بهترین فیلم های جشنواره فجر | معرفی فیلم های برنده سیمرغ بلورین

بهترین فیلم های جشنواره فجر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بهترین فیلم های جشنواره فجر را می‌شناسید؟ هر ساله تعدادی فیلم‌ برای رقابت در این رویداد پراهمیت سینمایی ایران شرکت می‌کنند و مورد توجه اهل سینما قرار می‌گیرند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی لیست بهترین فیلم جشنواره فجر بپردازیم.

جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین رویداد سینمایی ایران است که از سال 1361 هر ساله در اواسط بهمن ماه برگزار می‌شود. تا کنون چهل دوره جشنواره فیلم فجر برگزار شده که آخرین آن در بهمن ماه 1400توسط بنیاد سینمایی فارابی و با حضور جمعی از سینماگران برگزار شد. بهترین فیلم های جشنواره فجر توسط هیئت داوران به عنوان نامزد انتخاب می‌شوند و در نهایت در رشته‌های مختلف، سیمرغ بلورین به برگزیدگان تقدیم می‌شود. فیلم های برگزیده جشنواره فیلم فجر سطح کیفی بالایی دارند و مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار می‌گیرند.

در این مقاله از پلازا قصد داریم برندگان جشنواره فیلم فجر از ابتدا تا کنون را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر برای شما هم سوال پیش آمده که کدام فیلمها تا به امروز برنده سیمرغ بهترین فیلم شده است؟ با ما همراه شوید.

فهرست مطالب:

8. فیلم از کرخه تا راین

فیلمهای برنده سیمرغ / برندگان جشنواره فیلم فجر از ابتدا تاکنون

  • سال ساخت: 1371
  • کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا
  • بازیگران: زنده یاد هما روستا، علی دهکردی، صادق صفایی و اصغر نقی‌زاده

فیلم سینمایی از کرخه تا راین یکی از محبوبترین فیلم های سینمایی برنده سیمرغ در جشنواره فجر در یازدهمین دوره برگزاری این جشنواره است. این عنوان از فیلم‌های ابتدایی ابراهیم حاتمی‌کیا در سینما است که سیمرغ بلورین بهترین فیلم را برای او به ارمغان آورد. این فیلم همچنین سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی را نیز از آن خود کرد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت. از کرخه تا راین محصول مشترک ایران و آلمان است و به روایت تبعات جنگ میان ایران و عراق می‌پردازد.

داستان فیلم از کرخه تا راین درباره مردی به نام «سعید» است که در بمب باران‌های شیمیایی جنگ میان ایران و عراق، نابینا شده است. سعید با چندین تن از همرزمان خود برای معالجه به آلمان می‌روند. لیلا خواهر سعید که به همراه همسر و فرزندش در آلمان زندگی می‌کنند، برادرش را در آسایشگاه می‌بیند. سعید در طول درمان و معالجه بینایی یکی از چشمانش را بدست می‌آورد اما پزشکان پس از انجام چندین آزمایش متوجه می‌شوند که او به نوعی سرطان خون مبتلا است و…

9. فیلم روز واقعه

فیلم هایی که سیمرغ گرفتند / بهترین فیلم های جشنواره فجر

  • سال ساخت: 1373
  • کارگردان: شهرام اسدی
  • بازیگران: علیرضا شجاع نوری، مرحوم عزت الله انتظامی، مرحوم جمشید مشایخی و مرحوم محمدعلی کشاورز

فیلم سینمایی روز واقعه نیز یکی دیگر از فیلم های سینمایی برنده سیمرغ ادوار گذشته جشنواره فیلم فجر است که بر اساس فیلمنامه روز واقعه بهرام بیضایی ساخته شده است. این فیلم در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر در ده رشته نامزد دریافت جایزه شد و در نهایت توانست 5 سیمرغ بلورین را از آن خود کند. روز واقعه برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین صحنه‌آرایی، بهترین فیلم دوم، بهترین چهره پردازی و بهترین موسیقی متن شد. موسیقی متن این فیلم که اثری از مجید انتظامی است، یکی از بهترین موسیقی‌های متن سینمای ایران نیز محسوب می‌شود. برای آشنایی با دیگر فیلم‌های دارای بهترین موسیقی متن، سری به این مقاله بزنید.

داستان فیلم سینمایی روز واقعه درباره جوانی مسیحی به نام «عبدالله» است که به تازگی مسلمان شده و عاشق دختری به نام «راحله» می‌شود. عبدالله در جریان عروسی با راحله ناگهان صدایی می‌شنود که از او یاری می‌خواهد. او به دنبال این صدا مسافت‌های طولانی را طی می‌کند و در نهایت به کربلا می‌رسد و…

10. فیلم پدر

فیلم های برتر جشنواره فجر / بهترین فیلم جشنواره فجر

  • سال ساخت: 1374
  • کارگردان: مجید مجیدی
  • بازیگران: محمد کاسبی، پریوش نظریه، حسن صادقی، حسین عابدینی

معرفی فیلم هایی که سیمرغ گرفته اند را با پدر ادامه می‌دهیم. پدر یک فیلم ایرانی با محوریت روابط پدر و پسری و به کارگردانی مجید مجیدی است که نه تنها در شمار فیلم هایی که برنده سیمرغ شدند قرار می‌گیرد، بلکه جوایز داخلی و بین‌المللی بسیار دیگری نیز کسب کرده است. این فیلم در جشنواره فیلم تورین، جشنواره بین‌المللی فیلم سائو پائولو، جشنواره فیلم سن سباستین و جشنواره بین‌المللی فیلم فستوریا نیز افتخارآفرینی کرده است.

