معرفی فیلم زن پادشاه 2022 (The Woman King) | داستان، بازیگران و بررسی

معرفی فیلم زن پادشاه 2022
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم زن پادشاه 2022 یکی از جدیدترین فیلم‌های سینمایی تاریخی آمریکا است که به تازگی منتشر شده است. این فیلم نگاهی به تاریخ آفریقای جنوبی و پادشاهی داهومی دارد. در ادامه این مقاله با معرفی و بررسی فیلم The Woman King 2022 همراه ما باشید.

فیلم‌های تاریخی از جمله فیلم‌های پرطرفدار جهان هستند و دیدن تاریخ یک کشور همواره برای مردم تماشایی بوده است. اصولا تاریخ به بیان سیر حوادثی که در گذشته بر اقوام و ملل مختلف گذشته است، می‌پردازد و می‌توان از آن عبرت و الگو گرفت.

فیلم The Woman King 2022 به کارگردانی جینا پرینس-بایدوود (Gina Prince-Bythewood) ساخته شده است و داستان آن را ماریا بلو (Maria Bello) و دانا استیونز (Dana Stevens) نگارش کرده‌اند. ژانر فیلم زن پادشاه 2022 اکشن، درام و تاریخی است. این اثر دو کلیشه معروف سینما را می‌شکند: اول وجود شخصیت اصلی زن به عنوان یک رهبر و جنگجو و دوم حضور بازیگران سیاه پوست! با ادامه این مقاله پلازا و معرفی فیلم همراه ما باشید.

در این قسمت می‌توانید تریلر فیلم The Woman King 2022 را تماشا کنید.

فهرست مطالب

دانلود فیلم The Woman King

خلاصه فیلم زن پادشاه 2022

خلاصه فیلم زن پادشاه 2022 / داستان فیلم The Woman King 2022

داستان فیلم The Woman King از سری فیلم های اکشن ۲۰۲۲ در قرن 17 تا 19 اتفاق می‌افتد. داستان به گروه آگوجی گروهی از جنگجویان که تماما زن هستند می‌پردازد. در واقع مبارزان آگوجی از زنانی هستند که به دست امپراتوری اویو ربوده شده‌اند و ژنرال نانیسکا آنان را نجات داده است. نانسیکا پس از رهایی زنان شروع به آموزش دادن آنان می‌کند تا ارتشی از زنان شکست ناپذیر آماده کند. امپراتوری داهومی که خاستگاه آگوجی‌‌ است، به دلیل جنگ‌های متعدد با کمبود مرد روبه‌رو شده است. این فیلم در تاریخ 16 سپتامبر 2022 (25 شهریور 1401) منتشر شد. مدت زمان فیلم وومن کینگ ۲۰۲۲ حدودا 135 دقیقه است.

عوامل فیلم زن پادشاه 2022

در این بخش قصد داریم تا به معرفی عوامل فیلم وومن کینگ ۲۰۲۲ بپردازیم تا به کیفیت ساخت و مهارت سازندگان این اثر پی ببریم.

جینا پرینس بایدوود کارگردان فیلم

فیلم زن پادشاه 2022 / جینا پرینس بایدوود کارگردان فیلم

  • سن: 53 سال
  • محل تولد: کالیفرنیا، آمریکا
  • آثار معروف: عشق و بسکتبال (Love & Basketball)، زندگی مخفی زنبورها (The Secret Life of Bees)، آن سوی چراغ‌ها (Beyond the Lights)
همچنین بخوانید :

جینا ماریا پرینس-بایدوود (Gina Maria Prince-Bythewood) کارگردان و فیلمنامه‌نویس اهل آمریکا متولد 10 ژوئن 1969 (20 خرداد 1348) است. او پس از 5 سال فعالیت نویسندگی در سریال‌های یک دنیای متفاوت (A Different World) و جنوب مرکزی (South Central) در سال 2000 نخستین فیلم سینمایی خود یعنی عشق و بسکتبال را نوشت. این فیلم در واقع براساس زندگی خود بایدوود بود و با استقبال روبه‌رو شد. او پس از این آن زندگی مخفی زنبورها و سپس آن سوی چراغ‌ها را کارگردانی کرد که از آثار شاخص او هستند. در سال 2020 نیز کارگردانی نگهبانان قدیمی (The Old Guard) را برعهده گرفت که آخرین اثر او قبل از فیلم زن پادشاه 2022 است. عمده آثار جینا پرینس بایدوود بر مسئله حقوق زنان و نشان دادن قدرت آنها تمرکز داد.

