اشتباهات رایج در انتخاب اسم برند

اشتباهات رایج در انتخاب اسم برند
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر از آن دسته صاحبان کسب و کاری هستید که قصد دارید محصول و خدمات خود را با اسم و برند مشخصی روانه بازار کنید این مقاله می تواند به شما کمک کند. انتخاب اسم برند گام مهم و تعیین کننده است چراکه وضعیت صنعت برند همواره در حال چالش است، برای اینکه بتوانید در این بازار پرصدا حضور داشته باشید نیاز به بلندگویی مناسب دارد و اسم برند همان صدایی است که در گوش مخاطب می نشیند.

نام برند شما بخش بسیار مهمی از فرایند برندسازی کلی شماست، اما نمی تواند تمامی کارهای مربوط به تبلیغات و برندینگ را انجام دهد. در عوض، در کنار طراحی بصری، بازاریابی، تجربه مشتری و قدرت ارائه محصول شما کار می کند. تمام این جنبه های کسب و کار شما در نهایت چیزی است که یک برند را می سازد. پس گام اول انتخاب اسم مناسب برای برند است.

فهرست عناوین مطلب:

1- انتخاب برند پیش از بررسی بازخورد آن

ممکن است ایده تجاری خود را کاملا روشن و شفاف بدانید. اما تصوری که مشتری از نام شما دارد شاید متفاوت از برداشت شما باشد. صرف نظر از اینکه چه تصمیماتی برای راه اندازی کسب و کار خود می گیرید، بررسی بازخورد واقعی مخاطبان توصیه همیشگی ماست. از معنای اسم برند انتخاب شده گرفته تا تلفظ و نوشتار آن، حتی انتخاب رنگ و فونت و طراحی لوگو مناسب نیز اثرگذار خواهد بود. کاربر پسند بودن اسم برند ازجمله مواردی است که گاه توسط شما نادیده گرفته می شود.

2- تلفظ های پیچیده اسم

این موضوع نیز در برخی از شرکت ها از چشم پنهان می ماند. ممکن است دلیل کاملا معتبری برای انتخاب نامی خاص داشته باشید. اما این به آن معنا نیست که گفتن یا املای آن آسان باشد. اگر تلفظ یا نوشتار اسمی دشوار باشد، احتمالا به خاطر سپردن آن نیست آسان نخواهد بود. خاطره انگیز بودن یک عامل کلیدی است که باید در اسم برند خود به دنبال آن باشید. بهتر است نامی برای برند خود انتخاب کنید که کوتاه و دقیق باشد و فقط از یک یا دو کلمه به جای یک عبارت طولانی تر استفاده کنید.

3- مشابه برند دیگری نباشد

اسمی برای برند انتخاب کنید که به راحتی با چیز دیگری اشتباه گرفته نشود. گاه پافشاری به انتخاب اسمی خاص و یا عدم توجه به برندهای رقیب باعث می شود تا اقدام به انتخاب اسمی کنید که تداعی گر برندی دیگر باشد. اینجاست که تحقیقات بازار قبل از انتخاب اسم برند حیاتی می شود.

اغلب اوقات تغییر اسم برند می تواند اقدامی مناسب و مؤثر در برندینگ باشد. اما چه زمانی نیاز به ریبرندینگ خواهید داشت. زمانی که اسم برند انتخاب شده پاسخگوی نیاز شما در دنیای فروش نباشد، مخاطب به خوبی قادر به برقراری ارتباط با این اسم نبوده و یا اسم برند فضای کسب و کار شما را محدود به بخش مشخصی سازد. در این وضعیت به شما پیشنهاد می کنیم تا در انتخاب اسم برند تجدید نظر کرده و نام مناسبتری را برای کسب و کار و محصولات خود انتخاب کنید. حتی اگر زمان بر بوده و متحمل هزینه شوید.

