بهترین فیلم های ابرقهرمانی با شخصیت زنان

بهترین فیلم های ابرقهرمانی با شخصیت زنان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بهترین فیلم های ابرقهرمانی با شخصیت زنان این روزها طرفداران زیادی دارند. با وجود استقبال گسترده از این نوع فیلم‌ها، هر ساله تعداد بیشتری از آن‌ها نیز تولید می‌شود. با ما باشید تا فیلم‌های ابرقهرمانی و فیلم های مارول با قهرمان زن را به شما معرفی کنیم.

از وقتی که مارول دنیای عظیم سینمایی‌اش را درسال 2008 با Iron Man آغاز کرد، فیلم‌های ابرقهرمانی سرتاسر هالیوود را قبضه کردند. البته این جور نبود که قبل از آن زمان هیچ فیلم ابرقهرمانی از دنیای مارول وجود نداشته باشد، اما چند سال اخیر را در مقایسه با گذشته می‌توان دوران طلایی این ژانر دانست. نمی‌توان انکار کرد که بخش عظیمی از باکس آفیس متعلق به ابرقهرمان‌های مرد است اما در این سال‌ها چندین ابرقهرمان زن نیز به دنیای سینما معرفی شده‌اند که بدون شک فیلم‌هایشان ارزش تماشا دارد. موفقیت بهترین فیلم های ابرقهرمانی با شخصیت زنان نیز سبب شد سازندگان بیشتری به فکر تولید فیلم‌های اینچنینی بیفتند. به همین بهانه تصمیم گرفتیم در این مقاله از پلازا به معرفی برخی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی با شخصیت زنان بپردازیم. برخی از این فیلم‌ها اکران شده و برخی دیگر نیز در دست ساخت هستند. همراه ما بمانید.

فهرست مطالب:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی با شخصیت زنان

در ادامه مروری بر فیلم‌های ابرقهرمانی و فیلم های مارول با قهرمان زن خواهیم داشت. به نظرتان بهترین عنوان در این فهرست کدام است؟

 1. فیلم زن شگفت‌انگیز (Wonder Woman)

فیلم های مارول با قهرمان زن

  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4/10
  • کارگردان: پتی جنکینز (Patty Jenkins)
  • بازیگران: گل گدوت، کریس پاین، رابین رایت

فهرست را با زن شگفت‌انگیز آغاز می‌کنیم. این عنوان، چهارمین فیلم دنیای DC است و در آن داستان دایانا، پرنسسی را دنبال می‌کنیم که سعی می‌کند جنگ جهانی اول را متوقف کند. این فیلم پس از انتشار با نظرات مثبتی مواجه شد. منتقدان کارگردانی، بازیگری، جلوه‌های ویژه و صحنه‌های اکشن آن را تحسین کردند. این فیلم با فروش بالایش موفق شد عنوان دهمین فیلم پرفروش سال را نیز به دست بیاورد و الهام‌بخش بسیاری از بهترین فیلم های ابرقهرمانی با شخصیت زنان باشد.

2. فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel) ؛ از فیلم های مارول با قهرمان زن

فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما با کاراکتر اصلی زن

  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.8/10
  • کارگردانان: آنا بودن (Anna Boden)، رایان فلک (Ryan Fleck)
  • بازیگران: بری لارسون، ساموئل ال. جکسون، بن مندلسون، جایمن هانسو

فیلم Captain Marvel بیست و یکمین فیلم از (و به شکلی باورنکردنی اولین فیلم با محوریت شخصیت مونث) دنیای مارول است. مارول ساخت فیلم را از می 2013 آغاز کرد، اما حدود سه سال طول کشید تا بری لارسون را در نمایشگاه کمیک کان سن دیگو در سال 2016 به عنوان شخصیت اصلی معرفی کنند. فیلم توسط آنا بودم و رایان فلک کارگردانی و سرانجام در سال 2019 منتشر شد.

