معرفی روش های افزایش سرعت اینترنت گوشی

افزایش سرعت اینترنت گوشی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای افزایش سرعت اینترنت گوشی در آیفون و اندروید راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. در این مطلب از پلازا نیز نگاهی داشتیم به روش های بالا بردن سرعت اینترنت موبایل.

پایین بودن سرعت اینترنت گوشی می‌تواند یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلات باشد. به‌خصوص وقتی بخواهید یک فیلم تماشا کنید یا از یک بازی آنلاین لذت ببرید. در بیشتر موارد سرعت پایین، موقتی و به دلیل مشکلات اپراتور است. اما چگونه سرعت اینترنت گوشی را افزایش دهیم؟ اگر مدت طولانی است که با این مشکل مواجه هستید، قبل از این که با شرکت ارائه دهنده تماس بگیرید، می‌توانید با استفاده از چند روش، آن را حل کنید.

فهرست مطالب

روش های افزایش سرعت اینترنت گوشی

در ادامه به راهکارهایی که می‌توانند در افزایش سرعت اینترنت اندروید و آیفون موثر واقع شوند، اشاره خواهیم کرد.

1. گوشی را ریستارت کنید

شاید این راه‌حل بیش از حد کلیشه‌ای به‌نظر برسد ولی در بسیاری از مواقع می‌توان با ریستارت کردن دستگاه، مشکلات را حل کرد. به‌خصوص اگر مدت طولانی است که گوشی را ریستارت یا خاموش نکرده‌اید.

2. موقعیت خود را برای بالا بردن سرعت اینترنت در موبایل تغییر دهید

برای افزایش سرعت نت اندروید و iOS باید توجه زیادی هم به محیط اطراف خودتان داشته باشید. بسیاری از موانع فیزیکی می‌توانند از سرعت اینترنت LTE یا 5G بکاهند. مهمتر از همه ساختمان‌ها و کوه‌ها و تپه‌ها هستند. اگر در یک محیط دور افتاده هستید و موانع طبیعی زیادی در اطراف شما هستند، احتمالا سیگنال قوی دریافت نخواهید کرد. در این صورت می‌توانید با رفتن به یک مکان مرتفع این مشکل را حل کنید.

افزایش سرعت اینترنت گوشی

این موضوع در قبال ساختمان‌ها نیز صادق است. ممکن است در یک شهر شلوغ و در میان انبوهی از ساختمان‌ها قرار گرفته باشید و حتی گوشی هم سیگنال کامل را دریافت کند ولی سرعت اینترنت زمانی که وارد برخی ساختمان‌ها یا محیط‌ها مثل زیرزمین یا سازه‌های بتنی می‌شوید، کاهش پیدا کند.

در این صورت هم تنها راه‌حل این است که موقعیت خود را عوض کنید. در حال حاضر فناوری‌های شبکه فعلی، امکان تحت پوشش قرار دادن تمام مناطق را ندارند و به همین خاطر هم موقعیت کاربر می‌تواند نقش کلیدی در کیفیت ارتباط اینترنت او ایفا کند.

3. برنامه‌هایی که از اینترنت استفاده می‌کنند را آپدیت یا غیرفعال کنید

برخی اوقات دلیل عدم افزایش سرعت اینترنت همراه اول در اندروید یا آیفون، برنامه‌های خود گوشی هستند. برخی برنامه‌ها ممکن است به‌خوبی بهینه‌سازی نشده باشند و به همین دلیل نیز در اکثر مواقع، پنهای باند زیادی از اینترنت گوشی را اشغال کنند. در این موارد باید در آیفون به Settings > Cellular و در اندروید به Settings > Network & internet > Mobile network > App data usage بروید و از فهرست نشان داده شده، برنامه‌هایی که استفاده زیادی از اینترنت دارند را شناسایی کنید.

افزایش سرعت اینترنت گوشی

همچنین همیشه بهتر است از طریق گوگل‌پلی و اپ‌استور، برنامه‌هایتان را به‌روز نگه دارید. زیرا ممکن است تیم توسعه‌دهنده برنامه، از مشکل با خبر شده و برای حل آن یک به‌روزرسانی منتشر کرده باشد.

