بهترین فیلم اجتماعی ایرانی را بشناسید! | معرفی 30 فیلم از بهترین فیلم های ژانر اجتماعی ایران

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بهترین فیلم اجتماعی ایرانی که دیده‌اید چه نام داشت؟ سینمای ایران به طور کلی تمرکز خود را بیشتر روی به تصویر کشیدن اجتماع می‌گذارد و سالانه آثار متنوعی در این ژانر اکران می‌شوند. در ادامه با معرفی برترین فیلم های اجتماعی ایرانی همراه شما هستیم.

فیلم ژانر اجتماعی ایرانی یکی از موضوعات مورد علاقه کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینمای کشورمان است. این موضوع از پیش از انقلاب مورد توجه قرار می‌گرفت و اکنون هم یکی از ژانرهای پرطرفدار محسوب می‌شود. کشور ما این‌روزها به دلایل مختلف خواستار تولید فیلم های سینمایی طنز ایرانی و شاد است. اما وقتی فیلم های اجتماعی ایرانی روی پرده سینما قرار می‌گیرند، فروش خوبی را تجربه خواهند کرد. این موضوع نشان می‌دهد مخاطبان ایرانی از ساخت فیلمی در خصوص مشکلات و معضلات موجود در کشورشان رضایت دارند. در ادامه این مقاله پلازا شما را با فیلم‌هایی که لقب بهترین فیلم اجتماعی ایران را کسب کرده‌اند، آشنا می‌کند.

فهرست مطالب

ژانر اجتماعی چیست؟

فیلم ژانر اجتماعی ایرانی یکی از گونه های سینمایی است که مثال آن در سینمای کشورمان به وفور یافت می‌شود. این‌گونه از فیلم‌ها در مورد مشکلات و معضلات جامعه ایرانی ساخته خواهند شد و در آن شخصیت اصلی داستان جدای از مشکلات خانوادگی، تاثیراتی از جامعه بیرونی دریافت می‌کند. درواقع فیلم های اجتماعی ایران همان فیلم های درام و ملودرامی هستند که بحران‌های موجود در جامعه را نشان می‌دهند. در حال حاضر فیلم‌های زیادی با ژانر اجتماعی در کشور ما تولید می‌شوند. اما سوال اصلی این است که با ساخت بهترین فیلم اجتماعی ایران در طول این سال‌ها توانسته‌ایم بخشی از مشکلات جامعه را برطرف کنیم یا خیر؟

معرفی بهترین فیلم های اجتماعی ایرانی

از پیش از انقلاب تا کنون فیلم‌های زیادی با ژانر اجتماعی ساخته شده‌اند. برخی از این فیلم‌ها صرفا به معضلات اجتماعی پرداخته‌اند. و برخی دیگر در دل یک داستان درام یا عاشقانه بحران‌های موجود در جامعه را به تصویر کشیده‌اند. در ادامه مروری بر بهترین فیلم های اجتماعی ایران به ترتیب سال ساخت آن‌ها خواهیم داشت.

1. فیلم «دایره مینا» ؛ بهترین فیلم اجتماعی ایران

فیلم دایره مینا / فیلم های اجتماعی ایرانی که ارزش دیدن دارند

  • سال ساخت: 1353
  • امتیاز IMDb: نمره 7.4
  • کارگردان: داریوش مهرجویی
  • بازیگران: عزت‌الله انتظامی، سعید کنگرانی، علی نصیریان، بهمن فرسی و…

فیلم سینمایی «دایره مینا» در لیست بهترین فیلم سینمایی اجتماعی ایرانی جای دارد. این فیلم باعث شد تا سازمان انتقال خون در کشورمان تاسیس شود. داستان فیلم سینمایی دایره مینا در مورد جوانی است که پدرش بیمار شده و برای معالجه به تهران می‌آیند. در اطراف بیمارستان با فردی آشنا می‌شوند که به آن‌ها در قبال انجام کاری وعده پول زیاد می‌دهد. آن فرد دلال خون است و به روش‌های مختلف از افراد خون می‌گیرد.

فیلم سینمایی دایره مینا با نشان دادن فقر و تنگدستی جامعه و تلاش افراد برای کسب پول به عنوان فیلم ژانر اجتماعی ایران شناخته می‌شود. همین مسئله باعث شد تا فیلم دایره مینا به مدت چند سال توقیف باشد. اما از مزایای ساخت آن روی کار آمدن سازمان انتقال خون بود.

2. فیلم ایرانی ژانر اجتماعی «بودن یا نبودن»

فیلم بودن یا نبودن / فیلم سینمایی ایرانی اجتماعی عاشقانه

  • سال ساخت: 1377
  • امتیاز IMDb: نمره 7
  • کارگردان: کیانوش عیاری
  • بازیگران: عسل بدیعی، فرهاد شریفی، چکامه چمن‌ماه، حسین ایل‌بیگی و…

فیلم «بودن یا نبودن» یکی از فیلم های درام اجتماعی ایرانی به‌شمار می‌آید. کیانوش عیاری کارگردان کاربلد سینما و تلویزیون کشورمان این فیلم سینمایی را با توجه به عدم اهمیت به اهدای عضو در آن سال‌ها ساخت. داستان فیلم سینمایی بودن یا نبودن در خصوص دختر مسیحی به نام آنیک است که باید پیوند قلب انجام بدهد. شبی که او به بیمارستان می‌رود، پسری به نام امیر به دلیل دعوا دچار مرگ مغزی شده است. خانواده امیر از مرگ مغزی چیزی نمی‌دانند و مرگ او را قبول نمی‌کنند.

داستان این فیلم سینمایی ایرانی ژانر اجتماعی به اهمیت اهدای عضو پرداخته است. پس از انتشار این فیلم در آن سال تاثیرات مثبت فراوانی در بین خانواده‌های ایرانی ایجاد شد. بدین ترتیب بودن یا نبودن را باید در لیست بهترین فیلم اجتماعی ایران قرار داد.