داستان درباره مهرالله، نوجوانی است که پس از مرگ پدر برای کار به شهر دیگری می‌رود. او به هنگام بازگشت می‌بیند که مادرش با یک ژاندارم ازدواج کرده و این مساله او را به هم می‌ریزد.

11. فیلم بچه های آسمان ؛ از بهترین فیلم های جشنواره فجر

بهترین فیلم های جشنواره فجر / سیمرغ بلورین بهترین فیلم فجر

  • سال ساخت: 1375
  • کارگردان: مجید مجیدی
  • بازیگران: رضا ناجی، میر فرخ هاشمیان و فرشته سرابندی

از به یادماندنیترین فیلمها در میان فیلم هایی که سیمرغ بلورین گرفتن، فیلم بچه های آسمان است. این فیلم از دیگر فیلم های برگزیده جشنواره فیلم فجر است که در زمان اکران با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان و منتقدان مواجه شد. این فیلم در جشنواره فیلم فجر در سه حوزه برنده سیمرغ بلورین شد و در جشنواره‌های خارجی نیز چندین جایزه ارزشمند دریافت کرد. جالب است بدانید که فیلم بچه‌های آسمان از نظر کاربران وبگاه IMDb به عنوان یکی از 250 فیلم برتر تاریخ سینمای جهان انتخاب شده است.

همچنین بخوانید :

داستان فیلم بچه‌های آسمان روایتگر زندگی خواهر و برادری به نام‌های علی و زهرا است که پدرشان وضعیت مالی خوبی ندارد. روزی علی کفش‌های خواهرش زهرا را گم می‌کند و پدرشان نیز به دلیل تنگدستی نمی‌تواند برای زهرا کفش بخرد. این خواهر و برادر تصمیم می‌گیرند از کفش‌های علی به نوبت استفاده کنند. اما روزی در مدرسه علی فراخوان شرکت در مسابقه دو را می‌بیند که به نفر سوم مسابقه کفش جایزه می‌دهند. او هم برای برنده شدن این جایزه تصمیم می‌گیرد در مسابقه شرکت کند.

12. فیلم آژانس شیشه ای

فیلم های برنده سیمرغ بلورین / سیمرغ بهترین فیلم فجر

  • سال ساخت: 1376
  • کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا
  • بازیگران: پرویز پرستویی، حبیب رضایی، رضا کیانیان و اصغر نقی‌زاده

فیلم آژانس شیشه‌ای یکی دیگر از فیلم‌های برگزیده ابراهیم حاتمی‌کیا در میان فیلم هایی که سیمرغ بلورین گرفتن ، است که در جشنواره فیلم فجر در 14 رشته مختلف نامزد دریافت جایزه شد و در نهایت 9 سیمرغ بلورین را از آن خود کرد. این عنوان یکی از آثار درخشان حاتمی‌کیا است که از نظر منتقدان به عنوان یکی از 5 فیلم برتر تاریخ سینمای ایران پس از انقلاب در نظر گرفته می‌شود.

داستان فیلم سینمایی آژانس شیشه‌ای درباره مردی به نام «عباس حیدری» است که در زمان جنگ میان ایران و عراق رزمنده بوده است. او بر اثر جراحت‌های جنگی، حال ناخوشی دارد و در آستانه مرگ است. همرزم سابق او حاج کاظم تصمیم می‌گیرد او را برای معالجه به لندن ببرد، اما نمی‌تواند هزینه بلیط هواپیما را به موقع تامین کند. حاج کاظم می‌خواهد هرطور که شده عباس را به لندن ببرد و برای انجام این کار، تصمیم عجیبی می‌گیرد.

13. فیلم هیوا ؛ از بهترین فیلم های جشنواره فجر

فیلم های برنده جشنواره فجر / سیمرغ بلورین بهترین فیلم فجر

  • سال ساخت: 1377
  • کارگردان: رسول ملاقلی‌پور
  • بازیگران: گلچهره سجادیه، جمشید هاشم‌پور، آتیلا پسیانی و آناهیتا نعمتی

فهرست فیلم های برنده سیمرغ بلورین را با فیلم هیوا ادامه می‌دهیم. فیلم هیوا نیز یکی از بهترین فیلم های برنده سیمرغ بلورین هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر است که علاوه بر سیمرغ بهترین فیلم توانست 5 سیمرغ بلورین دیگر در شاخه‌های بهترین کارگردانی، بهترین صدابرداری، بهترین فیلمبرداری و بهترین طراحی صحنه را نیز بدست آورد. این فیلم حال و هوای جنگی دارد و در زمان اکران با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

داستان فیلم هیوا درباره زنی به نام «هیوا حیدری» است که پانزده سال پس از مفقود شدن همسرش حمید در جنگ، هنوز به دنبال یافتن نشانه‌ای از اوست و باور دارد که همسرش زنده است. او تلاش می‌کند تا به کمک امیر کرمی که یکی از دوستان و همرزمان حمید در جنگ بوده از مناطق جنگی و خانه قدیمی‌شان بازدید کند تا شاید چیزی برای امیدوار بودن پیدا کند. در همین احوال، امیر به هیوا می‌گوید که به او علاقه‌مند شده است، اما هیوا ابراز علاقه امیر را نمی‌پذیرد.

14. فیلم بوی کافور، عطر یاس

فیلم هایی که سیمرغ گرفته اند / سیمرغ بهترین فیلم فجر

  • سال ساخت: 1378
  • کارگردان: بهمن فرمان‌آرا
  • بازیگران: ابراهیم آبادی، داریوش اسدزاده، فیروز بهجت محمدی، رضا کیانیان

در هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر، فیلم بوی کافور عطر یاس توانست نام خود را در فهرست فیلم های ایرانی برنده جایزه فجر ثبت کند. این فیلم در جشنواه‌های بین‌المللی بسیاری حضور یافته، و در جشنواره فیلم فجر نیز 8 سیمرغ و 2 نامزدی را به نام خود زده است.

