بازی ابری چیست و چگونه صنعت گیم را متحول خواهد کرد؟

بازی ابری چیست
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله قصد داریم تا درباره بازی ابری صحبت کنیم؛ اینکه چگونه صنعت بازی را متحول کرده است و نیز معایب و مزایای آن را نیز بیان می‌کنیم. پس با پلازا همراه شوید.

صنعت بازی‌های ویدئویی با آنچه که تا چند سال پیش وجود داشت، به طرز چشمگیری فرق کرده است و در هر کنسولی امروزه می‌توان بیشتر بازی‌های دیجیتال را انجام داد. در این شرایط، دانلودهای دیجیتالی پایان ندارند؛ زیرا چندین شرکت، خدمات بازی ابری را ارائه می‌دهند که راحتی و سرعت را با پرداخت هزینه اشتراک برایتان فراهم می‌کنند. حال سوال اصلی این است که بازی ابری چیست و آیا بهترین گزینه برای شماست؟ در این مقاله ما ریشه بازی‌های ابری و چگونگی عملکرد آن را بررسی کرده‌ایم.

فهرست مطالب

 

بازی ابری چیست؟

برای اینکه بدانید بازی ابری چیست؟ باما همراه باشید. ارتباط میان گیمرها از روش های سخت افزاری با رابط نرم افزاری صورت میگیرد که در این میان اگر یک بازی انحصاری از یک شرکت را بخواهید با اشخاص مدنظر و یا گیمرهای جهانی اجرا کنید نیاز به یکسری سخت افزار هایی خواهید داشت که بتواند ارتباط شما و گیمرهای دیگر با بازی را برقرار کند که اصولا به این موارد بازی ابری گویند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص باما همراه باشید.

بازی ابری (Cloud gaming) روشی برای انجام بازی‌های ویدیویی است که با استفاده از سخت‌افزار از راه دور انجام می‌شود که درواقع نقش سرورهایی را بازی می‌کنند که متعلق به یک شرکت هستند. به جای اینکه یک بازی را روی سیستم خود نصب کرده و بازی کنید، در بازی ابری شما به اینترنت نیاز دارید تا بازی مد نظرتان را بتوانید بر روی کنسول خانگی‌تان انجام دهید. این بدان معنی است که کنسول، تلویزیون، پلتفرم موبایل یا کامپیوتر شما برای ارائه بازی‌ها به سخت‌افزار داخلی خود متکی نیست. در نتیجه بازی‌هایی که قادر به اجرا در سیستم سخت‌افزار شما نیستند، می‌توانند به راحتی از طریق بازی ابری اجرا شوند.

بازی ابری برای کار کردن به اینترنت به صورت مداوم نیاز دارد؛ زیرا هیچ یک از اطلاعات از جمله ذخیره داده، روی سیستم مورد نظر شما ذخیره نمی‌شود و در سرورهایی از راه دور ذخیره می‌شود. این امر برای مناطقی که دارای دسترسی به اینترنت با سرعت خوب هستند ایده‌آل است.

سرویس ابری بازی

برای چگونگی عملکرد بازی ابری باید بگوییم که به جای داشتن سخت‌افزار لازم برای اجرای بازی‌های ویدیویی سطح بالا، بازی ابری به کاربران اجازه می‌دهد تا بارگیری بازی را بر روی سرور یک شرکت انجام دهند. اصولاً وقتی شروع به اجرای یک بازی با استفاده از یک سرویس بازی ابری می‌کنید، به جای اینکه دیسک بازی را در خانه داشته باشید، یک سرور مانند سخت‌افزار پرقدرت عمل می‌کند و این کار را برای شما انجام می‌دهد و می‌توانید ده‌ها هزار بازی مختلف را انجام دهید.

سرویس های بازی ابری برای سازندگان هم مفید است!

