معرفی سریال شش فوت زیر زمین (Six Feet Under) ؛ درامی که شما را می خنداند

معرفی سریال شش فوت زیر زمین
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال شش فوت زیر زمین یکی از برترین سریال‌های درام تلویزیونی است که جز پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی دنیا محسوب می‌شود. این اثر صاحب جوایز گوناگونی شد و تحسین‌های زیادی را برانگیخت. در ادامه به معرفی سریال Six Feet Under می‌پردازیم.

ژانر درام جز جدانشدنی اکثر فیلم‌ و سریال‌های دنیا است. اگرچه به نظر می‌رسد ساختن یک درام پیچیدگی‌های کمتری نسبت به سایر ژانرها داشته باشد، اما حقیقت این است که ساختن یک اثر درام اصلا کار آسانی نیست. بسیاری از نواقص ممکن است در ژانرهای دیگر به چشم نیایند اما قضیه درام فرق می‌کند‌.

تریلر سریال شش فوت زیر زمین نخستین بار در سال 2001 از شبکه HBO پخش شد و پس از آن شاهد آغاز سریال بودیم که تا سال 2005 ادامه داشت. سازنده این سریال آلن بال (Alan Ball) بود و در آن بازیگرانی همچون پیتر کراوزه (Peter Krause)، مایکل سی هال (Michael C. Hall)، فرانسیس کانروی (Frances Conroy) و لورن آمبروز (Lauren Ambrose) نقش‌های اصلی را ایفا می‌کردند. در ادامه این مقاله پلازا به معرفی و بررسی سریال Six Feet Under خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

زمان پخش سریال شش فوت زیر زمین

قبل از هر چیزی قصد داریم اطلاعات کاملی درباره زمان پخش این سریال جذاب به شما بدهیم‌‌. ژانر سریال Six Feet Under درام، کمدی تاریک و روانشناختی است. سریال طی 5 فصل از تاریخ 3 ژوئن 2001 (13 خرداد 1380) تا 21 اوت 2005 (30 مراد 1384) پخش شد. تعداد قسمت های سریال Six Feet Under مجموعا 63 قسمت و مدت پخش هر قسمت حدودا 1 ساعت است‌.

داستان سریال 6 فوت زیر زمین / خلاصه سریال 6 فوت زیر زمین

در پایین می‌توانید جدول پخش پنج فصل سریال را ببینید.

فصلتاریخ شروعتاریخ پایانتعداد قسمت ها
113 خرداد 138028 مرداد 138013
228 اسفند 138029 خرداد 138013
327 اسفند 138128 خرداد 138113
424 خرداد 138322 شهریور 138312
516 خرداد 138430 مرداد 138412

داستان سریال 6 فوت زیر زمین

حال در این بخش به خلاصه سریال 6 فوت زیر زمین می‌پردازیم. داستان از آنجایی شروع می‌شود که ناتانیل فیشر صاحب موسسه کفن و دفن فیشر و پسران می‌میرد و تمام مسئولیت‌ها بر گردن پسر بزرگ خانواده یعنی نیت فیشر می‌افتد. نیت یک برادر به نام دیوید و خواهری به نام کلیر دارد. آنها به همراه مادرشان روث فیشر باید به شغل پدر خود ادامه دهند.

ساختار سریال شش فوت زیر زمین به این صورت است که کلیت سریال بر مسائل و چالش‌های خانوادگی تمرکز دارد اما از طرفی دیگر سریال در کنار داستان اصلی در هر قسمت داستانی فرعی را شروع می‌کند. هر قسمت با یک مرگ شروع می‌شود و در پس آن مرگ داستان‌هایی نهفته است. در هر قسمت عقاید، باورها و مسائل روانشناختی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

معرفی عوامل سریال شش فوت زیر زمین

این قسمت را به معرفی سازنده سریال 6 فوت زیر زمین می‌پردازیم و کارنامه کاری او را بررسی می‌کنیم‌. سپس اسامی سایر عوامل سریال را نیز در ادامه می‌آوریم.

آلن بال سازنده سریال شش فوت زیر زمین

تریلر سریال شش فوت زیر زمین / آلن بال سازنده

  • سن: 65 سال
  • محل تولد: جورجیا، آمریکا
  • آثار معروف: نویسندگی زیبای آمریکا (American Beauty)، سازنده خون واقعی (True Blood)
همچنین بخوانید :

آلن اروین بال (Alan Erwin Ball) نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 13 مه 1957 (23 اردیبهشت 1336) است. او یکی از خلاق‌ترین و برترین فیلمسازان و نویسندگان دنیا محسوب می‌شود که آثار معروفی را از خود به جای گذاشته است. این هنرمند برای نویسندگی فیلم زیبایی حقیقی توانست برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شود. او برای ساختن سریال‌هایی همچون شش فوت زیر زمین و خون واقعی برنده جوایز متنوع شد.