3. فیلم «دو زن» ؛ فیلم ژانر اجتماعی ایران

فیلم دو زن / فیلم های اجتماعی ایرانی برتر

  • سال ساخت: 1377
  • امتیاز IMDb: نمره 6.7
  • کارگردان: تهمینه میلانی
  • بازیگران: محمدرضا فروتن، نیکی کریمی، آتیلا پسیانی، مریلا زارعی و…

فیلم سینمایی «دو زن» یکی از بهترین فیلمهای اجتمای سینمای ایران است که مشکلات و معضلات زنان را در دهه 70 مطرح می‌کند. از این رو می‌توان آن را در لیست بهترین فیلم های اجتماعی ایران قرار داد. فیلم دو زن به خوبی توانسته برخی از مفاهیم عمیق و مورد نظر کارگردان را به مخاطب بشناساند.

داستان فیلم سینمایی دو زن زندگی فرشته و رویا دو دوست قدیمی را بازگو می‌کند. فرشته با تماسی به دوستش رویا خبر می‌دهد که همسرش احمد در بیمارستان بستری است. احمد توسط فردی به نام حسن که در گذشته به فرشته علاقه‌مند بود مورد اصابت چاقو قرار می‌گیرد. رویا سریعا خود را به بیمارستان می‌رساند اما دیگر دیر شده و احمد از دنیا رفته است. حال فرشته باید زندگی جدید را در کنار دو فرزند خود شروع کند.

4. فیلم «عروس آتش»

فیلم عروس آتش / فیلم اجتماعی غمگین ایرانی

  • سال ساخت: 1378
  • امتیاز IMDb: نمره 7.1
  • کارگردان: خسرو سینایی
  • بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، مهدی احمدی، سعید پورصمیمی، غزل صارمی و…

«عروس آتش» یکی از بهترین فیلم های اجتماعی ایران است که به انتقاد رسم و رسومات همراه با تعصبات شدید می‌پردازد. این فیلم موضوع خودسوزی را به تصویر کشیده و بدون هیچ جانب‌داری شخصی انسانیت را نشان می‌دهد. داستان فیلم سینمایی عروس آتش در مورد دختری عرب به نام احلام است که پزشکی می‌خواند و در اهواز زندگی می‌کند. او با توجه به قوانین عشیره‌اش باید با پسرعموی خود ازدواج کند. اما احلام عاشق استادش شده است.

فیلم عروس آتش سنت‌های عشیره‌ای را در جنوب کشورمان به تصویر می‌کشد. همچنین ازدواج اجباری و خودسوزی را که در آن زمان بسیار انجام می‌شد، نشان داده است.

5. فیلم «زندان زنان» ؛ از بهترین فیلم های اجتماعی ایران

فیلم زندان زنان / بهترین فیلم های اجتماعی سینمای ایران

  • سال ساخت: 1379
  • امتیاز IMDb: نمره 6.5
  • کارگردان: منیژه حکمت
  • بازیگران: رویا تیموریان، پگاه آهنگرانی، رویا نونهالی، گلاب آدینه و…

اگر به دنبال دانلود بهترین فیلم های اجتماعی ایرانی هستید، پیشنهاد ما به شما فیلم سینمایی «زندان زنان» است. این فیلم در تاریخ سینمای کشورمان کم‌نظیر است. زندان زنان به خوبی و بسیار صریح بزهکاری، مشکلات و معضلات زنان در زندان را بررسی می‌کند. این فیلم ژانر اجتماعی ایران را باید به عنوان اولی اثر سینمایی دانست که وارد زندان زنان شد و به همچین موضوعی پرداخت.

داستان فیلم زندان زنان وضعیت زندان سال 1362 زنان را بازگو می‌کند. در آن سال زندانیان دست به شورش می‌زنند. طاهره یوسفی رئیسی که به تازگی انتخاب شده با مقررات سخت تلاش می‌کند تا وضعیت را سامان بدهد. او تا حدی موفق می‌شود اما برخی از زندانیان زیر بار حرفش نمی‌روند.

6. فیلم «زیر پوست شهر»

فیلم زیر پوست شهر / فیلم های اجتماعی ایرانی که ارزش دیدن دارند

  • سال ساخت: 1379
  • امتیاز IMDb: نمره 7.3
  • کارگردان: رخشان بنی‌اعتماد
  • بازیگران: محمدرضا فروتن، باران کوثری، گلاب آدینه، علی اوسیوند و…

فیلم سینمای «زیر پوست شهر» یکی دیگر بهترین فیلم های اجتماعی ایران است که به مشکلات زنان در جامعه می‌پردازد. این فیلم به خوبی جایگاه زنان در اجتماع را مورد نقدر قرار داده و بسیار شجاعانه ساخته شده است. داستان این فیلم زندگی زنی به نام طوبی را به همراه خانواده‌اش روایت می‌کند که در فقر دست و پا می‌زنند. طوبی که سواد ندارد اکنون توسط پسر کوچک‌ترش در تلاش است تا خواندن و نوشتن بیاموزد. در این بین مشکلات پسر بزرگ‌تر طوبی و دختر باردارش قصه بهترین فیلم اجتماعی ایران، زیر پوست شهر را پیش می‌برد.

7. فیلم «من ترانه پانزده سال دارم» ؛ دانلود بهترین فیلم های اجتماعی ایران

فیلم من ترانه 15 سال دارم / فیلم اجتماعی ایرانی

  • سال ساخت: 1380
  • امتیاز IMDb: نمره 7.2
  • کارگردان: رسول صدرعاملی
  • بازیگران: مهتاب نصیرپور، ترانه علیدوستی،نگار جواهریان، حسین محجوب و…

فیلم سینمایی «من ترانه پانزده سال دارم» را بدون شک باید در لیست بهترین فیلم اجتماعی ایران قرار داد. این فیلم یکی از بهترین آثار رسول صدرعاملی است که موضوع گرفتن شناسنامه برای فرزندان بدون پدر را مطرح می‌کند. داستان این فیلم سینمایی زندگی دختر جوانی به نام ترانه را بازگو می‌کند. او مادرش را در کودکی از دست داده و پدرش زندانی است. ترانه با پسر پولداری آشنا می‌شود و پیشنهاد ازدواج او را قبول میکند. پسر پولدار پس از مدت کوتاهی ترانه را رها کرده و از کشور خارج می‌شود. در این بین ترانه متوجه می‌شود باردار است اما به دلیل نبودن اسمش در شناسنامه پسر (عقد موقت) نمی‌تواند اثبات کند پدر فرزندش کیست.

