وقتی صحبت از بازاریابی پیامکی میشود، همه فکر میکنند قرار است پیامهایی با متن تبلیغاتی دریافت کنند که آنان را به سمت خرید یا دریافت خدماتی سوق دهد؛ اما از دیگر مزایای بازاریابی پیامکی امکان برگزاری مسابقه و نظرسنجی پیامکی است. ارسال پیام در پنل پیامکی این امکان را در اختیار کسبوکارها قرار میدهد تا نه تنها محصولات خود را معرفی کنند بلکه بتوانند مسابقات و نظرسنجیهای پیامکی را برگزار و تعامل بیشتری با مخاطبان هدف خود داشته باشند.
بازاریابی پیامکی یکی از مقرونبهصرفهترین روشهای تبلیغاتی است و پنل اس ام اس، فضایی را فراهم کرده است تا مشتریان خود را بهتر مدیریت کرده و برای آنها پیامک انبوه ارسال کنند. این مدیریت به معنای آن است که امکان دسترسی به مخاطبین با توجه به گروهبندیهای خاص مثل: سن، جنسیت، شغل، کدپستی را فراهم آورده است تا بتوانند با توجه به ارزان بودن ارسال اس ام اس به صورت هدفمند با مخاطبان هدف خود تعامل بیشتری را داشته باشند. پنل ارسال اس ام اس انبوه برای هر شغلی قابلیت شخصی سازی دارد طوری که گزینههایی را در اختیار کاربران قرار میدهد که بر اساس کسبوکارشان بتوانند مخاطبان خود را گروهبندی کنند این امر باعث میشود بتوانند در هزینههای تبلیغاتی خود صرفهجویی کنند. همچنین استفاده از پنل قابلیت تنظیم داشته و امکان دسترسی با هر دستگاهی نظیر: گوشی تلفن همراه، تبلت و لپتاپ را هم در اختیار کاربران قرار میدهد.
فهرست عناوین مطلب:
پنل کندو، پنل پر از عسل
کار کردن با پنل اس ام اس کندو بسیار آسان بوده و نیازی به استخدام افراد متخصص نیست از این رو کلیه مشاغل میتوانند از آن استفاده کنند. برای ارسال ابتدا باید متن تبلیغاتی را نوشته، سپس خطی را که میخواهید از طریق آن پیامک ارسال شود را انتخاب و در آخر از لیست پنل، شمارههای مخاطبین هدف را انتخاب و متن مورد نظر را ارسال کنید و منتظر پاسخ از سوی مشتریان باشید.
چهار روش ارسال پیامک در پنل کندو
روش اول: برای ارسال پیامک انبوه، کاربران میتوانند با استفاده از منوهای پنل، یکی از روشهای دسترسی به شماره تلفنهای مخاطبین هدف را انتخاب کنند، این گروهبندی شامل: منطقه، جنسیت، سن، شغل و … میشود.
روش دوم: استفاده از روش ارسال پیام BTS که به آن دکل مخابراتی هم گفته میشود، از این طریق میتوان برای مخاطبانی که در منطقه مورد نظر حضور دارند، پیامک انبوه ارسال کرد.
روش سوم: ارسال پیامک از طریق شماره تلفنهای مخاطبین در این روش بیشتر جهت نظرسنجی و مسابقه استفاده میشود زیرا، شماره چنین مخاطبانی در پایگاه داده پیشتر ثبت شده است.
روش چهارم: ارسال پیام از طریق کدپستی برای مخاطبان. پنل ارسال اس ام اس این امکان را در اختیار مشاغل میگذارد تا با انتخاب منطقه پستی مورد نظر، به تمامی شماره تلفنهای مخاطبان هدف خود در آن منطقه دسترسی داشته باشند.
یک کندو قابلیت و تعامل در برگزاری مسابقه و نظرسنجی از مخاطبان
از آنجایی که استفاده از پنلهای ارسال اس ام اس امکان دریافت پیامک را از سوی مخاطبان فراهم آورده است، مشاغل و کسبوکارها میتوانند در برای برگزاری مسابقات و همچنین نظرسنجی از مخاطبان از آن استفاده کنند و کلیه بازخوردهای آنان را نیز دریافت کنند. تا کنون از چهار روش برای نظرسنجی از مخاطبان به کار گرفته شده است: فرمهای نظرسنجی، نظرسنجیهای تلفنی، نظرسنجیهای آنلاین و نظرسنجی پیامکی. طبق بازخوردی که مشاغل از این چهار روش دریافت کردهاند، نظرسنجی پیامکی، بیشترین میزان همکاری مخاطبان را به همراه داشته است. با فعال کردن پنلهای ارسال و دریافت پیامک، نه تنها در نظرسنجی، بلکه میتوان کمپینهای بازاریابی پیامکی را با استفاده از مسابقه و در نظر گرفتن هدایا و تخفیفات ویژهای برای مشتریان ترتیب دید. این تعامل باعث میشود تا مشتریان بالقوه تبدیل به مشتریان بالفعل تبدیل شوند.
کندو در دنیای مارکتینگ
تبلیغات و بازاریابی در هر شغل و کسبوکاری بسیار حائز اهمیت است، از این رو هر سال بودجهی مشخص و جداگانهای را به آن اختصاص میدهند، فرقی هم نمیکند که کسبوکار چقدر بزرگ شناخته شده باشد یا کوچک و خانگی؛ حتی برخی از کارآفرینان بر این باور هستند که هرچه میزان سرمایه گذاری در بخش تبلیغات بیشتر باشد، بازگشت سرمایهی بیشتری را نیز به همراه دارد، و از آنجایی که اس ام اس مارکتینگ این قابلیت را دارد که به هر کسبوکاری امکان دیده شدن بدهد با استقبال بسیار زیاد بازاریابان مواجه شده است، حال نکته مهم این است که آیا تنها استفاده از استراتژی بازاریابی پیامکی میتواند به میزان قابل توجهی در رونق دادن به کسبوکارها موثر باشد؟ پاسخ دادن به این پرسش میتواند یک جواب کوتاه «بله» را به همراه داشته باشد؛ اما برای پاسخ کاملترلازم است گفته شود پیامک مارکتینگ در کنار به کارگیری سایر امکانات مثل پنل ارسال پیامک میتواند نتیجهی مطلوبتر و سریعتری را به همراه داشته باشد. همچنین عنصر خلاقیت را نباید فراموش کرد، اینکه در روش ارسال انبوه، با توجه به محصول و خدمات چگونه میتوان تعامل بیشتر را با مشتریان برقرار ساخت، یکی دیگر از مواردی است که باید برای آن برنامهریزی داشت. از این رو برگزاری مسابقات و نظرسنجی پیامکی تنها یکی از روشهای خلاقانه در به کارگیری بازاریابی پیامکی است که تا کنون توانسته توجه مخاطبان مخصوصاً نسلهای جوانتر که بیشتر با گوشیهای هوشمند سروکار دارند را به خود جلب کند.