آموزش تصویری ارسال پیام یکبار مصرف در واتساپ

پیام یکبار مصرف در واتساپ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

پیام یکبار مصرف در واتساپ یکی از ویژگی‌های مبتنی بر حریم خصوصی این پیام‌رسان است. این پیام های مدت دار که از آن‌ها به‌عنوان پیام محو شونده نیز یاد می‌شود، برخلاف پیام‌های معمولی پس از گذشت مدت زمان معینی به‌صورت خودکار پاک می‌شوند.

پیام محو شونده واتساپ، قابلیتی است که سال گذشته به این برنامه افزوده شد. ویژگی‌ که در سایر پیام‌رسان‌ها مثل سیگنال نیز وجود دارد و تقریبا دیرتر از همه به واتساپ رسیده است. در صورتی که با نحوه استفاده از این ویژگی آشنا نیستید، در ادامه این آموزش ارسال پیام محو شونده در واتساپ، همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

پیام مدت دار واتساپ چیست؟

این قابلیت، ویژگی است که در صورتی که آن را فعال کنید، پیام‌های ارسال شده در یک صفحه چت یا یک گروه، پس از گذشت مدت زمان مشخص شده به‌صورت خودکار حذف خواهند شد. البته پیام‌هایی که پیش از فعال کردن این ویژگی ارسال شده باشند، همچنان قابل مشاهده خواهند بود.

شما می‌توانید این ویژگی را برای تمام چت‌ها فعال کنید اما در گروه‌ها، تنها مدیران می‌توانند این قابلیت را فعال یا غیرفعال کنند. اما چگونه در واتساپ پیام یکبار مصرف بفرستیم؟ برای پاسخ به این سوال، در ادامه همراه ما باشید.

ارسال پیام یکبار مصرف در واتساپ

شما می‌توانید از این قابلیت هم در نسخه گوشی و هم نسخه دسکتاپ و وب استفاده کنید. در ادامه به مراحل فعال کردن و نحوه استفاده از ویژگی ناپدید شدن پیام در واتساپ، خواهیم پرداخت.

نحوه فعال کردن این ویژگی در نسخه اندروید و iOS مشابه یکدیگر است و تفاوت زیادی با هم ندارد. در ابتدا باید به صفحه چتی که می‌خواهید این قابلیت را در آن فعال کنید بروید و از بالای صفحه روی نام مخاطب بزنید.

پیام یکبار مصرف در واتساپ

در صفحه پروفایل مخاطب، از پایین صفحه گزینه Disappearing Messages را انتخاب کنید. این گزینه به‌صورت پیش‌فرض روی Off قرار دارد.

پیام محو شونده واتساپ

حالا به صفحه تایمر حذف پیام در واتساپ دسترسی پیدا خواهید کرد. در اینجا می‌توانید مشخص کنید پس از گذشت چه میزان زمان، پیام‌های ارسالی در این چت به‌صورت خودکار حذف شوند. می‌توانید حداقل 24 ساعت و حداکثر 90 روز را انتخاب کنید. اما اگر در این قسمت تنها گزینه‌های Off و On را مشاهده می‌کنید، واتساپ را از طریق گوگل‌پلی یا اپ‌استور به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.

پیام مدت دار در واتساپ

پس از فعال کردن این ویژگی، پیام بالا در صفحه چت برای شما و مخاطبتان نشان داده خواهد شد تا طرف مقابل هم از فعال شدن این ویژگی و مدت زمان حذف شدن پیام‌ها مطلع شود. حالا و به‌صورت خودکار هر پیامی که ارسال کنید، پس از گذشت این زمان، حذف خواهد شد.

فعال کردن پیام محو شونده واتساپ در گروه

همانطور که پیشتر هم گفتیم، در گروه‌ها نیز می‌توان از این ویژگی استفاده کرد اما تنها مدیران گروه می‌توانند آن را فعال کنند. کاربران معمولی برخلاف چت‌های شخصی، قادر به‌انجام این کار نیستند. برای فعال کردن این ویژگی در گروه نیز کافی است به صفحه تنظیمات و اطلاعات گروه بروید و مانند بالا روی Disappearing Messages بزنید.

پیام یکبار مصرف در واتساپ

سپس مدت زمان را مشخص کنید. مانند بالا، پیامی مبنی بر فعال شدن این ویژگی در صفحه چت گروه نشان داده خواهد شد.

فعال کردن پیام مدت دار در واتساپ برای چت‌های جدید

برای فعال کردن این قابلیت برای چت‌های قدیمی، باید مانند بالا و به‌صورت تک به تک آن‌ها را فعال کنید. اما اگر بخواهید برای تمام چت‌های جدید این ویژگی فعال باشد، می‌توانید این کار را از طریق تنظیمات هم انجام دهید. برای انجام این کار در واتساپ به تنظیمات بروید و مسیر Account > Privacy > Default Message Timer را دنبال کنید.

پیام محو شونده واتساپ

از این پس، پیام یکبار مصرف در واتساپ برای تمام چت‌های جدید به‌صورت پیش‌فرض فعال خواهد بود.

فعال کردن پیام مدت دار در واتساپ دسکتاپ و وب

نحوه ارسال پیام های مدت دار در واتساپ وب نیز مانند نسخه موبایل است. ابتدا باید روی نام چت یا گروهی که می‌خواهید این قابلیت را در آن فعال کنید، کلیک کرده و سپس Disappearing messages را انتخاب کنید.

پیام یکبار مصرف در واتساپ

در صفحه بعدی تایمر را مشخص کنید.

پیام محو شونده واتساپ

مانند نسخه موبایل، در اینجا هم پس از فعال کردن این قابلیت، پیامی در صفحه چت ظاهر خواهد شد تا طرف مقابل و یا سایر اعضای گروه نیز از این موضوع باخبر شوند.

سوالات متداول

1. چگونه پیام مدت دار در واتساپ را غیر فعال کنیم؟

در صفحه چت روی نام مخاطب بزنید و سپس Disappearing Messages را انتخاب کنید. در صفحه بعدی گزینه Off را انتخاب کنید. برای غیرفعال کردن این ویژگی در یک گروه، باید جزو مدیران باشید.

2. نحوه ارسال پیام های مدت دار در واتساپ چگونه است؟

پس از فعال کردن این ویژگی، تمام پیام‌هایی که در صفحه چت ارسال می‌کنید، به‌صورت خودکار و پس از گذشت مدت زمان مشخص شده، حذف خواهند شد.

سخن پایانی

پیام یکبار مصرف در واتساپ با استفاده از روش بالا قابل فعال‌سازی است. البته ذکر این نکته هم ضروری است که پیش‌نمایش پیام ممکن است حتی پس از حذف شدن، در بخش نوتیفیکیشن‌ها همچنان نشان داده شود اما پس از باز کردن برنامه حذف می‌شود. همچنین سایر کاربران همچنان می‌توانند با اسکرین‌شات گرفتن از صفحه چت، پیام را ذخیره کنند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402