سایر عوامل فیلم The Woman King 2022

  • فیلمنامه‌نویس: دانا استیونز
  • بر اساس داستان: ماریو بلو، دانا استیونز
  • تهیه‌کننده: کتی شولمن (Cathy Schulman)، وایولا دیویس (Viola Davis)، جولیوس تننونز (Julius Tennon)، ماریا بلو
  • فیلم‌بردار: پالی مورگان (Polly Morgan)
  • تدوین: تریلین ای. شروفشایر (Terilyn A. Shropshire)

بازیگران فیلم زن پادشاه 2022

در این بخش قصد داریم مروری بر بازیگران فیلم The Woman King 2022 داشته باشیم و بیوگرافی ستارگان این فیلم را به طور مختصر برای شما تعریف می‌کنیم.

وایولا دیویس در نقش ژنرال نانیسکا

بازیگران فیلم The Woman King 2022 / وایولا دیویس

  • سن: 57 سال
  • محل تولد: کالیفرنیا، آمریکا
  • آثار معروف: شک (Doubt)، حصارها (Fences)، خدمتکاران (The Help)

وایولا دیویس بازیگر و تهیه‌کننده اهل آمریکا متولد 11 اوت 1965 (20 مرداد 1344) است. او تاکنون صاحب جوایز گوناگونی از جمله اسکار، امی و تونی شده و تنها بازیگر سیاه پوست است که توانسته تاج سه‌گانه بازیگری را از آن خود کند. دیویس در سال‌های 2012، 2017 و 2020 توانست جز 100 نفر تاثیرگذار جهان از نگاه مجله تایم شود و طبق رده‌بندی‌های این مجله نهمین نفر حاضر در لیست بزرگترین بازیگران قرن 21 محسوب می‌شود.

دیویس مجموعا 4 بار نامزد اسکار شد و سرانجام توانست برای بازی در نقش مکمل زن فیلم حصارها برنده اسکار شود. همچنین او تاکنون توانسته 5 بار نامزد جایزه امی شود و برای فیلم چگونه از مجازات قتل فرار کنیم (How to Get Away with Murder) برنده این جایزه شد. علاوه بر این، او 3 بار نامزد جایزه تونی شد و دوبار آن را به خانه برد. او تهیه‌کننده و بازیگر نقش اصلی فیلم زن پادشاه 2022 است.

توسو امبدو در نقش ناوی

مدت زمان فیلم وومن کینگ ۲۰۲۲ / توسو امبدو بازیگر

  • سن: 31 سال
  • محل تولد: کوازولو-ناتال، آفریقای جنوبی
  • آثار معروف: سریال (Is’Thunzi) و راه آهن زیرزمینی (The Underground Railroad)

توسو نوکواندا امبدو (Thuso Nokwanda Mbedu) بازیگر اهل آفریقای جنوبی متولد 8 ژوئیه 1991 (7 تیر 1370) است. او با بازی در سریال Is’Thunzi توانست نامزد جایزه بین‌المللی امی شود و در سال 2018 جز لیست 30 نفر از برترین‌های مجله فوربز آفریقا شد. امبدو در سریال راه آهن زیرزمینی نیز خوش درخشید. او همچنین در سریال‌های بلند رسوایی (Scandal!) و ایزیبایا (Isibaya) نیز حضور داشت. او در فیلم وومن کینگ ۲۰۲۲ نیز ایفاگر یکی از نقش‌های اصلی است.