از آثار دیگر آلن بال باید به سریال بانشی (Banshee) که مدیر تولید آن بود و کارگردانی فیلم عمو فرانک (Uncle Frank) اشاره کنیم. او برای سریال Six Feet Under صاحب دو جایزه گیلد و نامزد دو جایز امی شد.

سایر عوامل سریال شش فوت زیر زمین

  • موسیقی: ریچارد ماروین (Richard Marvin)، توماس نیومن (Thomas Newman)
  • مدیران تولید: آلن بال، رابرت گرین‌بلت (Robert Greenblatt)، دیوید جانلاری (David Janollari)، آلن پل (Alan Poul)، بروس اریک کاپلان (Bruce Eric Kaplan)، ریک کلیولند (Rick Cleveland)

بازیگران سریال شش فوت زیر زمین

تیم بازیگری این سریال بسیار قدرتمند عمل کرد به طوری که بدون افت کیفیت طی 5 فصل مهمان نگاه مخاطبان شدند. در ادامه به بیوگرافی کوتاهی از بازیگران اصلی این سریال که شامل خانواده فیشر می‌شوند، می‌پردازیم.

پیتر کراوزه در نقش نیت فیشر

بازیگران سریال شش فوت زیر زمین / پیتر کراوزه در نقش نیت فیشر

  • سن: 57 سال
  • محل تولد: مینه‌سوتا، آمریکا
  • آثار معروف: سریال‌های شب ورزش (Sports Night)، وظایف والدین (Parenthood)
همچنین بخوانید :

پیتر ویلیام کراوزه (Peter William Krause) بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده اهل آمریکا در 12 اوت 1965 (21 مرداد 1344) به دنیا آمد. عمده آثار شاخص این بازیگر به سریال‌های او برمی‌گردند. پیتر کراوزه تنها 12 فیلم در کارنامه خود دارد و بیشتر سال‌های بازیگری او مربوط به پروژه‌های طولانی سریال‌ها می‌شود. از آثار دیگر او می‌توانیم از سریال‌های The Catch و 9-1-1 نام ببریم.

پیتر کراوزه در سریال شش فوت زیر زمین نامزد سه جایزه ساعات پربیننده امی، دو جایزه گلدن گلوب و هفت جایزه گیلد شد. او توانست برای نقش نیت فیشر صاحب دو جایزه امی شود.

مایکل سی هال در نقش دیوید فیشر

تعداد قسمت های سریال Six Feet Under / مایکل سی هال در نقش دیوید فیشر

  • سن: 51 سال
  • محل تولد: کارولینای شمالی، آمریکا
  • آثار معروف: سریال دکستر (Dexter)، فیلم دستمزد (Paycheck)

مایکل کارلایل هال (Michael Carlyle Hall) بازیگر و خواننده آمریکایی در 1 فوریه 1971 (12 بهمن 1349) به دنیا آمد. اصولا وقتی نام مایکل سی هال می‌آید همگی به فکر دکستر مورگان سریال دکستر می‌افتیم. او با این نقش مطرح شد و توانست برای آن جوایز گلدن گلوب و گیلد را از آن خود کند. مایکل سی‌ هال در زمینه تئاتر نیز فعالیت می‌کند. این بازیگر برای بازی در نقش دیوید فیشر سریال Six Feet Under توانست نامزد جایزه امی و برنده دو جایزه گیلد شود.

فرانسیس کانروی در نقش روث فیشر

دانلود سریال 6 فوت زیر زمین / فرانسیس کانروی در نقش روث فیشر

  • سن: 69 سال
  • محل تولد: جورجیا، آمریکا
  • آثار معروف: سریال داستان‌ ترسناک آمریکایی (American Horror Story)، فیلم جوکر (Joker)

فرانسیس هاردمن کانروی (Frances Hardman Conroy) بازیگر آمریکایی، در 15 مارس 1953 (24 اسفند 1331) متولد شد. او برخلاف بسیاری از بازیگران در سن بالا دیده و توانست صاحب جوایز فراوانی شود. کانروی را برای بازی در نقش‌های مختلف سریال داستان ترسناک آمریکایی می‌شناسند که برای آن برنده جایزه ساترن و نامزد جایزه امی شد. او در فیلم جوکر نیز در نقش پنی فلک خوش درخشید.

فرانسیس کانروی برای ایفای نقش روث فیشر سریال شش فوت زیر زمین که بزرگترین موفقیت بازیگری او تا زمان حال محسوب می‌شود، توانست صاحب یک جایزه گلدن گلوب و سه جایزه گیلد شود و همچنین 4 نامزدی جایزه امی را نیز کسب کند.

