آموزش اشتراک گذاری دسکتاپ در اسکایپ؛ ویندوز، مک، اندروید و iOS

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اسکایپ از نظر ویژگی‌ها هیچ چیزی از برنامه‌های تماس ویدیویی کم ندارد. اشتراک گذاری دسکتاپ در اسکایپ یا شیر کردن صفحه نمایش نیز یکی از مهمترین قابلیت‌های این برنامه است.

هنگام برقراری تماس‌های ویدیویی در اسکایپ، گاهی اوقات لازم است یک محتوای به‌خصوص را به طرف مقابل نشان دهیم. در این مواقع قابلیت به اشتراک گذاری نمایشگر به کمک ما می‌آید. به کمک این ویژگی می‌توانید صفحه نمایش دسکتاپ یا گوشی خود را برای سایر افرادی که در حال چت ویدیویی با آن‌ها هستید، به‌اشتراک بگذارید. در ادامه با پلازا همراه باشید تا با نحوه اشتراک گذاری دسکتاپ در اسکایپ آشنا شویم.

فهرست مطالب

آموزش اشتراک گذاری دسکتاپ در اسکایپ

اشتراک گذاری صفحه نمایش در اسکایپ، بیشتر از همه در کامپیوتر کاربرد دارد. در ادامه نحوه انجام این کار را در نسخه ویندوز و مک نشان خواهیم داد.

نحوه اشتراک گذاری صفحه خود در Skype ویندوز

برای شیر اسکرین در اسکایپ نسخه ویندوز، ابتدا تماس ویدیویی را با سایر کاربران برقرار کنید. برای انجام این کار در صفحه پروفایل هر کاربر روی آیکون تماس کلیک کنید. پس از برقراری تماس، در پایین سمت راست صفحه چندین گزینه پیش روی شما است.

اشتراک گذاری دسکتاپ در اسکایپ

کافی است روی گزینه Share screen کلیک کنید. یک پنجره جدید باز خواهد شد.

شیر اسکرین در اسکایپ

در این پنجره می‌توانید تمام دسکتاپ را به‌اشتراک بگذارید یا این که تنها زبانه‌ها و برنامه‌های به‌خصوصی که در صفحه باز است را با دیگران به‌اشتراک بگذارید. همچنین با فعال کردن گزینه Share computer sound هم می‌توانید صدای فایل‌های داخلی کامپیوتر را نیز شر کنید. در نهایت وقتی تمام تنظیمات را مشخص کردید، روی Start Sharing کلیک کنید.

نحوه انجام این کار در نسخه مک هم تقریبا مثل ویندوز است. پس از شروع تماس کافی است روی آیکون Share screen در گوشه پایین سمت راست صفحه کلیک کنید. در پنجره باز شده، می‌توانید با کلیک روی Share screen در بالای صفحه، صفحه‌ای که می‌خواهید با دیگران به‌اشتراک بگذارید را مشخص کنید. مثلا صفحه یک برنامه یا کل دسکتاپ.

شیر اسکرین در اسکایپ

در صفحه بعدی می‌توانید نرم‌افزاری که می‌خواهید با دیگران شیر کنید را انتخاب کنید. پس از انتخاب نرم‌افزار، کافی است روی گزینه Start Sharing کلیک کنید.

اشتراک گذاری دسکتاپ در اسکایپ

همچنین اگر در هنگام تماس، نظرتان عوض شد و خواستید یک برنامه دیگر را به‌اشتراک بگذارید، کافی است دوباره روی گزینه Share screen کلیک کنید.

شیر اسکرین در اسکایپ

با کلیک روی Switch Screen or Window، دوباره مانند قبل می‌توانید برنامه مدنظرتان را انتخاب یا کل صفحه نمایش کامپیوتر را اشتراک‌گذاری کنید. همچنین با انتخاب Stop sharing نیز، اشتراک‌گذاری نمایشگر پایان می‌یابد.