4. حالت صرفه جویی در مصرف دیتا را غیرفعال کنید

در اندروید و آیفون، حالت‌هایی وجود دارند که با فعال کردن آن‌ها، می‌توانید در مصرف اینترنت صرفه‌جویی کنید.  در صورتی که این حالت‌ها فعال باشند، گوشی برخی وظایف پس‌زمینه برنامه‌ها و سیستم‌عامل را معلق خواهد کرد تا مصرف شما را کمتر کند، در نتیجه ممکن است در برخی مواقع سرعت اینترنت شما هم کاهش پیدا کند. البته این مورد در همه مواقع صحیح نیست ولی اگر آن‌ها را فعال کردید، می‌توانید با غیرفعال کردنشان ببینید تغییری در سرعت حاصل شده یا خیر.

افزایش سرعت نت اندروید

در اندروید باید به مسیر Settings > Network & internet > Data Saver بروید و در آیفون نیز در مسیر Settings > Cellular > Cellular Data Options > Data Mode می‌توانید به این حالت دسترسی پیدا کنید.

5. از یک نرم افزار تغییر آی‌پی معتبر استفاده کنید

نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی این روزها در گوشی تمام کاربران وجود دارند اما اگر از یک برنامه نامعتبر و به‌خصوص رایگان استفاده کنید، سرعت اینترنت شما تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. برای حل این مشکل می‌توانید از ابزارهای معتبر و پولی استفاده کنید. این ابزارها برخلاف نمونه‌های رایگان، هم امنیت بیشتری دارند و هم پهنای باند بیشتری در اختیار شما می‌گذارند.

6. تنظیمات شبکه گوشی را برای بالا بردن سرعت اینترنت در موبایل ریست کنید

یکی از راه‌های بالا بردن سرعت اینترنت در گوشی اندروید و آیفون، ریست کردن تنظیمات شبکه است. به این ترتیب تمام تنظیمات شبکه به حالت پیش‌فرض بازخواهند گشت. از جمله شبکه‌های وای‌فای و رمزهای عبور، دستگاه‌های بلوتوث و غیره. باید دوباره به تمام شبکه‌های وای‌فای و دستگاه‌های بلوتوث متصل شوید.

برای ریست کردن تنظیمات شبکه آیفون می‌توانید به مسیر Settings > General > Transfer or Reset iPhone > Reset > Reset Network Settings مراجعه کنید. باید برای انجام این کار، رمزعبور گوشی را وارد کنید.

در اندروید باید به Settings > System > Advanced > Reset options > Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth بروید. البته ممکن است بسته رابط کاربری، این تنظیمات در مسیر دیگری قرار داشته باشند. در این صورت می‌توانید کلمه Reset را در نوار جستجو وارد و تنظیمات شبکه را پیدا کنید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
دلیل ضعیف بودن اینترنت وای فای ؛ چگونه سرعت WiFi را افزایش ...
محمد علی‌محمدی18 بهمن 1401 14:30
thumbnail
اینترنت ماهواره ای استارلینک؛ اینترنت SpaceX برای موبایل ...
محمد علی‌محمدی29 آذر 1401 10:30

7. سیم کارت را تعویض کنید

ممکن است سیم‌کارت شما دچار آسیب فیزیکی شده باشد یا گرد و خاک به داخل اسلات آن نفوذ کرده باشد. می‌توانید برای بالا بردن سرعت نت در گوشی اندروید یا آیفون، ابتدا سیم‌کارت را خارج کرده و آن را پاکسازی کنید. اگر مشکل حل نشد، یک سیم‌کارت جدید از اپراتور خود دریافت کنید.

8. با اپراتور تماس بگیرید

اگر هیچکدام از راه‌های بالا برای افزایش سرعت اینترنت گوشی فایده‌ای نداشتند، قدم آخر تماس با پشتیبانی فنی اپراتور شما است. با آن‌ها تماس بگیرید و مشکل خود را در میان بگذارید. کارشناس فنی برای حل مشکل شما را راهنمایی خواهد کرد.

سخن پایانی

افزایش سرعت اینترنت گوشی در بیشتر مواقع با استفاده از روش‌های بالا امکان‌پذیر است؛ با این حال اختلالات اینترنت در داخل کشور نیز نقش مهمی در افت سرعت و کیفیت ایفا می‌کنند. در صورتی که شما نیز روش دیگری برای بهبود سرعت اینترنت سراغ دارید، حتما در بخش نظرات آن را با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402