راهنمای خرید اپل واچ؛ نکات مهم در خرید انواع Apple Watch

راهنمای خرید اپل واچ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انواع Apple Watch در بازار با قیمت‌ها و امکانات مختلفی وجود دارند و به همین خاطر ممکن است انتخاب و خرید از آن‌ها کار آسانی نباشد. در ادامه با راهنمای خرید اپل واچ با پلازا همراه باشید تا به نکات مهمی که باید هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید، بپردازیم.

اپل واچ پادشاه بدون رقیب ساعت‌های هوشمند است و برای کاربران آیفون نیز با اختلاف اولین انتخاب آن‌ها است. اما کدام اپل واچ انتخاب بهتری است؟ سری 8 به‌تازگی روانه بازار شده اما از نظر امکانات خیلی تفاوت زیادی با سری 7 ندارد. هردو آن‌ها بزرگترین نمایشگرها در میان اپل واچ‌ها را دارند و از طرف دیگر اپل واچ سری 6 و سری 3 نیز می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. شما همچنین به اپل واچ اولترا و البته اپل واچ SE نیز به‌عنوان گزینه‌های رده‌بالا و اقتصادی دسترسی دارید. اگر به دنبال راهنمایی خرید اپل واچ هستید، در ادامه می‌توانید با تمام نکاتی که پیش از خرید باید مدنظر داشته باشید، آشنا شوید.

فهرست مطالب

راهنمای خرید انواع اپل واچ

اپل در حال حاضر ساعت‌های هوشمند خود را 3 مدل تولید می‌کند؛ اپل واچ اولترا، اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE مدل 2022. با عرضه این 3 مدل در سال 2022، آن‌ها اپل واچ سری 7، سری 3 و نسخه اول اپل واچ SE را از خط تولید خارج کردند اما ممکن است هنوز هم بتوانید این 3 مدل را در بازار پیدا کنید. در حقیقت سری 7 همچنان در بازار کشور حضور پررنگی دارد.

ویژگی های انواع مدل های اپل واچ

اولین موردی که در راهنمای خرید ساعت هوشمند اپل باید به آن بپردازیم، ویژگی‌های پایه‌ای این ساعت‌ها است. تقریبا تمام اپل‌واچ‌هایی که تاکنون وارد بازار شدند، دارای چندین ویژگی مشترک هستند. این ویژگی‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • برقراری یا دریافت تماس تلفنی
  • دریافت و ارسال پیام متنی
  • دریافت و ارسال ایمیل
  • گوش دادن به موسیقی و پادکست
  • دریافت نوتیفیکیشن از آیفون یا برنامه‌های خود ساعت
  • استفاده از برنامه‌هایی مثل مسیریاب، ماشین حساب یا قطب‌نما
  • ردیابی فعالیت‌های ورزشی و وضعیت سلامت بدن
  • نشان دادن تاریخ و ساعت
  • امکان استفاده به‌عنوان چراغ قوه
  • ردیابی خواب

البته اپل واچ در 2 مدل سلولار و GPS در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. نسخه سلولار امکان برقراری تماس، دریافت پیامک و اتصال به اینترنت بدون نیاز به گوشی را دارد ولی این نسخه در ایران کار نمی‌کند و برتری خاصی نسبت به نسخه GPS ندارد.

مقایسه انواع اپل واچ

همانطور که گفتیم، در حال حاضر انواع اپل واچ شامل 3 ساعت هوشمند می‌شود. هرکدام از آن‌ها نیز در بازه قیتمی جداگانه‌ای قرار دارند و ویژگی‌های مختلفی ارائه می‌کنند. به‌صورت کلی هر سری اپل واچ، نسبت به سری قبل از خود، ویژگی‌های اضافه‌تری دارد ولی همیشه هم اینطور نیست. در ادامه به مدل‌های مختلف اپل واچ در سال 2022 خواهیم پرداخت.

نکات خرید apple watch

اپل واچ اولترا

این ساعت، گران‌ترین، بزرگ‌ترین و بهترین اپل واچی است که می‌توانید خریداری کنید. اپل این مدل را برای ورزشکاران و کسانی که فعالیت زیادی در طبیعت دارند، طراحی و عرضه کرده است. اپل واچ اولترا مقاومت بالاتری نسبت به سایر مدل‌ها دارد و اندازه آن نیز بزرگ‌تر است. برای اطلاع از تمام ویژگی‌های آن، می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

اپل واچ سری 8

اپل واچ سری 8 جایگزین اپل واچ سری 7 شده است. این سری چند ویژگی جدید از جمله امکان سنجش دمای بدن و تشخیص تصادف را نسبت به سری 7 دارد. البته ویژگی تشخیص تصادف در ساعت اقتصادی اپل یعنی اپل واچ SE مدل 2022 نیز وجود دارد و نسخه اولترا نیز قابلیت سنجش دمای بدن را دارد. به غیر از این موارد، تفاوت زیادی بین سری 8 و 7 وجود ندارد.