سرویس های بازی به صورت نه تنها برای کاربران، بلکه برای سازندگان و ناشران هم مزایای خاص خودش را دارد. به لطف سرویس‌ های گیمینگ شما مجبور نیستید همیشه قوی‌ترین قطعات سخت افزاری را برای کامپیوتر خود خریداری کنید. در عوض، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای به مراتب کمتر اشتراک ماهانه خریداری کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

اگرچه گاهی اوقات بازی به صورت ابری رایگان نبوده و به صورت جداگانه باید بازی را خریداری کنید، ولی در مجموع بازی به صورت ابری هزینه‌های شما را در چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت کاهش می‌دهد.

شاید بپرسید که مزیت کلاود گیم سرویس برای ناشران چیست؟ وجود این تکنولوژی امکان کرک شدن و تهیه غیرقانونی بازی‌ها را به صفر رسانده و سازندگان هم برای محافظت از بازی خود مجبور به استفاده از تکنولوژی‌هایی مثل DRM – که روی عملکرد فنی بازی هم تاثیر منفی می‌گذارد – هم نیستند. علاوه بر این، از آنجایی که تمام کاربران به صورت مساوی به بازی های ابری رایگان دسترسی دارند، هزینه‌های توسعه بازی برای ناشر هم کاهش پیدا می‌کند.

اگر اطلاعاتی از سرویس بازی ابری ایرانی ندارید باما همراه باشید. متاسفانه این بخش در کشور عزیزمان ایران هنوز بطور جدی مورد بحث قرار نگرفته زیرا بازی های اندک و ساده ای در سرویس ابری وجود داشته که  این مورد سبب شده تا سرمایه گذاران میلی برای قرار دادن ثروت خود در این زمینه نداشته باشند. این سرویس با بازی های انلاین تفاوت داشته زیرا همانطور که در ابتدای توضیحات نیز ذکر شد سرویس ابری شمارا از نصب بازی ها بی نیاز میسازد اما برای اجرای بازی های انلاین نیاز به نصب بازی خواهید داشت که از یکی از موارد محبوب و خوب این حوزه بازی زولا بوده است.

انواع بازی ابری

در حال حاضر سه نوع خدمات برای کاربران وجود دارد که غالباً به آن‌ها بازی ابری گفته می‌شود: بازی جریان، بازی‌های نظیر به نظیر (P2P) و دانلود پیشرفته.

در این خصوص بدنیست بدانید که برای کنسول ابری اندروید نیز بازی های خوبی عرضه شده است. پلتفرم اندروید یکی از رایج و البته محبوب ترین گزینه های موجود در سراسر جهان بوده است که مابین موارد دیگر توانسته محبوبیت بیشتری را کسب نماید. گزینه های بسیاری در این زمینه وجود داشته است که اگر اطلاعی از آنها ندارید و یا بازی های خوبی را نمیشناسید کافیست در گوگل یک سرچ ساده داشته باشید تا با گزینه های خوب این حوزه آشنا شوید.

بازی جریان

بازی جریان نوعی از بازی‌های آنلاین است که امکان پخش مستقیم بازی‌های ویدئویی را بر روی رایانه‌ها، کنسول‌ها و پلتفرم‌های موبایل فراهم می‌کند. بازی درواقع در سرور اپراتور یا شرکت ارائه کننده بازی ذخیره شده و سپس مستقیماً روی کنسول بازی کاربر از طریق اینترنت پخش می‌شود. این امکان دسترسی به بازی‌ها را بدون نیاز به کنسول یا رایانه‌های بازی رده بالا فراهم می‌کند و تا حد زیادی توانایی کامپیوتر کاربر را بی‌اهمیت می‌سازد؛ زیرا سرور در اینجا نیازهای پردازشی را انجام می‌دهد. کنترل‌ها و دستورالعمل‌های کاربر به‌طور مستقیم به سرور منتقل می‌شود و سرور سپس پاسخ بازی را به کنترل‌های ورودی ارسال می‌کند.

