معرفی سریال ترکی امانت (Emanet) ؛ داستان، بیوگرافی بازیگران و بررسی سریال

معرفی سریال ترکی امانت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال امانت یکی از معروف‌ترین سریال‌های شبکه کانال 7 ترکیه محسوب می‌شود که توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند و اکنون نیز دچار تغییرات کلی‌ شده است. در ادامه با معرفی و بررسی سریال ترکی امانت همراه شما هستیم.

کانال 7 (Kanal 7) ترکیه یکی از شبکه‌های ملی این کشور محسوب می‌شود که معمولا به ساخت آثار بلند و چندین فصلی معروف است. در واقع در این کانال خبری از ریتینگ‌هایی که در شبکه‌های دیگر شاهد آن هستیم، نیست و آثار این شبکه منطق خاص خودشان را دارند. کانال 7 درام‌هایی را به مخاطب نشان می‌دهد که یا به صورت سوپ اپرا هستند یا هیچ ابایی از حذف شخصیت اصلی و آوردن شخصیت‌های جدید ندارند.

سریال امانت (Emanet) به کارگردانی آیهان اوزن (Ayhan Özen)، سرکان موت (Serkan Mut)، اوزجان دنیزهان (Oğuzcan Denizhan) و نوح شن (Nuh Şen) ساخته شده و نویسنده آن باشاک یازی اوداسی (Başak Yazı Odası) است. این مجموعه Kanal 7 ترکیه پخش می‌شود و در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی آن همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال ترکی امانت

این سریال روزهای شنبه و یکشنبه از شبکه کانال 7 ترکیه در ساعت 19:30 به وقت ایران پخش می‌شود. اگر سوال شما این باشد که سریال امانت چند قسمت است؟ باید بگوییم که تا کنون 4 فصل و 643 قسمت از این سریال پخش شده است. سریال امانت فصل چهارم نیز از مهر 1402 شروع به پخش کرده و همچنان در حال انتشار است. در پایین جدول پخش امانت را برای شما قرار می‌دهیم.

فصلتاریخ شروعتاریخ پایانتعداد قسمت
اول17 شهریور 139928 خرداد 1400205
دوم22 شهریور 140013 تیر 1401211
سوم28 شهریور 140126 شهریور 1402205
چهارم1 مهر 140222 (در حال پخش)

داستان سریال ترکی امانت

داستان سریال ترکی میراث / سریال ترکی امانت

ژانر سریال ترکی میراث درام، رمانتیک و اکشن است. این سریال داستان دختری به نام سحر را روایت می‌کند که خواهرش کوثر، برخلاف میل خانواده‌اش، با مردی ثروتمند ازدواج می‌‌کند. کوثر از خانه طرد می‌شود و خیلی زود همسرش را از دست می‌دهد. او با پسر پنج ساله‌اش یوسف تنها می‌ماند تا اینکه طی حادثه‌ای، کوثر نیز از دنیا می‌رود اما قبل از مرگ تنها پسرش را به خواهرش سحر می‌سپارد. مانع جدیدی بر سر راه سحر حاضر می‌شود و آن یامان کیریملی یعنی عموی یوسف است.

یامان به دلیل گذشته تلخ خود، از زن‌ها بیزار است و میلی برای ارتباط با آنها ندارد. سحر نیز طی قولی که به خواهرش داده اصلا قصد پا پس کشیدن ندارد و تمام تلاشش را برای بزرگ کردن و گرفتن سرپرستی یوسف می‌کند و قصه تازه از این نقطه شروع می‌شود. این خلاصه ی سریال ترکی امانت بود که برای شما بیان کردیم‌.

توجه: اگر سریال را تماشا نکرده‌اید، چند خط پایین را نخوانید زیرا حاوی اسپویل و مناسب کسانی که تا انتهای فصل سوم آن را دنبال کرده‌اند، است.

