بهترین نرم افزار تدریس با گوشی | لیست برترین برنامه های تدریس آنلاین اندروید و آیفون

بهترین نرم افزار تدریس با گوشی / برترین برنامه برای تدریس با موبایل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

به کمک نرم افزار برای تدریس با گوشی موبایل، می‌توانید از طریق یک اپلیکیشن با شاگردان خود ارتباط برقرار کرده و به آموزش موضوعات مدنظرتان بپردازید. بهترین برنامه ها برای تدریس معلمان، به خصوص در این چند سال گذشته، محبوبیت زیادی پیدا کرده و توسط بسیاری برای کلاس‌های مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر شما نیز جزء معلم‌های آنلاین هستید و قصد مسافرت دارید، لازم نیست کلاس‌های آنلاین خود را کنسل کنید. در حقیقت این قضیه برعکس است؛ یعنی هر کجا که می‌روید، باید اطمینان داشته باشید که می‌توانید به صورت آنلاین تدریس کنید. این فقط مربوط به بارگذاری تکالیف دانش‌آموزان شما و یا به‌روزرسانی دروس روزانه نیست.

هنگامی که شما یک معلم آنلاین هستید، باید برای پاسخگویی به سوالات مربوط به دوره‌های درسی برای همه دانش‌آموزان خود در دسترس باشید. مهم نیست که در کدام شهر به مسافرت می‌روید، همیشه می‌توانید از طریق بهترین نرم افزار های تدریس آنلاین اندروید و آیفون، با دانش‌آموزان خود در ارتباط باشید. در ادامه اپلیکیشن های تدریس آنلاین که به روش‌های مختلف می‌توانند به شما کمک کنند را معرفی می‌کنیم. با پلازا همراه باشید.

در ویدیوی زیر می‌توانید «پنج برنامه ضروری برای آموزش آنلاین » را تماشا کنید:

فهرست مطالب

بهترین نرم افزار های تدریس با گوشی

چه یک معلم حضوری باشید چه مجازی و آنلاین، با کمک گرفتن از برنامه‌های آموزشی مختلفی که برای گوشی‌های موبایل منتشر شده‌اند، می‌توانید به شکل بهتری به تدریس موضوعات مدنظر خود بپردازید. چنین برنامه‌هایی می‌توانند به شما در برنامه‌ریزی زمان‌بندی تدریس دروس، برقراری ارتباط با دانش‌آموزان و اولیا کمک کرده و ابزارهای جدیدی در اختیارتان قرار دهند.

1. اپلیکیشن زوم ؛ برترین برنامه برای تدریس با موبایل

برترین برنامه برای تدریس با موبایل / بهترین نرم افزار تدریس آنلاین اندروید

کاربران زیادی همه روزه از این برنامه برای برگذاری جلسات کاری و برقراری ارتباط استفاده می‌کنند اما یکی از بیشترین موارد استفاده از زوم به عنوان یک نرم افزار تدریس آنلاین رایگان است و به همین دلیل زوم بیشتر از همه به عنوان برنامه ای که معلمان برای تدریس استفاده میکنند شناخته شده است.

شما در این برنامه می‌توانید جلساتی با صدها شرکت کننده را میزبانی کنید، نکات آموزشی را انتقال دهید، با شاگردان فایل به اشتراک بگذارید و هم از طریق ویدیویی و هم از طریق چت با شرکت کنندگان ارتباط برقرار کنید. نسخه رایگان زوم به شما اجازه برگذاری جلسات 1 به 1 نامحدود و همچنین 40 دقیقه جلسات گروهی می‌دهد.

