معرفی بازیگران نقش ملکه الیزابت ؛ 11 بازیگر در نقش ملکه انگلستان

بازیگران نقش ملکه الیزابت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ملکه الیزابت 70 سال بر تخت سلطنت نشست و در این مدت بازیگران متعددی نقش او را در آثار مختلف ایفا کردند. با ما همراه باشید تا بیشتر با بازیگران نقش ملکه الیزابت آشنا شویم.

ملکه الیزابت دوم، ملکه انگلستان و رکورددار طولانی‌ترین سلطنت جهان بود. او از 25 سالگی بر تخت سلطنت نشست و طی 70 سالی که به‌عنوان ملکه انگلستان خدمت کرد، بازیگران متعددی نقش او را در نمایش‌ها، فیلم‌های سینمایی و سریال‌های مختلف ایفا کردند. ملکه انگلستان در 8 سپتامبر 2022 (17 شهریور 1401) از دنیا رفت و به همین بهانه، در این مقاله از پلازا قصد داریم مروری بر بازیگران نقش ملکه الیزابت داشته باشیم. در این مطلب نیز می‌توانید بیوگرافی ملکه الیزابت دوم را بخوانید.

فهرست مطالب:

 

بازیگران نقش ملکه الیزابت

در این بخش به معرفی بازیگران زنی می‌پردازیم که نقش ملکه الیزابت دوم را ایفا کردند.

1. هلن میرن در فیلم ملکه و نمایش تماشاگران ؛ بهترین بازیگر زن نقش ملکه الیزابت دوم

بازیگران در نقش ملکه الیزابت

هلن میرن (Helen Mirren) از بهترین بازیگران در نقش ملکه الیزابت است. او در فیلم The Queen محصول 2006، نقش ملکه بریتانیا را ایفا می‌کند. این فیلم ماجراهای خاندان سلطنتی پس از مرگ پرنسس دیانا و اختلاف نظر ملکه الیزابت با نخست وزیر وقت در رابطه با واکنش خاندان سلطنتی نسبت به این واقعه را روایت می‌کند.

میرن با بازی در این فیلم تحسین منتقدان زیادی را برانگیخت و توسط بسیاری از آن‌ها به‌عنوان بهترین بازیگر زن نقش ملکه الیزابت دوم انتخاب شد. او برای بازی در این نقش جایزه اسکار، بفتا و گلدن گلوب را دریافت کرد و حتی ملکه الیزابت شخصا نقش‌آفرینی او را تحسین کرده و میرن را به کاخ باکینگهام دعوت کرد. البته هلن میرن به‌خاطر تعهدات کاری‌اش نتوانست این دعوت را قبول کند.

بهترین بازیگر زن نقش ملکه الیزابت دوم

هلن میرن علاوه بر فیلم ملکه، در سال 2013 در نمایش The Audience نیز نقش الیزابت را ایفا کرده است. این نمایش درباره دیدار و جلسات ملکه الیزابت با نخست وزیرانش است. او این بار نیز عملکرد موفقی در به تصویر کشیدن ملکه بریتانیا داشت و توانست جوایز معتبر متعددی از جمله جایزه تونی بهترین بازیگر زن در یک نمایش را دریافت کند.

2. کلر فوی در سریال تاج ؛ از بهترین بازیگران نقش ملکه الیزابت

بازیگران نقش ملکه الیزابت

بهترین سریالی که درباره زندگی ملکه الیزابت دوم ساخته شده، سریال تاج (The Crown) است. این سریال دوره‌های مختلف زندگی این ملکه انگلیسی را به تصویر می‌کشد و یکی از ویژگی‌های جالبش این است که برای نشان دادن افرایش سن ملکه، در فصل‌های مختلف از بازیگران جدیدی برای این نقش استفاده کرده است.

کلر فوی (Claire Foy) بازیگر انگلیسی، در دو فصل اول سریال تاج نقش ملکه الیزابت را ایفا می‌کند. در دو فصل اول این سریال، فوی را در نقش الیزابت جوانی می‌بینیم که بعد از مرگ شاه جورج ششم بر تخت سلطنت بریتانیا تکیه می‌زند. فوی در این سال‌ها در حالی نقش ملکه انگلستان را ایفا می‌کند که او اتفاقات مهمی همچون ازدواج با فیلیپ دوک ادینبرا، استعفای وینستون چرچیل نخست وزیر بریتانیا، سر باز زدن خواهرش از ازدواج با پیتر تاونسند و همچنین به دنیا آمدن دو فرزند اولش یعنی شاهزاده اندرو و ادوارد را پشت سر می‌گذارد.