داستان Captain Marvel درباره یک خلبان نیروی هوایی به نام کارول دنورز (کاپیتان مارول) است. پس از اینکه او حین پرواز با یک هواپیمای آزمایشی سقوط می‌کند، موجودی به نام کری از او مراقبت می‌کند. کارول پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به‌عنوان یکی از اعضای ارتش استارفورس شروع به کار می‌کند و شش سال پس از این وقایع، حین فرار از دست دشمنانش، به زمین می‌آید. با ورود کارول به زمین، اتفاقات مختلفی رخ می‌دهند و او کم‌کم متوجه می‌شود در گذشته‌اش رازهایی وجود دارد. بنابراین این ابرقهرمان زن در فیلم های مارول، با کمک یکی از مأموران شیلد (S.H.I.E.L.D.) سعی می‌کند گذشته‌ی خود را رمزگشایی کند.

3. آلیتا: فرشته جنگ (Alita: Battle Angel)

ابرقهرمان زن در فیلم های مارول

  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3/10
  • کارگردان: رابرت رودریگز (Robert Rodriguez)
  • بازیگران: رزا سالازار، کریستف والتس، کین جانسون، جنیفر کانلی، ماهرشالا علی، اد اسکرین، جکی ارل هیلی

فیلم‌های ابرقهرمانی فقط مختص به فرهنگ غربی نیستند؛ فیلم Alita: Battle Angel بر اساس سری مانگای ژاپنی و با اقتباس از انیمه یوکیتو کیشیرو ساخته شده‌ است. رابرت رودریگز به عنوان سرپرست پروژه حضور دارد و بازیگرانی چون رزا سالازار، کریستف والتس، جنیفر کانلی، اد اسکرین و جکی ارل هیلی در آن ایفای نقش می‌کنند.

جیمز کامرون تهیه‌کنندگی و نوشتن فیلم‌نامه را با اقتباس از مانگا بر عهده دارد. داستان این فیلم درباره آلیتا است. او یک سایبورگ است که یک روز در بدنی جدید از خواب بیدار می‌شود و هیچ چیز از گذشته‌اش به یاد ندارد.

4. فیلم زن شگفت انگیز ۱۹۸۴ (Wonder Woman 1984)

فیلم های ابرقهرمانی با محوریت شخصیت زن

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 5.4/10
  • کارگردانان: پتی جنکینز
  • بازیگران: گل گدوت، کریس پاین، کریستن ویگ، پدرو پاسکال، رابین رایت، کانی نیلسن

موفقیت شگفت‌انگیز Wonder Woman در باکس آفیس و استقبال منتقدین کمترین شکی باقی نگذاشت که DC با همین فرمان به سمت یک دنباله خواهد رفت. نتیجه به اکران Wonder Woman 1984 در سال 2020 منجر شد.

فیلم بار دیگر توسط جنکینز کارگردانی شد و همان‌طور که انتظار می‌رفت گل گدوت در نقش «واندر وومن» ظاهر شد. از طرفی کریستین ویگ به عنوان «باربارا ان مینروا» یا همان «چیتا»، یکی از شرورترین دشمنان کمیک Wonder Woman نیز در این فیلم حضور دارد. در این فیلم واندر وومن را می‌بینیم که با دو دشمن مختلف مواجه می‌شود. یکی از این دشمن‌ها، همان باربارا آن مینروا و دشمن دیگر، کارآفرین شروری به نام مکسول لرد است. به دلیل اکران فیلم زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴ در دوران کرونا و برخورداری از تعداد کم سالن‌های سینما، این فیلم عملکرد خوبی در باکس آفیس نداشت و حتی نتوانست به اندازه بودجه‌اش فروش داشته باشد.

5. پرندگان شکاری (Birds of Prey) ؛ از بهترین فیلم های ابرقهرمانی با شخصیت زنان

فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما با کاراکتر اصلی زن

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6/10
  • کارگردانان: کتی یان (Cathy Yan)
  • بازیگران: مارگو رابی، مری الیزابت وینستد، جرنی اسمالت، رزی پرز، کریس مسینا

مارگو رابی نقشی از «هارلی کوئین» در فیلم Suicide Squad سال 2016 برعهده داشت و در عین حال که فیلم نتوانست خیلی در باکس آفیس بدرخشد، رابی برای نقشش کم نگذاشت و همین امر باعث شد برای چند فیلم مجزا در نظر گرفته شود. اولین پروژه از این سری فیلم‌ها با عنوان Birds of Prey بود که در سال 2020 اکران شد. این فیلم براساس گروه Birds of Prey ازکتاب‌های کمیک مارول ساخته شده. پرندگان شکاری یک گروه از ابرقهرمانان مونث تشکیل شده از «بت گرل»، «هانترس» و «بلک کناری» هستند که با جرم و جنایت مبارزه می‌کنند. این عنوان، هشتمین فیلم دنیای DC و اسپین‌آف و دنباله فیلم جوخه خودکشی 2016 است.