2. برنامه گوگل میت ؛ برنامه تدریس معلمان با موبایل

برترین برنامه برای تدریس با موبایل / بهترین برنامه تدریس مجازی معلمان

گوگل میت که جایگزین گوگل هنگ‌آوت شده مانند زوم یک ابزار برای برگذاری جلسات ویدیو کنفرانس است و به شما این امکان را می‌دهد تا با دوستان، همکاران و شاگردان خود جلسات ویدیویی برگذار کنید. علاوه بر این می‌توانید جلسات را ضبط کنید و همچنین محتوای صفحه نمایش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

گوگل میت یک انتخاب مناسب برای دانلود نرم افزار برای تدریس است چرا که به شما این امکان را می‌دهد تا جلسات ویدیویی با 100 شرکت کننده را به مدت 60 دقیقه به صورت رایگان برگذار کنید و از امکانات مختلف این برنامه برای آموزش بهره ببرید.

3. برنامه تدریس با موبایل Remind

بهترین نرم افزار تدریس آنلاین اندروید / بهترین نرم افزار تدریس با گوشی

برنامه برای تدریس ریمایند یک اپلیکیشن برای برقراری ارتباط میان معلمان و دانش‌آموزان با موبایل است. شما در این برنامه می‌توانید برای کلاس اطلاعیه صادر کنید، چت گروهی با دانش آموزان داشته باشید یا به صورت خصوصی و جداگانه با آن‌ها صحبت کنید. همچنین می‌توانید فایل‌ها، تصاویر و لینک‌ها را نیز از طریق چت با دیگران به اشتراک بگذارید و به این ترتیب خارج از جلسات کلاس نیز با دانش آموزان ارتباط خود را حفظ کنید. برای دانلود نرم افزار تدریس انلاین آیفون و اندروید Remind به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

4. نرم افزار آموزش آنلاین موبایل Socrative Student؛ نرم افزار تدریس با گوشی

بهترین نرم افزار تدریس آنلاین اندروید / اپلیکیشن تدریس آنلاین با گوشی اندروید

Socrative یک نرم افزار تدریس اندروید و یک ابزار فوق‌العاده برای برقراری ارتباط با دانش‌آموزان و ارزیابی روند یادگیری و پیشرفت تحصیلی آن‌ها است. در این برنامه، تعامل به‌طور مستقیم با دانش‌آموزان اتفاق می‌افتد و نیز برنامه نکاتی را برای تعیین کاربردی‌ترین روش پیشرفت با هر دانش‌آموز بر اساس توانایی و سبک یادگیری آن‌ها ارائه می‌دهد. با این برنامه تدریس معلمان با گوشی ایفون و اندروید، آن‌ها می‌توانند برای دانش‌آموزان خود سوال طراحی کرده و سوالات را در فرمت‌های مختلفی در دسترس دانش‌آموزان قرار دهند.

5. برنامه تدریس آنلاین برای معلمان Edmodo ؛ نرم افزار تدریس آنلاین اندروید و iOS

بهترین نرم افزار تدریس با گوشی / دانلود رایگان نرم افزار تدریس مجازی با موبایل

Edmodo نیز می‌تواند برترین برنامه برای تدریس با موبایل به‌حساب بیاید. این برنامه به صورت خاص برای معلمان آنلاین طراحی شده و شامل تمامی ابزار لازم برای تدریس آنلاین می‌شود. معلمان می‌توانند تکالیف را مشخص کنند، پیشرفت دانش‌آموزان را مدیریت کنند و نظرات خود را با دانش‌آموزان یک به یک درمیان بگذارند. معلمان همچنین می‌توانند از طریق برنامه با والدین دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند و در مورد پیشرفت تحصیلی و ارزیابی دانش‌آموزان صحبت کنند.

6. اپلیکیشن قبولی نسخه مدارس ؛ بهترین اپلیکیشن تدریس آنلاین

بهترین برنامه تدریس مجازی معلمان / برنامه تدریس با گوشی ios

اگر به‌دنبال دانلود نرم افزار تدریس انلاین فارسی باشید، گزینه‌های محدودی پیدا خواهید کرد. یکی از بهترین نرم افزار های تدریس آنلاین فارسی در اندروید، اپلیکیشن قبولی است. این برنامه هم برای مدیران مدارس و هم معلمان کاربرد دارد. مدیران از طریق آن می‌توانند میزان فعالیت و نحوه عملکرد معلمان و دانش‌آموزان را مورد بررسی قرار و برای مدرسه خود لوگو، پروفایل و کلاس‌های اختصاصی تشکیل دهند.