من ترانه پانزده سال دارم یک فیلم ژانر اجتماعی موفق است که در جشنواره فیلم فجر آن سال جوایز زیادی برد. ترانه علیدوستی بازیگر نقش اصلی این فیلم توانست سیمرغ بلورین بازیگر نقش اول زن را دریافت کند. همچنین سیمرغ بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه از آن این فیلم شد.

8. فیلم سینمایی ایرانی اجتماعی عاشقانه «شهر زیبا»

فیلم شهر زیبا / فیلم های اجتماعی ایرانی دهه ۸۰

  • سال ساخت: 1382
  • امتیاز IMDb: نمره 7.7
  • کارگردان: اصغر فرهادی
  • بازیگران: فرهاد قائمیان، فرامرز قریبیان، ترانه علیدوستی، آهو خردمند و…

فیلم «شهر زیبا» یک فیلم سینمایی ایرانی اجتماعی عاشقانه محسوب می‌شود. موضوع این فیلم در مورد یک کانون اصلاح و تربیت نوجوانان است. اکبر در نوجوانی دختری را به قتل رسانده و دوسالی می‌شود که در این مرکز زندگی می‌کند. او اکنون 18 ساله شده و به روزهای اعدام نزدیک می‌شود. دوست اکبر که به تازگی آزاد شده در تلاش است تا رضایت خانواده مقتول را بگیرد. در این بین او عاشق خواهر اکبر می‌شود.

اصغر فرهادی پس از ساخت فیلم «رقص در غبار» دومین اثر سینمایی خود را با موضوع قتل و زندانی شدن نوجوانان ساخت. او در این فیلم به خوبی مشکلات و معضلات نوجوانان در مرکز اصلاح و تربیت به تصویر کشیده است. به همین دلیل شهر زیبا را می‌توان یکی از بهترین فیلم های اجتماعی ایران با درون‌مایه عاشقانه دانست.

9. فیلم «درباره الی»

فیلم اجتماعی ایرانی / فیلم های سینمایی اجتماعی ایرانی

  • سال ساخت: 1387
  • امتیاز IMDb: نمره 7.9
  • کارگردان: اصغر فرهادی
  • بازیگران: گلشیفته فراهانی، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مانی حقیقی، مریلا زارعی، پیمان معادی، احمد مهران‌فر، رعنا آزادی‌ور ، صابر ابر

یکی از آثار لیست فیلم های ایرانی خانوادگی اجتماعی این لیست فیلم درباره الی است که باعث شد موج جدیدی در سینمای ایران رقم بخورد. فیلم کلکسیونی از بازیگران قوی زمان خود و موضوعی خاص داشت. همین اتفاق باعث شد که درباره الی در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین قرص نقره‌ای را برای اصغر فرهادی به ارمغان بیاورد. همچنین این کارگردان برای ساخت درباره الی برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد.

داستان این فیلم اجتماعی ایرانی چند خانواده را نشان می‌دهد که برای گذران تعطیلات به شمال کشور رفته‌اند. آنها دوستی مشترک به نام احمد دارند که می‌خواهند برای او همسری بیابند. به همین دلیل دختری به نام الی را به سفر دعوت می‌کنند اما روزی الی در ساحل ناپدید می‌شود و شادی بزرگ آنها به غم تبدیل می‌شود. الی داستان تغییرات، منافع و قضاوت‌ها است.

10. فیلم اجتماعی ایرانی «کتاب قانون»

فیلم کتاب قانون / فیلم های اجتماعی ایرانی دهه ۸۰

  • سال ساخت: 1387
  • امتیاز IMDb: نمره 6.1
  • کارگردان: مازیار میری
  • بازیگران: پرویز پرستویی، دارین حمزه، داوود فتحعلی بیگی، سید مهرداد ضیایی، فریده سپاه‌منصور

فیلم اجتماعی ایرانی کتاب قانون یکی از برترین آثار این لیست است که در سال 1387 به دست مازیار میری ساخته شد و محمد رحمانیان نویسنده آن بود. این فیلم در ایران و لبنان فیلم‌برداری شد و دست روی یک مسئله بسیار جنجالی در زمان خود گذاشت. کتاب قانون چندین عنوان نامزدی در جشن خانه سینما دریافت کرد و از صادرات آن به دلیل اینکه رفتار افراد در فیلم با رفتار عادی ایرانیان اشتباه گرفته و غلط فهمیده نشود، جلوگیری شد. همچنین این اثر در جشنواره توکیو شرکت کرد و نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم آسیایی-خاورمیانه شد.