کلر فوی را شاید بتوانیم بهترین بازیگر زن نقش ملکه الیزابت دوم در دوران جوانی او بنامیم. فوی برای بازی در سریال تاج توسط منتقدان بسیاری تحسین شد و همچنین برای این نقش‌آفرینی جایزه امی بهترین بازیگر نقش اول زن در سریال درام، جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن سریال تلویزیونی درام و جایزه بهترین بازیگر زن سریال درام توسط انجمن بازیگران را دریافت کرد.

3. الیویا کلمن در سریال تاج ؛ از موفق‌ترین بازیگران نقش ملکه الیزابت

بازیگران در نقش ملکه الیزابت

یکی دیگر از بازیگران در نقش ملکه الیزابت در سریال تاج، اولیویا کلمن (Olivia Colman) است. کلمن بازیگری انگلیسی است که از سال 2019 به گروه بازیگران سریال تاج اضافه شد تا در فصل‌های سوم و چهارم این سریال نقش ملکه الیزابت را ایفا کند. برای روایت زندگی ملکه الیزابت از سال 1964 تا سال 1990 با الیویا کلمن همراه می‌شویم تا اتفاقاتی همچون فاجعه ابرفان، سفر نیل آرمسترانگ به کره ماه، مرگ وینستون چرچیل و ازدواج شاهزاده چارلز با پرنسس دیانا را از زاویه دید او ببینیم.

کلمن برای ایفای نقش ملکه الیزابت دوم در سریال تاج، جوایز متعددی دریافت کرد که از میان آن‌ها می‌توانیم به جایزه امی بهترین بازیگر زن سریال درام و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر سریال تلویزیونی درام اشاره کنیم.

4. ایملدا استنتون در سریال تاج

بهترین بازیگر زن نقش ملکه الیزابت دوم

سومین و آخرین بازیگری که در سریال تاج نقش ملکه الیزابت را ایفا می‌کند، ایملدا استنتون (Imelda Staunton) است. قرار بر این است که او را در فصل پنجم این سریال که در نوامبر 2022 منتشر می‌شود و همچنین فصل ششم و پایانی آن، در نقش دوران سالمندی ملکه ببینیم. ایملدا استنتون زندگی ملکه الیزابت را از دهه 1990 میلادی به بعد، به تصویر خواهد کشید.

5. سارا گدون در فیلم یک شبگردی سلطنتی ؛ از بازیگران نقش ملکه الیزابت

بازیگران نقش ملکه الیزابت

معرفی بازیگران در نقش ملکه الیزابت را با سارا گدون (Sarah Gadon) ادامه می‌دهیم. فیلم A Royal Night Out یک اثر کمدی رمانتیک محصول سال 2015 است که داستان ماجراجویی پرنسس مارگارت و خواهرش الیزابت، قبل از اینکه او بر تخت سلطنت بنشیند، طی بزرگداشت روز پیروزی در اروپا را روایت می‌کند. سارا گدون در این فیلم نقش پرنسس الیزابت جوانی را ایفا می‌کند که هنوز سنگینی مسئولیت‌های سلطنت بر یک کشور را روی دوش خود حس نمی‌کند و می‌خواهد یک شب را همراه خواهرش خوش بگذراند و مانند آدم‌های معمولی زندگی کند.

6. کریستین اسکات توماس در نمایش تماشاگران

بازیگران در نقش ملکه الیزابت

معرفی بهترین بازیگر زن نقش ملکه الیزابت دوم را با کریستین اسکات توماس (Kristin Scott Thomas) ادامه می‌دهیم. این بازیگر بریتانیایی در سال 2015 در نمایش تماشاگران جایگزین هلن میلر شد. جالب است بدانید که درست پیش از ایفای نقش در این نمایش، ملکه الیزابت از توماس به سبب زحماتش در حوزه بازیگری تقدیر کرد. وقتی کریستین اسکات توماس به ملکه گفت قرار است در یک نمایش نقش او را بازی کند، ملکه الیزابت به او پاسخ داد که این کار سختی خواهد بود.