داستان درباره یک کارگردان قدیمی است که سالهاست فیلمی نساخته است. اما به سفارش تلویزیون ژاپن، تصمیم می‌گیرد فیلمی درباره مراسم تدفین خویش بسازد.

15. فیلم باران ؛ از فیلم های برنده سیمرغ بلورین

سیمرغ بلورین بهترین فیلم / برندگان جشنواره فیلم فجر از ابتدا تاکنون

  • سال ساخت: 1379
  • کارگردان: مجید مجیدی
  • بازیگران: حسین عابدینی، رضا ناجی، زهر بهرامی، حسین محجوب

باران یکی دیگر از فیلم های برنده سیمرغ بلورین به کارگردانی مجید مجیدی است. این فیلم مورد تحسین منتقدین ایرانی و خارجی قرر گرفت و توانست نگاه تماشاگران را نیز به خود بدوزد. فیلم باران در کنار افتخارات بین‌المللی خود، برنده 6 سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد. علاوه بر سیمرغ بهترین فیلم، این فیلم سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد، بهترین موسیقی متن، بهترین صداگذاری و بهترین صدابرداری را هم از جشنواره فجر دریافت کرد.

داستن در یک برج در حال ساخت روایت می‌شود. لطیف کارگر روستایی است که وظیفه‌ا‌‌ش خدمات و تغذیه دیگر کارگران است. با ورود رحمت، شغل لطیف به او سپرده می‌شود. لطیف که کار راحت خود را از دست داده از رحمت خشمگین می‌شود. اما روزی حقیقتی عجیب را در مورد رحمت می‌فهمد که دل او را نرم می‌کند.

16. فیلم خانه ای روی آب

فیلم های ایرانی برنده جایزه فجر / بهترین های جشنواره فجر

  • سال ساخت: 1380
  • کارگردان: بهمن فرمان آرا
  • بازیگران: رضا کیانیان، هدیه تهرانی، مرحوم عزت الله انتظامی، مرحوم جشمید مشایخی و بیتا فرهی

با فاصله‌ای کوتاه از ساخت فیلم بوی کافور، عطر یاس، بهمن فرمان‌آرا یک فیلم دیگر را به فهرست فیلم های برتر جشنواره فجر اضافه کرد. فیلم سینمایی خانه‌ای روی آب نیز از دیگر فیلم هایی که برنده سیمرغ شدند است که به صورت ویژه مورد توجه منتقدان قرار گرفت. این فیلم علاوه بر سیمرغ بهترین فیلم، چندین سیمرغ دیگر در حوزه‌های مختلف مانند بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین طراحی صحنه و لباس را دریافت کرد و در جشنواره فجر بسیار خوش درخشید.

داستان فیلم خانه‌ای روی آب درباره دکتر «رضا سپیدبخت» است که یک شب در هنگام رانندگی با فرشته‌ای تصادف می‌کند و با لمس انگشتان فرشته، دستش زخمی عمیق برمی‌دارد. زندگی دکتر سپیدبخت پس از وقوع این تصادف دچار اتفاقات عجیب و غریبی می‌شود.

17. فیلم ارتفاع پست ؛ از بهترین فیلم های جشنواره فجر

فیلم های ایرانی که سیمرغ گرفتند / بهترین فیلم فجر

  • سال ساخت: 1380
  • کارگردان: ابراهیم حاتمی‌‌کیا
  • بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، رضا شفیعی‌جم، لیلا حاتمی، گوهر خیراندیش

ارتفاع پست دوازدهمین فیلم حاتمی‌کیا و یکی از فیلم های برنده سیمرغ بلورین است. فیلمنامه‌نویسان این اثر ابراهیم حاتمی کیا و اصغر فرهادی هستند و داستان را براساس یک رویداد واقعی نوشته‌‌اند. در سال 1379، در هواپیمای اهواز به بندرعباس 23 نفر از اعضای یک خانواده حضور داشتند که سه تن از آنان اقدام به هواپیماربایی کردند.

در سال 80، ارتفاع پست در کنار فیلم خانه‌ای روی آب، به‌عنوان برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم آن سال انتخاب شد. فیلم ارتفاع پست به‌طور کلی در 7 رشته مختلف در این جشنواره نامزد شده بود و توانست علاوه بر سیمرغ بلورین بهترین فیلم، سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را نیز از آن خود کند. گوهر خیراندیش نیز برای بازی در فیلم ارتفاع پست، دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

18. فیلم دیوانه از قفس پرید

فیلم های برگزیده جشنواره فجر / بهترین فیلم های جشنواره فجر

  • سال ساخت: 1381
  • کارگردان: احمدرضا معتمدی
  • بازیگران: پرویز پرستویی، نیکی کریمی، عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، رضا سعیدی

فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید یک فیلم ایرانی و سومین فیلم بلند احمدرضا معتمدی است. این فیلم در بیست‌ویکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و موفق شد سه سیمرغ، در بخش‌های بهترین فیلم، بازیگر نقش اول زن و موسیقی متن را از آن خود کرده و نامزد 3 سیمرغ دیگر شود.

داستان این فیلم، از بهترین فیلم هایی که برنده سیمرغ شدند، با ازدواج یلدا و روزبه آغاز می‌شود. روزبه یک جانباز جنگ است که بیماری‌اش روز به روز شدت گرفته و در نهایت در آسایشگاه بستری می‌شود. یلدا اگرچه عاشق روزبه است، اما در مورد رابطه‌اش دچار شک و تردید می‌شود.