اپل واچ SE مدل 2022

نسل دوم اپل واچ SE نسبت به نسل اول با ویژگی‌ها و تغییرات قابل توجهی همراه شده است. مانند سری 8، این نسخه از تشخیص تصادف پشتیبانی می‌کند و اپلیکیشن Compass آن نیز بهبود پیدا کرده است. با این حال سنسور قلب ساعت، سنسور نسل دوم اپل است در صورتی که سری 7 و 8 از سنسور نسل سوم استفاده می‌کنند. مدل SE همچنین فاقد قابلیت سنجش دمای بدن است.

اندازه؛ نکات خرید Apple Watch

اولین نکته از نکات مهمی که باید هنگام خرید ساعت هوشمند Apple Watch به آن توجه کنید، اندازه است. همانطور که گفتیم، اپل واچ اولترا بزرگ‌ترین ساعتی است که اپل تاکنون تولید کرده است. این ساعت دارای قاب 49 میلی‌متری است و نمایشگر بزرگ آن قادر به نمایش 6 خط متن است.

ساعت بعدی از نظر بزرگی، سری 8 است. سایز اپل واچ سری ۷ نیز در حقیقت با سری 8 یکی است. هردو آن‌ها با قاب 45 میلی‌متری عرضه می‌شوند. این در حالی است که سایز اپل واچ سری ۶ حداکثر به 44 میلی‌متر می‌رسید، درست مثل اپل واچ SE و سایز اپل واچ سری ۵ و 4. اما به‌طور کلی پرفروش ترین سایز اپل واچ نیز سایز 44 و 45 میلی‌متری است.

انواع اپل واچ

با این حال اندازه بزرگ، باب میل همه کاربران نیست. اگر مچ کوچکی دارید، احتمالا اندازه کوچک‌تر ساعت‌ها مناسب‌تر است. اپل به‌غیر از مدل اولترا، تمام ساعت‌های خود را در یک سایز کوچک‌تر نیز به‌فروش می‌رساند. سری 8 و 7 دارای یک مدل 41 میلی‌متری هستند و اپل واچ SE نیز یک مدل 40 میلی‌متری دارد. البته در سری 8 و 7، اختلاف بین مدل 45 و 44 میلی‌متری با مدل 41 و 40 میلی‌متری سری‌های قبلی بسیار بیشتر از 1 میلی‌متر به چشم می‌آید؛ چرا که اپل اندازه پنل نمایشگر را در سری‌های جدید افزایش داده است.

تفاوت سایز ۴۰ و ۴۴ اپل واچ نیز بسیار زیاد است؛ به همین خاطر همیشه بهتر است قبل از خرید، اندازه‌های مختلف را روی مچ دستتان تست کنید تا بهترین مدل اپل واچ سری ۷ و 8 را انتخاب کنید.

طراحی؛ راهنمای خرید اپل واچ

طراحی یکی دیگر از نکات خرید Apple Watch است. در سال 2022 شاید تنها 3 مدل ساعت اپل واچ وجود داشته باشد اما هرکدام از آن‌ها گذشته از اندازه، از نظر جنس بدنه و رنگ و همچنین بندها نیز با هم متفاوت هستند.

همانطور که بالاتر هم گفتیم، از نظر اندازه شما می‌توانید بین 5 اندازه مختلف انتخاب کنید: 49، 45، 44، 41 و 40 میلی‌متر. علاوه بر سایز، اپل برای هرکدام از این 3 مدل از جنس مختلفی برای بدنه استفاده می‌کند. در اپل واچ SE، بدنه ساعت آلومینیومی است. سری 8 اما با بدنه آلومینیومی یا فلزی ساخته می‌شود و مدل اولترا نیز از تیتانیوم ساخته شده است.