حالا از میان گزینه‌های جدید ظاهر شده، روی Share screen بزنید.
شیر اسکرین در اسکایپ
اسکایپ برای دسترسی به نمایشگر از شما اجازه می‌خواهد. دسترسی لازم را با انتخاب Start Now به برنامه بدهید. سپس اشتراک‌گذای نمایشگر آغاز می‌شود.
اشتراک گذاری دسکتاپ در اسکایپ
برای توقف اشتراک‌گذاری نیز کافی است روی Stop sharing در بالای صفحه بزنید.

شیر اسکرین در اسکایپ iOS

در آیفون هم پس از شروع تماس تصویری، روی سه‌نقطه پایین سمت راست صفحه بزنید و گزینه Share screen را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه یک صفحه جدید ظاهر خواهد شد. در این صفحه از فهرست برنامه‌ها، اسکایپ را انتخاب و روی Start Broadcast کلیک کنید.

اشتراک گذاری دسکتاپ در اسکایپ

حالا مخاطب شما می‌تواند تصویر نمایشگر را ببیند. می‌توانید با رفتن به هر اپلیکیشن، تصویر آن را به‌اشتراک بگذارید. برای توقف اشتراک‌گذاری، دوباره به اسکایپ برگردید و روی Stop Broadcast بزنید.

مشکل شیر کردن صفحه نمایش در اسکایپ

قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه در بسیاری از مواقع در اسکایپ بدون مشکل قابل استفاده است؛ با این حال در برخی مواقع ممکن است این ویژگی با مشکلاتی همراه شود. در این صورت با استفاده از این راه‌ها می‌توانید مشکل شیر اسکرین در اسکایپ را برطرف کنید.

1. مشکل صفحه نمایش مشکی در اسکایپ

این مشکل از یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است به آن بربخورید. این مشکل در اکثر موارد زمانی پدید می‌آید که بخواهید یک محتوای کپی‌رایت را از طریق اسکایپ به‌اشتراک بگذارید. بسیاری از سایت‌ها دارای ابزار DRM هستند که از محتوای آن‌ها در برابر به‌اشتراک‌گذاری غیرقانونی از طریق برنامه‌هایی مثل اسکایپ، محافظت می‌کند. این موضوع بیشتر در هنگام اشتراک‌گذاری فیلم از سایت‌های ویدیو به‌درخواست پیش می‌آید.

همچنین بخوانید :

2. مطمئن شوید که دستگاه شما از این ویژگی پشتیبانی می‌کند

اگر در اندروید یا iOS با این مشکل مواجه شدید، ممکن است گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی نکند. ابتدا هم اپلیکیشن اسکایپ و هم نسخه سیستم‌عامل گوشی را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کرده و دوباره تلاش کنید.

3. از مرورگر پشتیبانی شده استفاده کنید

شیر اسکرین در اسکایپ

اگر از اسکایپ وب استفاده می‌کنید و هنگام اشتراک گذاری دسکتاپ در اسکایپ، با مشکل مواجه شدید، ممکن است نسخه وب اسکایپ با آن مرورگر سازگاری نداشته باشد. ابتدا مرورگر را به آخرین نسخه آپدیت کنید و اگر مشکل برطرف نشد، از مرورگرهای مطرح و شناخته شده دیگر استفاده کنید.

4. از کیفیت ارتباط اینترنت خود مطمئن شوید

اگر هنگام استفاده از قابلیت اسکرین شیر، تصویر مدام قطع می‌شود یا با تاخیر زیادی همراه است، به‌احتمال زیاد ارتباط اینترنت شما سرعت و کیفیت لازم را ندارد. سرعت آپلود و دانلود اینترنت شما برای استفاده از این ویژگی باید حداقل 128 کیلوبیت برثانیه باشد. برای این که این ویژگی عملکرد مطلوب را هم داشته باشد با سرعت شما حداقل 300 کیلوبیت باشد.

برای بهبود کیفیت ارتباط، تمام برنامه‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید و در حال اشغال پهنای‌باند هستند را ببندید و هنگام استفاده از این ویژگی هم، فایلی دانلود نکنید.

