علت داغ شدن گوشی های آیفون و روش های جلوگیری از آن

گرم شدن بیش از حد آیفون
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

علت داغ شدن گوشی آیفون می‌تواند مشکلات مربوط به نرم‌افزار یا سخت‌افزار آن باشد. در مورد دومی، باید دلایل داغ کردن ایفون توسط یک متخصص ارزیابی شود. دلیل داغ شدن گوشی اپل، ممکن است نشانه‌ای از مشکلات بزرگتری باشد.

گرم شدن آیفون غیرمعمول نیست و گرم شدن گوشی لزوماً نشانه مشکل نیست اما اگر بیش از حد داغ می‌شود باید به دنبال دلایل داغ کردن ایفون در شارژ بگردید. آیفونی که به طور مداوم یا بیش از حد داغ می‌شود ممکن است نشان دهنده مشکلی باشد که باید برطرف شود تا گوشی شما آسیب نبیند. چرا آیفون داغ می‌شود و چگونه آن را برطرف کنیم؟ دلایل داغ کردن ایفون ممکن است مشکل باتری یا مشکل سخت افزاری دیگری باشد. اگر آیفون شما بر اساس سخت افزار آسیب دیده یا ناکارآمد داغ می‌شود، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید. در ادامه 10 راه برای رفع مشکل داغ شدن پشت گوشی ایفون ارائه می‌دهیم.

فهرست مطالب

علت داغ شدن گوشی آیفون

علت داغ شدن آیفون هنگام استفاده از اینترنت

یکی از دلایل داغ شدن گوشی ایفون ۱۳ پرومکس و دیگر آیفون‌ها این است که باتری و سایر سخت افزارهای داخلی، هر زمان که تلفن شما کار می‌کند گرما تولید می‌کنند، حتی اگر فقط در حال شارژ شدن باشد. آیفون شما برای دفع گرما طراحی شده است، اما باتری قدیمی، تعداد زیادی برنامه در حال اجرا و حتی نور مستقیم خورشید می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی آیفون شود.

کمی گرما خوب است، اما اگر احساس کنید که گوشی در شرف ذوب شدن است، مشکلی وجود دارد. دلیل داغ شدن ایفون ۱۳، ممکن است باتری باشد. باتری ممکن است بر اجزای داخلی گوشی شما تأثیر بگذارد یا یک مشکل نرم افزاری ممکن است باعث شود پردازنده با تمام قدرت کار کند.

برخی از دلایل داغ کردن ایفون شما عبارتند از:

  • باتری معیوب: باتری بد به طور نامنظم انرژی تولید می‌کند. باتری ممکن است بیش از حد کار کند و گرما قطعا یکی از نشانه‌های آن است. اگر اعلانی دریافت کردید که باتری شما باید تعویض شود، به این هشدار توجه کنید. برای بررسی این مورد به تنظیمات > باتری بروید.
  • نور آفتاب: نور مستقیم خورشید می‌تواند دمای آیفون را بسیار افزایش دهد. این را به علاوه تمام گرمای تولید شده توسط تلفن را در نظر بگیرید و شما آیفونی دارید که بیش از حد گرم می‌شود. این از دلایل داغ کردن ایفون است.
  • گوشی در حال شارژ: خیلی نباید نگرانی از بابت دلایل داغ کردن ایفون هنگام شارژ داشته باشید. تقریبا همه گوشی‌ها زمانی که به شارژر متصل هستند، دمای بالاتری خواهند داشت و این مورد کاملا طبیعی است. داغ شدن گوشی ایفون هنگام شارژ به‌خصوص در آیفون 13 پرو که اولین آیفونی است که با شارژ سریع عرضه شده دیده می‌شود.
  • تعداد زیادی برنامه در حال اجرا است: اجرای همزمان چندین فرآیند باعث می‌شود آیفون شما سخت تر و داغ تر کار کند. روی دکمه هوم آیفون خود دوبار کلیک کنید تا در هر برنامه ای که در حال حاضر باز است را ببینید. سپس انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا آن‌ها را ببندید.
  • فعالیت سنگین: عملیات‌های سنگین مثل فیلمبرداری، ویرایش ویدیو، اجرای بازی‌ها و این دست موارد، علت داغ شدن آیفون ۱۳ پرومکس و دیگر گوشی‌ها هستند. آیفون‌ها البته به دلیل بهره‌مندی از پردازنده‌های بهینه، نسبت به رقبای اندرویدی کمتر داغ می‌شوند اما هر فعالیت سنگینی خواه ناخواه، گرما به همراه خواهد داشت.
  • تنظیمات: آیفون شما باید روشنایی خود را به طور خودکار با توجه به نور محیط تنظیم کند. روشنایی کمتر، که اغلب در آن استفاده می‌شود، برای تلفن راحت تر از روشنایی بالا است.
  • نرم افزار یا برنامه‌هایی که به روز نشده اند: به روز رسانی‌ها می‌توانند تنظیمات امنیتی مهم و عملکرد بهبود یافته را ارائه دهند. ممکن است نسخه قدیمی برنامه ای را اجرا کنید که می‌تواند پردازنده را بیش از حد درگیر کند.