در این فیلم که از بهترین فیلم های ابرقهرمانی با محوریت شخصیت زن است، داستان هارلی کوئین را دنبال می‌کنیم که بعد از جدا شدن از جوکر، توسط رومن سیونیس (سردسته خلافکاران گاتهام سیتی) تهدید می‌شود. هارلی هم بیکار ننشسته و گروهی از ابرقهرمان‌های زن تشکیل می‌دهد تا در برابر او بایستد.

6. فیلم بیوه سیاه (Black Widow) ؛ از بهترین فیلم های مارول با قهرمان زن

ابرقهرمان زن در سینمای مارول

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.7/10
  • کارگردانان: کیت شورتلند (Cate Shortland)
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، فلورنس پیو، دیوید هاربر، او.تی. فاگبنلی، اولگا کوریلنکو

از وقتی که اسکارلت جوهانسون کارش را به عنون شخصیت «بلک ویدو» در Iron Man 2 آغاز کرد، طرفداران برای یک فیلم مستقل لحظه‌شماری می‌کردند. هرچه باشد جوهانسون قبل از ایفای نقش این ابرقهرمان زن در سینمای مارول، توانست خودش را در زمره بهترین ستارگان هالیوود قرار دهد و همین انگیزه‌ای شد تا مارول ساخت فیلم بیوه سیاه را در دستور کار خود قرار دهد.

اگرچه از سال 2004 زمزمه‌هایی از ساخت فیلم بیوه سیاه وجود داشت سرانجام در سال 2017 بود که ساخت این فیلم به طور رسمی اعلام شد. فیلمبرداری فیلم نیز در سال 2019 انجام شد. فیلم بلک ویدو سرانجام در سال 2021 منتشر و با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه شد. آن‌ها بازی جوهانسون و پیو و همچنین صحنه‌های اکشن فیلم را تحسین کردند.

فیلم های ابرقهرمانی با شخصیت زن (در حال ساخت)

تا اینجا به برخی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی با شخصیت زنان که تا کنون اکران شده‌اند پرداختیم. در این بخش به فیلم‌هایی اشاره می‌کنیم که در دست ساخت هستند و اخباری مبنی بر ساخت آن‌ها اعلام شده. البته این را نیز در نظر داشته باشید که بین تولید و اکران یک فیلم ابرقهرمانی اتفاقات متعددی ممکن است رخ بدهد و این فیلم‌ها در معرض خطر کنسل شدن قرار دارند. فیلم Batgirl یکی از فیلم‌هایی بود که به این سرنوشت تلخ گرفتار شد. بعد از پایان فیلبمبرداری این عنوان در سال 2022، کمپانی برادران وارنر اعلام کرد که تصمیم گرفته آن را منتشر نکند.

1. فیلم مارول‌ها (The Marvels) ؛ از فیلم های مارول با قهرمان زن

بهترین فیلم های ابرقهرمانی با شخصیت زنان

  • کارگردان: نیا داکستا (Nia DaCosta)
  • بازیگران: بری لارسون، ایمان ولانی، تیوناه پاریس، ساموئل ال. جکسون

Captain Marvel اولین فیلم زن محور دنیای ماورل بود، اما چنین چیزی به این معنا نیست که دیگر شخصیت‌های زن دنیا مارول به درد فیلم مستقل نمی‌خورند. از طرفی برخی میس مارول را با کاپیتان مارول اشتباه می‌گیرند، اما این دو شخصیت‌هایی کاملاً مجزا هستند. «کامالا خان» از سال 2013 پا به دنیای مارول گذاشته، اما در همین فاصله زمانی کم به یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان مونث تبدیل شده است. خان به دلیل ماهیت پاکستانی و مسلمانی که دارد یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین ابرقهرمانان دنیای مارول محسوب می‌شود.

