برای دویدن در روزهای بارانی چه لباسی بپوشیم

برای دویدن در باران چه لباسی بپوشیم
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

دویدن در باران تجربه‌ای کاملاً متفاوت است، بدن و ذهن شما را به چالش می‌کشد و به ایجاد سرسختی فیزیکی و ذهنی کمک می‌کند و شما با در آغوش گرفتن عناصر و رعایت نکات این راهنما، می‌توانید با انتخاب لباس مناسب دویدن در باران از ورزش کردن لذت ببرید.

فهرست عناوین مطلب:

برای دویدن در باران چه لباس‌هایی بپوشیم؟

ژاکت مقاوم در برابر آب (مانند کت بارانی سبک)

ازآنجایی‌که شما با باران سر و کار دارید، لایه خارجی نقش بسیار مهمی در انتخاب لباس مناسب دویدن در باران دارد که اگر ترجیح می دهید سبک ورزش کنید ، می توانید یک ژاکت سبک وزن با پوسته نرم انتخاب کنید، یا اگر متوجه شدید که به راحتی سرما می‌خورید، یک ژاکت یا هودی مردانه ورزشی انتخاب کنید.
این ژاکت باید از شما در برابر باران و باد محافظت کند، بنابراین به دنبال ژاکت‌های ضد آب و ضد باد باشید. ویژگی‌هایی مانند درزهای نواری و قابلیت بازتاب ضروری هستند. یک کاپشن ضد آب خوب همچنان عرق‌گیر و دارای تهویه برای حفظ تنفس است.
همچنین برای تهیه این ژاکت یا هودی نیازی به خرید از برندهای خارجی گران‌قیمت نیست؛ زیرا تولیدکنندگان لباس ورزشی ایرانی در زمینه تولید این محصولات پیشرفت زیادی داشته‌اند.

چندلایه پایه

لایه‌های پایه از پلی‌استر یا COOL MAX ساخته شده است، این نوع پارچه عرق را دفع می‌کند و پوست را خشک نگه می‌دارد، لباس پایه را می‌توانید یک‌لایه لباس نازک یا نیمه ضخیم انتخاب کنید تا در زیر تیشرت خود بپوشید،  فقط دقت داشته باشید که این لباس جاذب رطوبت باشد و موقع پوشیدنش احساس راحتی کنید.
لایه دوم در هنگام انتخاب لباس مناسب دویدن در باران، یک لباس آستین بلند توصیه می‌شود. ضخامت این لایه به میزان سرد بودن هوا و مدت و شدت دویدن شما بستگی دارد.

ساق یا شلوارک

ازآنجایی‌که پاهای ما اکثر کارها را در حین دویدن انجام می‌دهند، به‌ندرت سرد می‌شوند. حتی در دمای کمتر از 10 درجه، بسیاری از دوندگان به پوشیدن شورت راضی هستند. اگر متوجه شدید که سرما می‌خورید، بهتر است در هنگام خرید لباس مناسب دویدن در باران روی یک جوراب شلواری یا شلوار ورزشی ضد آب سرمایه‌گذاری کرده و یا از لگینگ های فشاری که به گرم نگه‌داشتن پاهای شما کمک می‌کند، استفاده کنید . از پوشیدن هرگونه شلوار ورزشی گشاد که به‌راحتی آب را جذب کرده و به‌سرعت مرطوب و خیس می‌شود، خودداری کنید.

جوراب دویدن

در هنگام انتخاب لباس مناسب دویدن در باران از جوراب غافل نشوید. جوراب‌های نازک و رطوبت‌گیر از جنس  مواد مصنوعی مانند پشم و یا CoolMax یا پلی‌استر ساخته شده‌اند، بنابراین آب کمتری در خود نگه داشته و در صورت خیس شدن پاهای شما را سبک‌تر نگه می‌دارند.
از جوراب‌های از جنس کتان و پنبه استفاده نکنید. چون این جوراب‌ها نمی‌توانند رطوبت را از خود عبور دهند، در نتیجه باعث لغزش پا در کفش شده و احتمال تاول در پاها را افزایش می‌شوند.