هرکدام از این مدل‌ها نیز رنگ‌بندی‌های مخصوص خود را دارند:

  • ساعت‌های آلومینیومی: مشکی، نقره‌ای و طلایی روشن
  • ساعت‌های فلزی: خاکستری، نقره‌ای و طلایی
  • ساعت‌های تیتانیومی: تک رنگ

رنگ مشکی، پرفروش ترین رنگ اپل واچ است اما سایر رنگ‌ها نیز بسته به سلیقه کاربر، همگی زیبایی خاص خود را دارند. گذشته از رنگ، باید از میان بندهای مختلف اپل واچ نیز یکی را براساس سلیقه خودتان انتخاب کنید. برخی از بندها تنها با اندازه‌های خاصی از اپل واچ سازگاری دارند و برخی از آن‌ها نیز قیمت بسیار زیادی دارند.

نکات خرید apple watch

اپل واچ اولترا دارای 3 مدل بند است که بیشتر بر دوام و مقاومت تمرکز دارند. این بندها همچنین با ساعت‌های اپل که اندازه بزرگ دارند هم سازگار هستند. در سایت اپل می‌توانید انواع مدل‌های بندها را مشاهده کنید. گذشته از بندهای خود اپل، شرکت‌های دیگر مثل هرمس نیز بندهای متفرقه برای اپل واچ تولید می‌کنند.

مقاومت و دوام ساعت؛ راهنمای خرید اپل واچ

نکته بعدی که باید در راهنمای خرید اپل واچ به آن توجه کنید، دوام ساعت است. از نظر دوام، اپل واچ به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که می‌تواند در ارتفاع، دمای کم یا زیاد، داخل آب و ضربه و شوک مقاومت کند. مدل اولترا تا عمق 100 متری در برابر نفوذ آب مقاوم است؛ به همین خاطر اگر به‌دنبال ساعتی برای داخل آب هستید، بهترین گزینه به‌حساب می‌آید.

اپل قاب آن را از تیتانیوم ساخته است که مقاومت بسیار بیشتری از آلومینیوم و فلز استفاده شده در سری 8 دارد. البته اپل واچ سری 7 و سری‌های قبل از آن همگی دارای مدل‌های تیتانیومی هم بودند و به همین خاطر می‌توانید این مدل‌های نسل قبلی را هم از نظر مقاومت، مدنظر داشته باشید. اما اپل واچ SE 2022 و نسل اول آن هردو تنها با قاب آلومینیومی عرضه شدند.

اپل برای بهبود مقاومت نسخه اولترا، نمایشگر آن را با شیشه یاقوتی عرضه کرده است. حاشیه‌های دور نمایشگر این مدل همچنین ارتفاع بالاتری از نمایشگر دارند تا از آن در برابر ضربه محافظت کنند. اپل واچ سری 8 نیز در مدل‌های فلزی خود با شیشه یاقوتی عرضه شده است. اپل در مدل‌های آلومینیومی از شیشه Ion-X استفاده می‌کند.

راهنمای خرید اپل واچ

تمامی اپل واچ‌ها ضد آب هستند اما از نظر میزان مقاومت با یکدیگر متفاوت هستند. اپل واچ سری 8 و SE مدل 2022، تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم هستند و به گفته اپل می‌توان از آن‌ها در استخر و یا اقیانوس استفاده کرد. مدل اولترا اما همانطور که گفتیم تا عمق 100 متری مقاوم است و حتی از سنسور سنجش عمق آب و دمای آن نیز بهره می‌برد.

با توجه به این ویژگی‌ها، اپل می‌گوید نسخه اولترا کاملا مناسب غواصی است. آن‌ها اما توصیه کردند که از این مدل در اعماق بیش از 40 متر بهتر است استفاده نشود. همچنین به گفته اپل مقاومت ساعت در برابر آب، با مرور زمان ممکن است کمتر شود.

نمایشگر؛ نکات خرید Apple Watch

اندازه نمایشگر یکی دیگر از نکات خرید Apple Watch است. سایزی که برای ساعت‌های اپل مشخص می‌شود، مثلا 44 میلی‌متری، به اندازه قاب ساعت اشاره می‌کند. اندازه نمایشگر متفاوت و به ترتیب زیر است:

  • اپل واچ اولترا: قاب 49 میلی‌متری با نمایشگر 1164 میلی‌متر مربعی
  • اپل واچ سری 8: قاب 45 میلی‌متری با نمایشگر 1143 میلی‌متر مربعی
  • اپل واچ SE: قاب 44 میلی‌متری با نمایشگر 977 میلی‌متر مربعی
  • اپل واچ سری 8: قاب 41 میلی‌متری با نمایشگر 904 میلی‌متر مربعی
  • اپل واچ SE: قاب 40 میلی‌متری با نمایشگر 759 میلی‌متر مربعی

مورد بعدی که در بخش نمایشگر و در مورد نکات خرید Apple Watch به آن اشاره کنیم، این است که اپل واچ اولترا و سری 8 دارای نمایشگر همیشه روشن است. قابلیتی که از اپل واچ سری 5 به بعد به ساعت‌های اپل افزوده شد؛ با این حال اپل واچ SE فاقد نمایشگر همیشه روشن است.