بازی ابری چیست - بازی به صورت ابری

سرویس بازی ابری گوگل استیدیا با شایعات و اخبار بسیاری همراه بوده است که در این خصوص اشخاص بسیاری براین باور بوده اند که قرار است سرویس گوگل استادیا در دی 1401 برای همیشه تعطیل شود زیرا گوگل توان رقابت با شرکت های انویدیا و… را نداشته است. این خبر یک دروغ واضح بوده زیرا یکی از قدرتمند ترین شرکت های جهان گوگل بوده است که اخیرا در حساب توئیتری گوگل خبری مبنی بر افزایش حیطه کاری سرویس ابری استادیا عرضه شد که گیمرها در آینده میتوانند با بازی های بیشتری سروکار داشته باشند.

همچنین بخوانید :

بازی های نظیر به نظیر (P2P)

بازی نظیر به نظیر P2P نوعی بازی ابری است که در آن دستگاه‌های کاربران مستقیماً داده‌ها را تبادل می‌کنند، بدون اینکه ابتدا به سرور واسطه‌ای بفرستند. تفاوت مهم آن با بازی ابری این است که بازی بر روی کنسول شخصی اجرا می‌شود و بر اساس یک به یک جریان می‌یابد. بازی واقعی در سرور از راه دور ذخیره، اجرا و ارائه می‌شود و نتایج فیلم مستقیماً از طریق اینترنت در کنسول کاربر پخش می‌شود. درواقع بازی P2P اجازه می‌دهد تا شکاف تأخیر در بازی از بین برود. پروتکل شبکه در بازی ابری P2P، بهترین تناسب بین سرور و کنسول شخصی را به صورت هوشمندانه انتخاب می‌کند.

بازی ابری - سرویس گیمینگ ابری رایگان

در واقع کنسول بازی ابری خارجی مربوط به بازی هایی بوده که برای ای پی کشور سازنده درنظر گرفته شده است و این مورد میتواند برای گیمرهای آن کشور قابل اجرا باشد. در خصوص اینکه آیا کنسول بازی ابری خارجی برای ای پی ایران کار میکند یا خیر باید بدانید که این مورد بستگی به کشور مربوط خواهد داشت که آیا ای پی ایران را برای بازی درنظر گرفته است یا خیر. امروزه بازی های خارجی بسیاری رای ای پی ایران قابل اجرا بوده است که با یک سرچ ساده در گوگل میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.

بارگیری پیشرفته

در بازی ابری بارگیری پیشرفته، بازی واقعی روی دستگاه بازی کاربر مانند پلتفرم موبایل، رایانه شخصی یا کنسول اجرا می‌شود. در واقع قسمت کوچکی از بازی، معمولاً کمتر از 5٪ از کل حجم بازی، در ابتدا بارگیری می‌شود تا گیمر بتواند سریع بازی را شروع کند. حجم باقی مانده هنگامی که کاربر در حال بازی است دانلود می‌شود و این اجازه را می‌دهد تا دسترسی فوری به بازی را داشته باشید، حتی با پهنای باند کم اینترنت. البته این نوع بازی ابری برای کنسول‌هایی مناسب است که دارای قابلیت‌های سخت افزاری برای اجرای بازی باشند. محتوای بازی نیز در کنسول کاربر ذخیره می‌شود.

گیمینگ ابری رایگان برای بازی هایی بکارگیری میشود که به صورت بتل آنلاین قابل اجرا بوده که در این میان میتوانید به گزینه های بسیاری دسترسی داشته باشید. اگر از هدف اصلی سرور ابری بازی آگاه شدید در ادامه این مقاله باما همراه باشید که تصمیم داریم اصلی ترین مزایا و معایب استفاده از این سرور که میتواند برای گیمرها مفید یا سبب ضرر شود را بیان کنیم. همچنین پیشنهاد میشود نظر خود را در اینباره برای ما به اشتراک بگذارید.

مزایای و معایب بازی ابری چیست؟

سرویس ابری بازی - سایت های بازی ابری

با دانستن اینکه کنسول بازی ابری چیست؟ اینبار قصد داریم مزایا و معایبی که در این زمینه میتواند اطلاعات شمارا افزایش دهد مورد بررسی قرار دهیم. دقت داشته باشید اگر تصمیم به استفاده از این سرور را دارید باید اطلاعات کاملی را از آن داشته باشید که در ادامه به گزینه های خوبی در این خصوص اشاره کرده ایم که بی شک میتواند گزینه خوبی برای کاربرانی که بدنبال استفاده از این سرور ها هستند باشد. در ادامه نگاهی به مزایا و معایب بازی های ابری می‌اندازیم.