داستان این عنوان از فیلم های اجتماعی ایرانی برتر حول محور مردی به نام رحمان می‌گردد که مهندس است و در ماموریت خارج از کشور خود عاشق خانمی مسیحی می‌شود. دختر به دین اسلام رو می‌آورد و با رحمان ازدواج می‌کند. اما وقتی وارد خانواده رحمان می‌شود، می‌بیند که رفتار افراطی آنها با آنچه در دین به آن سفارش شده مغایر است. بنابراین سردرگم شده و افراد را به چالش می‌کشد…

11. فیلم «خانه پدری» ؛ بهترین فیلم اجتماعی ایران

فیلم خانه پدری / فیلم های سینمایی اجتماعی ایرانی

  • سال ساخت: 1389
  • امتیاز IMDb: نمره 6.7
  • کارگردان: کیانوش عیاری
  • بازیگران: شهاب حسینی، مهدی هاشمی، ناصر هاشمی، نازنین فراهانی و…

کیانوش عیاری کارگردان مطرح کشورمان بار دیگر به سراغ یک فیلم ژانر اجتماعی ایرانی رفت. «خانه پدری» یکی از بهترین فیلم های اجتماعی ایران است که مشکلات زندگی زنان را در بازه زمانی 1308 تا 1379 بررسی می‌کند. این فیلم جنجالی در سال 1389 ساخته شد اما به دلیل داشتن صحنه خشونت‌آمیز و موضوع فرزندکشی به مدت 9 سال توقیف بود. اکران آن در سال 1398 انجام شد اما باز هم چندین نوبت جلوی پخش آن را گرفتند. اکنون که ماجرای فرزندکشی در کشور ما به وضوح دیده می‌شود، عده زیادی توقیف این فیلم را در طول این همه سال ناعادلانه می‌دانند.

داستان فیلم سینمایی خانه پدری زندگی دختری به نام ملوک را روایت می‌کند. او در یک خانه قدیمی همراه با یک خانواده سنتی در حال زندگی است. پدرش متوجه موضوع ناموسی شده و تصمیم به قتل دخترش می‌گیرد. او این کار را بر عهده محتشم برادر کوچک‌تر می‌گذارد.

12. فیلم اجتماعی خانوادگی ایرانی «من مادر هستم»

من مادر هستم / فیلم های اجتماعی ایرانی دهه ۸۰

  • سال ساخت: 1389
  • امتیاز IMDb: نمره 6.6
  • کارگردان: فریدون جیرانی
  • بازیگران: حبیب رضایی، هنگامه قاضیانی، فرهاد اصلانی، باران کوثری و…

فریدون جیرانی یکی‌دیگر از کارگردانان مطرح کشورمان است که به سراغ ساخت فیلمی اجتماعی با موضوع تجاوز رفته است. فیلم «من مادر هستم» در سال 1391 اکران شد و در همان سال توانست لقب پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی را از آن خود کند. موضوع حساس تجاوز توسط آشنایان که متاسفانه در جامعه امروزی آمار بالایی دارد، این فیلم را در لیست بهترین فیلم اجتماعی ایران قرار داده است.

داستان این فیلم ایرانی با موضوع مشکلات اجتماعی، زندگی دختری به نام آوا را بازگو می‌کند که در یک خانواده مرفه زندگی کرده است. پدر و مادر او به دلیل اختلافات شدید در حال جدایی هستند. اما با بروز اتفاقی برای آوا (تجاوز توسط دوست نزدیک خانوادگی) سرنوشت آن‌ها تغییر خواهد کرد.

13. فیلم‌ برتر سینمای اجتماعی ایران «جدایی نادر از سیمین»

فیلم سینمایی ایرانی اجتماعی / فیلم سینمایی ایرانی اجتماعی عاشقانه

  • سال ساخت: 1389
  • امتیاز IMDb: نمره 8.3
  • کارگردان: اصغر فرهادی
  • بازیگران: لیلا حاتمی، پیمان معادی، شهاب حسینی، ساره بیات و…

فیلم سینمایی ایرانی اجتماعی جدایی نادر از سیمین یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین فیلم‌های اجتماعی است که در ایران ساخته شد. این اثر برنده اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان، گلدن گلوب بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان، جایزه هیئت داوران و جایزه خرس طلایی از جشنواره فیلم برلین و چندین جایزه بین‌المللی دیگر شد. منتقدان متاکریتیک به این فیلم امتیاز 95% دادند و فیلم در شمار 250 فیلم برتر IMDb قرار گرفت.

داستان این فیلم درباره سیمین و نادر یک زوج است که با دخترشان ترمه قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند. سیمین تمام مقدمات را فراهم کرده اما نادر به خاطر پدر مریضش که آلزایمر دارد، نمی‌تواند از کشور خارج شود. سیمین طلاق می‌گیرد و حضانت ترمه به نادر می‌رسد. او پرستاری برای پدرش استخدام می‌کند و روزی به خانه می‌آید و پدر را در وضعیت بدی می‌بیند. نادر خشمگین از بی‌مسئولیتی پرستار، دعوای شدیدی با پرستار می‌گیرد که عواقب بدی برای او خواهد داشت.

14. فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی زنند» ؛ برترین فیلم اجتماعی ایرانی

فیلم هیس دخترها فریاد نمیزنند / فیلم اجتماعی غمگین ایرانی

  • سال ساخت: 1392
  • امتیاز IMDb: نمره 7
  • کارگردان: پوران درخشنده
  • بازیگران: طناز طباطبایی، شهاب حسینی، بابک حمیدیان، مریلا زارعی و…

پوران درخشنده یکی از کارگردانان مطرح کشورمان است که اغلب فیلم ژانر اجتماعی ایرانی می‌سازد. فیلم‌هایی که در آن به موضوعاتی همچون طلاق، معلولیت، تجاوز و یا اعتیاد پرداخته شده است. در بین همه آثار او فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» را باید در لیست بهترین فیلم اجتماعی ایرانی قرار داد. در چند سال گذشته به دفعات شاهد این اتفاق و دیگر کودک آزاری‌ها برای دختران سرزمینمان بودیم. اکثر آن‌ها با ترس و بیان نکردن این اتفاق که به دلیل فرهنگ حاکم بر جامعه کشورمان و قضاوت‌های پس از آن رخ می‌دهد، به دستگیری مجرمین کمک نمی‌کنند. اما فیلم سینمایی هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند به خوبی توانسته این اعتماد از دست رفته را به خانواده قربانیان برگرداند.

