نحوه ارسال ای مسیج در ایفون؛ آموزش راه اندازی و استفاده از iMessage

معرفی آی مسیج / فعال سازی iMessages
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اپل با معرفی آی مسیج، توانسته تعداد قابل توجهی از کاربران خود را از دانلود و نصب برنامه‌های پیام‌رسان بی‌نیاز کند. در این مطلب نگاهی داریم به نحوه ارسال ای مسیج در ایفون و فعال کردن iMessage. با روش استفاده از آی مسیج همراه ما باشید.

با آی مسیج در آیفون، شما می‌توانید تمام پیام‌های متنی، تصویری و صوتی از هر دستگاه اپل را دریافت کنید. همچنین پیام‌هایی که از دستگاه‌هایی به‌جز آیفون ارسال می‌شوند، مانند پیامک و MMS، همگی از طریق این اپلیکیشن قابل دسترسی خواهند بود. اما آی‌مسیج قابلیت‌های دیگری مثل به‌اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی و ویرایش پیام نیز دارد و بدون استثنا تمام کاربران اپل، هر روز از آن استفاده می‌کنند؛ به همین خاطر در این مطلب پلازا، تصمیم گرفتیم با آموزش فعالسازی سرویس iMessage در گوشی اپل همراه شما باشیم.

فهرست مطالب

معرفی آی مسیج

اپل، آی مسیج را ابتدا در سال 2011 به‌عنوان یک پلتفرم واحد پیام‌رسانی برای سیستم‌عامل‌های مک، iOS ،iPadOS و watchOS معرفی کرد. با استفاده از این برنامه، کاربران می‌توانند از طریق اینترنت و درست مانند برنامه‌های پیام‌رسانی مثل واتساپ و تلگرام، پیام‌ها، تصاویر، ویدیوها، استیکر و دیگر محتوا را برای یکدیگر ارسال کنند.

آی‌مسیج تنها در گوشی‌های آیفون با سیستم‌عامل iOS 5 به بالا قابل دسترسی است. در صورتی که فرد دریافت کننده پیام، به اینترنت متصل نباشد، پیام شما در یک سرور ذخیره خواهد شد و به محض این که گوشی مقصد به اینترنت متصل شود، پیام را برایش ارسال می‌کند.

اما از آنجایی که این سرویس به‌صورت اختصاصی برای محصولات اپل عرضه شده، کاربران دیگر سیستم‌عامل‌ها مثل اندروید و ویندوز، امکان استفاده از آن را ندارند. در صورتی که بخواهید یک پیام را برای کاربری که گوشی اندروید دارد ارسال کنید، پیام شما به‌صورت پیامک یا SMS عادی ارسال می‌شود. در ادامه نحوه فعال سازی iMessage در آیفون را توضیح داده ایم.

راه اندازی و نحوه ارسال ای مسیج در ایفون

آی مسیج به‌صورت پیش‌فرض در گوشی‌ها و محصولات اپل فعال است و نیازی نیست برای راه اندازی آن کار خاصی انجام دهید. با این حال در ادامه ما علاوه بر آموزش فعال کردن iMessage آی مسیج آیفون با شماره تلفن، به برخی امکانات این پیام‌رسان نیز اشاره خواهیم کرد.

چگونه مسیج را به ای مسیج تبدیل کنیم؟

چگونه مسیج را به ای مسیج تبدیل کنیم؟ فعال كردن imessage با شماره تلفن همراه اول فرایند پیچیده‌ای ندارد. اگر گوشی آیفون خود را از طریق آی‌کلاود راه‌اندازی کرده باشید، iMessages نیز به‌صورت خودکار برای شما فعال سازی می‌شود. در غیر این صورت برای این که مطمئن شوید این سرویس فعال است، ابتدا به تنظیمات بروید و روی Messages کلیک کنید.

راه اندازی آی مسیج

در صفحه بعدی مطمئن شوید که گزینه روبه‌روی آی مسیج (iMessage) فعال است، در این صورت فعال كردن imessage با شماره تلفن ایرانسل انجام شده است. همانطور که پیشتر هم گفتیم، تنها می‌توانید به مخاطبینی که یک گوشی، تبلت و لپ‌تاپ یا کامپیوتر اپل دارند از طریق آی‌مسیج پیام ارسال کنید. پیام‌هایی که به سایر کاربران ارسال می‌کنید، به‌صورت پیامک ارسال و با رنگ سبز در صفحه چت نشان داده می‌شوند.