 

مزایا بازی ابری

در اینجا دو مزیت مهم برای رویکرد بازی ابری وجود دارد. اولین مورد این است که کاربران برای اجرای جدیدترین و بهترین بازی‌ها مجبور نیستند هر چند سال یکبار سخت‌افزار جدید بخرند. مورد دیگر این است که از لحاظ تئوری به کاربران امکان می‌دهد هر بازی را در هر دستگاهی با اتصال اینترنتی انجام دهند. در نتیجه از طریق بازی ابری، کاربران می‌توانند بازی‌ها را در لپ تاپ، پلتفرم موبایل، مرورگر و حتی تلویزیون هوشمند انجام دهند. با اتصال به اینترنت، بازی‌ها را در هر دستگاهی می‌توان بارگیری کرد و انجام داد.

همچنین در سال‌های اخیر حجم بازی‌ها افزایش یافته است که دانلود را دشوار می‌کند. کیفیت تصاویر بازی و صدا نیز به شدت روی حجم بازی تأثیر می‌گذارد. در نتیجه، تنها روش قابل قبول برای بسیاری از افراد برای انجام بازی‌ها از طریق بازی ابری صورت می‌گیرد. Witcher 3، یکی از بزرگترین بازی‌هایی که در سال 2015 منتشر شد، حدود 50 گیگابایت حجم دارد. در سال 2017 نیز بازی‌هایی مانند Forza Motorsport 7 به اندازه حدود 100 گیگابایت رسیدند. همانطور که می‌توان حدس زد، دانلود و بارگیری بر روی سخت‌افزارهای خانگی کاری سخت و در بعضی مواقع غیرممکن است که از طریق بازی ابری آسان و ممکن شده است.

همچنین برای اکثر بازی‌ها در کنسول‌های بازی یا رایانه‌های شخصی ، هزینه بالایی را باید صرف کنید که می‌تواند از صدها تا هزار دلار باشد؛ اما با توسعه فناوری، بازی ابری بدون هیچگونه هزینه اضافی برای کاربران در دسترس است و نیز سرورهای بازی ابری به طور مداوم به‌روز می‌شوند. به عنوان مثال، Stadia در حال حاضر امکان انجام بازی‌ها را با رزولوشن 4K و 60 فریم در ثانیه ارائه می‌دهد و اشتراک ماهانه آن رایگان تا نهایتا 25 دلار در ماه است.

بازی ابری چیست - بازی ابری گوگل

معایب بازی ابری

البته گفتنی است که بازی ابری تقریباً یک دهه است ارائه شده است، اما تا همین اواخر مورد توجه قرار نگرفته بود و علت آن این است که حتی اگر خدمات اولیه بسیار خوب کار کنند، در نهایت فاقد پشتیبانی و پایگاه کاربر هستند. برای مثال پشتیبانی از Wi-Fi وجود نداشت؛ زیرا سرعت اینترنت حتی در سال 2012 به طور متوسط خیلی کند بود. بازی ابری علاوه بر اینترنت سریع و پایدار، به نزدیکی به سرورهای بازی نیز نیاز دارد. نسل فعلی سرویس‌های بازی ابری بین 10 مگابیت در ثانیه تا 35 مگابیت در ثانیه نیاز دارند. کمپانی بررسی بازی ابری Akamai ادعا می‌کند که:

فقط یک از هر پنج خانوار در آمریکا می‌تواند سرعت بارگیری 25 مگابیت بر ثانیه را داشته باشد و متوسط سرعت اینترنت آمریکا 18.7 مگابیت در ثانیه است.