مورد بعدی اندازه روشنایی است. نمایشگر اولترا به حداکثر 2000 نیت روشنایی می‌رسد در صورتی که این عدد برای سری 8 و SE به حداکثر 1000 نیت می‌رسد؛ به همین خاطر نمایشگر اپل واچ اولترا در زیر نور، به‌خصوص نور مستقیم آفتاب، خواناتر است.

ویژگی‌های سلامتی و امنیتی انواع اپل واچ

یکی از مهمترین قابلیت‌های اپل واچ‌ها، ویژگی‌های سلامتی و ورزشی است که در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در ادامه به چند نمونه از مهمترین ویژگی‌هایی که در این ساعت‌ها موجود است، خواهیم پرداخت.

سنسور سنجش اکسیژن خون: اپل واچ از سری 6 به بعد با قابلیت سنجش سنسور اکسیژن خون همراه شد. ساعت با سنجش مدام اکسیژن خون، می‌تواند کاهش اکسیژن را شناسایی کرده و به مدیریت بیماری‌هایی مثل آسم، کمک بیشتری کند.

نوار قلب: اپل واچ سری 8 و اولترا هردو مانند 4 سری اپل واچ قبلی، دارای قابلیت گرفتن نوار قلب هستند. اپل واچ SE مدل 2022 چنین امکانی ندارد ولی قادر است ضربان قلب بیش از حد بالا یا پایین یا ضربان قلب نامنظم را شناسایی کرده و به شما هشدار دهد.

انواع اپل واچ

تشخیص تصادف: تمامی اپل‌واچ‌های عرضه شده در سال 2022، امکان تشخیص تصادف را دارند. به کمک این ویژگی در صورتی که در یک تصادف رانندگی باشید، اپل واچ لحظه برخورد را شناسایی کرده و در صورتی که تا 10 ثانیه به هشدارهای ساعت پاسخ ندهید، به‌صورت خودکار با اورژانس تماس می‌گیرد.

تشخیص سقوط: یک ویژگی دیگر اپل واچ‌ها، امکان تشخیص سقوط کاربر است. ویژگی که از اپل واچ سری 4 به این ساعت‌ها افزوده شد. با استفاده از آن در صورتی که شما زمین بخورید، ساعت متوجه خواهد شد و از شما می‌پرسد که حالتان خوب است یا خیر. اگر حالتان خوب نباشد، به‌صورت خودکار با اورژانس تماس می‌گیرد.

آژیر: این ویژگی تنها در اپل واچ اولترا قابل استفاده است. این ساعت قادر است یک آژیر با بلندی 86 دسی‌بل از بلندگوهای خود پخش کند که تا فاصله 182 متری قابل شنیدن است.

ردیابی خواب: اپل واچ قادر است مراحل خواب شما را ردیابی کند. در watchOS 8، ساعت‌های اپل می‌توانند نحوه نفس کشیدن شما هنگام خواب را زیرنظر بگیرند و در صورتی که مشکلی سلامت شما را تهدید کند، شما را مطلع کنند. در watchOS 9 اما ساعت می‌تواند مراحل خواب مثل REM و خواب عمیق را نیز تشخیص دهد.

مشخصات پردازنده و GPS

مشخصات سخت‌افزاری، مورد دیگری است که در مدل‌های مختلف اپل واچ در سال 2022 متفاوت است. در ادامه به هرکدام از آن‌ها و تفاوت‌های میان مدل‌های مختلف خواهیم پرداخت.

پردازنده: تمامی اپل واچ‌های عرضه شده در سال 2022 از پردازنده اپل S8 استفاده می‌کنند. اپل واچ سری 7 اما از پردازنده S7 بهره می‌برند؛ با این حال تفاوت خیلی زیادی بین این دو پردازنده از نظر قدرت و عملکرد وجود ندارد.

