تغییر تم واتساپ | چگونه تم واتساپ را عوض کنیم؟

تغییر تم واتساپ | چگونه تم واتساپ را عوض کنیم
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

به‌صورت پیش‌فرض تغییر تم واتساپ چه در نسخه معمولی و چه نسخه تجاری تنها به 2 حالت تاریک و روشن محدود می‌شود. اما علاوه بر این‌ها شما می‌توانید تم برنامه را به دلخواه خودتان هم شخصی‌سازی کنید.

واتساپ برخلاف رقیب مطرح خود، تلگرام، در زمینه تغییر تم عملکرد محافظه‌کارانه‌تری دارد. مدیران این پیام‌رسان ویژگی‌ها را خیلی دیرتر از رقبا به برنامه خود اضافه می‌کنند. تا چند وقت پیش حتی امکان استفاده از تم تاریک نیز در این اپلیکیشن وجود نداشت. اما حالا کاربران می‌توانند از بین تم تاریک و روشن یکی را انتخاب کنند. در ادامه با آموزش تغییر تم واتساپ همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

تغییر تم واتساپ

همان طور که ذکر شد، یکی از امکاناتی که قدرت رقابت و محبوبیت یک پیام رسان را می‌تواند افزایش دهد، تغییر تم و پوسته آن پیام رسان است. واتساپ با آن که نسبت به تلگرام از امکانات شخصی سازی کمتری بهره می‌برد، اما از سطح قابل قبولی برخوردار است.

تنظیمات تم واتساپ اصلی

همانطور که پیشتر گفتیم، تغییر تم واتساپ تجاری و نسخه معمولی تنها به 2 حالت تاریک و روشن امکان‌پذیر است. اما چگونه باید این کار را انجام دهیم؟ در اندروید ابتدا روی گزینه منو (سه‌نقطه بالای سمت راست صفحه) کلیک و گزینه تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.

تم برای واتساپ

در قدم بعدی و در صفحه جدید گزینه گفتگوها (Chats) را برگزینید. صفحه جدیدی را مشاهده می‌کنید، شما بایستی از بخش نمایش (Display) گزینه تِم (Theme) را انتخاب کنید. در قسمتی که اکنون در مقابل دیدگاه شما قرار دارد، سه گزینه روشن (Light) ، تیره(Dark) و پیش فرض سیستم (System default) وجود دارد. که با انتخاب هر کدام از آنها، تم واتساپ شما به ترتیب روشن، تیره خواهد شد. در حالت پیش فرض سیستم، تم واتساپ بر اساس تنظیمات جامع گوشی اندرویدی شما تنظیم خواهد شد.

برای انجام این کار در آیفون، ابتدا وارد تنظیمات آیفون خود شوید. حال از قسمت تنظیمات گزینه Display & Brightness را انتخاب کنید.

روش عوض کردن تم واتس اپ آیفون

در صفحه جدید از قسمت Appearance کافیست گزینه تیره (Dark) را انتخاب نمایید تا تم همه اپلیکیشن های شما از جمله واتساپ به تیره تغییر کند. در روشی دیگر شما می‌توانید به Control Centre مراجعه و بعد از آن گزینه Dark Mode انتخاب کنید.

چگونه تم واتساپ را رنگی کنیم؟

نسخه اصلی واتساپ از تم‌های رنگی پشتیبانی نمی‌کند. شما حداکثر می‌توانید تصویر پس‌زمینه چت‌های خود را برای همه چت‌ها یا برای هر چت به‌صورت جداگانه تغییر دهید.

برای تغییر عکس پس زمینه واتساپ در گوشی‌های اندرویدی کافیست وارد تنظیمات واتس آپ شوید. از قسمت گفتگوها (Chats) گزینه تصویر زمینه (Wallpaper) را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه گالری می‌توانید برای چت یک تصویر زمینه از گالری انتخاب کنید.

تغییر رنگ واتساپ

گزینه Whatsapp Library شما را به مجموعه تصاویر پیش‌فرض خود واتساپ برای صفحه چت هدایت می‌کند. گزینه Solid Color هم به شما امکان انتخاب یک رنگ یکپارچه را می‌دهد. برای انجام این کار در آیفون نیز کافی است در برنامه به مسیر Settings > Chat Settings > Chat Wallpaper بروید.

چجوری تم واتساپ جی بی را عوض کنیم؟

در صورتی که تغییر رنگ واتساپ برایتان مهم است، می‌توانید از واتساپ جی‌بی کمک بگیرید. لازم به ذکر است که واتساپ جی‌بی یک نسخه ماد شده و غیر رسمی از واتساپ است که امکانات بیشتری از جمله تغییر تم در اختیار شما قرار می‌دهد؛ با این حال از آنجایی که توسعه‌دهندگان آن ناشناس هستند، نگرانی‌های زیادی از بابت امنیت و حریم خصوصی کاربران در آن وجود دارد و بهتر است تا جای ممکن از آن استفاده نکنید.

برای تغییر تم در این برنامه، ابتدا روی سه‌نقطه بالای سمت راست بزنید و بعد GBSettings را انتخاب کنید. در پنجره بعدی به قسمت Themes بروید. در اینجا می‌توانید تم‌هایی که خودتان دانلود کرده‌اید را با انتخاب Load Theme در برنامه بارگذاری کنید. با انتخاب Download Theme نیز می‌توانید انواع تم برای واتساپ دانلود کنید.

تغییر تم واتساپ تجاری

هر تمی که دوست داشتید را انتخاب و روی گزینه Install کنار آن کلیک کنید. سپس روی Apply بزنید. برنامه یک بار ریستارت خواهد شد و با تم جدید اجرا می‌شود.

سوالات متداول

چگونه تم واتساپ را رنگی کنیم؟

نسخه اصلی واتساپ از تم‌های رنگی پشتیبانی نمی‌کند. تنها در نسخه‌های ماد شده مثل واتساپ جی‌بی چنین امکانی وجود دارد.

چگونه تم واتساپ را تغییر دهیم؟

ابتدا به تنظیمات واتساپ بروید و گزینه Chats را انتخاب کنید. سپس روی Theme بزنید و تم مدنظر خود را از میان تم‌های روشن و تاریک انتخاب کنید.

3. چگونه روی واتساپ تم بگذاریم؟

همانطور که گفته شد، در نسخه اصلی چنین امکانی وجود ندارد. در واتساپ جی‌بی اما می‌توانید با مراجعه به تنظیمات و انتخاب Themes، گزینه Load Theme یا Download Themes را انتخاب و تم مدنظرتان را در برنامه اعمال کنید.

4. چگونه تم واتساپ را حذف کنیم؟

تم‌های تاریک و روشن واتساپ، قابلیت حذف شدن ندارند.

سخن پایانی

در این مطلب به نحوه تغییر تم واتساپ در نسخه معمولی و تجاری پرداختیم. به شما توصیه می‌شود که تا حد امکان از نسخه‌های غیر رسمی واتساپ استفاده نکنید. دلیل آن هم امنیت کمتر نسخه‌های غیر رسمی نسبت نسخه اصلی است. زیبایی و آراستگی ظاهر واتس آپ یا هر پیام رسان دیگر، به شما کمک می‌کند که ذهن آرام‌تری داشته باشید. به همین دلیل به شما توصیه می‌شود که تا حد امکان به شخصی سازی واتساپ خود بپردازید و بر زیبایی آن بیافزایید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402