در فصل دوم سحر می‌میرد و یک زن به نام نانا وارد زندگی تلخ یامان و یوسف می‌شود. فصل سوم به روایت عشقی که بین یامان و نانا شکل می‌گیرد و محبت‌های نانا به یوسف می‌گذرد تا اینکه یامان نیز کشته می‌شود. در فصل چهارم نیز شاهد ورود شخصیت جدیدی به نام فیرتینا پویراز هستیم که ناجی یوسف و نانا می‌شود. حضور فیرتینا داستان جدیدی برای نانا به دنبال دارد…

بازیگران سریال ترکی امانت

حالا که با موضوع سریال امانت آشنا شدیم، سراغ بازیگران آن می‌رویم. این سریال تا فصل دوم با دو شخصیت اصلی خود یعنی خلیل ابراهیم جیهان (Halil Ibrahim Ceyhan) در نقش یامان و سیلا تورک اوغلو (Sıla Türkoğlu) سحر پیش می‌رفت. در فصل دوم اما با خارج شدن سیلا تورک اوغلو از پروژه بازیگر اصلی زن نیز عوض شد و جای او را نانا استامبولیشویلی (Nana Stambolishvili) گرفت. در آخر فصل سوم نیز ابراهیم جیهان پروژه را ترک کرد و بازیگر دیگری به نام نیک شلیلای (Nik Xhelilaj) به عنوات نقش اول مرد وارد سریال می‌شود. در ادامه به معرفی بازیگران سریال ترکی میراث می‌پردازیم.

خلیل ابراهیم جیهان در نقش یامان کیریملی

بازیگران سریال ترکی میراث / خلیل ابراهیم جیهان / بازیگران سریال ترکی امانت

خلیل ابراهیم جیهان خواننده، آهنگساز، مدل و بازیگر اهل ترکیه است که در ‌13 دسامبر 1982 (22 آذر 1361) به دنیا آمد. او در سال 2019 اولین آهنگ خود را منتشر کرد که یک میلیون بازدید دریافت کرد. پس از این جیهان با فیلم زود برمی‌گردیم (Hemen Döneriz) وارد دنیای بازیگری شد. اما این نقش یامان سریال امانت بود که از سال 2020 تا کنون این بازیگر را به مخاطبان معرفی و نزد آنها محبوب کرد. این هنرپیشه در قسمت 621 یا پایان فصل سوم سریال را ترک کرد و به تیم سریال سبد کثیف (Kirli Sepeti) پیوست و در نقش مراد ایفای نقش دارد.

سیلا تورک اوغلو در نقش سحر کریم اوغلو

حاملگی سحر در سریال امانت / سیلا تورک اوغلو / سریال ترکی امانت

سیلا تورک اوغلو بازیگر اهل ترکیه در 18 آوریل 1999 (29 فروردین 1378) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2018 و با فیلم گریه نکن مادر (Crying Anne) شروع کرد. سپس در سریال سوگند (Yemin) ایفاگر نقش سونا بود. اما بازهم این سریال میراث بود که سیلا تورک اوغلو را نزد مخاطبان محبوب کرد. این بازیگر پس از 416 قسمت، تصمیم گرفت تا از پروژه این سریال کنار برود و پس از آن در سریال شربت زغال اخته (Kızılcık Şerbeti) که از شبکه Show TV در حال پخش است، بازی کند.

همچنین بخوانید :

نانا استامبولیشویلی در نقش نانا مریم

تریلر سریال ترکی امانت / نانا استامبولیشویلی / سریال امانت

نانا نانوکا استامبولیشویلی (Nana Nanuka Stambolishvili) مدل، طراح، رقصنده و بازیگر گرجی تبار است که یک برند لباس نیز دارد. او اهل بندر باتوم گرجستان است و در آنجا زندگی می‌کند. استامبولیشویلی بازیگری را از یک موزیک ویدیو شروع کرد و در سریال ترکی امانت ایفاگر نقش نانا است. این بازیگر از قسمت 417 و شروع فصل سوم به عنوان بازیگر نقش اول زن جایگزین وارد سریال شد.

نیک شلیلای در نقش فیرتینا پویراز

بازیگران سریال ترکی امانت / نیک شلیلای

نیک شلیلای کرشنیک (Nik Xhelilaj Kreshnik) هنرپیشه اهل آلبانی متولد 5 مارس 1983 (14 اسفند 1361) است. او بازیگری را از زمان دانشجویی شروع کرد و در این رشته به تحصیل پرداخت. سپس نخستین بار در سال 2005 فیلم کوتاهی به نام Single Use بازی کرد. این بازیگر در سال 2012 در مجموعه تلویزیونی ترکی شهر گمشده (Kayıp Şehir) حضور پیدا کرد و در سال 2017 با مجموعه تلویزیونی پایتخت عبدالحمید (Payitaht Abdülhamid) دیده شد. از آثار دیگر نیک شلیلای باید به سریال محبوب و پربیننده رستاخیز: امپراطوری بزرگ سلجوقی (Uyanış: Büyük Selçuklu) اشاره کنیم. او از قسمت 627 سریال وارد آن شده و بازیگر نقش اول مرد جایگزین سریال ترکیه ای  امانت است.