5. اسکایپ را به آخرین نسخه آپدیت کنید

اشتراک گذاری دسکتاپ در اسکایپ

نسخه‌های قدیمی اسکایپ ممکن است باگ داشته و با نسخه‌های جدید ویندوز و مک، سازگاری نداشته باشند. این موضوع می‌تواند مشکلات مختلفی از جمله هنگام شیر اسکرین در اسکایپ، پدید بیاورد؛ به همین خاطر بهتر است همیشه نرم‌افزار را به‌روز نگه‌دارید و آن را به آخرین نسخه ارتقا دهید.

6. دسترسی‌های لازم را به برنامه بدهید؛ مشکل اشتراک گذاری دسکتاپ در اسکایپ

برای استفاده از این قابلیت در تمام نسخه‌ها چه در گوشی و چه کامپیوتر، اسکایپ باید به برخی موارد دسترسی داشته باشد. مطمئن شوید که برنامه به محتویات روی صفحه نمایش دستگاه شما دسترسی دارد. در غیر این صورت این ویژگی به‌درستی کار نمی‌کند. به تنظیمات سیستم‌عامل خود رفته و مطمئن شوید که اسکایپ دسترسی‌های لازم را دارد.

به‌خصوص در آخرین نسخه‌های مک که دسترسی جداگانه به نمایشگر تعریف شده است و شما حتما باید آن دسترسی را به اسکایپ بدهید.

7. محدودیت‌های گوگل کروم

اگر در کروم از نسخه وب اسکایپ استفاده می‌کنید، تنها می‌توانید یک خروجی ویدیویی داشته باشید؛ به این معنی که یا می‌توانید تصویر وب‌کم را برای دیگران ارسال کنید و یا از قابلیت شیر کردن صفحه نمایش استفاده کنید. در کروم به‌محض این که اشتراک‌گذاری صفحه را شروع کنید، تصویر وب‌کم قطع می‌شود و فقط صدای شما به دیگران می‌رسد. برعکس اگر هنگام اسکرین شیر، وب‌کم را فعال کنید، اسکرین شیر قطع خواهد شد.

8. مطمئن شوید مشکل از اسکایپ نیست

در مواقع بسیار نادری، ممکن است سرورهای خود اسکایپ دچار مشکلاتی شوند و در نتیجه شما نیز هنگام استفاده از برنامه به‌مشکل بربخورید. برای این که مطمئن شوید مشکل از سمت اسکایپ است، می‌توانید به صفحه اعلام وضعیت این سرویس مراجعه کنید.

شیر کردن صفحه نمایش در اسکایپ

اگر گزینه Media Sharing تیک سبز رنگ Normal را داشت، سرورهای اسکایپ مشکلی ندارند. در غیر این صورت مشکل از سمت شما نیست و باید تا زمان برطرف شدن این ایراد، صبر کنید.

9. اسکایپ را ببندید و دوباره باز کنید

این مورد یکی از اولین کارهایی است که برای حل مشکل شیر کردن صفحه نمایش در اسکایپ می‌توانید انجام دهید. در برخی مواقع ممکن است اپلیکیشن به‌خوبی اجرا نشود؛ این موضوع مربوط به باگ‌های نرم‌افزاری است و در اکثر مواقع با بستن و اجرای دوباره برنامه حل می‌شود. البته حتما حواستان باشد که کامل از برنامه خارج شوید. کلیک روی علامت ضربدر تنها برنامه را مینیمایز خواهد کرد.

10. کامپیوتر را ریستارت کنید

اگر هیچکدام از راه‌های بالا مشکل را حل نکرد، می‌توانید کامپیوتر را ریستارت کنید. با این کار RAM سیستم در کنار فایل‌های کش برنامه پاکسازی می‌شوند و احتمالا مشکل شما نیز حل خواهد شد.

سخن پایانی

اشتراک گذاری دسکتاپ در اسکایپ به‌سادگی قابل انجام است. شما حتی می‌توانید پنجره‌ها و برنامه‌های خاصی را نیز شیر کنید و حتما لازم نیست کل صفحه دسکتاپ را با دیگران به‌اشتراک بگذارید. همچنین در نسخه موبایل نیز این قابلیت وجود دارد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402