داستان فیلم هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند در مورد زندگی شیرین است. او در هشت سالگی مورد آزاد و اذیت جنسی قرار گرفت و نتوانست آن را با کسی در میان بگذارد. حال که دختر جوانی شده و قصد دارد ازدواج کند، به طور ناگهانی متوجه آزار و اذیت دخترکی می‌شود. او تلاش می‌کند به دخترک کمک کند و ماجرای اصلی فیلم از اینجا شروع می‌شود…

جالب است بدانید پوران درخشنده در حال حاضر قصد ساخت فیلم «هیس! پسرها فریاد نمی‌زنند» را دارد. او چندین سال در تلاش بود تا بتواند این فیلم را به مرحله تولید برساند. اما هربار به نوعی جلوی آن گرفته می‌شد. شنیده‌ها حاکی از آنند که سرانجام به زودی فیلمبرداری این فیلم سینمایی شروع خواهد شد.

15. فیلم «لانتوری»

فیلم لانتوری / فیلم های اجتماعی ایرانی برتر

  • سال ساخت: 1394
  • امتیاز IMDb: نمره 6.5
  • کارگردان: رضا درمیشیان
  • بازیگران: نوید محمدزاده، باران کوثری، مریم پالیزان، مهدی کوشکی و…

اسیدپاشی یکی از معضلات بزرگ و مهم جامعه ما به‌شمار می‌آید. این پدیده از سال‌های دور اتفاق می‌افتاد اما در چند سال گذشته شدت بیشتری پیدا کرده است. فیلم لانتوری به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان بر اساس پرونده‌های واقعی این حادثه ساخته شده است.

فیلم سینمایی لانتوری قصه زندگی پسری به نام پاشا را روایت می‌کند که در یک گروه خلافکارانه رئیس است. پاشا به دختر روزنامه‌نگاری علاقه‌مند می‌شود که در زمینه مسائل اجتماعی همچون رضایت خانواده‌های مقتول فعالیت می‌کند. پاشا برای مریم مزاحمت‌های مختلفی ایجاد می‌کند تا اینکه در تصمیمی ناگهانی به دلیل خشم و عصبانیت زیاد او را مورد حمله اسیدپاشی قرار می‌دهد.

لانتوری به خوبی عشق بیمارگونه و خشم و عصبانیت را به تصویر کشیده است. این فیلم جامه رنج کشیده و آسیب دیده جوانانی را نشان می‌دهد که از روزگار طلبکارند و بی عدالتی‌های فراوانی را تحمل کرده‌اند. فیلم لانتوری در جشنواره‌های خارجی زیادی اکران شد و توانست چندین جایزه معتبر به دست بیاورد. به همین منظور می‌توان لانتوری را در لیست بهترین فیلم اجتماعی ایران قرار داد.

16. فیلم «ابد و یک روز» ؛ یک فیلم سینمایی اجتماعی ایرانی جدید

فیلم ابد و یک روز / فیلم سینمایی ایرانی اجتماعی عاشقانه

  • سال ساخت: 1394
  • امتیاز IMDb: نمره 8.3
  • کارگردان: سعید روستایی
  • بازیگران: نوید محمدزاده، پیمان معادی، پریناز ایزدیار، شبنم مقدمی و…

فیلم سینمایی «ابد و یک روز »را بدون شک باید در لیست فیلم های اجتماعی ایرانی قرار داد. این فیلم با ژانر درام اجتماعی به اعتیاد در خانواده‌های فقیر و فرودست جامعه می‌پردازد. ابد و یک روز مشکل اعتیاد را در بستر خانواده مطرح می‌کند و مشکلات افرادی را که گرفتار فقر و بیکاری هستند، به تصویر می‌کشد. به همین دلیل منتقدین فیلم سینمایی ابد و یک روز را یک فیلم خانوادگی اجتماعی ایرانی می‌دانند.

فیلم سینمایی ابد و یک روز به تهیه‌کنندگی سعید ملکان در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شرکت کرد. این فیلم توانست برنده 9 سیمرغ بلورین از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در این جشنواره بشود.

17. فیلم «خشم و هیاهو»

فیلم خشم و هیاهو / فیلم سینمایی ایرانی اجتماعی عاشقانه

  • سال ساخت: 1394
  • امتیاز IMDb: نمره 6.3
  • کارگردان: هومن سیدی
  • بازیگران: نوید محمدزاده، طناز طباطبایی، سعید چنگیزیان، بهناز جعفری، رضا بهبودی، رعنا آزادی‌ور

یکی دیگر از بهترین فیلم های اجتماعی سینمای ایران که باید از آن یاد کنیم، خشم و هیاهو است که به کارگردانی و نویسندگی هومن سیدی ساخته شد. خشم و هیاهو موفق شد تا در جشنواره فیلم فجر جتیزه ویژه هیئت داوران را دریافت کند و فروش بالایی داشته باشد.

این فیلم درباره یک خواننده معروف به نام خسرو است که نمی‌تواند بر وسوسه‌های شهرت غلبه کند و با یکی از طرفدارانش رابطه عاطفی برقرار می‌کند و این در حالی است که او متاهل است. پس از مدتی همسر خسرو به دلیل حادثه‌ای قطع النخاع می‌شود و خسرو از زنی که با در ارتباط است می‌خواهد تا از همسرش مراقبت کند اما پس از مدتی همسرش به قتل می‌رسد. نکته این فیلم شباهتش به پرونده‌ای معروف در ایران و همچنین الهام آن از رمان خشم و هیاهو اثر ویلیام فاکنر است.

18. فیلم «لاک قرمز»

فیلم لاک قرمز / فیلم اجتماعی غمگین ایرانی

  • سال ساخت: 1394
  • امتیاز IMDb: نمره 6.4
  • کارگردان: سید جمال سیدحاتمی
  • بازیگران: پانته‌آ پناهی‌ها، پردیس احمدیه، بهنام تشکر، مسعود کرامتی

فیلم اجتماعی غمگین ایرانی لاک قرمز عنوان بعدی انتخابی این فهرست است. این اثر به کارگردانی سید جمال سیدحاتمی و نویسندگی امیرمحمد عبدی ساخته شد و توانست نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم در بخش نگاه نو جشنواره فسلم فجر شود. همچنین پانته‌ آ پناهی‌ها برای ایفای نقش در لاک قرمز برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشن خانه سینما شد. این فیلم در گیشه نیز بسیار موفق بود.