اوغوز یاغجی در نقش ندیم

سریال امانت / فیلم ترکی امانت

اوغوز یاغجی (Oğuz Yağcı) بازیگر ترک متولد سال 1984 است. او پس از تحصیل در رشته بازیگری، به عنوان بازیگر مهمان در یک سریال تلویزیونی ترکی به نام Mucize Doktor شروع به کار کرد. اما در واقع عمده شهرت اوغوز باغجی حاصل ایفای نقش او در سریال امانت است. او در این اثر نقش ندیم را بازی می‌کند.

عمر گجو در نقش جنگر

سریال ترکی امانت / بازیگران سریال ترکی امانت

عمر گجو (Ömer Gecü) بازیگر ترک متولد سال 1972 است. او علاوه بر بازیگری، در عرصه‌های دیگری چون نویسندگی فیلمنامه نیز فعالیت داشته است. برخی از آثار او عبارتند از فیلم Fetih 1453  محصول 2012، فیلم Koyver Gitsin  محصول 2018، سریال Kavak Yelleri  محصول 2011، سریال Kızıl Elma محصول 2014 و همچنین سریال Zeyrek ile Çeyrek  محصول 2015.

سایر هنرپیشه‌های امانت عبارتند از:

  • برات روزگار اوزکان (Berat Rüzgar Özkan) در نقش یوسف کیریملی
  • بیناز ارکاند (Binnaz Ekren) در نقش عدالت
  • زینب ناز بیچر (Zeynep Naz Biçer) در نقش نسلیهان
  • عدنان مهمت علی اسلان (Adnan Mehmet Ali Aslan) در نقش ابراهیم
  • دریا کورتولوش اوکتار (Derya Kurtuluş Oktar) در نقش جنت
  • توتکو اریت (Tutku Ertit) در نقش نازلی
  • آیلا کایماک (Ayla Kaymak) در نقش جانسل
  • بوسه ازدمیر (Buse Özdemir) در نقش سیبل
  • تایلان گلدره (Taylan Güldere) در نقش مرت
  • و…

بررسی سریال ترکی امانت

در این بخش قصد داریم تا به نقد سریال ترکی امانت بپردازیم و این سریال را از لحاظ کیفیت بررسی کنیم. امانت چهار فصل دارد و از سال 2020 تاکنون پخش می‌شود. فاصله فصول سریال کم و تعداد قسمت‌‌ها زیاد هستند. این اثر عملکرد متوسطی داشته است که در ادامه ضعف‌ها و نقاط قوت و همچنین نظرات درباره سریال امانت را بیان می‌کنیم.

نمرات سریال امانت

بررسی سریال ترکی امانت / نقد سریال ترکی امانت

ابتدا نگاهی به نمرات سریال ترکی امانت می‌اندازیم تا ببینیم نظر کاربران درباره آن چیست. امانت در سایت آی‌ام‌دی‌بی نمره 6.4 از 10 را دریافت کرد که این نمره متوسط رو به بالایی است. 89% کاربران گوگل نیز میراث را پسندیده‌اند. این نمرات نشانگر درصد مخاطبان سریال هستند.

طولانی بودن سریال

وقتی نظرات در مورد سریال ترکی امانت را بررسی کنیم، یک دیدگاه مشترک در اکثر آنها می‌بینیم و آن هم شاکی بودن مخاطبان از مدت زمان سریال است. بیش از 500 قسمت از سریال گذشته و مدت زمان هر قسمت چیزی حدود یک ساعت است. این اتفاق باعث می‌شود که سریال ترکی میراث در بخش‌های زیادی بیش از حد کشدار شود و مخاطب را خسته کند.

بازیگران سریال

یکی از نکات قابل توجه امانت عملکرد بازیگران آن است. البته قطعا نباید انتظار داشته باشیم که بازیگران در حد هنرپیشه‌های یک سریال درجه یک عملکرد داشته باشند. اما با این وجود نیز در فصول اول و دوم بازیگران نقش اصلی کاملا زوج جذاب و دوست داشتنی‌ای را به مخاطب نشان می‌دادند. از آن گذشته باتوجه به کارنامه کاری نقش‌های اول و طولانی بودن سریال، باید اعلام کنیم که آنها کار بزرگی انجام داده‌اند.

