آموزش استفاده از گوگل چت | چگونه از گوگل چت استفاده کنیم؟

پیام رسان گوگل چت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با برنامه گوگل چت می‌توانید از پیام‌های مستقیم برای گفتگوی خصوصی با همکار یا گروه کوچکی از افراد استفاده کنید. همچنین با این اپلیکیشن می‌توانید اتاقی ایجاد کنید تا مکالمه مداوم با گروهی از افراد مانند یک تیم پروژه داشته باشید. در این ماژول، درباره ویژگی‌های منحصربه‌فرد پیام رسان گوگل چت اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. با پلازا همراه باشید.

مکالمات موجود شما در Hangouts کلاسیک در Google Chat نشان داده می‌شود. می‌توانید از Google Chat برای ادامه مکالمه با افرادی که هنوز از Hangouts استفاده می‌کنند استفاده کنید. پیام‌های جدید کاربران در Hangouts نیز برای شما در Google Chat نشان داده می‌شود. اگر از حساب Google Workspace برای محل کار یا تحصیل استفاده می‌کنید، می‌توانید از قبل از Google Chat استفاده کنید. در ادامه می توانید ویدیوی آموزشی استفاده از گوگل چت را مشاهده کنید.

فهرست مطالب 

برنامه گوگل چت چیست؟

گوگل در حال توسعه گزینه جدیدی است که به کاربران iOS و Android اجازه می‌دهد از Gmail به چت خود دسترسی داشته باشند. این ابزار قبلاً در جولای گذشته برای کاربران Google Workspace فعال شده بود و از آن زمان Gmail آنها با Google Chat، Rooms و Meet ادغام شده است. اگرچه این ویژگی هنوز در حال آزمایش است، برخی از حساب‌های Gmail قبلاً مجاز به دسترسی به آن هستند.

برای فعال کردن این عملکرد در iOS یا اندروید، باید به «تنظیمات» جیمیل که در پایین منوی کناری برنامه قرار دارد، دسترسی داشته باشید. اگر چندین حساب دارید، باید انتخاب کنید که از کدام یک برای دسترسی به چت استفاده کنید. بخش‌های تنظیمات مختلف در زیر ظاهر می‌شوند، با حروف آبی، و در بخش «عمومی» است که در آن چت می‌تواند فعال شود.

گوگل چت

اولین گزینه در این بخش می‌گوید «چت (دسترسی اولیه) نمایش برگه‌های چت و اتاق‌ها». اگر این گزینه را علامت بزنید، یک اسکرین شات ظاهر می‌شود که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهیم Google Chat را در Gmail امتحان کنیم یا خیر. متن هشدار می‌دهد که ممکن است “باگ‌ها و مشکلات دیگری را تجربه کنید” و هشدار می‌دهد که می‌توانید “در هر زمان به نسخه قبلی چت برگردید.”

پس از فعال شدن گزینه، یک سری کادر به کاربر نشان داده می‌شود که در آن‌ها عملکرد ابزار جدید توضیح داده شده است. این نسخه جدید از Gmail برای تلفن همراه، ایمیل، چت و تماس‌های ویدیویی را در یک مکان به ارمغان می‌آورد و کار با یکدیگر را از طریق چت، فایل‌های به اشتراک گذاشته شده، و فهرست‌های کار آسان می‌کند.

برنامه گوگل چت

چهار تب در زیر در رابط جدید نشان داده شده است. از چپ به راست، ابتدا صندوق ورودی ایمیل، سپس چت، سپس اتاق‌های جداکننده و در نهایت برگه تماس‌های ویدیویی وجود دارد.

ویژگی های گوگل چت

اپلیکیشن گوگل چت ابزار ارتباطی برای کار گروهی دیجیتال: پیام رسان گوگل چت یک ابزار ارتباطی جدید از Google است که به عنوان جانشین Google Hangouts در نظر گرفته شده است. مزایای زیادی برای ارتباطات دیجیتال در تیم ها دارد و تبادل سریع اطلاعات در گروه‌های کاری را تسهیل می‌کند. در ادامه، نحوه عملکرد Google Chat را به تفصیل توضیح می دهیم و این ابزار برای چیست.