موفقیت Black Panther حاکی از این بود که طرفداران از ابرقهرمانانی با هویت متفاوت‌تر استقبال می‌کنند. به این ترتیب توجه کوین فیج روی خان معطوف شد. فیج در مصاحبه با شبکه BBC اعتراف کرد که برای حضور خان در دنیای مارول برنامه‌هایی دارد، اما او برای نمایش‌ روی پرده‌های نقره‌ای باید تا اکران کاپیتان مارول صبر می‌کرد. این شد که دنباله‌ی کاپیتان آمریکا، فیلم مارول‌ها، تبدیل شد به فیلمی با حضور کاپیتان مارول، میس مارول و رمبو. این فیلم در 28 جولای 2023 (6 مرداد 1402) منتشر می‌شود و باید ببینیم آیا می‌تواند از بهترین فیلم های ابرقهرمانی با شخصیت زنان باشد یا خیر.

2. فیلم سیلک (Silk)

ابرقهرمان زن در فیلم های مارول

«سیلک» شخصیت جدیدی است که کارش را از آوریل 2014 آغاز کرد. به خاطر معامله‌ای که بین سونی و مارول صورت گرفت، سونی پیکچرز حق امتیاز او و بسیاری از شخصیت‌های همراه اسپایدرمن را به دست آورد. داستان این فیلم درباره دختری به نام سیندی مور است. «سیندی مور» هم مثل «پیتر پارکر» توسط یک عنکبوت رادیو اکتیوی نیش زده می‌شود، اما چند سالی تا بروز قدرت‌های طول می‌کشد.

در سال 2018 اعلام شد که سونی در حال ساخت فیلمی بر اساس شخصیت سیلک است. چندی بعد هم خبرهایی درباره ساخت سریالی بر اساس این ابرقهرمان منتشر شد. اما تا کنون اطلاعاتی بیشتری درباره چند و چون ماجرا منتشر نشده. حال باید دید آیا این فیلم جدید دنیای اسپایدرمن به پرده‌های سینما می‌رسد یا خیر.

3. فیلم بلک کت (Black Cat)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی با شخصیت زنان

در اصل سونی برای اکران اسپین آف Silver & Black از سری Spider-Man برنامه ریزی کرده بود، اما این گزارشات در آگوست 2018 دستخوش تغییر شدند. به این ترتیب سونی طرح اولیه‌اش را کنار گذاشت و تصمیم گرفت دو فیلم مجزا از Silver Sable و Black Cat بسازد. جینا پرینس بایدوود قرار بود که Silver & Black را کارگردانی کند و حالا گزارشات حاکی از آن‌اند که او در فیلم بلک کت (گربه سیاه) نیز به‌عنوان کارگردان حضور خواهد داشت.

Black Cat از خاکستر پروژه رها شده Silver & Black برمی‌خیزد و تمرکز بیشتری روی این شخصیت خواهد داشت. «بلک کت» یکی از دشمنان دیرینه  اسپایدرمن است که به معشوقه و در نهایت متحد او تبدیل می‌شود. این شخصیت اولین بار در سال 1979 معرفی شد. در حال حاضر اطلاعات زیادی از فیلم مستقل Black Cat در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود که داستان روی رشد «فیلیشا هاردی» یا همان دزد گربه‌ای تمرکز داشته باشد. بسیاری از طرفداران فیلم‌های اسپایدرمن حدس می‌زنند که این فیلم در سال 2023 منتشر شود. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم این فیلم در سال جدید میلادی منتشر می‌شود یا طرفداران بلک کت باید برای دیدن شخصیت‌ محبوبشان بر پرده سینما، انتظار بیشتری را متحمل شوند.

4. افسونگران شهر گاتهام (Gotham City Sirens)

فیلم های مارول با قهرمان زن

یکی دیگر از پروژه‌های مرتبط با «هارلی کوئین» فیلم Gotham City Sirens است که در حال حاضر توسط استودیوی برادران وانر مراحل ساخت را از سر می‌گذراند. Gotham City Sirens یک سری کمیک از DC است که به جای شخصیت‌های مثبت، حول یک مشت شخصیت شرور جریان دارد. سری اصلی از سال 2009 تا 2011 منتشر می‌شد و شخصیت‌هایی مثل «هارلی کوئین»، «پویزن آیوی» و «کت وومن» را در خود جای می‌داد.