همانطور که می‌دانید، تاخیر زیاد می‌تواند در یک تجربه بازی مضر باشد. تأخیر توسط عوامل زیادی مانند نمایشگر مورد استفاده، فاصله از سرور و حتی کنترلرها / دستگاه‌های ورودی می‌تواند به وجود آید. مدت زمان لازم برای ورود یک دستورالعمل بر روی یک کنترلر و سپس ارسال به سرور و سرانجام ارسال به کاربر می‌تواند نیاز به زمان قابل توجهی داشته باشد. مطالعات نشان داده‌اند که برای بازی تیراندازی سریع، به اندازه 100 صدم ثانیه تاخیر می‌تواند به طور کامل تجربه و روند بازی را خراب کند. حتی بهترین کنسول‌ها نیز در حال حاضر دارای تاخیر در ورودی هستند که نزدیک به 15-50 صدم ثانیه است. اما اکنون ما در دوره شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، سونی و مایکروسافت زندگی می‌کنیم. در نتیجه، این شرکت‌ها در کنار کنسول‌های نسل بعدی که پشتیبانی بهتری از بازی ابری را ارائه می‌دهند، نشان‌دهنده آینده صنعت بازی به سوی بازی ابری هستند.

انواع خدمات و پشتیبانی بازی ابری

اگر در این خصوص سرور های خوبی را میشناسید که به آنها اشاره نشده است میتوانید در بخش نظرات باما در ارتباط باشید و گزینه های پیشنهاد خود را برای ما ارسال کنید. برای معرفی بهترین سرویس‌های بازی ابری باما همراه باشید که در ادامه گزینه های خوبی را برای شما معرفی کرده ایم. دقت داشته باشید که هریک از موارد ذکر شده برای سبک و گزینه های خاصی مفید هستند که پیشنهاد میشود آنها را بطور کامل مطالعه کنید.

سرویس بازی ابری Parsec

یکی از سرویس‌های بازی ابری که این روزها توصیه می‌شود، سرویس گیمینگ ابری رایگان Parsec است. به لطف این سرویس، شما می‌توانید بازی مورد علاقه خود را با کیفیت 60 فریم بر ثانیه تجربه کنید. Parsec یکی از سایت های بازی ابری به شمار می‌رود که به بازیکنان اجازه می‌دهد با هر دیوایس و تجهیزاتی از بازی های ابری این سرویس لذت ببرند. همچنین در بحث تکنولوژی Screen Sharing هم پارسک یکی از بهترین سرویس‌های حال حاضر است. شما می‌توانید حین لذت بردن از تجربه بازی مورد علاقه خود، تصویر آن را هم با دوستان و یا خانواده خود به اشتراک بگذارید.  گفتنی است که کاربران ویندوزی، لینوکسی، مک و اندرویدی می‌توانند از این سرویس استفاده کرده و نهایت لذت را ببرند.

سرویس بازی به صورت ابری Amazon Luna

در سپتامبر سال 2020، آمازون رسما سرویس بازی ابری Luna را معرفی کرد. در حال حاضر این سرویس فقط در دسترس کاربران کشور آمریکا است، با این وجود انتظار می‌رود که در آینده‌ای نه چندان دور، لونا تبدیل به یک رقیب جدی برای سرویس‌های مطرحی مثل Geforce Now، Play Station Now و Google Stadia تبدیل شود. لونا در حال حاضر در دسترس کاربران اندروید، Ios و البته رایانه‎‌های شخصی بوده و با توجه به قیمت پایین‌تری که نسبت به سرویس بازی ابری گوگل دارد، احتمالا گزینه وسوسه‌کننده‌ای خواهد بود. احتیاج به سرعت بالای اینترنتی و همچنین قیمت بالای دلار احتمالا بزرگ‌ترین چالش‌های کاربران ایرانی علاقه‌مند به سرویس لونا هستند. گفته می‌شود که حداقل سرعت لازم برای اجرای بازی‌ها در سرویس لونا، 10 مگابیت در ثانیه بوده و برای تجربه بازی‌ها با کیفیت 4K این رقم به 35مگابیت برثانیه می‌رسد.