مروری بر ویژگی‌ها و مزایا

Google Chat چیزی بیش از یک ابزار پیام رسانی است. با اتصال به Google Workspace و Google Meet و امکان ادغام با برنامه‌های دیگر مانند Trello یا Asana از طریق ربات‌ها، Google Chat راه‌های زیادی برای همکاری دیجیتالی در اختیار شما قرار می‌دهد. در زیر، مهم ترین ویژگی های Google Chat را فهرست کرده‌ایم:           

عملکرد    استفاده
چت کردنمکالمه مستقیم با مخاطبین فردی
اتاق چتمکالمه گروهی یا برای موضوعات خاصی که امکان تبادل اطلاعات یا اسناد را فراهم می کند
ربات هاربات‌ها می‌توانند برنامه‌های بیشتری را ادغام کنند، به عنوان مثال. آسانا، ترلو.
به گوگل متصل شویددسترسی مستقیم به اسناد و فایل‌ها از طریق Google Drive، Google Meet و اتصال به Gmail.
به Google Meet متصل شویدمکالمه ویدیویی در Google Meet با مخاطبین فردی یا در اتاق چت.
به جیمیل متصل شویدپیش نمایش، اطلاع رسانی و لینک مستقیم اخبار چت گوگل در گوگل میل.

استفاده گوگل چت از پیام‌های فوری

با استفاده از گزینه‌های جستجو، می‌توانید مخاطبینی را که می‌خواهید پیام فوری به آن‌ها ارسال کنید، انتخاب کنید. این مزیت را دارد که مکالمه شما واقعاً فقط توسط گیرندگان منتخب قابل خواندن است، درست مانند یک ایمیل.

اپلیکیشن گوگل چت

می‌توانید مکان مخاطبین خود را از طریق عملکرد جستجو در چت Google پیدا کنید.

اتاق‌های گفت و گو

اگر می خواهید یک چت گروهی را شروع کنید، به عنوان مثال برای دنبال کردن یک پروژه یا برای تبادل نظرات در مورد موضوعات خاص، می‌توانید یک اتاق گفتگو ایجاد کنید. فقط اعضای مجاز می‌توانند در گفتگوهای اتاق گفتگو شرکت کنند. لیست اعضا را می‌توان در هر زمان تغییر داد در صورتی که یک شرکت ننده پروژه را ترک کند یا پروژه جدیدی بپیوندد. به عنوان یک قاعده کلی، یک یا چند مدیر وجود دارند که کاربران اتاق گفتگو را مدیریت می‌کنند.

پیام رسان گوگل چت

 

پیکربندی ربات ها در برنامه گوگل چت

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مفید گوگل چت، امکان گسترش ابزار ارتباطی با استفاده از ربات‌ها است. اگر یک ربات برای برنامه شخص ثالث مورد نظر وجود داشته باشد، می‌توانید تنها با یک کلیک به برنامه مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید، خواه این برنامه Trello، Asana یا Giphy باشد. برای این کار به منوی سمت چپ رفته و ربات‌های مورد نظر را در آیتم Chat Rooms انتخاب کرده و از گزینش از پیش نصب شده گوگل استفاده کنید. در مرحله بعد، تعیین کنید به کدام اتاق چت یا پیامی که می‌خواهید از طریق یک ربات به یک برنامه شخص ثالث دسترسی داشته باشید.

 

گوگل چت

به Google Workspace متصل شوید

برنامه گوگل چت به عنوان یک سرویس Google به سایر برنامه‌های Google مانند Google Workspace متصل است. این سازگاری مزایای زیر را به شما می‌دهد:

در پیام‌های خود، می‌توانید از پیوندهای مستقیم به اسناد و فایل‌هایی که در Google Drive ذخیره شده‌اند استفاده کنید. این بسیار مفید است زمانی که اعضای یک اتاق گفتگو با هم روی یک سند کار می‌کنند.

تنها با یک کلیک، Google Chat به شما امکان می‌دهد یک مکالمه ویدیویی را در Google Meet شروع کنید، چه در یک چت خصوصی و چه در اتاق چت. می‌توانید از طریق پنجره پیش‌نمایش و اعلان‌های Gmail از پیام‌های جدید در چت Google مطلع شوید.

برنامه گوگل چت

اینها دیگر ویژگی‌های جالب پیام رسان گوگل چت برای نوشتن پیام هستند:

  • غلط‌گیر املای داخلی
  • گزینه‌ای برای حذف مکالمه بعد از 24 ساعت
  • فایل‌های خارجی مانند عکس یا اسناد را آپلود کنید
  • ادغام شکلک

استفاده از اپلیکیشن گوگل چت در دسکتاپ یا دستگاه های تلفن همراه

مانند بسیاری از خدمات Google، Google Chat در حال حاضر با پیشنهادات متعددی از غول فناوری اطلاعات ادغام شده‌است. Google Chat را با دایره سبز رنگ با نماد @ می‌شناسید. برای استفاده از سرویس پیام رسانی به یک حساب Google و یک مرورگر وب یا یک دستگاه تلفن همراه با دسترسی به اینترنت نیاز دارید.