19. فیلم مهمان مامان

فیلمهای برنده سیمرغ / سیمرغ بلورین بهترین فیلم فجر

  • سال ساخت: 1382
  • کارگردان: داریوش مهرجویی
  • بازیگران: گلاب آدینه، حسن پورشیرازی، پارسا پیروزفر، نسرین مقانلو و ملیکا شریفی‌نیا

معرفی فیلم های برنده جشنواره فجر را با مهمان مامان ادامه می‌دهیم. فیلم سینمایی مهمان مامان از دیگر فیلم های برنده سیمرغ است که بر اساس کتابی با همین نام ساخته شده و در زمان اکران مورد توجه منتقدان قرار گرفت. این فیلم در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در رشته‌های مختلف، کاندید دریافت ده جایزه شد و در نهایت توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم را برای داریوش مهرجویی به ارمغان بیاورد.

داستان فیلم مهمان، از فیلم های سینمایی برنده سیمرغ، مامان درباره یک خانواده تنگ دست است که زندگی ساده‌ای دارند. روزی مهمانان سرزده‌ای برایشان می‌آید، ولی یخچال آنها خالی است و وسیله‌ای برای پذیرایی ندارند. همسایه‌ها و آشناها برای حفظ آبروی این خانواده به آنها کمک می‌کنند تا بتوانند از مهمانان خود پذیرایی کنند. این خانواده در نهایت یک سفره رنگین و آبرومند پهن کرده و مهمانی خود را با خوبی و خوشی برگزار می‌کنند.

20. فیلم خیلی دور، خیلی نزدیک ؛ از فیلم های برنده جشنواره فجر

فیلم هایی که سیمرغ گرفتند / سیمرغ بهترین فیلم فجر

  • سال ساخت: 1383
  • کارگردان: رضا میرکریمی
  • بازیگران: مسعود رایگان، افشین هاشمی، الهام حمیدی، محمدرضا نجفی

یکی از فیلم هایی که سیمرغ بلورین گرفتن فیلم خیلی دور، خیلی نزدیک است. این فیلم از رضا میرکریمی در بیست‌وسومین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد 13 سیمرغ بلورین شد و از این میان 6 سیمرغ بهترین فیلم، بهترین موسیقی متن، بهترین صدابرداری، بهترین طراحی صحنه و لباس، بهترین فیلمبرداری و بهترین چهره پردازی را با خود به خانه برد.

شخصیت اصلی داستان دکتر عالم، با بازی مسعود رایگان، است. این جراح برجسته مغزواعصاب اعتقادی به وجود خدا ندارد و بنا به دلایلی فرزندش را نیز فراموش کرده است. اما حضور یک مریض مبتلا به تومور مغزی در شب تولد پسر دکتر، اوضاع را تغییر می‌دهد.

21. فیلم به نام پدر ؛ از بهترین فیلم های جشنواره فجر

فیلم های برتر جشنواره فجر / فیلم های برنده جشنواره فجر

  • سال ساخت: 1384
  • کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا
  • بازیگران: پرویز پرستویی، گلشیفته فراهانی، مهتاب نصیرپور، کامبیز دیرباز و مهرداد ضیایی

فیلم سینمایی به نام پدر فیلم دیگری از ابراهیم حاتمی‌کیا در فهرست فیلم هایی که سیمرغ بلورین گرفتن است. این فیلم مانند اکثر آثار حاتمی‌کیا درباره تبعات پس از جنگ میان ایران و عراق است که در بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

داستان این فیلم از فیلم های برگزیده جشنواره فجر درباره پدری است که خود در جنگ جزو رزمندگان بوده و حالا بر سر ارزش‌های جنگ با دخترش دچار بحث شده است. دختر بر اثر انفجار مین‌های باقیمانده از دوران جنگ تحمیلی مجروح می‌شود و این سرآغاز اتفاقات مهمی در زندگی این پدر و دختر است.

22. فیلم روز سوم

بهترین فیلم های جشنواره فجر / بهترین فیلم فجر

  • سال ساخت: 1385
  • کارگردان: محمدحسین لطیفی
  • بازیگران: پوریا پورسرخ، باران کوثری، حامد بهداد، برزو ارجمند و شهرام قائدی

فیلم سینمایی روز سوم نیز یکی دیگر از فیلم هایی که سیمرغ بلورین گرفتن، است که در زمان جنگ تحمیلی روایت می‌شود و بر اساس مستندی با همین نام ساخته شده است. این فیلم در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر سه سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد.

داستان فیلم روز سوم درباره خواهر و برادری به نام سمیره و رضا است که در زمان جنگ مانند سایر مردم در خرمشهر مانده‌اند و در حال دفاع از شهرشان هستند، اما با فشار نیروهای عراقی و اشغال شهر مجبور به فرار می‌شوند. اما سمیره در طول جنگ، پاهایش شکسته است و نمی‌تواند پا به پای برادرش فرار کند. رضا به همین دلیل تصمیم می‌گیرد سمیره را به طور موقت در حیاط خانه خاک کند تا شبانه بیاید و او را با خود ببرد، اما…

23. فیلم به همین سادگی

فیلم های برنده سیمرغ بلورین / فیلم های برنده جشنواره فجر

  • سال ساخت: 1386
  • کارگردان: رضا میرکریمی
  • بازیگران: هنگامه قاضیانی، مهران کاشانی و صفا آقاجانی

