روش های افزایش عمر باتری آیفون؛ چگونه از سلامت باتری آیفون مطمئن شویم؟

افزایش عمر باتری آیفون / iPhone Battery Life
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای افزایش عمر باتری آیفون چندین راهکار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. این راهکارها همیشه و بعد از انتشار نسخه جدید iOS مورد توجه کاربران قرار می‌گیرند و می‌توانند علاوه بر طول عمر، بر سلامت باتری نیز تاثیرگذار باشند.

نسخه‌های جدید iOS در اکثر مواقع با باگ‌های مختلفی در روزهای اول همراه هستند. سال گذشته و با انتشار iOS 15، تخلیه شارژ گوشی یکی از بزرگترین ایرادات بود و امسال و با انتشار iOS 16 نیز، بسیاری از کاربران با این مشکل مواجه شده‌اند؛ به همین خاطر در این مطلب پلازا، نگاهی داشتیم به روش‌هایی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به محافظت از باتری ایفون و افزایش طول آن کمک کنید.

فهرست مطالب

روش های افزایش عمر باتری آیفون

خوشبختانه چندین گزینه به عنوان ترفند آیفون در منوی تنظیمات گوشی شما وجود دارد که می‌تواند کمک کند تا چند ساعت بیشتر آن را بدون نیاز به شارژ نگه دارید و در نتیجه از سلامت باتری آیفون برای سال‌های سال اطمینان حاصل کنید.

1. دسترسی برنامه‌ها به موقعیت مکانی را محدود کنید

دسترسی به موقعیت مکانی علاوه بر این که می‌تواند حریم خصوصی شما را در معرض خطر قرار دهد، روی مصرف باتری هم تاثیر زیادی دارد. با رفتن به تنظیمات GPS می‌توانید دسترسی برنامه‌های مختلف را محدود کرده تا این برنامه‌ها فقط در زمانی که نیاز است و شما با آن‌ها کار دارید، بتوانند به موقعیت مکانی دسترسی پیدا کنند.

برای انجام این کار به تنظیمات بروید و Privacy را انتخاب کنید. سپس روی Location Services بزنید.

سلامت باتری آیفون

حالا روی برنامه‌هایی کلیک کنید. گزینه‌های زیر برای شما به‌نمایش درمی‌آید:

  • Never: برنامه هرگز به موقعیت شما دسترسی نخواهد داشت.
  • Ask Next Time: برنامه هربار برای دسترسی به موقعیت از شما اجازه خواهد خواست.
  • While Using the App: برنامه تنها زمانی که در حال استفاده از آن هستید به موقعیت دسترسی دارد.
  • Always: برنامه همیشه به موقعیت شما دسترسی خواهد داشت.

بسیاری از برنامه‌هایی که احتیاجی به موقعیت ندارند از شما درخواست موقعیت خواهند کرد. مثلا برنامه‌های کارت‌به‌کارت. با حذف این دسترسی‌های اضافی هم می‌توانید از حریم خصوصی خود محافظت کنید و در مصرف باتری صرفه‌جویی بیشتری کنید.

2. دسترسی به بلوتوث را محدود کنید

در iOS 13 اپل ویژگی را اضافه کرد که از طریق آن می‌توانستید ببینید کدام برنامه‌ها به بلوتوث دسترسی پیدا کردند. این روش نیز علاوه بر کاهش مصرف باتری می‌تواند در محافظت از حریم خصوصی شما نیز کاربردی باشد چرا که بسیاری از برنامه‌هایی که واقعا احتیاجی به بلوتوث ندارند به این سرویس دسترسی پیدا می‌کنند. برای دسترسی به تنظیمات این مورد ابتدا به تنظیمات گوشی بروید و دوباره روی Privacy کلیک کنید. در اینجا گزینه Bluetooth را انتخاب کنید.

محافظت از باتری ایفون

حالا از فهرست، گزینه کنار هرکدام از برنامه‌هایی که فکر می‌کنید به بلوتوث نیاز ندارند را غیرفعال کنید.

3. حالت Low Power را برای سلامت باتری آیفون به صورت دستی فعال کنید

دو سال قبل قابلیتی تحت عنوان Low Power Mode در iOS 9 معرفی شد که گوشی آیفون شما را مجبور می‌کند تا زمان شارژ مجدد دستگاه، انرژی کمتری مصرف کند. با استفاده از Power Low Mode می‌توان انتظار داشت که عمر باتری دستگاه افزایش یابد، اما در مقابل باید با چند مورد آن کنار بیایید: ایمیل شما باز نمی‌شود، فعالیت اپلیکیشن‌های پس زمینه به طور کامل قطع می‌شود، دانلود خودکاری انجام نمی‌شود و برخی از جلوه‌های بصری در رابط کاربری خاموش شده یا کاهش می‌یابند. همچنین صفحه نمایش گوشی زودتر خاموش می‌شود.

سلامت باتری آیفون

برای فعال کردن آن باید به تنظیمات بروید و Battery را انتخاب کنید. سپس گزینه Low Power Mode را فعال کنید.