همچنین معلمان نیز می‌توانند از طریق برنامه، کلاس‌های آنلاین با قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری برگذار کرده و به امکاناتی مثل قابلیت ضبط و بازپخش کلاس‌ها تا یک ماه، نمایش فایل‌های PDF و پاورپوینت، چت و گفتگو و اسکرین شیر یا به اشتراک‌گذاری نمایشگر نیز دسترسی پیدا کنند. افزون بر این امکان ارسال پیامک اطلاع‌رسانی شروع کلاس به دانش‌آموزان نیز در این برنامه فراهم است. دانش‌آموزان البته باید نسخه عادی برنامه را دانلود کنند. لازم به ذکر است که نسخه مدارس از سال 2020 بروزرسانی نشده و ممکن است به‌خوبی کار نکند.

  • دانلود اپلیکیشن قبولی نسخه مدارس برای: اندروید

7. اپلیکیشن ClassDojo ؛ نرم افزار آموزش مجازی رایگان اندروید و آیفون

بهترین نرم افزار تدریس با گوشی / اپلیکیشن تدریس آنلاین با گوشی اندروید

ClassDojo می‌تواند کلاس درس شما را از این رو به آن رو کند و بیشتر از همه برای کلاس‌های آنلاین مناسب است. در این برنامه می‌توانید با اولیا و دانش‌آموزان از طریق پلتفرم پیام‌رسان داخل اپ، ارتباط برقرار و برای اولیا تصاویر، ویدیو و آخرین اطلاعیه‌های مربوط به کلاس را ارسال کنید. مهمتر از همه اولیا می‌توانند از داخل برنامه به آمار و نمرات مربوط به فرزند خودشان دسترسی پیدا کنند.

پس از ایجاد یک کلاس شما می‌توانید گروه بسازید، برای دانش‌آموزان موسیقی پخش کنید، نکات درسی را انتقال دهید و به تمام ابزارهایی که نیاز دارید، دسترسی داشته باشید. برای دانلود رایگان نرم افزار تدریس مجازی با موبایل ClassDojo، به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

8. اپلیکیشن قرار

نرم افزار تدریس با گوشی

قرار، گزینه دیگری است که می‌توانید به‌عنوان یک نرم افزار تدریس مجازی با گوشی درنظر داشته باشید. این برنامه عملکردی مشابه گوگل میت و زوم دارد و یک برنامه تماس ویدیویی است. در این برنامه امکان مدیریت جلسه، ساخت گروه و اشتراک‌گذاری صفحه نمایش دسترسی دارید. اپلیکیشن قرار امکان برگزاری جلسات تا حداثر 60 نفر را به‌شما می‌دهد. البته برخی از امکانات آن مثل دسترسی به تاریخچه حضور افراد، ضبط جلسه، ارسال فایل و ارائه فایل PDF در جلسه تنها در بسته‌های پولی این برنامه قابل دسترسی هستند.

9. نرم افزار آموزش آنلاین موبایل Kahoot

بهترین نرم افزار تدریس با گوشی / بهترین نرم افزار تدریس آنلاین اندروید

با این برنامه درس دادن روی گوشی، می‌توانید دروس را به بازی‌های تعاملی با بهترین جنبه‌های سرگرم‌کننده برای دانش‌آموزان تبدیل کنید. این برنامه به‌ویژه برای دانش‌آموزان کودک و نوجوانی که ممکن است با یادگیری دروس یا تکالیف خاص مشکلی داشته باشند، بسیار مفید است. دانش‌آموزان در این برنامه تلاش می‌کنند تا وظایف بازی‌گونه‌ای که به آن‌ها محول شده است را انجام دهند و همزمان درس موردنظر را یاد بگیرند.