کفش دویدن ضد آب

سرمایه‌گذاری روی کفش دویدن ضد آب یکی از مهم‌ترین اقدامات در خرید لباس مناسب دویدن در باران می‌باشد. زیرا دویدن با کفش‌های خیس و مرطوب یکی از سخت‌ترین شرایط در زمان دویدن و تمرین می‌باشد. در این صورت استفاده از یک کفش مقاوم در برابر آب نه‌تنها از نفوذ آب به داخل کفش شما جلوگیری می‌کند؛ بلکه استحکام و تعادل قابل قبولی در هنگام دویدن برای شما ایجاد می‌کند.
برای این منظور باید به دنبال کفش‌هایی با آستر گورتکس باشید. این آستر به خشک نگه‌داشتن پاهای شما برای مدت طولانی‌تری کمک می‌کند.
علاوه بر ضدآب بودن، به دنبال کفش‌های مخصوص دویدن باشید که زیره‌هایی با چسب‌های قوی دارند تا بهتر از شما در برابر سطوح لغزنده محافظت کنند. بسیاری از کفش‌های دویدن تریل دارای این نوع ویژگی هستند.

کفش ضد آب برای دویدن در باران

کلاه لبه‌دار (برای محافظت از صورت شما در برابر باران)

هنگام پوشیدن لباس مناسب دویدن در باران از کلاه لبه‌دار نایلونی یا پلی‌استر که سبک بوده و سریع خشک می‌شود استفاده کنید. چون لبه کلاه از ریزش قطرات باران به‌صورت شما جلوگیری می‌کند و  در حفاظت چشم از باران و آب بسیار مؤثر می‌باشد.

نکات کلیدی که باید برای پوشیدن لباس مناسب دویدن در باران به‌خاطر بسپارید

  1. زیاد لباس نپوشید: اگر لایه‌های بیشتر یا  ضخیم‌تری بپوشید، وقتی لباس خیس می‌شود سنگین شده و زمان بیشتری برای خشک‌شدن نیاز دارد. طوری لباس بپوشید که 15 تا 20 درجه فارنهایت گرم‌تر از چیزی باشد که دماسنج می‌گوید. چند دقیقه پس از شروع، شما گرم می‌شوید و احساس خوبی خواهید داشت.
  2. جنس لباس مناسب دویدن در باران: پلی‌استر، نایلون، اسپندکس و پشم، الیاف طبیعی عالی برای لباس مناسب دویدن در باران هستند؛ اما پنبه مانند دشمن تشنه‌ای است که آب را می‌نوشد، به‌آرامی خشک می‌شود و احساس سرما به شما می‌دهد.
  3. پوشیدن لباس تنگ: مهم‌تر از همه، مطمئن شوید که لباس‌های تنگی بپوشید که حتی در برابر شدیدترین بادها تکان نخورند. این لباس‌ها با پوشاندن کامل پوست شما در هر زمان، از کاهش دمای بدن شما جلوگیری می‌کنند.

پوشیدن لباس روشن: تشخیص دوندگان در شرایط نامناسب و هوای بارانی برای رانندگان دشوارتر است، بنابراین با پوشیدن لباس‌های روشن و قابل‌مشاهده، کار را برای آنها آسان کرده و از ایجاد آسیب برای خود جلوگیری کنید.
محافظت از تجهیزات: اگر در حال دویدن گوشی یا وسیله الکترونیکی دیگری همراه دارید، آن را در یک کیف ضدآب بپیچید.

نتیجه‌گیری

لباس مناسب دویدن در باران، لباس‌های ورزشی کاربردی با لایه‌های سبک هستند که به‌راحتی جدا می‌شوند. لباس‌های خیس یا کفش‌های خیس می‌توانند دویدن در باران را بسیار ناراحت‌کننده کنند، بنابراین همیشه لباس و کفش  مناسب را انتخاب کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی خرید لباس ورزشی از شما دعوت می‌کنیم به سایت مل اند موژ مراجعه نمایید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402