استفاده از برنامه گوگل چت در دسکتاپ

می‌توانید از پیام رسان گوگل چت به سه روش مختلف ثبت نام گوگل چت در رایانه شخصی خود انجام دهید.

  • جیمیل: حساب جیمیل خود را در مرورگر وب باز کنید. در ستون سمت چپ، زیر صندوق ورودی خود، پیش‌نمایش پیام‌های فوری و اتاق‌های چت Google Chat خود را خواهید دید. اگر می‌خواهید برنامه پیام‌رسانی را در پنجره خودش باز کنید، روی نماد نقطه‌ها در بالا سمت راست برای همه برنامه‌های Google کلیک کنید. به پایین بروید و نماد Google Chat را در نمای کلی جستجو کنید. اگر روی نماد کلیک کنید، Google Chat در برگه یا پنجره جدیدی از مرورگر شما باز می‌شود.
  • مرورگر اینترنت: در مرورگر کروم، اگر روی نماد نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید، اپلیکیشن گوگل چت به‌طور خودکار در میان سرویس‌های Google ظاهر می‌شود. همچنین، می‌توانید از طریق URL چت Google در هر مرورگری به برنامه دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید.
  • برنامه وب پیشرو (PWA): گزینه دیگر این است که از Google Chat به عنوان PWA در رایانه خود استفاده کنید. برای انجام این کار، باید مرورگر کروم را باز کرده و با حساب گوگل خود وارد شوید. سپس بر روی نماد 3 نقطه که به صورت عمودی مرتب شده اند کلیک کنید و گزینه “Install Google Chat…” را انتخاب کنید.

می‌توانید به راحتی با استفاده از روش‌های بالا شروع کار در Google Chat را آغاز کنید.

استفاده از اپلیکیشن گوگل چت از طریق برنامه

برای فعال سازی گوگل چت در تلفن هوشمند یا رایانه خود می‌توانید از طریق برنامه رایگان برای Android و iOS که برای نصب در فروشگاه Google Play یا App Store در دسترس است، از پیام رسان گوگل چت استفاده کنید. اگر دستگاه اندرویدی جدیدتری دارید، ممکن است برنامه Google Chat قبلاً به طور پیش فرض نصب شده باشد. در اینجا، نماد برنامه به یک دایره سبز رنگ با نماد @ برمی‌گردد.

 تنظیمات شخصی در برنامه گوگل چت

شما می‌توانید برنامه گوگل چت را بدون هیچ مشکلی با اولویت‌های خود سازگار کنید و به عنوان مثال تصویر پروفایل خود را تغییر دهید یا انتخاب کنید که اعلان‌های مورد نظر شما را دریافت کنند.

تغییر تصویر پروفایل

برای استفاده از پیام رسان گوگل چت، باید باحساب کاربری گوگل خود وارد شویدبه طور کلی، Google Chat از تصویر حساب کاربری گوگل شما به عنوان تصویر پروفایل استفاده می‌کند.

تنظیم اعلان های فشار

مهم نیست که از طریق یک اپلیکیشن روی گوشی هوشمند یا تبلت خود، از طریق مرورگر یا به صورت PWA روی کامپیوتر خود از گوگل چت استفاده می‌کنید: در اسرع وقت زمان و چگونگی دریافت اعلان پیام‌های جدید را پیکربندی کنید.

اپلیکیشن گوگل چت

از طریق گزینه منو تنظیمات نوتیفیکیشن‌ها می‌توانید تنظیمات شخصی تر، تنظیم زمان سکوت یا خاموش کردن اعلان‌ها از تماس‌های خاص اپلیکیشن گوگل چت را انجام دهید.

سخن پایانی

بخش بزرگی از ارتباطاتی که امروزه در محل کار انجام می‌شود، بر روی پلتفرم‌های دیجیتال صورت می‌گیرد. روند رو به افزایش است. بخش‌های حرفه‌ای بسیاری وجود دارد که تبادل اطلاعات از طریق ایمیل در حال حاضر بخشی از زندگی روزمره است، اما ایمیل‌ها برای ارتباط سریع کافی نیستند. مهمتر از همه، زمانی که نیاز به اشتراک گذاری، بحث یا پردازش اطلاعات و اسناد با یکدیگر باشد، کار گروهی دیجیتال مورد نیاز است. راه اندازی گوگل چت یکی از موثرترین این راه‌ها برای ارتباط است. با آموزش گوگل چت در این مقاله به روز شوید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402