آموزش تصویری نحوه آپدیت فریمور مودم های تی پی لینک و دی لینک

نحوه آپدیت مودم
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در صورتی که با آپدیت مودم تی پی لینک آشنا باشید، می‌توانید به‌صورت دوره‌ای فریمور آن را بروزرسانی کرده و مطمئن شوید که مودم به بهترین شکل کار می‌کند. در ادامه همراه پلازا باشید تا به‌طور کامل نحوه آپديت كردن مودم های تي پي لينك و دی لینک توضیح دهیم.

مودم‌ها شاید یکی از معدود دستگاه‌های التکرونیکی در هر فضایی باشند که به اندازه کافی به آن‌ها توجه نمی‌شود. اکثر کاربران پس از راه‌اندازی اولیه و اتصال به اینترنت، تا زمانی که با مشکلی مواجه نشوند، دیگر با روتر خود کاری ندارند. اما روترها نیز مانند گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها، نیازمند رسیدگی هستند تا بتوانند عملکرد پایداری داشته باشند. مهمترین کار برای این که مطمئن شوید مودم، عملکرد خوبی دارد، آپدیت فریمور آن است. در ادامه با آموزش آپدیت مودم تی پی لینک و دی لینک همراه ما باشید.

فهرست مطالب

فریمور مودم چیست؟ چرا باید آن را به‌روزرسانی کنیم؟

تقریبا تمام دستگاه‌های التکرونیکی دارای نرم‌افزار به‌خصوصی هستند که از طریق آن می‌توان به تنظیمات و پیکربندی دستگاه دسترسی داشت. فریمور مودم نیز درست مانند سیستم‌عامل کامپیوتر و گوشی است. از طریق آن می‌توانید به قابلیت‌های مختلف مودم مثل تغییر نام شبکه، مخفی کردن آن و همچنین تغییر رمزعبور و غیره دسترسی پیدا کنید.

فریمورها نیز مانند سیستم‌عامل، پس از گذشت مدت زمانی قدیمی شده و با یک نسخه جدید جایگزین می‌شوند. مثلا ممکن است شرکت سازنده یک حفره امنیتی را در نرم‌افزار شناسایی کرده و با انتشار یک آپدیت جدید، این مشکل را برطرف کند. در سایر موارد نیز، آپدیت‌ها با هدف بهبود عملکرد و پایداری ارتباط اینترنت و همچنین خود مودم، منتشر می‌شوند؛ به همین دلیل هم آپدیت فریمور مودم اهمیت فراوانی دارد. یک فریمور قدیمی می‌تواند شما را در معرض آسیب در برابر حملات سایبری قرار داده و حتی به هکرها دسترسی کل دستگاه‌های متصل به شبکه را بدهد.

بروزرسانی مودم تی پی لینک

آموزش نحوه آپدیت مودم

بیشتر مودم‌های جدید، به‌صورت خودکار فریمور خود را بروزرسانی می‌کنند اما برخی اوقات هم ممکن است این ویژگی غیرفعال باشد یا مودم شما اصلا چنین قابلیتی نداشته باشد. در تمام روترها، شما برای دسترسی به تنظیمات روتر باید آدرس IP آن را در مرورگر وارد کنید. در بیشتر مواقع آدرس روتر 192.168.1.1 است اما با مشاهده جعبه روتر نیز می‌توانید آدرس را پیدا کنید.

وقتی این آدرس را در مرورگر وارد کنید، با یک صفحه لاگین مواجه خواهید شد. در این صفحه باید نام کاربری و رمزعبور مودم را وارد کنید. در بیشتر مودم‌ها رمزعبور و نام کاربری هردو Admin است اما در صورتی که این کلمه برای شما کار نکرد باید به دفترچه راهنمای مودم مراجعه و رمزعبور و نام کاربری را پیدا کنید.

پس از ورود به تنظیمات روتر، باید به قسمت Firmware بروید و نسخه مربوط به آن را چک کنید. سپس به سایت سازنده مراجعه و در صورت انتشار نسخه جدید، آن را نصب کنید. در ادامه به نحوه آپگرید مودم تی پی لینک و دی لینک خواهیم پرداخت.

آموزش آپدیت نرم افزار مودم تی پی لینک؛ چگونه مودم تی پی لینک را آپدیت کنیم؟

برای آپدیت فریمور مودم پی لینک، پس از ورود به صفحه تنظیمات باید از پنل سمت چپ گزینه System Tools و بعد Firmware Upgrade را انتخاب کنید.

نحوه آپدیت مودم

اگر مودم تی پی لینک شما از جمله مودم های با قابلیت بروزرسانی خودکار باشد، می‌توانید با کلیک روی گزینه Check مطمئن شوید که آخرین نسخه روی روتر نصب است. در غیر این صورت باید فایل فریمور مودم تی پی لینک را از وبسایت این شرکت دانلود کنید. سپس با کلیک روی Browse و سپس انتخاب این فایل و در نهایت انتخاب گزینه Upgrade، فریمور را آپدیت کنید.