فیلم در حال حاضر در دست ساخت است، اما اکرانش همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. گفته می‌شود که دیوید آیر کارگردانی این اثر را برعهده خواهد داشت. در سال 2016 اعلام شد که دیوید آیر بار دیگر برای ساخت اسپین‌آفی درباره هارلی کوئین با مارگو رابی همکاری خواهد کرد. اما فعلا از سرنوشت این فیلم خبری در دسترس نیست. ما هم مانند سایر طرفداران هارلی کوئین، امیدواریم این فیلم هرچه زودتر به پروسه اکران نزدیک شود.

5. فیلم Silver Sable

ابرقهرمان زن در فیلم های مارول

همانند فیلم مستقل Black Cat سونی روی موفقیت اسپین آف‌های Spider-Man حساب ویژه‌ای باز کرده است و ساخت پروژه‌های مستقلش را از آگوست 2018 آغاز نمود. پس از تقسیم فیلم مستقل دو شخصیتی Silver & Black به دو قسمت، جزئیات زیادی به اشتراک گذاشته نشد.

سیلور سیبل یکی از قدیمی‌ترین متحدین (و گاهی دشمن) اسپایدرمن است و اولین بار در کمیک‌های سال 1985 معرفی شد. یک فیلم مستقل از این شخصیت، می‌تواند روی شرکت شبه نظامیش تمرکز داشته باشد و همانند فیلم Venom از تعامل با خود اسپایدرمن فاصله بگیرد. این پروژه فعلاً در مراحل اولیه ساخت به سر می‌برد، بنابراین هیچ تاریخ مشخصی برای اکرانش اعلام نشده است.

6. فیلم سوپرگرل (Supergirl)

فیلم های ابرقهرمانی با محوریت شخصیت زن

سوپرگرل با پرده‌های سینما چندان بیگانه نیست و در سال 1984 یک فیلم مستقل هم داشت. متأسفانه آن فیلم یکی از بدترین عناوین ابرقهرمانی بود و اکنون پس از گذشت چندین سال، فرصتی دوباره در اختیار این دختر پولادین قرار گرفته تا شانسش را امتحان کند. کمپانی برادران وارنر به دنبال یک کارگردان زن برای فیلم مستقل Supergirl بوده و براساس گزارشات رید مورانو، کارگردان سریال The Handmaid’s Tale را در رأس گزینه‌هایش قرار داده است. اما هنوز با گذشت چند سال از اعلام ساخت این فیلم، خبرهای دقیقی درباره‌اش وجود ندارد. از طرفی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه برادران وارنر، Supergirl را نیز مانند Batgirl کنار خواهد گذاشت و هرگز منتشر نخواهد کرد. کمپانی برادران وارنر هنوز این خبر را به طور رسمی اعلام نکرده و همچنان طرفداران این ابرقهرمان می‌توانند به اکران این فیلم امیدوار باشند.

همانند «فلش» در فیلم Justice League که هیچ ارتباطی با سریال Flash ندارد، این طور به نظر می‌رسد که فیلم Supergirl هم به سریال تلویزیونی شبکه CW مرتبط نخواهد بود. به این ترتیب ملیسا بنویست باید به همان تصویرهای کوچک تلویزیون رضایت دهد و اجازه دهد ساشا کاله (Sasha Calle) اجرای این نقش را برعهده بگیرد؛ البته اگر این فیلم به مرحله اکران برسد!

کلام آخر

در این مقاله مروری بر فیلم‌های اکران شده و در دست ساخت با شخصیت اصلی مؤنث داشتیم. به نظرتان کدامیک از این عناوین را می‌توانیم فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما با کاراکتر اصلی زن بخوانیم؟ جای کدام فیلم‌ها در این فهرست خالیست؟ شما منتظر کدام فیلم ابرقهرمانی با شخصیت مونث هستید؟ نظرتان درباره بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی و فیلم های مارول با قهرمان زن را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
دلباخته
.
19 مهر 1401، 14:57
پاسخ
0
1
هر کودوم که داستان های بزرگ تری دارن جذاب ترن، همیشه برگ برنده با چیزای بزرگه..
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402