وقتی آیفون شما داغ می‌شود چه اتفاقی می‌افتد؟

گوشی آیفون - 10 راه برای رفع مشکل گرم شدن بیش از حد آیفون

عمر باتری و طول عمر کلی آیفون شما زمانی که برای مدت طولانی در معرض گرمای زیاد قرار می‌گیرد، کم می‌شود. شما فوراً متوجه آن نخواهید شد، اما تلفن شما زودتر خاموش می‌شود و نمی‌توانید تا زمانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید.

خوشبختانه، آیفون‌ها طوری طراحی شده اند که قبل از داغ شدن خطرناک خاموش شوند. این باید از شکستن گوشی تحت فشار جلوگیری کند. نگران نباشید. اگر سریع اقدام کنید، می‌توانید آسیب ناشی از دلایل داغی گوشیهای آیفون را به حداقل برسانید. آیفون‌ها چندین سال دوام می‌آورند. با ایمن نگه داشتن گوشی‌تان، عمر گوشی خود را طولانی‌تر کنید.

همچنین خوب است که امنیت تلفن همراه خود را در برابر علت های داغ کردن موبایل ایفون بالا ببرید، در صورتی که گرما به دلیل نرم افزارهای جاسوسی در آیفون شما یا تلفن هک شده باشد.

راه‌هایی برای رفع مشکل داغ کردن گوشی اپل

علت داغ شدن گوشی ایفون - روش های جلوگیری از داغ شدن ایفون

اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید تا مطمئن شوید که هرگز مجبور نباشید آیفون خود را از لبه پرتگاه نجات دهید. با این مراحل از نگرانی در مورد آیفون خیلی داغ جلوگیری کنید. همچنین ممکن است متوجه شوید که با اجرای این نکات سرعت آیفون شما افزایش می‌یابد.

1. علت داغ شدن گوشی آیفون : نور مستقیم خورشید

یک علت داغ شدن پشت گوشی ایفون، نور مستقیم خورشید است. بیرون آوردن آن از آفتاب، مانند دادن یک لیوان آب به فردی است که در حال ورزش است. سایه جایی است که آیفون و اجزای آن راحت می‌مانند. عکس این قضیه نیز صادق است: وسایل الکترونیکی ممکن است در دمای پایین کار نکنند پس گوشی خود را در معرض دمای انجماد قرار ندهید.

2. علت داغ شدن گوشی آیفون: باز بودن برنامه‌های استفاده نشده

یک علت داغ شدن گوشی آیفون، برنامه‌های پس زمینه هستند. برنامه‌های پس‌زمینه می‌توانند انرژی ذخیره شده در باتری شما را تخلیه کنند و پردازنده را بیش از حد مشغول کنند. به همین دلیل است که آیفون شما گرم می‌شود. برنامه‌های پس‌زمینه را ببندید تا مطمئن شوید تلفنتان قدرت زیادی را تلف نمی‌کند.

هنگام بستن برنامه‌ها، ممکن است با یک برنامه ناآشنا روبرو شوید. آیفون‌ها نمی‌توانند ویروس‌ها را دریافت کنند، اما می‌توانند قربانی کدهای مخرب دیگر شوند یا حتی به سادگی دچار اختلال شوند. اگر متوجه چیزی شدید، باید گوشی خود را برای بدافزار اسکن کنید و مطمئن شوید که تلفن شما، شما را ردیابی نمی‌کند.