بروزرسانی مودم تی پی لینک

برای پیدا کردن فریمور مودم و آپديت كردن آن، ابتدا به این صفحه از سایت تي پي لينك بروید. در کادر وسط صفحه، نام و مدل روتر خود را تایپ کنید. این قسمت بسیار مهم است. مدل روتر را می‌توانید از روی جعبه یا خود دستگاه پیدا کنید. حتما حواستان باشد که فریمور مخصوص روتر خودتان را دانلود کنید.

همچنین بخوانید :

برای مثال ما در اینجا نام روتر TD-W8961N تی‌پی لینک را وارد و روی آن کلیک می‌کنیم تا به صفحه این محصول برسیم. در این صفحه باید از بالای سمت راست، گزینه Support را انتخاب کنید.

آپدیت فریمور مودم

در صفحه بعدی و زیر عبارت Please choose hardware version باید برای آپديت كردن مودم تي پي لينك، نسخه سخت‌افزاری مودم خودمان را انتخاب کنیم. همانطور که مشاهده می‌کنید، این روتر دارای 4 مدل مختلف است. بسته به مدلی که در اختیار دارید از این قسمت مدل صحیح را انتخاب کنید.

بروزرسانی مودم تی پی لینک

سپس در پایین صفحه زبانه Firmware را انتخاب کنید.

فریمور مودم چیست؟

از کادر پایین صفحه، آخرین فریمور در دسترس را انتخاب و روی Download کلیک کنید. سپس برای شروع به روز رسانی مودم تی پی لینک، فایل را از حالت فشرده خارج و آن را در صفحه Firmware Upgrade که پیشتر به آن اشاره کردیم، بارگذاری و روی Upgrade کلیک کنید. فرایند آپديت كردن مودم تي پي لينك آغاز خواهد شد. مودم پس از اتمام این فرایند یک بار ریستارت می‌شود و بعد قابل استفاده خواهد بود.

نحوه بروزرسانی مودم های دی‌لینک نیز تقریبا مشابه تی پی لینک است. پس از ورود به تنظیمات، باید زبانه Tools (یا Maintnance) را انتخاب کنید. سپس از پنل سمت چپ روی Firmware کلیک کنید. در قسمت Select File می‌توانید فایل آپدیت مودم را انتخاب و سپس با کلیک روی Update Firmware، فرایند بروزرسانی را آغاز کنید.
نحوه آپدیت مودم
همچنین در این قسمت می‌توانید نسخه فریمور فعلی روتر را هم مشاهده کنید. حالا به این صفحه از وبسایت دی‌لینک بروید و نام و مدل روتر خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید مدل روتر خود را در سایت D-Link جستجو و از نتایج، روی آن کلیک کنید. در صفحه مربوط به روتر، روی زبانه Downloads کلیک کنید.
آپدیت فریمور مودم
از اینجا، آخرین نسخه Firmware منتشر شده را پیدا و دانلود کنید. اگر نسخه مدنظر شما فایل ZIP بود، ابتدا آن را از حالت فشرده خارج کرده و فایل با پسوند img را در صفحه آپدیت فریمور روتر بارگذاری کنید.

آموزش کامل آپدیت فریمور مودم های دیگر برندها

به‌طور کلی نحوه انجام این کار در اکثر روترهای بازار شبیه به فرایند اپدیت مودم TP Link است. بخش آپدیت فریمور در اکثر روترهای موجود در بازار، در قسمت‌های Advanced ،Maintenance ،Management یا System Tools و یا Utilities است. بسته به شرکت سازنده، ممکن است این قسمت در بخش‌های مختلفی از صفحه تنظیمات مودم قرار داشته باشد. وقتی گزینه Firmware را در روتر پیدا کردید، مانند بالا می‌توانید نسخه فعلی روتر را پیدا کنید.

سپس با مراجعه به وبسایت شرکت سازنده و صفحه پشتیبانی مربوط به مدل روتر خودتان، می‌توانید آخرین نسخه را دانلود و در صفحه بروزرسانی روتر در تنظیمات، بارگذاری کنید. مراحل آپدیت سیستم عامل مودم چندان پیچیده نیستند. مهمترین نکته اما، پیدا کردن نسخه صحیح مربوط به روتر شما است. حتما مدل و نسخه روتر را به‌درستی در سایت سازنده وارد کنید تا اشتباها فریمور یک مدل دیگر را روی دستگاه خود نصب نکنید.

سخن پایانی

آشنایی با نحوه بروزرسانی مودم های تی پی لینک و دیگر برندها، امر بسیار مهمی در حفظ امنیت و بهبود کیفیت ارتباط اینترنت شما است. این بروزرسانی‌ها فقط برای امنیت خود روتر مهم نیستند بلکه نقش کلیدی در حفظ امنیت کل شبکه و تمام دستگاه‌های متصل به آن هم ایفا می‌کنند. در این مطلب نیز با نحوه آپدیت فریمور مودم تی پی لینک و همچنین دی لینک آشنا شدیم. نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402