سرویس ابری بازی Blacknut

سرویس ابری Blacknut یک سرویس بازی با تمرکز بر خانواده است. در وهله اول، این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا به صورت همزمان 4 تصویر از بازی داشته باشید. همچنین برخورداری سرویس Blacknut از یک ویژگی منحصر به فرد تحت عنوان kids-mode سبب شده تا با یک سرویس بازی کاملا خانواده محور طرف باشیم. با فعال شدن این ویژگی، بازیکن مورد نظر تنها می‌تواند بازی‌هایی با درجه سنی کمتر از 10 سال را تجربه کند و بقیه بازی‌ها به طور کلی برای وی به نمایش در نمی‌آیند. بدین ترتیب خانواده خیلی راحت می‌تواند تجربه گیمینگ فرزند کوچک را کنترل کند. طبق اعلام رسمی، این سرویس در حال حاضر از بیش از 500 بازی در سبک‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. Sniper 3 Ghost Warrior، Ryse Son of Rome، Lords of Fallen و WRC 9  از مطرح‌ترین بازی‌های این سرویس به شمار می‌روند.

در مجموع باید گفت که در آینده خیلی بیشتر در رابطه با بازی‌ ها و سرویس های ابری خواهیم شنید. اضافه شدن شرکت‌های بزرگی مثل گوگل، آمازون و فیسبوک به میدان رقابت، مطمئنا به پیشرفت شرکت‌هایی مثل انویدیا، مایکروسافت و سونی هم کمک خواهد کرد. فراموش نکنیم که برخی شرکت‌های بزرگ به صورت علنی از آینده دنیای گیم و اهمیت سرویس‌های ابری می‌گویند.

چندین ماه قبل سگا از علاقه خود به توسعه «یک بازی خارق‌العاده» طی 5 سال آینده خبر داده بود. اکنون ناشر مطرح و خوش‌نام ژاپنی یک اتحاد به نظر استراتژیک با مایکروسافت تشکیل داده و قصد دارد تا از پلتفرم وسیع Microsoft Azure برای پیاده‌سازی ایده‌های جاه‌طلبانه‌اش استفاده کند.

کمتر از یک ماه پیش سگا از همکاری خود با مایکروسافت برای ساخت «بازی‌های جهانی در یک محیط توسعه نسل جدید» رونمایی کرد. این همکاری به طور واضح علاقه سگا برای توسعه بازی‌های آینده در یک محیط کاملا جدید و متفاوت را نشان می‌دهد.

سرور بازی ابری Google Stadia

سرویس ابری بازی

Google Stadia در حال حاضر بزرگترین سرور بازی ابری است؛ اگرچه هنوز نسخه کامل آن در حال تکمیل است. گوگل استادیا در اواخر سال 2019 با ظرفیت محدود راه‌اندازی شد؛ اگرچه برای بازی شما باید 130 دلار بپردازید که یک کنترلر استادیا، یک Chromecast Ultra ،Stadia Pro و دو سرویس رایگان 3 ماهه برای معرفی به دوستان را شامل می‌شود. در حال حاضر بیش از 30 عنوان برای خرید در این پلتفرم موجود است و بیش از 100 عنوان دیگر برای انتشار در امسال برنامه‌ریزی شده است. Google Stadia برای رایانه‌های شخصی، مکس، لینوکس، کروم بوک‌ها، تلویزیون هوشمند و اندروید در دسترس است. پشتیبانی گسترده اندرویدی و iOS برای اواخر سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

سرویس ابری بازی Playstation Now

سرویس ابری بازی - بازی ابری رایگان

Playstation Now مدتی است که در دسترس است و انتخاب نسبتا گسترده‌ای از بازی‌های پلی‌استیشن 2، 3 و 4 را برای پخش و بارگیری در کنسول پلی‌استیشن یا رایانه شخصی ارائه می‌دهد. این سرویس در هر ماه 9.99 دلار هزینه دارد و در صورت افزایش سه یا 12 ماه تخفیف قابل توجهی را شامل می‌شود. در حال حاضر، بیش از 800 عنوان برای آن ارائه شده است؛ از جمله Metal Gear Solid V، بازی Bloodborne، بازی Fallout 4، بازی Ni No Kuni، بازی The Last of Us و Uncharted.