برای بستن برنامه‌ها، گوشی خود را روی صفحه اصلی باز کنید. روی دکمه هوم دوبار ضربه بزنید و سپس روی این صفحه به چپ و راست بکشید تا هر برنامه ای که باز است را ببینید. با انگشت خود یک برنامه را به سمت بالا بکشید تا آن را ببندید.

اگر می‌خواهید از برنامه‌های خاصی محافظت کنید، می‌توانید برخی از برنامه‌ها را در آیفون خود مخفی کنید. انجام این کار امنیت و حریم خصوصی آیفون شما را بهبود می‌بخشد، زیرا پیدا کردن آن‌ها برای غریبه‍ها سخت تر خواهد بود.

3. آیفون خود را نزدیک دستگاه‌های دیگر نگذارید

علت داغ کردن گوشی ایفون - نرم افزار خنک کننده گوشی ایفون

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که وقتی دستگاهی در حال کار است، دستتان را روی آن بگذارید و فکر کنید که از شدت گرما می‌تواند تخم مرغ را بجوشاند؟ یک دلیل داغ شدن گوشی اپل این است که دستگاه‌های الکترونیکی دمای هوای اطراف را تغییر می‌دهند و آیفون شما ممکن است این هوای گرم را جذب کند‌. اگر مجبور هستید که آن‌ها را در کنار هم قرار دهید، دستگاه‌ها را خاموش نگه دارید و فضای زیادی به تلفن خود بدهید. این باید از دلیل داغ شدن بیش از حد گوشی اپل شما جلوگیری کند.

4. از حالت هواپیما استفاده کنید

حالت هواپیما بسیاری از ویژگی‌های آیفون را غیرفعال می‌کند، از جمله فرآیندهایی که دما را افزایش می‌دهند. علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام استفاده از اینترنت است. با روشن بودن حالت هواپیما، آیفون شما سیگنالی را حفظ نمی‌کند، سیگنالی را جستجو نمی‌کند، یا داده ای را از طریق اینترنت ارسال و دریافت نمی‌کند که این به تنظیم دما هنگام کمک می‌کند.

5. بلوتوث را خاموش کنید

بلوتوث یکی دیگر از عملکردهایی است که به برق ثابت از تلفن شما نیاز دارد، خواه در جستجوی یک دستگاه یا جفت ماندن با یک دستگاه باشد. وقتی از بلوتوث استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش نگه دارید تا تلفنتان بیش از حد کار نکند. برای حل مشکل داغ شدن آیفون، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید و روی نماد بلوتوث ضربه بزنید تا خاموش شود. این یک علت داغ شدن گوشی ایفون ۱۳ پرومکس شما است.

6. آیفون را زیر بالش نگذارید

آیفون به طور ویژه برای دفع گرما طراحی شده است. اما فقدان جریان هوای مناسب می‌تواند تلفن شما را در محدودیت قرار دهد. اگر گوشی شما داغ است، نگه داشتن آن زیر بالش و ملحفه فقط باعث بدتر شدن آن می‌شود. در حالی که این معمولاً به معنای خاموش شدن خودکار است، در موارد نادری تلفن ممکن است به دمای خطرناک برسد. شاید امنیت آیفون شما در خطر باشد و یک برنامه عجیب از خاموش شدن آن جلوگیری کند. ممکن است قطعات از کار بیفتند، یک موج برق رخ دهد، و مواد قابل اشتعال در اطراف تلفن آتش بگیرند.

باز هم این موارد در علت داغی گوشی ایفون، جزو دلیل های نادر هستند. اما اجازه دهید تلفنتان نفس بکشد تا بیش از حد گرم نشود. همچنین یک برنامه امنیتی موبایل که به طور خاص برای iOS طراحی شده است اضافه کنید.