4. از وای‌فای استفاده کنید

وای‌فای مصرف باتری کمتری از اتصال دیتا دارد؛ به همین خاطر برای حفظ درصد باتری آیفون، بهتر است هروقت که ممکن بود از وای‌فای استفاده کنید. با این کار هم در مصرف اینترنت سیمکارت صرفه‌جویی خواهید کرد و هم باتری شما بیشتر دوام می‌آورد.

نحوه صحیح شارژ آیفون

بنابر این هرجایی که ممکن بود، مثل خانه یا محل کار، اولویت شما باید اتصال به وای‌فای باشد و بعد به دیتا وصل شوید.

5. از سلامت باتری آیفون اطمینان حاصل کنید

در صورتی که با نحوه صحیح شارژ آیفون آشنا باشید، باتری شما مدت طولانی دوام خواهد آورد. اما اگر باتری دچار مشکل شود، ممکن است با مشکلات زیادی از جمله تخلیه سریع شارژ گوشی مواجه شوید. خوشبختانه از طریق تنظیمات گوشی می‌توانید از سلامت باتری اطمینان حاصل کنید. به تنظیمات بروید و روی Battery و سپس Battery Health کلیک کنید.

چه زمانی گوشی ایفون را به شارژ بزنیم

در قسمت Maximum Capacity می‌توانید، ظرفیت فعلی باتری را بسته به ظرفیت اصلی خود مشاهده کنید. اگر ظرفیت کمتر از 80 درصد باشد، بهتر است یک باتری جدید را جایگزین کنید. برای شارژ درست گوشی نیز می‌توانید گزینه Optimized Battery Charging را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه، آیفون زمان‌هایی که گوشی را شارژ می‌کنید به‌خاطر می‌سپارد و تا زمانی که شما به گوشی نیاز نداشته باشید، گوشی را از 80 درصد بیشتر شارژ نخواهد کرد.

همچنین بخوانید :

6. برنامه‌هایی که مصرف بالایی دارند را مدیریت کنید

در تنظیمات گوشی می‌توانید برنامه‌هایی که بیشترین مصرف باتری را دارند را هم مشاهده کنید. این قسمت با مراجعه به تنظیمات و انتخاب گزینه Battery قابل دسترسی است.

سلامت باتری آیفون

می‌توانید نموداری از وضعیت شارژ باتری و همچنین میزان شارژی که هر اپلیکیشن مصرف کرده را هم طی 24 ساعت یا 10 روز گذشته مشاهده کنید. اگر برنامه‌ای پیدا کردید که نیاز به آن ندارید و درصد زیادی را مصرف می‌کند، بهتر است آن را پاک کنید.

7. فعالیت اپلیکیش ها در پس زمینه را خاموش کنید

شما می‌توانید تعیین کنید کدام اپلیکیشن‌ها در پس زمینه گوشی اجرا شوند. اپ‌هایی که در پس زمینه کار می‌کنند، محتوای خود را به طور خودکار بازسازی (Refresh) می‌کنند که می‌تواند منجر به آسیب دیدن به سلامت باتری آیفون شود. برای خاموش کردن فعالیت اپلیکیشن‌ها در پس زمینه آیفون، این مراحل را طی کنید. وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید. General و سپس Background App Refresh را انتخاب کنید.

نحوه صحیح شارژ آیفون

در این قسمت شما می‌توانید دوباره روی Background App Refresh بزنید تا فعالیت پس‌زمینه را برای تمام برنامه‌ها خاموش کنید. همچنین می‌توانید به طور مجزا فعالیت هر یک از اپلیکیشن‌های مورد نظر را در پس زمینه غیرفعال کنید، یا به طور کامل همه آنها را خاموش کنید.

8. حالت تاریک را فعال کنید

از iOS 13، حالت تاریک به آیفون اضافه شد. با این ویژگی تمام قسمت‌های سفید منوها به رنگ مشکی درمی‌آید و همچنین بیشتر برنامه‌ها نیز به حالت تاریک درمی‌آیند.

برای افزایش عمر باتری ایفون چه کنیم

این قابلیت نیز می‌تواند تا حدودی در مصرف باتری صرفه‌جویی کند. برای فعال کردن آن باید به تنظیمات رفته و پس از انتخاب Display & Brightness روی Dark کلیک کنید.

9. روشنایی صفحه نمایش خود را کم کنید

صفحه نمایش رتینای آیفون به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر و متن را با جزئیات دقیق‌تری ببینید، اما صفحه نمایش بسیار روشن می‌تواند قاتل باتری گوشی شما باشد. برای افزایش عمر باتری آیفون ۱۱، سطح روشنایی صفحه نمایش را پایین بیاورید تا دستگاه شما به مدت طولانی‌تری روشن باقی بماند.

سلامت باتری آیفون

برای کم کردن روشنایی گوشی آیفون خود کافی است کنترل سنتر را باز کرده یا در تنظیمات به قسمت Display & Brightness بروید.