همچنین بخوانید :

کلیشه های زیاد

سریال ترکی میراث نیز مانند اکثر آثار این کشور اسیر کلیشه می‌شود. خط داستانی در ابتدا بسیار جذاب و متفاوت نوشته شده است، اما با جلو رفتن داستان و آمدن رقبای عشقی این روند کاملا از بین می‌رود.

تغییر کلی روند سریال و حذف هنرپیشگان اصلی

در واقع از فصل سوم به بعد، این اثر شاهد تغییرات زیادی شد اما در شروع فصل چهارم، نه تنها تغییرات بیشتر شدند، بلکه ماهیت سریال تغییر کرد. امانت یا میراث در واقع همان یوسف در سریال است که در فصول اول و دوم اتفاقات حول محور تلاش‌های شخصیت‌های اصلی برای او می‌گشت. اما در فصل سوم کم‌کم این روند کمرنگ شد و در فصل چهارم تمام اتفاقات حول محور نانا و خانواده‌اش است‌. در واقع نانا محوریت اصلی سریال می‌شود. میراث کاملا دو شخصیت اصلی خود را حذف می‌کند و دو شخصیت جدید می‌آورد، پس در واقع شاهد سریالی جدید هستیم. بهتر بود که از فصل سوم یا حداقل فصل چهارم، شاهد اسپین آفی از شخصیت نانا باشیم، نه اینکه میراث با گم کردن هدف اصلی خود، صرفا ادامه پیدا کند.

نظرات درباره سریال امانت

سخن پایانی

به پایان این مقاله پلازا درباره معرفی سریال ترکی میراث رسیدیم و سعی کردیم تا نگاهی به چهار فصل آن داشته باشیم. اگرچه امانت نقاط ضعف دارد و عوض شدن نقش‌های اصلی آن مورد انتقاد مخاطبان قرار گرفته است اما با این حال مخاطبان خاص خود را دارد. نظر شما درباره این سریال چیست؟ به نظرتان سریال ترکی امانت قسمت آخر چگونه به پایان می‌رسد؟ شما نیز می‌توانید با دانلود سریال ترکی امانت و تماشای آن نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران12 دیدگاه
avatar
Sa
.
26 بهمن 1402، 13:27
پاسخ
0
1
سریال امانت یکی بهترین و عالی ترین و بی‌نظیرترین سریال های عمرم بوده و خواهد بود که تا به الان دیدم من چون آدم فیلم بازیم این همه فیلم و سریال دیدم واقعا دارم میگم این سریال یک معجزه به تمام معناست البته فقط دو فصل اولش که زوج اصلیمون هستن یعنی یامان و سحر(خلیل ابراهیم جیهان و سیلا ترک اغلو) از فصل سه به بعد واسه من معنی نداره چون این دو زوج همدیگه رو کامل کرده بودن و خیلی بهم میومدن و باعث جذابیت است سریال شده بودن که من خودم بالای ۶ دفعه این دو فصل رو دیدم هنوزم ازش سیر نشدم اینقدر که بی‌نظیر و نظرم در آخر اینکه فصل ۳و۴ که ساختن باید اسمشو چیز دیگه ای میزاشتن و تا قشنگی و اصالت سریال امانت حفظ بشه من خودم به شخصه فقط دو فصل اول رو به عنوان سریال امانت قبول دارم این سریال شاهانه بوده ممنونم و یه چیز دیگه اینکه چرا بعضی از صحنه های عاشقانه رو خراب کردن واقعا دلم میخواست اون نویسنده و کارگردان رو خفشون کنم
avatar
لیلا
.
12 آذر 1402، 03:30
پاسخ
4
0
واقعا سریال خوبیه من همه قسمتهارو نگاه کردم خیلی خیلی عالیه
avatar
یلدا ثابت
.
22 مهر 1402، 03:16
پاسخ
6
3
ببخشید سریال امانت یکی از مزخرف ترین سریال های ترکی بود که تا بحال دیده بودم
avatar
یلدا
.
17 مهر 1402، 18:35
پاسخ
0
8
کاش تا آخر سریال سحر بود چون بعد از رفتنش سریال مسخره شد
avatar
یلدا
.
27 تیر 1402، 15:25
پاسخ
1
19
الان ۵۶۸ قسمتش رو دیدم کاش تمام بشه کلا خیلی مسخره شد بعد از رفتن سحر ...
نمایش 5 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402