فیلم سینمایی به همین سادگی از دیگر فیلم هایی که برنده سیمرغ شدند، است که در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر مورد توجه منتقدان قرار گرفت. این فیلم علاوه بر سیمرغ بلورین بهترین فیلم در 5 رشته دیگر نیز برنده جایزه شد و در زمان خود بسیار خوش درخشید و بازخوردهای مثبتی دریافت کرد. فیلم به همین سادگی روایتگر داستان زندگی زنی به نام «طاهره» است که دو فرزند دارد و همسرش به دلیل مشغله کاری نمی‌تواند وقت زیادی را برای آنها صرف کند. طاهره به شدت احساس تنهایی می‌کند و روزی تصمیم می‌گیرد همراه برادرش به روستای پدری‌اش برود اما…

24. فیلم تردید ؛ از بهترین فیلم های جشنواره فجر

فیلم های برنده جشنواره فجر / بهترین های جشنواره فجر

  • سال ساخت: 1387
  • کارگردان: واروژ کریم‌مسیحی
  • بازیگران: بهرام رادان، ترانه علیدوستی، حامد کمیلی، مهتاب کرامتی، محمد مطیع

واروژ کریم مسیحی پس از فیلم پرده آخر (1369) تا 18 سال دست از کارگردانی کشید. او در سال 1387 با دومین اثر خود، یعنی فیلم تردید در جشنواره فیلم فجر شرکت کرد. این فیلم موفق به کسب 9 نامزدی و 3 برد سیمرغ بلورین در بخش بهترین فیلم، کارگردانی فیلم‌های اول یا دوم و فیلمنامه اقتباسی شد.

داستان فیلم تردید، از فیلمهای برنده سیمرغ، براساس نمایشنامه هملت از شکسپیر نگاشته شده است. پس از مرگ پدر سیاوش، عموی او اختیار ثروت خانوادگی آنان را در دست می‌گیرد. سیاوش که عاشق دخترعمه‌اش شده، بهت‌زده از ازدواج مادر با عمویش، درمی‌یابد که پدرش به قتل رسیده است.

25. فیلم به رنگ ارغوان

فیلم هایی که سیمرغ گرفته اند / سیمرغ بهترین فیلم فجر

  • سال ساخت: 1388
  • کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا
  • بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، خزر معصومی، کوروش تهامی، بهناز توکلی، رضا بابک

فیلم به رنگ ارغوان یک فیلم سیاسی در میان فیلم هایی که برنده سیمرغ شدند، است. این فیلم پس از پنج سال توقیف منتشر شد. مراحل ساخت این فیلم در سکوت کامل خبری طی شد، و دو هفته پیش از آغاز بیست‌وسومین جشنواره فیلم فجر اطلاعات فیلم منتشر شد. گرچه فیلم در آن سال اجازه انتشار نیافت و اولین بار در بیست‌وهشتمین دوره جشنواره به روی پرده رفت.

این فیلم در بین فیلم هایی که سیمرغ بلورین گرفتن یکی از معدود فیلم‌های سیاسی ایرانی است. داستان درباره شفق است که سال‌ها پیش به خاطر عضویت در گروه‌های سیاسی، در اوایل انقلاب از ایران خارج شده. او اکنون قصد دارد برای دیدن دخترش ارغوان بازگردد، و هوشنگ نیز که یک مامور امنیتی است برنامه دارد از طریق ارغوان، شفق را به دام اندازد.

26. فیلم جرم

سیمرغ بلورین بهترین فیلم / سیمرغ بهترین فیلم فجر

  • سال ساخت: 1389
  • کارگردان: مسعود کیمیایی
  • بازیگران: پولاد کیمیایی، حامد بهداد، جمشید مشایخی، داریوش ارجمند

یکی دیگر از فیلم هایی که برنده سیمرغ شدند و بنا به اعتقاد منتقدین دارای زیرلایه‌های سیاسی است، فیلم جرم است. این فیلم در ژانر نوآر و به سبک سیاه و سفید ساخته شده است. فیلم جرم در 12 بخش نامزد سیمرغ بلورین شد و درنهایت 5 سیمرغ را از آن خود کرد. این سیمرغ‌ها برای رشته‌های بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین موسیقی متن، بهترین صداگذاری و میکس و بهترین پوستر جشنواره فیلم فجر به این فیلم اهدا شدند.

داستان بین سال‌های 55 تا 57 در تهران روایت می‌شود. رضا سرچشمه که حاضر نیست اصول خود را زیرپا بگذارد، به طور اتفاقی به زندان می‌افتد  و پس از آزادی نیز درگیر حوادث انقلاب می‌شود.

27. فیلم استرداد ؛ از بهترین فیلم های جشنواره فجر

فیلم های ایرانی برنده جایزه فجر / بهترین های جشنواره فجر

  • سال ساخت: 1391
  • کارگردان: علی غفاری
  • بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، فرهاد قائمیان، آلیسا کاچر، صالح میرزاآقایی، علیرام نورایی

فیلم استرداد یکی از فیلم های برنده سیمرغ بلورین، با الهام از رخدادی واقعی ساخته شده است. فیلمبرداری این اثر در 4 کشور ایران، روسیه، ارمنستان و لهستان انجام شده و داستان آن در مقطع زمانی سال 1332 روایت می‌شود. این فیلم 9 نامزدی و 4 برد جشنواره فیلم فجر برای بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و بهترین تدوین را در کارنامه خود دارد. داستان فیلم نیز به موضوع طلب 11 تن طلای ایران از روسیه، به غرامت آسیب‌های جنگ جهانی دوم به ایران می‌پردازد.

28. فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران

فیلم های ایرانی که سیمرغ گرفتند / سیمرغ بهترین فیلم فجر

  • سال ساخت: 1392
  • کارگردان: بهروز افخمی
  • بازیگران: مهدی فخیم‌زاده، گوهر خیراندیش، رامبد جوان، مرجان شیرمحمدی

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، گاهی در میان فیلم هایی که سیمرغ بلورین گرفتن نام دو فیلم برای یک سال مشاهده می‌شود. سال 92 یکی از این سال‌ها بود که فیلم رستاخیز و فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران، با هم برنده سیمرغ بهترین فیلم شدند. گفتنی است که فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران علاوه بر سیمرغ بهترین فیلم، جایزه بهترین فیلمنامه را نیز از این جشنواره دریافت کرد.