لاشانا لینچ در نقش ایزوگی

تریلر فیلم The Woman King 2022 / لاشانا لینچ

  • سن: 34 سال
  • محل تولد: لندن، انگلیس
  • آثار معروف: سریال عبور ستاره هنوز (Still Star-Crossed) و فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel)

لاشانا لینچ (Lashana Lynch) بازیگر اهل انگلیس در 27 نوامبر سال 1987 (6 آذر 1366) به دنیا آمد. او را عموما به خاطر نقش رزالین در سریال عبور ستاره هنوز می‌شناسند. او همچنین نقش ماریا رمبو در فیلم کاپیتان مارول را نیز ایفا کرده است. از آثار دیگر او می‌توان به فیلم دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) و فیلم جیمز باند زمانی برای مردن نیست (No Time to Die) اشاره کرد. او در فیلم The Woman King 2022 یکی از نقش‌های اصلی است.

شیلا اتیم در نقش آمنزا

مدت زمان فیلم وومن کینگ ۲۰۲۲ / شیلا اتیم

  • سن: 31 سال
  • محل تولد: اوگاندا
  • آثار معروف: فیلم دختری از سرزمین شمالی (Girl from the North Country) و سریال کبود (Bruised)
همچنین بخوانید :

شیلا اتیم (Sheila Atim) بازیگر بریتانیایی-اوگاندایی در ژانویه 1991 (دی یا بهمن 1369) به دنیا آمد. او از سال 2013 فعالیت خود در بازیگری را آغاز کرد. اتیم کار خود را در صحنه‌های تئاتر آغاز کرد و جوایز متعددی نیز برای فیلم دختری از سرزمین شمالی دریافت کرد. او در سریال کبود که از نتفلیکس پخش شد نیز خوش درخشید. وی در فیلم زن پادشاه 2022 ایفاگر یکی از نقش‌های اصلی است.

جان بویگا در نقش شاه جزو

ژانر فیلم زن پادشاه 2022 / جان بویگا

  • سن: 30 سال
  • محل تولد: لندن، انگلیس
  • آثار معروف: فیلم حمله به بلوک (Attack the Block) و فیلم جنگ ستارگان (Star Wars)

جان بویگا (John Boyega) بازیگر و تهیه‌کننده اهل بریتانیا در 17 مارس 1992 (27 اسفند 1370) به دنیا آمد. او نخستین بار با نقش موزز فیلم کمدی و علمی-تخیلی حمله به بلوک دیده شد. سپس با بازی در نقش فین سه‌گانه جنگ ستارگان شهرت او جهانی شد. او همچنین در آثاری همچون سریال رویای امپراتوری (Imperial Dreams) و فیلم شکستن (Breaking) که در سال 2022 اکران شد ایفای نقش داشت. وی در سال 2020 در لیست 100 نفر تاثیرگذار در مجله New African قرار گرفت. او در فیلم وومن کینگ ۲۰۲۲ نقش پادشاه داهومی را دارد.

سایر بازیگران این فیلم عبارتند از:

  • هیرو فاینس-تیفین (Hero Fiennes Tiffin) در نقش سانتو فریرا
  • آدرین وارن (Adrienne Warren) در نقش اود
  • جیم لاوسون (Jayme Lawson) در نقش شانته
  • ماسالی بادوزا (Masali Baduza) در نقش فومبه
  • آنجلیک کیدجو (Angélique Kidjo) در نقش میونون
  • جیمی اودوکویا (Jimmy Odukoya) در نقش ژنرال آبا آده
  • و…

بررسی فیلم زن پادشاه 2022

بررسی فیلم زن پادشاه 2022

بالاخره نوبت به نقد فیلم زن پادشاه 2022 می‌رسد. در این قسمت قصد داریم تا به بررسی کامل تمام جنبه‌های این فیلم بپردازیم. در جدول پایین نمرات فیلم وومن کینگ را از سه سایت معتبر دنیا برای شما قرار داده‌ایم.

سایتامتیاز
آی‌ام‌دی‌بی (IMDb)6.2/10
راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes)94/100
متاکریتیک (Metacritic)77/100

مجموعا 47 منتقد فیلم The Woman King 2022 را بررسی کرده‌اند. 44 نفر از این منتقدان نظر مثبتی به فیلم داشتند و فقط 3 نفر رای متوسط داده‌اند. نکته جالب این است که هیچ رای منفی‌ای برای فیلم زن پادشاه ثبت نشده است.