داستان این عنوان از بهترین فیلم های اجتماعی ایرانی حول محور دختر جوانی به نام اکرم می‌گردد که در یک خانواده فقیر زندگی سخت اما آرامی دارد تا اینکه پدرش بر اثر صانحه‌ای می‌میرد. پس از مرگ‌ او صاحب خانه از آنها می‌خواهد یا پولی که پدر از او قرض کرده را بدهند و یا خانه را ترک کنند. حال اکرم در میان فشارهای صاحب‌خانه و مادر برای ازدواج با پسرخاله‌اش گیر کرده است. او تصمیم می‌گیرد از عروسک‌هایی که پدرش می‌ساخت کسب درآمد کند اما به دردسر می‌افتد…

19. فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» ؛ بهترین فیلم اجتماعی ایرانی

فیلم مغزهای کوچک زنگ زده / فیلم اجتماعی غمگین ایرانی

  • سال ساخت: 1396
  • امتیاز IMDb: نمره 7.7
  • کارگردان: هومن سیدی
  • بازیگران: فرهاد اصلانی، نوید محمدزاده، فرید سجادی‌حسینی، نازنین بیاتی و…

در لیست نام فیلم اجتماعی ایرانی جدید باید به فیلم شگفت‌انگیز «مغزهای کوچک زنگ زده» اشاره کرد. داستان این فیلم به نویسندگی هومن سیدی در دل یک خانواده به شدت فقیر اتفاق می‌افتد که به خوبی شاهد فضایی تلخ و اجتماعی خواهید بود. دبورا بانک منتقد آمریکایی این فیلم را مهیج‌ترین فیلم ژانر اجتماعی معرفی کرد. بنابراین باید فیلم هومن سیدی را یکی از بهترین فیلم های اجتماعی ایران دانست.

مغزهای کوچک زنگ زده یک فیلم ژانر اجتماعی ایران است که داستان آن حول محور یک خانواده در منطقه‌ای نزدیک زندان قزل‌الحصار می‌چرخد. این خانواده به دلیل فقیر شدید و اعتیاد هر کدام به سویی رفته‌اند. همه این مسائل باعث بروز جرم‌ها و جنایات مخوفی در این فیلم سینمایی خواهد شد.

20. فیلم اجتماعی ایرانی «عرق سرد»

فیلم عرق سرد / فیلم های اجتماعی ایرانی که ارزش دیدن دارند

  • سال ساخت: 1396
  • امتیاز IMDb: نمره 6.2
  • کارگردان: سهیل بیرقی
  • بازیگران: باران کوثری، امیر جدیدی، لیلی رشیدی، هدی زین‌العابدین، سحر دولتشاهی

عرق سرد از جمله فیلم های سینمایی اجتماعی ایرانی است که به کارگردانی و نویسندگی سهیل بیرقی ساخته شد. این اثر با الهام از زندگی یکی از ورزشکاران زن ایرانی و اتفاقات مشابه آن ساخته شد و جز آثاری بود که مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. فیلم در جشنواره فیلم فجر نیز حضوری موفق داشت و تیم بازیگری آن (باران کوثری، امیر جدیدی و سحر دولتشاهی) مورد توجه قرار گرفتد‌. عرق سرد نه تنها یک فیلم انتقادی به قوانین ازدواج و خروج زن متاهل از کشور است، بلکه دیدگاه خوبی به افراد برای انتخاب شریک زندگی و ازدواج می‌دهد.

داستان این فیلم درباره زنی به نام افروز اردستانی است که عشق زیادی به فوتسال دارد و کاپیتان تیم ملی است. او با همسرش یاسر شاه حسینی، یکی از مجریان معروف تلویزیون، در زندگی زناشویی به مشکل خورده و دائما باهم جر و بحث دارند. با گلی که افروز می‌زند، تیم برای فینال بازی‌های آسیایی دعوت می‌شود اما در فرودگاه می‌فهمد که توسط همسرش ممنوع الخروج شده است و چالش‌ها شروع می‌شوند…

21. فیلم «کارت پرواز»

فیلم کارت پرواز / بهترین فیلم های اجتماعی سینمای ایران

  • سال ساخت: 1396
  • امتیاز IMDb: نمره 6.3
  • کارگردان: مهدی رحمانی
  • بازیگران: منصور شهبازی، ندا جبرائیلی، اصغر رفیعی‌جم، محمدعلی نجفی، شیرین یزدان‌بخش

کارت پرواز یکی از آن دسته آثاری است که شما را به فکر فرو می‌برد. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی مهدی رحمانی ساخته شد و توانسه سه جایزه جشنواره Queen Palm را دریافت کند. کارت پرواز حول محور دختری به نام ندا می‌گردد که نیاز شدیدی به پول دارد. او سعی می‌کند که با خورد موارد مخدر دست به ترانزیت آن بزند اما به دردسر می‌افتد.

22. فیلم «جان دار»

فیلم جان دار / فیلم های اجتماعی ایرانی که ارزش دیدن دارند

  • سال ساخت: 1397
  • امتیاز IMDb: نمره 6.3
  • کارگردان: حسین امیری دوماری/پدرام پورامیری
  • بازیگران: حامد بهداد، فاطمه معتمدآریا، باران کوثری، جواد عزتی و…

فیلم سینمایی «جان‌دار» یکی از قشنگ ترین فیلم های اجتماعی ایرانی به‌شمار می‌آید. داستان فیلم قصه‌ای خانوادگی را مطرح می‌کند اما با پرداختن به موضوع قتل بُعد اجتماعی‌اش را به تصویر می‌کشد. جان‌دار داستان زندگی دختری به نام اسما است که در شب ازدواج او قتلی رخ می‌دهد.