داسان فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران درباره همسر خانه‌دار یک بازیگر مشهور سینما است. در آخرین فیلم این بازیگر، همسرش نیز با او همبازی می‌شود و به قدری مورد توجه منتقدین قرار می‌گیرد که حسادت همسرش را برمی‌انگیزد. رابطه متلاطم بین این دو، با بازگشت دخترشان به ایران دچار تحولاتی می‌شود.

29. فیلم رستاخیز ؛ از بهترین فیلم های جشنواره فجر

فیلم های برگزیده جشنواره فجر / فیلم های برنده جشنواره فجر

  • سال ساخت: 1392
  • کارگردان: احمدرضا درویش
  • بازیگران: آرش آصفی، پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان و بابک حمیدیان

یکی از فیلم هایی که سیمرغ بلورین گرفتن با تم مذهبی و تاریخی، فیلم سینمایی رستاخیز  است که در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت 11 جایزه شد. این فیلم در نهایت توانست 8 سیمرغ بلورین از جمله سیمرغ بهترین فیلم را از آن خود کند و مورد تحسین قرار گیرد. این فیلم در سال 1394 در سینماها به اکران عمومی درآمد و به علت اعتراض برخی علما مبنی بر نمایش چهره حضرت ابوالفضل (ع)، چندین ساعت بعد از پرده سینما برداشته شد.

داستان فیلم رستاخیز در زمان به خلافت رسیدن یزید بن معاویه روایت می‌شود. یزید پس از رسیدن به خلافت خود را خلیفه مسلمانان می‌داند و به فرماندار مدینه نامه می‌نویسد تا از امام حسین (ع) بیعت بگیرند. یزید جوانی به نام «بکیر بن حر» را مامور رساندن این نامه به فرماندار مدینه می‌کند. جوان در مسیر راه متوجه می‌شود که حامل نامه فرمان به قتل امام حسین است و تصمیم عجیبی می‌گیرد.

30. فیلم رخ دیوانه ؛ از بهترین فیلم های جشنواره فجر

فیلمهای برنده سیمرغ / بهترین های جشنواره فجر

  • سال ساخت: 1393
  • کارگردان: ابوالحسن داوودی
  • بازیگران: طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، امیر جدیدی و نازنین بیاتی

فیلم سینمایی رخ دیوانه نیز یکی از فیلم‌های رازآلود و مرموز سینمایی ایران است که در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین شد. این فیلم در جشنواره فجر در 12 رشته نامزد دریافت جایزه شد و در نهایت توانست 5 جایزه را از آن خود کند. رخ دیوانه علاوه بر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم، سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین کارگردانی، بهترین جلوه‌های بصری و بهترین صداگذاری را نیز دریافت کرد. این اثر روایتگر داستان چند جوان است که در اینترنت با یکدیگر آشنا می‌شوند و پس از آن با یک شوخی و شرط بندی ساده، وارد مسیری چالش برانگیز و ترسناک می‌شوند.

31. فیلم ایستاده در غبار

فیلم هایی که سیمرغ گرفتند / بهترین فیلم فجر

  • سال ساخت: 1394
  • کارگردان: محمدحسین مهدویان
  • بازیگران: هادی حجازی‌فر، امیرحسین هاشمی، سوده ازقدی و فرهاد فداکار

از دیگر فیلم هایی که سیمرغ بلورین گرفتن فیلم سینمایی ایستاده در غبار است که در ژانر جنگی و اکشن ساخته شده است. این فیلم در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر سه سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین تدوین و بهترین طراحی صحنه و لباس را دریافت کرد و مورد تحسین قرار گرفت. فیلم ایستاده در غبار درباره زندگی احمد متوسلیان فرمانده لشکر 27 محمد رسول‌الله در هشت سال جنگ تحمیلی ایران و عراق است.

32. فیلم ماجرای نیمروز

فیلم های برتر جشنواره فجر / سیمرغ بهترین فیلم فجر

  • سال ساخت: 1395
  • کارگردان: محمدحسین مهدویان
  • بازیگران: مهرداد صدیقیان، احمد مهران‌فر، هادی حجازی‌فر، جواد عزتی و لیندا کیانی

فیلم سینمایی ماجرای نیمروز از دیگر فیلم‌های سیاسی و اکشن سینمای ایران است که در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم و دو سیمرغ دیگر شد. این فیلم توسط منتقدان مورد تحسین قرار گرفت و در زمان اکران نیز با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

داستان فیلم ماجرای نیمروز، از فیلم هایی که سیمرغ گرفتند، در اوایل انقلاب و ناآرامی‌ها و کشتارهایی که منافقین در آن روزها انجام می‌دادند، روایت می‌شود. در وزارت اطلاعات چند نفر از بهترین و ماهرترین ماموران با مشارکت یکدیگر قصد دارند تا مسعود رجوی، موسی خیابانی و دار و دسته‌شان را دستگیر کنند.

33. فیلم تنگه ابوقریب ؛ از بهترین فیلم های جشنواره فجر

بهترین فیلم های جشنواره فجر / بهترین های جشنواره فجر

  • سال ساخت: 1396
  • کارگردان: بهرام توکلی
  • بازیگران: جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ، امیر جدیدی، علی سلیمانی و مهدی پاکدل

فیلم سینمایی تنگه ابوقریب نیز از دیگر فیلم هایی که برنده سیمرغ شدند، است که در جشنواره فجر به صورت ویژه مورد توجه منتقدان قرار گرفت. این فیلم در ژانر جنگی و اکشن ساخته شده است و در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده 5 سیمرغ بلورین شد.