نحوه انتخاب اسم برند

نحوه انتخاب اسم برند

انتخاب اسم برند فرایندی طولانی، پر زحمت و گاه ناممکن به نظر می رسد. اگر بدانید برای انتخاب اسم برند لازم است به چه نکات و جنبه هایی بطور همزمان فکر کنید، آن را ناممکن فرض خواهید کرد. در حالی که اگر انتخاب اسم را به متخصصان برندینگ و کارشناسان خبره واگذار کنید. این روند تا حد قابل توجهی کاهش یافته و آسان می شود. در نهایت هم می توانید اسم مناسب خود را به دست آورید. اسمینا یکی از مجموعه هایی است که از متخصصان و کارآفرینان با تجربه در زمینه راه اندازی کسب و کارهای مختلف تشکیل شده است.

استانداردهای مهم در انتخاب اسم برند

تاکنون واقعا هیچ استانداردی یا قوانین و دستورالعمل مشخصی برای انتخاب اسم وضع نشده است. با این وجود مشخص است در انتخاب اسم باید به یک سری اصول و جزئیات توجه شود. مسائلی که برای مشتری مهم است و می تواند برای او جذاب باشد و در نهایت منجر به خرید شود.

بطور کلی شروع یک کسب و کار می تواند سخت باشد. انتخاب اسم شرکت و ثبت آن و در مرحله بعد بوجود آوردن یک برند نیز یکی از چالش های موجود است. وقتی یک نام برند عالی با محصولات و خدمات درجه یک را ارائه دهید تجربه مشتری و کارمند نیز در بهترین حالت خواهد بود. در نهایت شما ترکیب منحصر به فرد خواهید داشت که قطعا در بازار رقبا برنده اید.

از آنجایی که حجم عظیمی از محصولات مشابه در بازار وجود دارد آنچه مشتری از شما می داند و تجربه ای که با شما داشته است می تواند نقش تعیین کننده ای در اولویت بندی های مشتری داشته باشد.

1-     ارتباط با مشتری را حفظ کنید

نام برند باید به راحتی قابل یادآوری باشد، متمایز بوده و قادر باشد که احساس مخاطب را برانگیزد. این موارد هرگز تغییر نمی کند، مخاطبان شما همواره به دنبال برندی شاخص هستند که دقیقا نیاز آنها را پاسخ دهد و یا احساس کنند که می توانند آنچه مد نظر دارند را از این برند تهیه کنند.

2-     حس تمایز ایجاد کنید

درواقع انتخاب اسم برند برای ایجاد تمایز بین شما و سایرین است. نایک و اپل دو نمونه از برندهای موفق هستند که دو ویژگی را با یکدیگر ترکیب می کنند. هردو متمایز هستند و به راحتی با نام، آرم، طراحی محصول، وب سایت و فروشگاه های خرده فروشی قابل تشخیص هستند و خود را از رقبای خود متمایز می کنند. خواه ناخواه مردم به سمت مکان ها و عوامل متمایز کننده می روند. برندها به سختی تلاش می کنند، نام مناسب انتخاب می کنند و برای برندینگ خود برنامه ریزی می کنند تا بتوانند این حس تمایز را در مخاطب ایجاد کنند.

3-     تدوین استراتژی برند

بدون تدوین استراتژی مشخص برای برند، حتی اگر در مرحله انتخاب اسم برند موفق هم باشید، شما را از جهات مختلف در مضیقه قرار می دهد. ممکن است مانع گسترش کسب و کارتان شود یا دیدگاه و هدف شما را به خوبی بیان نکند. بدتر از همه ممکن است حس مثبتی در کارمندان و کارکنانتان ایجاد نکند.

تدوین فرایند قوی و استراتژی مشخص برای نام برند به شما کمک می کند تا همه این مسائل را به خوبی حل کرده و اثرات منفی را کاهش دهید در نتیجه اسم برندی به وجود می آید که دارای منطق تجربی بوده و همان چیزی است که مخاطبان در پی آن هستند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402