این فیلم به خوبی مشکلات و معضلات خانواده قاتل و مقتول را مورد بررسی قرار داده است. به همین دلیل باید نام آن را در لیست بهترین فیلم اجتماعی ایران گنجاند.

23. فیلم «متری شیش و نیم» ؛ فیلم ژانر اجتماعی ایرانی

فیلم متری شیش و نیم / بهترین فیلم های اجتماعی سینمای ایران

  • سال ساخت: 1397
  • امتیاز IMDb: نمره 8
  • کارگردان: سعید روستایی
  • بازیگران: پیمان معادی، پریناز ایزدیار، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی و…

سید روستایی پس از ابد و یک روز بار دیگر به سراغ موضوع مواد مخدر رفت. او در فیلم ژانر اجتماعی ایرانی «متری شیش و نیم» زندگی ناصر خاکزاد، فروشنده بزرگ شیشه و مواد مخدر را به تصویر کشیده است. اعتیاد و مواد مخدر یکی از پرطرفدارترین موضوعات اجتماعی برای ساخت فیلم سینمایی به‌شمار می‌آیند. تاکنون فیلم‌های زیادی در این مورد ساخته شده اما هر فیلمی نمی‌تواند موفق ظاهر شود. متری شیش و نیم یکی از بهترین فیلم های اجتماعی ایران است که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر جوایز زیادی به دست آورد.

24. فیلم اجتماعی ایرانی «خورشید»

فیلم خورشید / بهترین فیلم های اجتماعی سینمای ایران

  • سال ساخت: 1398
  • امتیاز IMDb: نمره 7.2
  • کارگردان: مجید مجیدی
  • بازیگران: علی نصیریان، طناز طباطبایی، جواد عزتی و…

فیلم سینمایی «خورشید» یکی از جدیدترین فیلم های اجتماعی ایرانی است که به اکران نوروزی 1400 رسید. مجید مجیدی یکی از دغدغه‌مندترین کارگردانان ایرانی این بار به سراغ ساخت فیلمی در خصوص کودکان کار رفت. موضوعی که شرافت و انسانیت با توجه به فقر در آن حرف اول را می‌زند.

داستان فیلم ژانر اجتماعی ایرانی خورشید زندگی علی پسر نوجوانی را روایت می‌کند. او با مردی آشنا شده و اکنون به دنبال یک زیرخاکی باارزش است.

این فیلم سینمایی اجتماعی جدید ایرانی در جشنواره‌های خارجی زیادی شرکت کرد و به عنوان نماینده ایران در اسکار 2021 حضور داشت. این عنوان توانست در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر کشورمان برنده سیمرغ بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه شود.

25. فیلم اجتماعی ایرانی «شنای پروانه»

دانلود فیلم ایرانی جدید پرطرفدار / بهترین فیلم های اجتماعی سینمای ایران

  • سال ساخت: 1398
  • امتیاز IMDb: نمره 7.6
  • کارگردان: محمد کارت
  • بازیگران: جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، علی شادمان، مه‌لقا باقری و…

فیلم سینمایی ایرانی جدید پرطرفدار شنای پروانه از آثار سال‌های اخیر است که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این اثر در جشنواره فیلم فجر نامزد 14 جایزه شد و توانست 6 جایزه را از آن خود کند. امیر آقایی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و طناز طباطبایی جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.

این اثر داستان چالش برانگیز و تلخی دارد. به طوری که پس از پایان فیلم حس تلخی آن رهایتان نخواهد کرد. داستان درباره زنی به نام پروانه است که فیلم شنای او در استخر پخش شده و همسرش هاشم در پی اوست. او به سراغ برادر شوهرش حجت می‌رود تا جلوی هاشم را بگیرد اما سرانجام کشته می‌شود. حال حجت در پی کسی است که این فیلم را پخش کرده.

26. فیلم «قهرمان»

فیلم سینمایی ایرانی جدید پرطرفدار / فیلم های سینمایی اجتماعی ایرانی

  • سال ساخت: 1400
  • امتیاز IMDb: نمره 7.5
  • کارگردان: اصغر فرهادی
  • بازیگران: امیر جدیدی، محسن تنابنده، سحر گلدوست، سارینا فرهادی، فرشته صدرعرفایی

اگر قصد دانلود فیلم ایرانی جدید پرطرفداری را دارید، فیلم قهرمان را فراموش نکنید. این اثر در شیراز فیلم‌برداری شده است و برای نود و چهارمین دوره جوایز اسکار معرفی شد اما نتوانست جز نامزدها باشد. قهرمان توانست به طور مشترک با فیلم کوپه شماره 6 (Hytti nro 6) برنده جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره کن شود و امتیاز بالایی را سایت‌های نقد فیلم خارجی دریافت کند.

داستان این عنوان از فیلم های اجتماعی ایرانی ۱۴۰۰ درباره مردی به نام رحیم است که باید بدهی‌ای را به بهرام بپردازد اما توانایی مالی آن را ندارد. پسر رحیم لکنت زبان دارد و او با زنی به نام فرخنده در ارتباط است. روزی فرخنده کیفی حاوی چند سکه طلا پیدا می‌کند و به رحیم می‌دهد تا بدهی‌ خود را بپردازد. اما رحیم که می‌داند پول این سکه‌ها کافی نیست، تصمیم می‌گیرد آن را به صاحبش برگرداند.

27. «علفزار» ؛ فیلم سینمایی ایرانی اجتماعی 1401

بهترین فیلم های اجتماعی ایرانی ۱۴۰۱ / فیلم های اجتماعی ایرانی ۱۴۰۰

  • سال ساخت: 1401
  • امتیاز IMDb: نمره 6.8
  • کارگردان: کاظم دانشی
  • بازیگران: پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه و…

فیلم علفزار یکی از بهترین فیلم های اجتماعی ایرانی ۱۴۰۱ است که در جشنواره فیلم فجر نامزد عناوین گوناگون و برنده چهار عنوان آن شد. علفزار نیز مانند فیلم‌های چندسال اخیر بسیار تلخ است و به حقیقت‌های جامعه می‌پردازد. داستان این فیلم درباره بازپرسی است که قصد دارد انتقالی بگیرد اما در آخرین پرونده خود درگیر یک‌ ماجرا پیچیده می‌شود.

