معرفی فیلم مثلث غم (Triangle of Sadness) | تریلر، داستان، بازیگران و نمرات

فیلم مثلث غم
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Triangle of Sadness اثری کمدی سیاه محصول مشترک چند کشور اروپایی‌ست. این فیلم در نقد دنیای سلبریتی‌ها و دنیای مد و فشن ساخته شده است. با معرفی کامل فیلم مثلث غم همراه ما باشید.

فیلم Triangle of Sadness اثری طنز محصول مشترک کشورهای سوئد، فرانسه، بریتانیا و آلمان در سال 2022 است. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی روبن اوستلوند (Ruben Östlund)، فیلمساز سوئدی ساخته شده است و بازیگرانی چون هریس دیکینسون (Harris Dickinson)، چارلبی دین (Charlbi Dean) و وودی هرلسون (Woody Harrelson) در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. تولید فیلم مثلث غم دوبار به خاطر شیوع ویروس کرونا متوقف شد، اما سرانجام به جشنواره کن 2022 رسید و در این مراسم جایزه نخل طلا را گرفت. اگر می‌خواهید بیشتر با این فیلم آشنا شوید و تریلر فیلم مثلث غم را تماشا کنید، در این مقاله از پلازا با معرفی Triangle of Sadness همراه ما باشید.

در ویدیوی زیر می‌توانید تریلر فیلم Triangle of Sadness با زیرنویس فارسی را تماشا کنید.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم مثلث غم

فیلم triangle of sadness

  • تاریخ اکران فیلم مثلث غم در آمریکا: 7 اکتبر 2022 (15 مهر 1401)

فیلم سینمایی triangle of sadness برای اولین بار در 21 می 2022 برابر با 31 اردیبهشت 1401 در جشنواره کن به نمایش درآمد. مثلث غم همچنین اولین فیلمی بود که در ماه آگوست در جشنواره فیلم سارایوو به نمایش در آمد. در سپتامبر 2022، مثلث غم در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو اکران شد و در ماه اکتبر نیز در جشنواره فیلم نیویورک روی پرده رفت. فیلم سینمایی triangle of sadness همچنین در جشنواره فیلم آسپن و جشنواره فیلم ادلاید نیز به نمایش درآمده است.

کمپانی نئون امتیاز پخش این فیلم در آمریکای شمالی را در ازای مبلغ 8 میلیون دلار به دست آورد. این فیلم در فرانسه در سپتامبر 2022 و در سوئد و آمریکا نیز در 7 اکتبر 2022  (15 مهر 1401) اکران شد. پخش آن در کشورهای آلمان و انگلیس نیز به ترتیب یک و دو هفته بعد انجام شد. جالب است بدانید از آنجایی که بازیگر مکمل این فیلم، دالی د لئون به تازگی در فیلیپین مشهور شده، کمپانی TBA Studios امتیاز انحصاری پخش این فیلم در فیلیپین را به دست آورد.

داستان فیلم مثلث غم

اگر قصد دانلود فیلم triangle of sadness 2022 را دارید، بهتر است قبل از هرچیزی اطلاعاتی درباره داستان و ماجرای آن داشته باشید. در مورد موضوع فیلم مثلث غم 2022 باید بگوییم که این فیلم کمدی سیاه درباره یک زوج مدل سلبریتی در حوزه فشن است که به سفری مجلل در یک کشتی دعوت می‌شوند.

فیلم سینمایی triangle of sadness

بازیگران فیلم Triangle of Sadness

ساخت این فیلم اولین بار در سال 2017 اعلام شد؛ درست بعد از اینکه روبن اوستلند جایزه نخل طلا را برای The Square در هفتادمین جشنواره فیلم کن گرفت. او درباره این فیلم گفت که طنزی تند درباره دنیای فشن و افراد خیلی ثروتمند است. طبق صحبت‌های خود فیلمساز، عنوان فیلم Triangle of Sadness اشاره‌ای به جراحی‌های زیبایی به واسطه نگرانی از چین و چروک‌های بین ابروها دارد که در 15 دقیقه به وسیله بوتاکس می‌توانند رفع شوند.

انتخاب بازیگران فیلم سینمایی مثلث غم بین آگوست و نوامبر 2018 در برلین، لندن، نیویورک، لس آنجلس و گوتنبرگ انجام شد و سپس در مارس 2019 در موسکو ادامه یافت. فیلمبرداری فیلم مثلث غم در 19 فوریه 2020 (30 بهمن 1398) در سوئد و یونان شروع شد، اما در 26 مارس (7 فروردین 1399) به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد؛ در حالی که 37 درصد فیلمبرداری انجام شده بود.