می‌توانید امتحانات شخصی‌سازی شده خودتان را با سوالات و تصاویری که مدنظر دارید بسازید و سپس امتحان را با ارائه یک کد PIN در اختیار دانش‌آموزان قرار دهید. همچنین می‌توانید از امتحانات دیگر معلمان نیز استفاده کنید. علاوه بر امتحان؛ امکان استفاده از برنامه برای دادن تکالیف به دانش‌آموزان نیز وجود دارد.

10. اپلیکیشن Seesaw Class

بهترین نرم افزار تدریس آنلاین اندروید / بهترین نرم افزار تدریس با گوشی

Seesaw Class یکی از محبوب‌ترین برنامه های تدریس معلمان با موبایل است و بیش از 200 هزار کلاس درس دارد. وقتی یک کلاس در این برنامه ایجاد می‌کنید، می‌توانید موضوع کلاس و پایه درسی را اضافه و سپس کلاس‌ها و فعالیت‌های مشابهی که دیگر معلمان ایجاد کرده‌اند را نیز مشاهده کنید.

در برنامه می‌توانید برای دانش‌آموزان و اولیا، اطلاعیه ارسال کنید و اخبار مربوط به کلاس و فعالیت دانش‌آموزان را به اولیا آن‌ها انتقال دهید. در نسخه پولی برنامه حتی امکان اطلاع از روند پیشرفت دانش‌آموزان در درس‌ها نیز وجود دارد.

11. Google Classroom

نرم افزار تدریس با گوشی

کلاس درس گوگل یک برنامه برای تدریس با گوشی و کامپیوتر و از جمله معروف‌ترین ابزارها برای تدریس است. در این پلتفرم شما می‌توانید به دانش آموزان تکالیف ارائه دهید و تمام جزوه‌ها و مباحث درسی خودتان را نیز در گوگل درایو بارگذاری و در همه حال به آن‌ها دسترسی داشته باشید. از طریق این برنامه همچنین می‌توانید کلاس درس ایجاد کنید، با دانش آموزان در مورد مباحث درسی صحبت و تبادل نظر کنید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
معرفی بهترین لپ تاپ های دانشجویی و دانش آموزی ارزان ...
محمد علی‌محمدی29 دی 1401 11:30
thumbnail
راهنمای نصب برنامه شاد برای دانش آموزان و معلمان
محمد امین سرافراز26 مهر 1401 08:00

سوالات متداول

1. برترین برنامه تدریس معلمان با موبایل کدام است؟

برنامه هایی مثل زوم، گوگل میت و گوگل کلس‌روم از جمله بهترین نرم افزار های تدریس مجازی برای معلمان با گوشی هستند. چرا که شما از طریق این برنامه‌ها ابزارهای مختلفی برای تدریس و مدیریت کلاس در اختیار دارید و می‌توانید علاوه بر گوشی از آن‌ها در کامپیوتر نیز استفاده کنید.

2. آیا زوم برنامه برای تدریس آنلاین است؟

زوم یک پلتفرم برای برقراری ارتباط ویدیویی است که پس از شیوع کرونا توانست به محبوبیت قابل توجهی دست پیدا کند. بسیاری از افراد از قبیل کسب و کارها و شرکت‌ها در سطح جهان از این برنامه استفاده می‌کنند. به دلیل قابلیت‌های متنوع این برنامه می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بهترین نرم افزار های تدریس آنلاین اندروید و iOS نیز یاد کرد.

سخن پایانی

در این مقاله 11 نرم افزار تدریس با گوشی را معرفی کردیم که با استفاده از این نرم افزار ها برای تدریس آنلاین حتی در تعطیلات و در مکان‌هایی که دسترسی به اینترنت ندارید نیز می‌توانید کلاس‌های خود را برگزار کنید. از نظر شما بهترین نرم افزار تدریس با گوشی کدام است؟ امیدواریم این مقاله برایتان مفید باشد و خوشحال می‌شویم تا نظرات و پیشنهادات خود در مورد برنامه های تدریس معلمان با موبایل را با تیم پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
زهرا حسینی
.
18 اسفند 1400، 11:35
پاسخ
0
2
خوب
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402