7. تنظیمات خود را تغییر دهید

علت داغ شدن گوشی ایفون در شارژ - برنامه خنک کننده گوشی آیفون

علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ، روشنایی بالا است. این می‌تواند باتری گوشی شما را به سرعت تخلیه کند. روشنایی معمولاً بر اساس شرایط محیطی تنظیم می‌شود، اما ممکن است این عملکرد به طور تصادفی خاموش شده باشد. برای جلوگیری از داغ شدن آیفون، به تنظیمات > دسترسی > اندازه نمایش و متن بروید. به پایین تر بروید و مطمئن شوید که روشنایی خودکار روشن است.

8. علت داغ شدن گوشی آیفون : برنامه‌های قدیمی

یک دلیل داغ بودن آیفون، برنامه‌های قدیمی است. برنامه‌های خود را به روز نگه دارید تا همیشه آخرین نسخه هر برنامه را داشته باشید. به اپ استور بروید. روی نماد نمایه در بالا سمت راست ضربه بزنید. به پایین به آپدیت‌های موجود بروید و روی به روز رسانی همه ضربه بزنید. هیچ خطری در انجام این کار وجود ندارد، زیرا تمام تنظیمات و داده‌های شما در نسخه‌های برنامه دست نخورده باقی می‌مانند.

9. علت داغ شدن گوشی آیفون: نبودن نرم افزار خنک کننده گوشی آیفون

یکی از دلیل های داغ شدن گوشی اپل، نبودن نرم افزار خنک کننده است. با نصب نرم افزار خنک کننده گوشی ایفون نیز می‌توانید از دلیل داغ بودن آیفون جلوگیری کنید. برنامه خنک کننده گوشی آیفون کمک زیادی به شما خواهد کرد.

10. علت داغ شدن گوشی آیفون: استریم

یک دلیل داغ شدن گوشی اپل، استریم کردن است. مدت زمان طولانی کار مداوم ممکن است تلفن شما را تحت تأثیر قرار دهد. اگر گرمای تلفن با زمان صفحه نمایش مطابقت دارد، دستگاه دیگری را برای استریم کردن پیدا کنید.

11. از حالت کم مصرف استفاده کنید

علت داغ شدن آیفون ۱۲ هنگام شارژ - حل مشکل داغ شدن آیفون

حالت کم مصرف، تخلیه باتری را کاهش می‌دهد تا به حفظ عمر باتری کمک کند، مانند بیدار نگه داشتن صفحه نمایش برای مدت کوتاه. روی Settings ضربه بزنید، به باتری (نماد سبز رنگ) بروید و روی Lower Power Mode ضربه بزنید. آیفون شما هر چند وقت یکبار این عملکرد را خاموش می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید به استفاده از موبایل ادامه دهید، باید دوباره آن را فعال کنید. نماد باتری در سمت راست بالا نمایشگر ایفون زمانی که در حالت کم مصرف باشد زرد نشان داده می‌شود؛ این یک علت داغ شدن گوشی اپل آیفون است.

12. گوشی خود را ریستارت کنید

همچنین بخوانید :

راه اندازی مجدد تلفن ممکن است فرآیندی را که قبلاً بیش از حد گوشی را داغ می‌کرد، از بین ببرد، بنابراین بررسی کنید که آیا این تفاوتی در گرم شدن بیش از حد آیفون ایجاد می‌کند یا خیر.

سخن پایانی

آیفون‌ها فن‌هایی برای خنک‌کردن ندارند، در عوض گرما را از طریق قاب فلزی خود پخش می‌کنند. از سوی دیگر، دلیل داغ شدن گوشی اپل، نشانه یک دستگاه معیوب یا دستگاهی است که در معرض خطر آسیب ناشی از دمای بیش از حد قرار دارد. همچنین ممکن است نرم افزار نیز معیوب باشد.

اگر گوشی اپل شما اخیراً شروع به داغ کردن کرده است، برنامه‌هایی که مدت کوتاهی است نصب کرده اید را حذف نصب کنید. آن‌ها ممکن است خراب باشند و سیستم iOS شما را تحت فشار قرار دهند و دلیل داغ شدن گوشی اپل شما باشند. اگر جواب نداد، می‌توانید از گوشی خود در iCloud نسخه پشتیبان تهیه کنید و سپس تنظیمات کارخانه را بازنشانی کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402