فیلم تنگه ابوقریب بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده که روایتگر دفاع لشکر 27 محمد رسول الله در برابر دشمنان است. نیروهای عراقی در آخرین روزهای جنگ باید از سدی در پایگاه ایران عبور کنند که به شکل یک تنگه است. عراقی‌ها در حین عبور از این سد با مقاومت شدید نیروهای ایرانی روبرو می‌شوند و در ادامه داستان شاهد دلاوری‌ها و رشادت‌های فرماندهان و سربازان ایرانی برای دفاع از مرزهای ایران هستیم.

34. فیلم شبی که ماه کامل شد

فیلم های برنده سیمرغ بلورین / بهترین های جشنواره فجر

  • سال ساخت: 1397
  • کارگردان: نرگس آبیار
  • بازیگران: الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، پدرام شریفی و شبنم مقدمی

فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد نیز از فیلم های برنده سیمرغ بلورین در فیلم جشنواره فیلم فجر است که جوایز بسیاری در سطح داخلی و خارجی کسب کرد. این فیلم در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت 6 سیمرغ بلورین شد و در بیست و یکمین دوره جشن خانه سینما نیز 3 تندیس شایستگی دریافت کرد.

فیلم شبی که ماه کامل شد، از بهترین های جشنواره فجر، روایتگر داستان عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی است که پس از ازدواج مجبور می‌شود با همسر خود از ایران مهاجرت کند. این زوج پس از مهاجرت از ایران درگیر حوادث و اتفاقات تلخ بسیاری می‌شوند.

35. فیلم خورشید ؛ از بهترین فیلم های جشنواره فجر

فیلم های برنده جشنواره فجر / فیلم های برنده جشنواره فجر

  • سال ساخت: 1398
  • کارگردان: مجید مجیدی
  • بازیگران: علی نصیریان، جواد عزتی، طناز طبابایی، روح‌الله زمانی

فیلم خورشید اثری درام به کارگردانی مجید مجیدی است که نویسندگی آن برعهده مجیدی و نیما جاویدی بوده است. این فیلم در میان فیلم های برنده جشنواره فجر از بهترین آثار مجیدی طی سال‌های اخیر است که برنده سیمرغ بهترین فیلمنامه نیز شده است. این فیلم سینمایی برنده سیمرغ در بخش اصلی هفتادوهفتمین دوره جشنواره فیلم بین‌المللی ونیز حضور داشت و به عنوان نماینده ایران نیز در اسکار 2021 معرفی شد که متاسفانه به بخش نهایی راه نیافت.

پیش از این نیز فیلم بچه های آسمان به کارگردانی مجید مجیدی، یکی از فیلم های برنده سیمرغ بود. موضوع اصلی فیلم خورشید، کودکان کار است. داستان در مورد نوجوانی به نام علی است که از سوی فردی بزرگسال، به نام هاشم، به دنبال یک زیرخاکی فرستاده می‌شود.

36. فیلم یدو

فیلم هایی که سیمرغ گرفته اند / سیمرغ بهترین فیلم فجر

  • سال ساخت: 1399
  • کارگردان: مهدی جعفری
  • بازیگران: ستاره پسیانی، میلاد صویلای، محمدمهدی آلبوعلی، ریحانه آریامنش

مهدی جعفری در سی‌ونهمین جشنواره توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم فجر را از آن فیلم خود، یدو، کند. فیلم یدو محصولی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که توانست نام خود را در فهرست فیلم هایی که برنده سیمرغ شدند ثبت کند. به علاوه این فیلم برنده سیمرغ بلورین در بخش‌های کارگردانی، فیلمبرداری، صدابرداری، صداگذاری و بازیگر نقش اول زن (ستاره پسیانی) نیز شد و 7 نامزدی دیگر را هم به نام خود زد.

داستان این فیلم، از فیلم های سینمایی برنده سیمرغ، درباره اولین ماه‌های آغاز جنگ تحمیلی است. دورانی که مردم شهرهای خوزستان خانه و کاشانه خود را رها کرده و به دیگر شهرها پناه بردند تا جان خویش را نجات دهند. در این مادری هست که قصد ندارد خانه خود را ترک کند و پسری نوجوان که از این تصمیم مادر به شدت عصبانی است.

37. فیلم موقعیت مهدی ؛ از بهترین فیلم های جشنواره فجر

سیمرغ بلورین بهترین فیلم / سیمرغ بهترین فیلم فجر

  • سال ساخت: 1400
  • کارگردان: هادی حجازی‌فر
  • بازیگران: هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، روح‌الله زمانی

فیلم موقعیت مهدی سیمرغ بلورین بهترین فیلم فجر را در سال 1400 برنده شد. این فیلم اولین بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست از 14 نامزدی، 5 سیمرغ را از آن خود کند. فیلم موقعیت مهدی از فیلم های برنده سیمرغ بلورین است که در بخش‌های موسیقی متن، صدابرداری، جلوه‌های ویژه میدانی و فیلم اول نیز برنده سیمرغ شده است. این فیلم اولین حضور هادی حجازی‌فر در جشنواره فیلم فجر در مقام کارگردان است.

همانطور که از نام فیلم پیداست، داستان فیلم موقعیت مهدی، از فیلم های برنده جشنواره فجر، در مورد شهید مهدی باکری است. مهدی باکری، فرمانده لشکر 31 عاشورا، از برادر کوچکترش حمید می‌خواهد که به منطقه بازگشته و در کنار او باشد. حمید نیز علیرغم مشکلاتی که دارد، درخواست برادر را می‌پذیرد. حال، بعد از عملیات خیبر، مهدی باید به تنهایی به خانه بازگردد.