نکات خرید apple watch

GPS: اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE مدل 2022، هردو از L1 GPS استفاده می‌کنند در حالی که اولترا مجهز به جی‌پی‌اس دو فرکانسه L1 و L5 است. GPS L1 نوع استاندارد GPS است. فرکانس آن ممکن است در محیط‌های شهری با ساختمان‌های بلند و دیگر موانع، از نظر دقت دچار مشکل شود. GPS L5 اما یک استاندارد جدیدتر است و بهتر می‌تواند فرکانس را از محیط‌های با موانع مختلف عبور دهد.

شارژدهی انواع اپل واچ

اپل واچ اولترا از نظر شارژدهی بهترین است. این مدل می‌تواند تا 36 ساخت دوام بیاورد که بسیار بیشتر از 18 ساعت سری 8 است. البته هردو آن‌ها از شارژ سریع با درگاه USB-C پشتیبانی می‌کنند. البته لازم به ذکر است که شارژدهی 36 ساعته اولترا با فعال کردن برخی حالت‌های بهینه‌سازی باتری می‌تواند بیشتر هم بشود و به حداکثر 60 ساعت نیز برسد.

قیمت انواع اپل واچ

از دیگر نکات خرید Apple Watch، قیمت است که نقش مهمی ایفا می‌کند. اپل به‌صورت رسمی تنها 3 مدل اپل واچ را به‌فروش می‌رساند ولی با گشتن در بازار می‌توانید مدل‌های قدیمی‌تر را نیز پیدا کنید:

اپل واچ اولترا: همانطور که گفتیم، این مدل گران‌ترین ساعت اپل است. اپل آن را با قیمت 799 دلار عرضه کرده است و در بازار نیز می‌توانید با حدود 30 میلیون تومان این ساعت را خریداری کنید.

اپل واچ سری 8: سری 8 با قیمت پایه 399 دلار برای مدل 41 میلی‌متری و 429 دلار برای مدل 45 میلی‌متری به‌فروش می‌رسد. در بازار ایران مدل 41 میلی‌متری حدود 14 میلیون و مدل 45 میلی‌متری حدود 15 میلیون تومان قیمت دارد.

اپل واچ SE مدل 2022: اپل واچ SE مدل 2022 با قیمت 249 دلار در مدل 40 میلی‌متری و 279 دلار برای مدل 44 میلی‌متری به‌فروش می‌رسد. در بازار این مدل با قیمت حدود 9 میلیون تومان برای مدل 40 و 10 میلیون تومان برای مدل 44 میلی‌متری به‌فروش می‌رسد.

انواع اپل واچ

اپل واچ سری 7: اپل واچ سری 7 یکی از انواع اپل واچ است که دیگر تولید نمی‌شود اما همچنان در بازار کشور قابل خریداری است و از نظر ویژگی‌ها نیز چیزی کمتر از سری 8 ندارد. مدل 41 میلی‌متری این ساعت فعلا حدود 11 میلیون و مدل 45 میلی‌متری آن نیز حدود 12 میلیون تومان است.

اپل واچ SE مدل 2020: این مدل در اندازه 40 میلی‌متری 8 میلیون تومان قیمت دارد و اندازه 44 میلی‌متری آن هم 9 میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

اپل واچ سری 3: این مدل ابتدا در سال 2017 عرضه شد و هنوز هم تا ماه‌های پایانی سال 2022 روی خط تولید بود. سری 3 در حال حاضر ارزان‌ترین اپل واچ بازار است. این ساعت در مدل 38 میلی‌متری با قیمت 5 میلیون تومان و مدل 42 میلی‌متری نیز 6 میلیون تومان قیمت دارد.

سخن پایانی

همانطور که در این راهنمای خرید اپل واچ مشاهده کردید، خرید و انتخاب ساعت اپل کار خیلی آسانی نیست. اپل واچ اولترا با اختلاف بیشترین ویژگی‌ها را دارد ولی قیمت آن، هم اندازه یک گوشی پرچم‌دار است. اپل واچ سری 8 قیمت بسیار ارزان‌تری دارد و با توجه به این که تا حد زیادی شبیه به سری 7 است، از لحاظ هزینه شاید مدل سال قبل انتخاب بهتری باشد. اپل واچ SE مدل 2022 نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در هر صورت انتخاب از میان آن‌ها بیشتر از همه به اولویت‌ها و بودجه شما بستگی دارد. از نظر شما کدام گزینه از انواع اپل واچ انتخاب بهتری است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402