راهنمای اتصال گوشی به ویدئو پروژکتور

اتصال گوشی به ویدئو پروژکتور
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای اتصال گوشی به ویدئو پروژکتور چندین راه مختلف وجود دارد. هم می‌توانید با استفاده از کابل این کار را انجام دهید و بدون کابل. در ادامه با پلازا همراه باشید تا با نحوه وصل کردن گوشی به ویدیو پروژکتور آشنا شویم.

گوشی‌های هوشمند مزایای بسیار زیادی دارند ولی اندازه کوچک آن‌ها در بسیاری از مواقع مانع از این می‌شود که بتوانیم از تمام قابلیت‌های آن‌ها بهره ببریم. اگر بخواهید یک محتوای به‌خصوص را به چندین نفر نشان دهید، استفاده از نمایشگر کوچک گوشی، خیلی نمی‌تواند به‌شما کمک کند. در عوض می‌توانید از یک ویدیو پروژکتور استفاده و با اتصال گوشی به آن، این کار را انجام دهید. اما چگونه گوشی را به پروژکتور وصل کنیم؟

فهرست مطالب

روش های اتصال گوشی به ویدئو پروژکتور

بیشتر روش‌های اتصال گوشی به پروژکتور، شبیه به روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون هستند. ویدیو پروژکتورها نیز بسته به مدل و مشخصاتی که دارند، می‌توانند به‌صورت بی‌سیم و یا با کابل به گوشی‌های هوشمند متصل شوند.

1. استفاده از دانگل گوگل کرومکست

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای اتصال گوشی اپل به ویدئو پروژکتور و همچنین گوشی‌های اندرویدی، استفاده از دانگل HMDI گوگل کرومکست است. یک دستگاه کوچک که به درگاه HDMI پروژکتور متصل و در بازار نیز با قیمت حدود 300 هزار تومان به‌فروش می‌رسد. البته برای استفاده از این روش، ویدیو پروژکتور باید دارای درگاه HDMI باشد.

پس از اتصال این دانگل به ویدیو پروژکتور، باید ابتدا ورودی پروژکتور را روی کروم‌کست (HDMI) قرار دهید و بعد اپلیکیشن گوگل Home را روی گوشی دانلود کنید. نسخه اندروید را از اینجا و نسخه iOS را هم از اینجا دریافت کنید. در صفحه اول برنامه روی Get Started کلیک و سپس New devices را انتخاب کنید. سپس برای اتصال و شناسایی گوشی، یک نام برای آن تایپ و روی Next بزنید.

اتصال گوشی به ویدئو پروژکتور

برنامه به‌صورت خودکار، کرومکست شما را شناسایی خواهید کرد. اگر در گوشی چندین کرومکست مشاهده کردید، برای انتخاب کرومکست خودتان می‌توانید نام کرومکستتان را از تصویری که از ویدیو پروژکتور در حال پخش است، مشاهده کنید. این نام در سمت پایین سمت راست صفحه نشان داده می‌شود.

آن را از فهرست دستگاه‌های قابل اتصال انتخاب و روی Next بزنید. سپس یک کد چهار رقمی در ویدیو پروژکتور به‌شما نشان داده خواهد شد. مطمئن شوید این کد، با کدی که Google Home در گوشی نشان می‌دهد یکی است و سپس روی Yes و بعد No thanks را انتخاب کنید. محل قرارگیری کروم‌کست را مشخص و دوباره روی Next بزنید.

وصل کردن گوشی به ویدئو پروژکتور

در مرحله بعدی کافی است شبکه وای‌فای خانه یا محل کار را انتخاب و پس از وارد کردن رمزعبور به آن متصل شوید. پس از اتصال گوشی و کرومکست به یک شبکه وای‌فای، پیام Almost Done را در ویدیو پروژکتور مشاهده خواهید کرد. قدم‌های بعدی در اپلیکیشن مربوط به اشتراک‌گذاری داده‌ها با گوگل و شخصی‌سازی تجربه کاربری شما هستند. می‌توانید آن‌ها را قبول یا رد کنید.

نحوه اتصال موبایل به ویدیو پروژکتور

پس از رد کردن این پنجره‌ها، می‌توانید از برنامه خارج شوید. به برنامه‌ای که می‌خواهید از آن محتوا را در ویدیو پروژکتور پخش کنید رفته (مثل یوتیوب) و روی آیکون Cast زده و کروم‌کست را انتخاب کنید. محتوا روی ویدیو پروژکتور پخش خواهد شد.

2. اتصال به‌صورت وای‌فای

علاوه بر کرومکست، می‌توانید با استفاده از میراکست و وای‌فای دایرکت نیز گوشی را به ویدیو پروژکتور متصل کنید. البته اندروید رسما پشتیبانی از میراکست را با اندروید 6 قطع کرد اما این قابلیت همچنان در برخی گوشی‌های اندروید وجود دارد. اما وای‌فای دایرکت تقریبا در تمام گوشی‌ها پشتیبانی می‌شود.

اما ویدیو پروژکتور هم باید از این ویژگی پشتیبانی کند. در تنظیمات به دنبال Screen Mirroring یا Device Mirroring بگردید و اگر این گزینه‌ها را پیدا کردید، آن‌ها را فعال کنید. سپس می‌توانید از طریق وای‌فای دایرکت و بدون دانلود نرم افزار اتصال گوشی به ویدئو پروژکتور، گوشی را متصل کنید. در گوشی‌های سامسونگ می‌توانید از طریق Smart View این کار را انجام دهید. در دیگر گوشی‌های اندرویدی نیز این ویژگی تحت عنوان Wi-Fi Direct قابل دسترسی است.

پس از فعال کردن این ویژگی، گوشی به‌صورت خودکار به‌دنبال دستگاه‌های سازگار خواهد گشت. اگر پروژکتور را در فهرست مشاهده کردید، روی Connect بزنید و گوشی را متصل کنید. در غیر این صورت ویدیو پروژکتور از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کند و بهتر است به سراغ روش اتصال از طریق کابل بروید.

3. راهنمای اتصال گوشی به ویدیو پروژکتور از طریق کابل

اگر روش بالا جواب نداد، می‌توانید با استفاده از کابل، گوشی خود را به ویدیو پروژکتور متصل کنید. در روش کابلی اتصال گوشی ایفون به ویدئو پروژکتور با گوشی‌های اندرویدی کمی متفاوت است. در ادامه به نکاتی که باید در این مورد درنظر داشته باشید، خواهیم پرداخت.

نحوه اتصال موبایل به ویدیو پروژکتور از طریق کابل USB-C به HDMI

این روش برای اتصال گوشی سامسونگ به ویدئو پروژکتور و تقریبا تمام گوشی‌های اندرویدی که درگاه USB-C دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما تنها نیاز به یک کابل مبدل USB-C به HDMI دارید. تنها کافی است یک سر کابل را به گوشی و سر دیگر آن را به درگاه HDMI ویدیو پروژکتور وصل کنید و ورودی را نیز روی HDMI قرار دهید.

اتصال گوشی به ویدئو پروژکتور

این روش پیچیدگی چندانی ندارد. به محض اتصال گوشی به ویدیو پروژکتور باید تصویر را مشاهده کنید. البته یک مشکلی که دارد این است که نمی‌توانید همزمان با پخش محتوا، گوشی را شاررژ کنید. البته مگر این که گوشی شما از شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند. بنابر این باید حواستان به باتری گوشی هم باشد.

وصل کردن گوشی به ویدئو پروژکتور از طریق MHL

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402