38. فیلم سینما متروپل ؛ از بهترین فیلم های جشنواره فجر

فیلم های برگزیده جشنواره فجر

  • سال ساخت: 1401
  • کارگردان: محمدعلی باشه‌آهنگر
  • بازیگران: مجتبی پیرزاده، نوشین مسعودیان، هومن برق‌نورد، حسین باشه‌آهنگر، پریوش نظریه

در ادامه لیست برندگان جشنواره فیلم فجر از ابتدا تاکنون باید به فیلم سینما متروپل اشاره کنیم. این اثر به کارگردانی و نویسندگی محمدعلی باشه‌آهنگر ساخته شد و در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شرکت کرد. تهییه‌کنندگی فیلم با سید حامد حسینی بود و محصول 1401 است. سینما متروپل با نامزدی در 13 رشته بیشترین تعداد نامزدی را در جشنواره فجر سال 1401 داشت و توانست برنده سه جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و بهترین فیلمبرداری شد.

داستان این بهترین فیلم فجر درباره سینمای معروف آبادان یعنی سینما متروپل است. قصه این فیلم در دل جنگ روایت می‌شود. زمانی که این سینما برای همیشه تبدیل به یک متروکه شد.

39. فیلم شماره ده

فیلم های برنده جشنواره فجر

  • سال ساخت: 1401
  • کارگردان: حمید زرگرنژاد
  • بازیگران: مجید صالحی، سیامک صفری، بهرنگ علوی، احمد کاوری، مهدی زمین پرداز

فیلم شماره ده یا شماره ده گریخت از فیلم های برنده جشنواره فجر است که در 10 رشته نامزد شد و جز آثار برتر چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر بود. این اثر به کارگردانی و نویسندگی حمید زرگرنژاد ساخته شد و تهییه‌کننده آن ابراهیم اصغری بود. شماره ده توانست چهار سیمرغ بهترین نقش اول مرد (مجید صالحی)، بهترین موسیقی متن، بهترین چهره‌پردازی و بهترین طراحی صحنه را از آن خود کند. همانطور که مشخص است، این اثر نیز به روایت داستانی حول محور جنگ می‌پردازد. قصه این عنوان از فیلم های برگزیده جشنواره فجر درباره یک اسیر ایرانی است که در زندان رژیم بعث عراق محبوس می‌شود.

40. فیلم در آغوش درخت

سیمرغ بلورین بهترین فیلم فجر

  • سال ساخت: 1401
  • کارگردان: بابک خواجه پاشا
  • بازیگران: مارال بنی آدم، جواد قامتی، روح‌الله زمانی، اهورا لطفی، رایان لطفی

در آغوش درخت از جمله بهترین های جشنواره فجر سال 1401 بود که موردتوجه اهالی سینما قرار گرفت. این اثر به کارگردانی و نویسندگی بابک خواجه پاشا ساخته شد و در 8 رشته این جشنواره نامزد شد. اگرچه در آغوش درخت نتوانست در رقابت اصلی صاحب عنوان بهترین فیلم شود اما جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم اول را از آن خود کرد. داستان این اثر درباره زوجی به نام کیمیا و فرید است که بحرانی در زندگی آنها پیش می‌آید و اثر خود را مستقیما بر روی فرزندان آنها می‌گذارد.

سخن پایانی

در این مقاله با فهرست فیلم های برنده جشنواره فجر از ابتدا تا کنون با شما بودیم. اینجا فهمیدیم کدام فیلم ها برنده سیمرغ بلورین شدند و مختصری درباره هریک از آن‌ها خواندیم. شما تا کنون کدامیک از بهترین فیلم های جشنواره فجر و فیلم های سیمرغ را تماشا کرده‌اید؟ به نظر شما بهترین فیلم ایرانی برنده سیمرغ کدام عنوان است؟ لطفا نظرات خود را در بخش ارسال دیدگاه با پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
مهلا برکت
.
06 بهمن 1402، 00:35
پاسخ
0
0
فیلمهای ماجرای نیمروز ۱ و۲ ، تنگه ابوقریب ، آژانس شیشه ای ، ایستاده در غبار ، موقعیت مهدی، یدو ، شبی که ماه کامل شد بشدت پیشنهاد میشه
avatar
مصطفی عاشوری
.
23 تیر 1402، 16:21
پاسخ
0
1
تنگه ابوقریب همونجا خدمت کردم سال ۸۷ .گفتنش با رفتن زمین تا آسمون فرق داره باید بری ببینی .یکی از کارامون این بود که سنگر های دوره جنگ پاکسازی میکردیم و داخل سنگرها انگشتر و نامه و ساعت خیلی چیزای دیگه پیدا میکردیم و تحویل سردار سلیمانی می‌دادیم البته اون موقع سلیمانی سرهنگ ۲ نیروی ارتش بود .بوی کاه گله های سنگر آدم می‌برد به زمان جنگ .واقعا با دیدن فیلمش خوشحال شدم سختی که در زمان جنگ تو اون تگنه کشیدن باور نکردنیه.
avatar
هادی سیف
.
24 اردیبهشت 1402، 15:50
پاسخ
0
1
باسلام خدمت همه هموطنان .اینجانب تاکنون ده فیلم از فیلم هایی که در این صفحه نام برده شد دیده‌ام .از امروز قصد دارم بقیه فیلم ها رو هرطور شده ببینم.پس چون همه فیلم ها رو ندیدم نمیتونم در مورد بهترین فیلم نظر بدم.از تهیه کنندگان این مطالب هم تشکر میکنم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402