهایت محبوبیت بالای آن در بین کاربران را نشان می‌دهد.

در وبسایت آموزشی راکت ما به صورت کامل جدای از فرایند یادگیری کامل وردپرس، سراغ آموزش صفحه ساز المنتور نیز خواهیم رفت. به همین دلیل ما دوره آموزش المنتور را ایجاد کرده‌ایم.

یکی از نواقص المنتور به نسبت ویژوال کامپوسر نداشتن تعداد کافی المان‌های آماده در نسخه رایگان است. به همین دلیل افرادی که قصد استفاده از یک صفحه ساز به صورت رایگان را دارند همواره با این مشکل مواجه خواهند شد.

جوانب مثبت و منفی ويژوال کامپوسر

ویژوال کامپوسر در مقایسه با المنتور از رابط کاربری و آموزش‌های پیچیده تری برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از افراد این موضوع را تجربه کرده‌اند که استفاده از المنتور بسیار ساده تر از ویژوال کامپوسر است. به همین دلیل می‌توان به این نتیجه رسید که استفاده از ویژوال کامپوسر در نهایت کمی زمان بر تر بوده و افراد تا زمانی که به خوبی آن را یاد نگیرند نمی‌توانند بیشترین استفاده از آن را داشته باشند.

در ویژوال کامپوسر شما دو حالت از ویرایشگر را در اختیار خواهید داشت که یک ویرایشگر مربوط به قسمت فرانت-اند خواهد بود و دیگری مربوط به بک-اند.

مستندات وبسایت ویژوال کامپوسر بسیار کامل بوده و اگر فردی هستید که دوست دارید خودتان آن را یاد بگیرید به خوبی می‌توانید از مستندات موجود استفاده بکنید.

برای بیشترین استفاده از ویژوال کامپوسر نیاز دارید که اطلاعات کافی در زمینه توسعه بک-اند نیز داشته باشید. این موضوع یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ویژوال کامپوسر است.

براساس تست‌های صورت گرفته، وبسایتی که با ویژوال کامپوسر ایجاد شود به نسبت وبسایت ایجاد شده با المنتور از سرعت نسبتا کمتری برخوردار است. به همین دلیل اگر به دنبال نهایت سرعت هستید المنتور انتخاب بهتری است.

نتیجه گیری

ما در این مطلب شما را با دو صفحه ساز پیشرفته وردپرس آشنا کردیم و همه چیز از این به بعد بستگی به خودتان دارد. برای تکمیل این قضیه به شما پیشنهاد می‌دهم جدول زیر را نیز مشاهده کنید تا یک مقایسه کلی از این دو افزونه را بدست بیاورید.

 ویژوال کامپوزرالمنتور
نصب فعال در جامعه وردپرس100 هزاربیش از 2 میلیون
تعداد المان‌ها در نسخه رایگان50 المان30 ابزارک اصلی
توسعه دهنده APIعالیعالی
پیشنیازهاWebpack 4.0 یا higher, Node 8.0ندارد
اکستنشن های شخص ثالثکمزیاد
سازگاری با قالب‌های موجودکمزیاد
سهولت ادغام و توسعهمتوسطزیاد
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402