7. جنت چارلز در آثار مختلف

بهترین بازیگر زن نقش ملکه الیزابت دوم

جنت چارلز (Jeannette Charles) یک بازیگر بازنشسته بریتانیایی است که به دلیل شباهت زیادش به ملکه الیزابت، در آثار متعددی نقش این ملکه را ایفا کرد. او در ابتدا برای مدتی در حوزه تئاتر فعالیت کرد اما شباهت زیادش به ملکه باعث می‌شد که نتواند هیچ نقشی به‌دست بیاورد. به همین دلیل بازیگری را کنار گذاشت و به عنوان یک منشی مشغول به کار شد. اما سال‌ها بعد، وقتی یک نقاش پرتره‌ای که از او کشیده بود را در یک نمایشگاه به نمایش گذاشت، این شباهت بیش از حد چارلز و ملکه باعث جلب توجه کمپانی‌های تبلیغاتی شد.

جنت چارلز مدتی در تبلیغات کالاهای مختلف به‌عنوان ملکه الیزابت ظاهر می‌شد. او سپس وارد عرصه سینما شد و در آثاری همچون فیلم Secrets of a Superstud محصول 1976، فیلم All You Need Is Cash محصول 1978، فیلم کمدی آمریکایی National Lampoon’s European Vacation محصول 1985، فیلم کمدی جنایی The Naked Gun: From the Files of Police Squad! محصول 1988 و فیلم کمدی جاسوسی Austin Powers in Goldmember محصول 2002 در نقش ملکه الیزابت دوم حضور پیدا کرد. جنت چارلز تا پیش از بازنشستگی، حدود 40 سال نقش ملکه الیزابت دوم را در آثار مختلف ایفا کرد.

8. نیو کمبل در فیلم کمدی چرچیل:‌ سال‌های هالیوود

بازیگران نقش ملکه الیزابت

نیو کمبل (Neve Campbell) در فیلم کمدی Churchill: The Hollywood Years محصول سال 2004 نقش ملکه الیزابت دوم را ایفا می‌کند. این فیلم کمدی درواقع نقدی بر زاویه دید هالیوود نسبت به تاریخ و تحریف آن است و در آن همه سران بریتانیا را در نقش افراد احمق یا خائن مشاهده می‌کنیم.

9. جین الکساندر در فیلم ویلیام و کاترین: یک عاشقانه سلطنتی

بازیگران در نقش ملکه الیزابت

ملکه الیزابت در فیلم William & Catherine: A Royal Romance به عنوان شخصیت اصلی حضور ندارد اما بازی جین الکساندر (Jane Alexander) در این فیلم را نمی‌توانیم نادیده بگیریم. فیلم ویلیام و کاترین: یک عاشقانه سلطنتی محصول سال 2011 است و همانطور که از نامش پیداست، داستان آشنایی، عشق و ازدواج شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون را روایت می‌کند.

10. مگی سالیوان در فیلم هری و مگان: یک عاشقانه سلطنتی

بهترین بازیگر زن نقش ملکه الیزابت دوم

باز هم یک فیلم عاشقانه درباره خاندان سلطنتی! در این فیلم داستان آشنایی و عشق میان شاهزاده هری و مگان مارکل را دنبال می‌کنیم. مگی سالیوان (Maggie Sullivan) در فیلم Harry & Meghan, A Royal Romance محصول سال 2018 نقش ملکه الیزابت را ایفا می‌کند. البته او نیز مانند جین الکساندر در این فیلم نقش اصلی را ندارد و از شخصیت‌های فرعی داستان محسوب می‌شود.

11. فریا ویلسون در سخنرانی پادشاه ؛ از بازیگران نقش ملکه الیزابت

بازیگران نقش ملکه الیزابت

معرفی لیست بازیگران در نقش ملکه الیزابت را با فریا ویلسون (Freya Wilson) به اتمام می‌رسانیم. این بازیگر بریتانیایی در سال 2010، نقش کودکی ملکه الیزابت را در فیلم The King’s Speech ایفا کرد. این فیلم حول محور شاه جورج ششم، لکنت زبان او و تلاشش برای حل این مشکل می‌چرخد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم برخی از بازیگرانی که نقش ملکه الیزابت را در سینما، تلویزیون و تئاتر ایفا کرده‌اند به شما معرفی کنیم. شما کدامیک از آثار مربوط به ملکه الیزابت را تماشا کرده‌اید؟ از نظر شما بهترین بازیگر زن نقش ملکه الیزابت دوم کیست؟ می‌توانید نظراتتان را در بخش دیدگاه‌های پلازا با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402