مشکل فعال نشدن ای مسیج با شماره تلفن

در صورتی که برای راه اندازی آی مسیج با مشکل مواجه شدید، می‌توانید برای حل مشکل فعال نشدن ای مسیج با شماره، از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • برای فعال کردن iMessage، مطمئن شوید که دستگاه به اینترنت متصل است.
  • مطمئن شوید که تاریخ و ساعت گوشی به‌درستی تنظیم شده است.
  • مانند بالا، به تنظیمات گوشی بروید، Messages را انتخاب و سپس گزینه مربوط به iMessage را غیرفعال کنید. حالا گوشی را یک بار ریستارت کنید و سپس دوباره iMessage را فعال کنید.
  • یک بار از اپل آیدی خود در گوشی خارج، گوشی را ریستارت و دوباره لاگین کنید.
  • اگر پس از 24 ساعت، iMessages همچنان فعال سازی نشد، برای فعال کردن iMessage مطمئن شوید که گوشی آخرین نسخه iOS را دریافت کرده است.

نحوه ارسال ای مسیج در ایفون

چگونه با ای مسیج پیام بدیم؟ برای فعال كردن imessage با شماره تلفن رایتل و ارسال یک پیام، کافی است ابتدا اپلیکیشن Messages را در گوشی خود باز کنید. سپس روی آیکون، نوشتن پیام جدید که شبیه به یک قلم با کاغذ است کلیک کنید. این آیکون در بالای سمت راست صفحه است.

چگونه با ای مسیج پیام بدیم

در کادر اول، نام مخاطبی که می‌خواهید برایش پیام را ارسال کنید تایپ، و سپس از فهرست مخاطبین او را انتخاب کنید.

فعال سازی iMessages

روی کادر دوم بزنید تا مجددا کیبورد باز شود. حالا پیامتان را تایپ کنید. در نهایت برای ارسال پیام، روی آیکون پیکان بزنید. این روش استفاده از آی مسیج است.

ارسال تصویر یا ویدیو از دوربین؛ نحوه ارسال ای مسیج در ایفون

در صورتی که مخاطب شما هم از آی‌مسیج استفاده می‌کند، می‌توانید تصاویر و ویدیوها را نیز برایش ارسال کنید. هم می‌توانید تصاویر را مستقیما پس از گرفتنشان با دوربین ارسال کنید و هم تصاویری که در گالری دارید را بفرستید. روش استفاده از آی مسیج این است که برای ارسال تصویر مستقیما از دوربین، ابتدا آی‌مسیج را باز و سپس به صفحه چت با مخاطبتان بروید.

راه اندازی آی مسیج

در اینجا روی آیکون دوربین در سمت چپ کادری که پیام را می‌نویسید، کلیک کنید. برنامه دوربین باز خواهد شد. عکس موردنظرتان را با لمس دکمه شاتر بگیرید.

آی مسیج در آیفون

سپس در صورت تمایل، فیلتر به عکس اضافه یا آن را ویرایش کنید. در نهایت روی آیکون ارسال بزنید. اما برای ارسال تصویر از گالری، باید در مرحله قبلی، به‌جای انتخاب آیکون دوربین، روی آیکون اپلیکیشن‌ها زده و سپس برنامه Photos را انتخاب کنید.

راه اندازی آی مسیج

تصاویر مدنظرتان را انتخاب و در نهایت روی آیکون ارسال بزنید.

نحوه ارسال موقعیت مکانی با آی مسیج | نحوه ارسال ای مسیج در ایفون

آی‌مسیج مانند اکثر برنامه‌های پیام‌رسان، دارای قابلیت اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی به‌صورت زنده و یا اشتراک گذاشتن یک موقعیت ثابت است. برای انجام این کار، به صفحه چت با مخاطبتان بروید. روی نام مخاطب در بالای صفحه بزنید و سپس info را انتخاب کنید.

فعال سازی iMessages

در صفحه بعدی، گزینه Send My Current Location را برای ارسال موقعیت فعلی و ثابت و گزینه Share My Location را برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی زنده انتخاب کنید. در صورت انتخاب Share My Location، باید بازه زمانی که می‌خواهید موقعیت شما به‌اشتراک‌گذاشته شود را هم انتخاب کنید.

نحوه ویرایش پیام در آی مسیج

یکی از قابلیت‌هایی که پیشتر در این پیام‌رسان وجود نداشت، امکان ویرایش پیام ارسال شده بود. اپل حالا این ویژگی را همراه با سیستم‌عامل iOS 16 و همچنین مک ونچورا و watchOS 9 و iPadOS 16 به این اپلیکیشن اضافه کرده است. شما حداکثر تا 15 دقیقه بعد از ارسال یک پیام می‌توانید آن را ویرایش کنید. همچنین هر پیام نیز حداکثر 5 بار قابل ویرایش است. برای انجام این کار کافی است انگشتتان را روی پیام نگه دارید و گزینه Edit را انتخاب کنید.