لورن آمبروز در نقش کلیر فیشر

لورن آمبروز در نقش کلیر فیشر / نقد سریال Six Feet Under

  • سن: 44 سال
  • محل تولد: کنتیکت، آمریکا
  • اثر معروف: فیلم جایی که موجودات وحشی هستند (Where the Wild Things Are)

لورن آن دی آمبروزو (Lauren Anne D’Ambruoso) بازیگر اهل آمریکا در 20 فوریه 1978 (1 اسفند 1356) به دنیا آمد. او در تئاتر فعالیت می‌کند و در این زمینه معروف است. نقشی که لورن آمبروز را معروف کرد در واقع کلیر فیشر بود. او برای این نقش صاحب دو جایزه گیلد و نامزد دو جایزه امی شد.

سایر بازیگران سریال 6 فوت زیر زمین عبارتند از:

  • فردی رودریگز (Freddy Rodriguez) در نقش فدریکو دیاز
  • متیو سنت پاتریک (Mathew St. Patrick) در نقش کیث چارلز
  • ریچل گریفیس (Rachel Griffiths) در نقش برندا چنویت
  • جرمی سیستو (Jeremy Sisto) در نقش بیلی چنویت
  • جیمز کرومول (James Cromwell) در نقش جورج سیبلی
  • جاستینا ماچادو (Justina Machado) در نقش ونسا دیاز
  • و…

بررسی سریال شش فوت زیر زمین

در این‌ بخش به نقد سریال Six Feet Under می‌پردازیم. این سریال در زمان پخش خود توانست نظر منتقدان را جلب کند و بیشتر ستایش‌ها به نویسندگی و تیم‌ بازیگری آن اختصاص داده می‌شد. این اثر از جمله سریال‌هایی بود که پایان بندی‌ای عالی داشت و توانست 9 جایزه امی، 3 جایزه گیلد، سه گلدن گلوب و یک جایزه پی‌بادی (Peabody Award) را از آن خود کند.

در جدول زیر می‌توانید نمرات سریال شش فوت زیر زمین را از سه سایت معتبر دنیا مشاهده کنید.

سایتامتیاز
آی‌ام‌دی‌بی (IMDb)8.7/10
راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes)81/100
متاکریتیک (Metacritic)74/100

بررسی سریال شش فوت زیر زمین / نمرات سریال شش فوت زیر زمین

از بین 31 منتقد متاکریتیک، 22 منتقد رای مثبت، 8 رای متوسط و تنها 1 رای منفی به سریال دادند که در ادامه چند نظر را برای شما قرار می‌دهیم.

رابرت پی لارنس (Robert P. Laurence) / San Diego Union Tribune

  • نمره: 100/100

فصل 1: سریال خیلی تاریک، بیش از حد واقعی و بیش از حد سازش ناپذیر برای مخاطبان به نظر می‌آمد و توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

تیم گودمن (Tim Goodman) / San Francisco Chronicle

  • نمره: 100/100

فصل 3: اگر فصل 2 به سمت خودارزیابی دردناکی گرایش داشت و درام مفهومی‌ای توام با فضایی تاریک ایجاد کرد، فصل 3 آن راه را ادامه نمی‌دهد و با لحن واضح‌تر و روشن‌تری به مسائل اشاره می‌کند و زندگی بیشتری در آن جریان دارد.

تری کلر (People) / People

  • نمره: 91/100

فصل 2: این سریال چالش برانگیز مانند لقمه غذایی آماده می‌ماند که همه چیز را خیلی ساده به بیننده انتقال می‌دهد. نکته بعدی نویسندگی و بازیگری بیش از حد خوب آن است که راضی کننده به نظر می‌آید.

کن تاکر (Ken Tucker) / Entertainment

  • نمره: 42/100

فصل 4: گویی مهی غلیظ تمام سریال را فراگرفته باشد، جوی که بر خانواده حاکم بود قبلا آرامشی با وحشتی پنهان را به مخاطب القا می‌کرد اما حالا فقط حس خفقان به وجود آورده است.

مارک داویدزیاک (Mark Dawidziak) / THE PLAIN DEALER

  • نمره: 30/100

فصل 1: سریال شش فوت زیر زمین به اندازه چمن‌های مصنوعی مراسم تدفین، مصنوعی به نظر می‌آمد.

سخن پایانی

معرفی سریال Six Feet Under

مقاله معرفی سریال Six Feet Under نیز به پایان رسید. سعی کردیم در این مطلب تمام اطلاعات لازم درباره این اثر از بزرگترین و برترین سریال‌های جهان را برای شما جمع‌آوری کنیم. شما نیز اگر تاکنون وقت نکرده‌اید به دانلود سریال 6 فوت زیر زمین بپردازید، حتما برای تماشای آن اقدام کنید. نظر شما درباره این سریال چیست؟ چه چیز را نقطه قوت سریال شش فوت زیر زمین و چه چیز را نشانگر ضعف آن می‌دانید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402