در 27 ژوئن (7 تیر 1399) فیلمبرداری در سوئد از سر گرفته شد و سرانجام در 13 نوامبر (23 آبان 1399) بعد از 73 روز فیلمبرداری، به پایان رسید. در ادامه مروری بر بیوگرافی بازیگران فیلم مثلث غم خواهیم داشت و با آنها بیشتر آشنا می‌شویم.

هریس دیکینسون در نقش کارل

هنرپیشه‌های مثلث غم

هریس دیکینسون بازیگر انگلیسی متولد 24 ژوئن 1996 برابر با 4 تیر 1375 است. وی بیشتر به خاطر بازی در فیلم درام Beach Rats محصول سال 2017 شناخته می‌شود که به خاطر آن جایزه مستقل اسپریت بهترین بازیگر مرد را گرفت. برخی از دیگر آثار این هنرپیشه عبارتند از سریال درام Trust، فیلم فانتزی Maleficent: Mistress of Evil محصول سال 2019، فیلم اکشن The King’s Man محصول سال 2021 و فیلم Triangle of Sadness محصول سال 2022.

چارلبی دین در نقش یایا

دانلود فیلم triangle of sadness

چارلبی دین بازیگر و مدل آفریقایی متولد 5 فوریه 1990 برابر با 16 بهمن 1368 است. وی بیشتر به خاطر بازی در آثاری چون فیلم Spud محصول سال 2010، سریال ابرقهرمانی Black Lightning و فیلم مثلث غم شناخته می‌شود.

وودی هرلسون در نقش کاپیتان توماس اسمیت

داستان فیلم مثلث غم

وودی هرلسون بازیگر و نویسنده آمریکایی متولد 23 جولای 1961 برابر با 1 مرداد 1340 است. وی جوایز و افتخارات زیادی به دست آورده است؛ از جمله یک جایزه امی، دو جایزه انجمن بازیگران فیلم و نامزدی برای سه جایزه اسکار و چهار جایزه گلدن گلوب. وودی هرلسون در ابتدا به خاطر ایفای نقش در سیتکام Cheers شناخته شد و برای آن جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را گرفت.

برخی از دیگر آثار این هنرپیشه عبارتند از فیلم روانشناختی The People vs. Larry Flynt محصول سال 1996، فیلم جنگی The Messenger محصول سال 2009، فیلم درام جنایی Three Billboards Outside Ebbing, Missouri محصول سال 2017 و سریال جنایی True Detective.

سایر بازیگران فیلم سینمایی Triangle of Sadness عبارتند از:

  • دالی د لئون (Dolly de Leon) در نقش ابیگیل
  • زلاتکو بوریچ (Zlatko Burić) در نقش دیمیتری
  • آیریس بربن (Iris Berben)
  • ویکی برلین (Vicki Berlin) در نقش پائولا
  • سانیی ملس (Sunnyi Melles) در نقش ورا
  • هنریک دورسین (Henrik Dorsin) در نقش جورما بیورکمن
  • کارولینا جینینگ (Carolina Gynning) در نقش لودمیلا
  • هانا اولدنبرگ (Hanna Oldenburg)
  • الیور فورد دیویس (Oliver Ford Davies) در نقش وینستون
  • آماندا واکر (Amanda Walker) در نقش کلمنتاین
  • آروین کانانیان (Arvin Kananian) در نقش داریوش
همچنین بخوانید :

نمرات و بررسی فیلم Triangle of Sadness

پس از اکران، نظرات درباره مثلث غم عمدتا مثبت بودند. امتیاز این فیلم در آی‌ام‌دی‌بی 7.6 از 10 است و 81 درصد از کاربران گوگل آن را پسندیده‌اند. از طرف دیگر در راتن تومیتوز 70 درصد از نقدها مثبت ارزیابی شده‌اند. در متاکریتیک نیز تا کنون 47 نقد و میانگین امتیاز 63 از 100 ثبت شده است. از این 47 نقد، 28 نقد مثبت، 15 نقد متوسط و 4 نقد نیز منفی هستند. در ادامه مروری بر نمرات منتقدین به فیلم مثلث غم خواهیم داشت.

CineVue / جان بلیسدیل: 100

اوستلند یک کمدی گزنده و پرخروش درباره نفرت نسبت به طبقه مرفه ساخته است. این فیلم بدبین و پوچ گراست و هیچ ابایی از نقد کردن ندارد.