28. فیلم «جنگ جهانی سوم»

فیلم های اجتماعی ایرانی / بهترین فیلم های اجتماعی سینمای ایران

  • سال ساخت: 1401
  • امتیاز IMDb: نمره 7.1
  • کارگردان: هومن سیدی
  • بازیگران: محسن تنابنده، مهسا حجازی، ندا جبرائیلی، نوید نصرتی

جنگ جهانی سوم به کارگردانی هومن سیدی و با بازی محسن تنابنده یکی از فیلم های اجتماعی ایرانی جدید است که اولین بار در سپتامبر 2022 در جشنواره فیلم ونیز به نمایش در آمد و دو جایزه در بخش افق را برای تنابنده و سیدی به ارمغان آورد. جنگ جهانی سوم همچنین نماینده سینمای ایران در مراسم اسکار بود اما متأسفانه موفق نشد نامزد دریافت جایزه شود. داستان فیلم درباره یک کارگر بی‌خانمان است که سال‌ها پیش همسر و فرزندش را از دست داده و حالا با زن دیگری در رابطه است. اتفاقی عجیب رخ می‌دهد و با یک پیشنهاد شغلی جدید، زندگی این کارگر از این رو به آن رو می‌شود. اما…

29. فیلم سینمایی ایرانی اجتماعی جدید «برادران لیلا»

فیلم اجتماعی ایرانی / فیلم های اجتماعی ایرانی ۱۴۰۲

  • سال ساخت: 1401
  • امتیاز IMDb: نمره 7.9
  • کارگردان: سعید روستایی
  • بازیگران: ترانه علیدوستی، پیمان معادی، نوید محمدزاده، سعید پیردوست، فرهاد اصلانی

نمی‌شود از بهترین فیلم های اجتماعی ایرانی از نگاه مردم صحبت کنیم و از برادران لیلا یادی نکنیم. این فیلم سینمایی که چندی پیش سر و صدا زیادی به پا کرده بود، از حضور بازیگران مشهور سینمای ایران چون ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده و پیمان معادی بهره می‌برد. این اثر اولین بار در سال 2022 در جشنواره فیلم کن به نمایش در آمد و جایزه فدراسیون بین‌المللی منتقدان را دریافت کرد. داستان فیلم درباره زنی به نام لیلا است که 40 سال دارد و مجرد است. خانواده او با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و پدرش نیز اعتیاد دارد. لیلا تمام زندگی‌اش را وقف خانواده‌اش کرده اما حالا برنامه‌های جدیدی دارد که…

30. فیلم اجتماعی ایرانی «جنگل پرتقال»

فیلم جنگل پرتقال / فیلم های اجتماعی ایرانی ۱۴۰۲

  • سال ساخت: 1401
  • امتیاز IMDb: نمره 6.8
  • کارگردان: آرمان خوانساریان
  • بازیگران: سارا بهرامی، میرسعید مولویان، رضا بهبودی، رضا عموزاد

جنگل پرتقال به کارگردانی و نویسندگی آرمان خوانساریان ساخته شاه و جز فیلم های اجتماعی ایرانی ۱۴۰۲ است که توانست توجه‌ها را به خود جلب کرده و یک معضل متفاوت اجتماعی را نشان دهد. داستان فیلم درباره معلمی سختگیر است که مجبور می‌شود برای مدرک تحصیلی خود به محل تحصیلش برود و در آنجا با خاطرات گذشته روبه‌رو می‌شود. در این سفر چهره بی‌نقص معلمی او تغییر می‌کند و شاهد این موضوع هستیم که او در گذشته دختری را مورد آزار و اذیت قرار داده است…

سخن پایانی

در کشور ما ساخت فیلم سینمایی با ژانر اجتماعی طرفداران زیادی دارد. برخی از این فیلم‌ها لقب پرفروش‌ترین را به دست آورده‌اند و در جشنواره‌های داخلی یا خارجی جوایز زیادی کسب کردند. ما در این مقاله ابتدا شما را با مفهوم فیلم ژانر اجتماعی ایرانی آشنا کردیم. همچنین در ادامه لیستی از بهترین این آثار را در اختیارتان گذاشتیم. به نظر شما جای کدام فیلم سینمایی اجتماعی در این لیست خالیست؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران21 دیدگاه
avatar
محمد نوبری
.
21 بهمن 1402، 02:13
پاسخ
1
2
فقط برادران لیلا قشنگه،اونم به نظرم از سایتی دانلودش کنین که بدون سانسور در اختیارتون قرار گزاشته باشه.حداقل نیم ساعت فیلم برادران لیلا سانسور شده.از سایت فیلم تو مدیا دانلودش کنین که اورجینالش در اختیارتون باشه.ممنون.علفزار هم بدک نبود
avatar
پوران درخشنده
.
03 بهمن 1402، 12:08
پاسخ
0
0
انتخاب ها خوب بو د جای رویای خیس پرنده کوچک و رابطه بچه های ابدی زمان از دست رفته شمعی در باد خواب های دنباله دار و زیر سقف دودی خیلی خالی است
avatar
مس
.
10 خرداد 1402، 13:15
پاسخ
2
8
ملت ایران مردمی احساسی اکثرا.و جو گیر،وعاسق این ژانر اجتماعی.چون درد جامعه را نمایش،میکشاند
avatar
حمیدترکی
.
26 فروردین 1402، 20:41
پاسخ
1
6
فسیل رو تازگی دیدم طنز عالی
avatar
مهران آستانی
.
02 فروردین 1402، 09:00
پاسخ
11
40
بهترین فیلمی که تا به حال دیدم فیلم برادران لیلا بود که تو لیست نیست
نمایش 5 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402