10. سلام سیری آیفون را برای سلامت باتری خاموش کنید

آیا اغلب از دستیار صوتی آیفون خود یعنی سیری هنگامی که صفحه گوشی شما خاموش است، سوالاتی را می‌پرسید؟ اگر پاسخ شما منفی است، بهتر است «Hey Siri» را خاموش کنید چرا که با فعال بودن این اپ و با گفتن آن عبارت، این برنامه در هر لحظه حتی زمانی‌که صفحه گوشی خاموش است، آماده پاسخگویی به سوالات شما است.

محافظت از باتری ایفون

غیرفعال کردن «Hey Siri» به این معنی است که آیفون شما هر لحظه برای شنیدن این دو کلمه آماده نخواهد بود و شاید به این دلیل عمر باتری آیفون افزایش پیدا کند. به مسیر Settings > Siri & Search بروید و Listen for ‘Hey Siri را غیرفعال کنید.

11. رفرش‌ریت را کاهش دهید

اگر از آیفون‌های پرو (از سری 13 آیفون به بعد) استفاده می‌کنید، گوشی شما با نمایشگر 120 هرتزی همراه شده است. یک نمایشگر با رفرش‌ریت بالا به انرژی زیادی نیاز دارد و خاموش کردن یا کاهش دادن رفرش‌ریت نیز می‌تواند تا حد زیادی از مصرف باتری شما کم کند. برای انجام این کار به تنظیمات بروید و Accessibility را انتخاب کنید.

سلامت باتری آیفون

سپس روی Motion کلیک کرده و گزینه Limit Frame Rate را فعال کنید.

12. زمان خودکار قفل شدن گوشی را کم کنید

اگر پس از تمام شدن کار با گوشی، صفحه نمایش را خاموش نمی‌کنید، با هر ثانیه از روشن ماندن تا خاموشی خودکار، عمر باتری آیفون کاهش می‌یابد. برای افزایش عمر باتری آیفون 12 و دیگر آیفون‌ها و همچنین کاهش زمان قفل خودکار گوشی، کافی است وارد بخش تنظیمات آیفون شوید و Display and Brightness را انتخاب کنید. سپس روی Auto Lock بزنید.

سلامت باتری ایفون تا چند درصد خوب است

می‌توانید از حداقل 30 ثانیه تا حداکثر هیچ‌وقت، زمان خودکار خاموش شدن صفحه را مشخص کنید. بهترین راهکار افزایش عمر باتری ایفون، انتخاب گزینه 30 ثانیه است.

13. اپل واچ را ریست کنید

اگر یک اپل واچ را به گوشی خود متصل کردید، ممکن است علت کاهش عمر باتری همین موضوع باشد. برخی برنامه‌هایی که روی ساعت نصب می‌شوند ممکن است بیش از حد برای برقراری ارتباط با گوشی تلاش کنند یا دچار باگ شده باشند. بهترین کار حذف تمام برنامه‌هایی است که به آن‌ها نیاز ندارید.

سلامت باتری آیفون

اگر مشکل حل نشد، راه آخر ریست کردن ساعت است. هردو این روش‌ها به افزایش عمر باتری اپل واچ شما نیز کمک خواهند کرد. برای انجام این کار به Settings و بعد مسیر General -> Reset -> Erase Apple Watch Content and Settings بروید.

سوالات متداول

1. چه زمانی گوشی ایفون را به شارژ بزنیم؟

از جمله روش های افزایش عمر باتری آیفون این است که تا جای ممکن اجازه ندهید شارژ باتری از 20 درصد کمتر و از 80 درصد بیشتر شود.

2. سلامت باتری ایفون تا چند درصد خوب است؟

درصورتی که سلامت باتری گوشی شما بالای 85 درصد باشد و چندین سال است که از گوشی استفاده می‌کنید، باتری شما سالم است. اما اگر درصد سلامت از 80 درصد پایین آمد، باید یک باتری جدید خریداری و جایگزین باتری قدیمی کنید.

3. چگونه از سلامت باتری گوشی ایفون مطمئن شویم؟

دنبال کردن روش های افزایش عمر باتری آیفون و همچنین شارژ اصولی و درست باتری از جمله مهمترین عواملی هستند که در حفظ سلامت باتری تاثیر گذارند.

4. برای افزایش عمر باتری ایفون چه کنیم؟

از جمله راه های افزایش عمر باتری ایفون، این است که آن را به شکل درست شارژ کنید و اجازه ندهید درصد شارژ از حداکثر 80 یا 85 و حداقل 20 درصد پایین‌تر بیاید. همچنین گرما و سرمای زیاد نیز از جمله فاکتورهایی هستند که بر عمر باتری تاثیرگذارند.

سخن پایانی

افزایش عمر باتری آیفون در بیشتر موارد با راهکارهای بالا امکان‌پذیر است. البته که باید به‌خاطر داشته باشید که باتری گوشی پس از چندین سال استفاده دچار فرسودگی می‌شود و دیگر مثل روز اول نمی‌تواند به‌شما شارژ دهد؛ به همین خاطر برای افزایش عمر باتری آیفون 6 و دیگر مدل‌های قدیمی، بهترین کار تعویض باتری است. در صورتی که شما نیز راهکار دیگری برای بهبود شارژدهی گوشی‌های اپل می‌شناسید، در بخش نظرات آن‌ها را با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402