کاریس اندرسون (Carys Anderson) / Consequence

  • امتیاز: 100/100

برای دیدن خون و خونریزی شروعش کن، و برای لذت بردن از خواهرانگی‌ها جذب فیلم شو! زن پادشاه همانند فیلم پلنگ سیاه ما را در فرهنگ آفریقا غرق می‌کند. با این تفاوت که این فیلم تمرکز را به زنان واقعی معطوف می‌کند و ثابت می‌کند که زنان همیشه جنگجو بوده‌اند.

دیوید فیر (David Fear) / Rolling Stone

  • امتیاز: 90/100

یک حماسه تاریخی آفریقایی که به بهترین شکل ممکن ساخته شده است. فیلم ساخته یک فیلمساز زن سیاه‌پوست، با بازیگر اصلی زن سیاه‌پوست در سنی خاص به‌عنوان یک قهرمان اکشن است و داستانی را روایت می‌کند که از کتاب‌های تاریخ جهان کنار گذاشته شده‌اند. و برای جذب مخاطبان انبوه رقابت می‌کند. اینها فقط معیارهای زن پادشاه در این عصر امپریالیسم نیستند. کینگ وومن صداهای شکسته شدن سقف‌ها را به گوشمان می‌رساند. انبوه شیشه‌های خرد شده‌ای که امید داریم روی زمین پوسیده شوند.

لاویا گیارکایه (Lovia Gyarkye) / The Hollywood Reporter

  • امتیاز: 70/100

اجراهای پرانرژی و دقت فنی در فیلم اکشن مهیج پرینس-بایتوود با هم ترکیب می‌شوند و اثری باشکوه دارند. این فیلم از هر لحاظی سرگرم کننده و برجسته است.

کایل اسمیت (Kyle Smith) / The Wall Street Journal

  • امتیاز: 40/100

سونی پیکچرز زن پادشاه را نه تنها به عنوان یک فیلم اکشن مهیج، بلکه فیلمی مهم معرفی کرده است. در اکرانی که من در آن شرکت کردم، یک اسلاید بازاریابی روی آن نوشته شده بود: «به گفتگو و نقد بپیوندید». با توجه به این شروع می‌کنم: آیا در هالیوود محدودیتی برای بی‌شرمی وجود دارد؟

میزان فروش فیلم وومن کینگ ۲۰۲۲

فیلم وومن کینگ ۲۰۲۲ با بودجه 50 میلیون دلاری ساخته شد و در گیشه 41 میلیون دلار به فروش رفت. شاید برای شما سوال پیش بیاید که با وجود نمرات بالای منتقدان چرا فیلم فروش پرسودی نداشته یا در سایتی مثل IMDb که براساس نظرات مخاطبان است امتیاز متوسطی دارد؟

در این رابطه باید گفت که این فیلم براساس تاریخ واقعی است و روایت فیلم نیز به همین شکل صورت می‌گیرد. این اتفاق باعث شده که فیلم از نظر برخی مخاطبان جذاب به نظر نرسد. اما حقیقت امر این است که فیلم The Woman King از جمله قوی‌ترین فیلم‌های 2022 از لحاظ کیفیت ساخت محسوب می‌شود.

سخن پایانی

معرفی فیلم وومن کینگ ۲۰۲۲ / نقد فیلم زن پادشاه 2022

به پایان معرفی فیلم وومن کینگ ۲۰۲۲ رسیدیم و سعی کردیم تمام اطلاعات موجود درباره فیلم را برای شما بیان کنیم. این روزها آثار با محوریت زنان سعی در شکستن کلیشه‌های جنسیتی و بالا بردن اعتماد به نفس در زنان دارند. نظر شما در رابطه با فیلم زن پادشاه 2022 چیست؟ آیا آن را اثری قوی و ماندگار می‌پندارید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم‌.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402