سرویس Nvidia GeForce Now

سرویس ابری بازی

Nvidia GeForce Now به شما امکان می‌دهد تا بازی‌های خود را بر روی سرورهای ابری با مشخصات فنی بالای این شرکت پخش کنید. عناوین پشتیبانی شده حتی می‌توانند به جدیدترین و بهترین فناوری ردیابی دسترسی پیدا کنند؛ اگرچه فقط برای مشترکین با پرداخت هزینه در دسترس است. خبر خوب این است که با Nvidia GeForce Now هرکسی می‌تواند به صورت رایگان از دوره آزمایشی آن استفاده کند؛ اگرچه این دوره فقط یک ساعت است. حق اشتراک آن نیز فقط 5 دلار در ماه است. Nvidia GeForce Now در حال حاضر بر روی رایانه‌های شخصی، مک، اندروید و تلویزیون هوشمند در دسترس است.

سرور Vortex

سرویس ابری بازی - بازی ابری ایرانی

سرویس پخش بازی Vortex رویکرد متفاوتی از ایده نتفلیکس برای بازی‌های ویدیویی در نظر گرفته است. از میان تعداد زیادی بازی، یکی را انتخاب کنید و آن‌ها را به تقریباً هر وسیله متصل به اینترنت انتقال دهید. همه این‌ها با کمترین قیمت 9.99 دلار در هر ماه انجام می‌شود. البته گیم‌پلی شما در ماه فقط 50 ساعت است و برای استفاده فوق‌العاده می‌توانید ماهانه 28 دلار بپردازید و 140 ساعت در ماه بازی کنید. Vortex اندروید، ویندوز و مرورگر کروم را پشتیبانی می‌کند.

سرویس ابری بازی Shadow

بازی ابری

Shadow کمی متفاوت از سایر خدمات بازی ابری عمل می‌کند و به جای ارائه رابط کاربری مبتنی بر برنامه که می توانید آن را به حساب کاربری خود متصل کنید، Shadow یک رابط کامل را برای رایانه شخصی ارائه می‌دهد؛ یعنی نه تنها می‌توانید بر روی آن بازی کنید، بلکه برنامه‌هایی مانند فتوشاپ و… را نیز می‌توانید اجرا کنید. این سرویس طیف گسترده‌تری از قابلیت‌ها را ارائه می‌دهد، اما کمی اشتراک آن گران است. اشتراک سالانه آن 24.99 دلار و اشتراک ماهانه 34.99 دلار هزینه دارد. Shadow برای رایانه‌های شخصی، مک، لینوکس و اندروید در دسترس است.

کلام آخر

بطور کلی اگر بدنبال کسب اطلاعات بیشتر از آموزش Cloud Gaming هستید این مقاله گزینه خوبی برای شما بوده است که سعی کردیم تمامی بخش های مهمی که در روال سرویس های ابری ممکن است با آنها مواجه شوید را تحت پوشش قرار دهیم. در این میان بسته به نیاز خود میتوانید بخش های موجود را مطالعه کنید که اگر مورد مدنظر شما در این مقاله وجود نداشت میتوانید در بخش نظرات باما در ارتباط باشید و گزینه هایی که بدنبال کسب اطلاعات از انها هستید را برای ما ارسال کنید. در این مقاله فناوری بازی ابری را معرفی کردیم که چگونه کار می‌کند، نکات مثبت و منفی آن چیست و چه سرورها و شرکت‌هایی آن را پشتیبانی ‌می‌کنند. امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
amir
.
10 بهمن 1399، 18:46
پاسخ
0
0
پلی پاد، کنسول بازی ابری ایران رو معرفی کنید
avatar
ساشا
.
29 شهریور 1399، 16:22
پاسخ
0
0
سلام به علاقه مندان گیم ... شاید بد نباشه برای تکمیل تر شدن این وب سایتهای بازی آنلاین نمونه ایرانی اون رو هم به لیستتون اضافه کنید. (پیام سیستم: برای تبلیغ، به واحد تبلیغات پلازامگ مراجعه کنید)
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402