راه اندازی آی مسیج

سپس پیام را ویرایش کرده و برای ذخیره تغییرات، آیکون تیک کنار آن را لمس کنید.

حذف یک پیام در آی مسیج

ویژگی دیگری که در iOS 16 به آی‌مسیج اضافه شده، امکان حذف یا لغو ارسال یک پیام است. حداکثر تا 2 دقیقه بعد از فرستادن یک پیام، فرصت دارید ارسال آن را لغو کنید. البته به گفته اپل، کاربرانی که از نسخه‌های قدیمی‌تر iOS استفاده می‌کنند، ممکن است حتی در صورت لغو ارسال پیام، پیام شما را ببینند. برای استفاده از این ویژگی، مانند بالا، انگشتتان را روی پیام نگه دارید.

فعال سازی iMessages

در پنجره پاپ‌آپ باز شده، گزینه Undo Send را انتخاب کنید. پیام شما بلافاصله حذف می‌شود.

بازیابی پیام های حذف شده در آی مسیج

پیشتر برای بازیابی یک پیام در آی‌مسیج باید بکاپ قبلی خود را از آی‌کلاود ریستور می‌کردید. روشی که دردسرهای زیادی داشت. اما حالا در iOS 16، اپل قابلیت جدیدی برای بازیابی پیام‌های پاک شده به آی مسیج معرفی کرده است. با این ویژگی می‌توانید پیام‌هایی که طی 30 روز اخیر حذف کرده‌اید را دوباره بازیابی کنید. برای انجام این کار، در صفحه اول آی‌مسیج، روی آیکون فیلترها (Edit) بزنید. در صفحه بعدی گزینه Recently Deleted را انتخاب کنید.

معرفی آی مسیج

فهرستی از پیام‌های پاک شده مشاهده خواهید کرد. هرچند نمی‌توانید پیام‌ها را جداگانه بازگردانی کنید. متن پیام‌ها نیز قابل مشاهده نیست. باید پیام‌ها را براساس مخاطب بازیابی کنید. برای انجام این کار نیز کافی است مخاطب مدنظرتان را انتخاب و روی Recover و دوباره Recover Message کلیک کنید.

پس از فعال کردن iMessage، علاوه بر امکانات بالا، می‌توانید به تنظیمات مختلف برنامه هم دسترسی پیدا کنید. تنظیماتی مثل حریم خصوصی و تیک خواندن پیام از جمله این موارد هستند.

تنظیمات تیک خواندن پیام در آی مسیج

همانطور که می‌دانید، تیک خواندن پیام، این امکان را به‌شما و سایر کاربران می‌دهد تا از خوانده شدن پیام ارسال توسط مخاطب، مطلع شوید. اکثر کاربران این قابلیت را خاموش می‌کنند و برخی دیگر هم ترجیح می‌دهند آن را روشن بگذارند. برای خاموش و روشن کردن این ویژگی، باید ابتدا به تنظیمات گوشی بروید و Messages را انتخاب کنید.

فعال سازی iMessages

با روشن کردن گزینه Send Read Receipts این گزینه فعال خواهد شد و با خاموش کردن آن هم غیرفعال می‌شود.

تنظیمات پیش‌نمایش پیام‌ها

این گزینه مربوط به نمایش یا عدم نمایش، پیش‌نمایش پیام‌هایی که دریافت می‌کنید در صفحه قفل یا دیگر قسمت‌های گوشی است. اگر ترجیح می‌دهید نام یا محتوای پیام نشان داده نشود، می‌توانید به تنظیمات گوشی بروید و Notifications را انتخاب کنید.

راه اندازی آی مسیج

سپس روی Messages و بعد Show Previews بزنید. با انتخاب Always، پیش‌نمایش پیام‌ها همیشه نشان داده می‌شوند.

فعال سازی iMessages

گزینه When Unlocked، پیش‌نمایش را تنها زمانی که گوشی قفل باشد نشان می‌دهد و گزینه Never هم این ویژگی را غیرفعال خواهد کرد.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
برترین برنامه آیفون ؛ معرفی بهترین اپلیکیشن های iOS
محمد علی‌محمدی13 خرداد 1402 08:30
thumbnail
iOS 16 معرفی شد! با تغییرات و ویژگی های جدید ای او اس ۱۶ ...
تیم پلازا24 آذر 1401 15:30

سخن پایانی

در این مطلب با معرفی آی مسیج و روش استفاده از آی مسیج همراه شما بودیم. این اپلیکیشن یکی از مهمترین قابلیت‌هایی است که اپل در قالب اکوسیستم خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نظر شما در مورد روش استفاده از آی مسیج چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402