The Telegraph / رابی کالین: 100

اهداف فیلم Triangle of Sadness خیلی زیرکانه است. خودبینی زهرآگین است؛ ثروت فاسد است؛ همه دوست دارند که نتیجه اعمال یک اینستاگرامر را ببینند. اما در فیلم دو ساعت و نیمه اوستلند این خوشحالی از بدحالی دیگران منجر به همدلی صادقانه‌ای می‌شود و ما فقط برای این افراد وحشتناک که مورد تمسخر قرار می‌گیرند احساس تاسف می‌کنیم.

IGN / رایان لستون: 80

فیلم مثلث غم با افراد ثروتمند شوخی می‌کند و با بدبختی آنها در بدترین شرایط برای گرفتن خنده بازی می‌کند. این فیلم یک کلاس پیشرفته در خلق کمدی منزجرکننده است و هریس دیکینسون مستقیما آن را در موقعیت‌هایی به طور رقت انگیزی پر پیچ و خم ایفا می‌کند.

Los Angeles Times / جاستین چنگ: 80

در این فیلم دو ساعت و نیمه‌ی بی پرده و نظام گسیخته، اوستلند به سطوح جدیدی از بیزاری‌های اخلاقی می‌رسد؛ در حالی که از پستی‌های جدید وضع معمول نزول می‌کند.

Slashfilm / رافائل موتامایور: 80

فیلم Triangle of Sadness یک اثر طنز کاملا مضحک است که در سه پرده روایت می‌شود و هر پرده آن از پرده قبلی خنده‌دارتر است.

تریلر فیلم مثلث غم

Total Film / نیل اسمیت: 80

کارگردان فیلم The Square به سبکی جدید، خنده‌دار، سوزان و گهگاه شگفت انگیز حرکت کرده است.

San Francisco Chronicle / میک لاسال: 75

به طور عجیبی فیلم خوبی است و ارزش وقت گذاشتن را دارد (هرچند می‌توانید حداقل 30 دقیقه‌ی آخرش را رد کنید و همچنان هرچیزی که قرار است ازش بفهمید را متوجه شوید). اما ای کاش روبن اوستلوند کارگردان و نویسنده (فیلم The Square) راه برازنده‌ای برای پایان دادن به فیلمش می‌یافت، مثلا در دقیقه 100. در آن‌صورت می‌توانست اثری فوق‌العاده داشته باشد.

IndieWire / دیوید ارلیچ: 58

تنها چیزی که کاراکترهای از خود راضی استلوند از پسش بر نمی‌آیند، تشخیص پوچی ذاتی زندگی‌شان است و در نتیجه فیلم واکنش ما را در حد خنده‌ای کوچک نگه می‌دارد. گویی که خنده بلند ما ممکن است به افراد روی صحنه برسد و باعث شود تا کل این معما به هم بریزد.

جوایز و افتخارات فیلم مثلث غم

تا اینجای مقاله، نقد فیلم مثلث غم توسط منقدان نشریه‌های مختلف را مطالعه کردیم و با داستان و هنرپیشه‌های مثلث غم آشنا شدیم. در این بخش از مقاله نیز نگاهی به جوایز و افتخارات این فیلم خواهیم داشت. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، فیلم triangle of sadness در جشنواره فیلم کن به نمایش در آمد و برنده نخل طلایی این جشنواره شد. سایر جوایز این فیلم را نیز می‌توانید در جدول پایین مشاهده کنید.

مراسم/جشنوارهجایزهدریافت کننده
جشنواره فیلم کننخل طلاروبن اوستلوند
جشنواره فیلم کنجایزه خانه هنر سینماروبن اوستلوند
جوایز فیلم اروپابهترین فیلمفیلم مثلث غم
جوایز فیلم اروپابهترین کارگردانروبن اوستلوند
جوایز فیلم اروپابهترین فیلمنامه‌نویسروبن اوستلوند
جوایز فیلم اروپابهترین بازیگر مردزلاتکو بوریچ

کلام آخر

نظرات درباره مثلث غم

در این مقاله از پلازا با معرفی و بررسی فیلم مثلث غم همراه شما بودیم؛ فیلمی در ژانر کمدی سیاه که جایزه نخل طلای جشنواره کن 2022 را گرفت. در این مطلب سعی کردیم از داستان فیلم مثلث غم و بازیگران آن صحبت کنیم، تاریخ اکران آن را به شما بگوییم و به تحلیل فیلم مثلث غم بپردازیم. آیا شما برای تماشا و دانلود فیلم triangle of sadness هیجان‌زده هستید؟ تیزر فیلم مثلث غم را دیده‌اید؟ فیلم‌های قبلی روبن اوستلوند را تماشا کرده‌اید؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402