بهترین نرم افزار کاهش حجم فیلم با گوشی ؛ نرم افزار های کاهش حجم ویدیو iOS و اندروید

برنامه کاهش حجم فیلم گوشی / برنامه کاهش حجم ویدیو موبایل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یک برنامه کاهش حجم فیلم گوشی، می‌تواند حجم ویدیوهای شما را تا اندازه زیادی کاهش داده و در مدیریت حافظه به‌شما کمک کند. با این مطلب همراه پلازا باشید تا نگاهی داشته باشیم به برنامه های کاهش حجم ویدیو موبایل برای اندروید و iOS.

کاهش حجم ویدیو این روزها اهمیت زیادی پیدا کرده است؛ دیگر اکثر گوشی‌های مدرن قابلیت ضبط ویدیو 4K به همراه قابلیت‌های اضافی مثل HDR و حتی با فریم‌ریت‌های بالا را دارند. نتیجه این است که حجم ویدیوها به اندازه قابل توجهی بالا رفته است. اما مشکل اینجاست که اکثر شبکه‌های اجتماعی مثل تیک‌تاک و اینستاگرام از ویدیوهای حجم بالا پشتیبانی نمی‌کنند. تازه اگر حافظه ارزشمند و محدود گوشی را هم درنظر داشته باشیم. در نتیجه اکثر کاربران به‌دنبال روش‌هایی برای کم کردن حجم فیلم با بهترین کیفیت هستند.

فهرست مطالب

بهترین نرم افزار کاهش حجم فیلم با گوشی

در حال حاضر می‌توانید برنامه‌های زیادی را در گوگل‌پلی و اپ‌استور برای کاهش حجم ویدیوها پیدا کنید. ما در اینجا نگاهی داشتیم به چند نمونه از برترین برنامه‌هایی که برای انجام این کار در دسترس قرار دارند.

1. برنامه Video Compressor

برنامه کاهش حجم فیلم گوشی / برنامه کاهش حجم ویدیو موبایل

اولین برنامه کاهش حجم فیلم برای اندروید است. برنامه Video Compressor که فعلا با بیش از 1 میلیون دانلود و امتیاز 4.6، هم از محبوبیت فراوانی برخوردار است و هم با استقبال کاربران مواجه شده است. این اپلیکیشن رابط کاربری ساده‌ای دارد و به محض باز کردن آن شما با گزینه‌های مختلفی برای کاهش حجم، تبدیل ویدیو و برش دادن آن روبه‌رو می‌شوید. این برنامه قادر است حجم ویدیوها را با کیفیت قابل قبولی کاهش دهد. همچنین سرعت کاهش حجم نیز بیشتر از همه به گوشی شما و مشخصات سخت‌افزاری آن بستگی دارد.

2. برنامه Video Compress

برنامه کاهش حجم ویدیو موبایل / بهترین نرم افزار کاهش حجم فیلم اندروید

برنامه كم كردن حجم فیلم برای موبایل Video Compress، یکی از برنامه‌هایی است که تنها با تمرکز بر کاهش حجم فیلم توسعه داده شده است. با باز کردن برنامه، می‌توانید فهرستی از تمام ویدیوهای روی گوشی را مشاهده کنید. تنها کافی است یکی از آن‌ها را انتخاب و گزینه Compress Video را لمس کنید.

رابط کاربری برنامه نیز تقریبا مدرن و جذاب است. شما حتی می‌توانید حجم ویدیو را با حفظ رزولوشن نیز کاهش دهید. البته در این صورت، حجم فایل خیلی کم نمی‌شود. همچنین می‌توانید رزولوشن نهایی را هم خودتان مشخص کنید. حتی امکان تغییر بیت‌ریت ویدیو هم فراهم است.

3. برنامه YouCut ؛ بهترین نرم افزار کاهش حجم فیلم iOS

برنامه کاهش حجم ویدیو موبایل / سایت کاهش حجم فیلم ایفون

یوکات، یک برنامه ویرایش ویدیو است که یکی از امکاناتی که ارائه می‌دهد، قابلیت کاهش حجم است. برنامه رابط کاربری زیبایی دارد ولی شاید در نگاه اول برایتان کمی گیج‌کننده باشد چرا که در اصل برای ویرایش ویدیوها و اضافه کردن افکت طراحی شده است؛ به همین خاطر در این برنامه امکانات کمتری برای کاهش حجم در دسترس شما است. اما می‌توانید رزولوشن، فریم‌ریت و کیفیت ویدیو را قبل از کاهش حجم مشخص کرده و همچنین حجم نهایی آن را نیز پیش از آغاز فرایند کاهش حجم، مشاهده کنید.

4. برنامه Video Compressor Panda Resizer بهترین نرم افزار کاهش حجم فیلم با گوشی

برنامه کاهش حجم فیلم گوشی / سایت کاهش حجم فیلم ایفون

برنامه دیگری که می‌توان از آن به‌عنوان بهترین نرم افزار کاهش حجم فیلم اندروید یاد کرد، پاندا ریسایزر است. این برنامه بسیار ساده است و به‌راحتی امکان پیدا کردن ویدیو مدنظرتان و همچنین تنظیم مواردی مثل رزولوشن را هم به‌شما می‌دهد. البته همانطور که گفتیم برنامه بسیار ساده است و خبری از امکانات اضافی در آن نیست ولی می‌توانید حجم ویدیوها را به‌صورت گروهی کاهش دهید و برای تنظیم کیفیت نهایی هم، گزینه‌های زیادی برای تغییر در دسترس شما قرار دارد.

  • دانلود برنامه Video Compressor Panda Resizer برای: اندروید

5. برنامه PowerDirector بهترین نرم افزار کاهش حجم فیلم با گوشی

برنامه کاهش حجم فیلم گوشی / برنامه كم كردن حجم فیلم برای موبایل

گزینه بعدی برای دانلود یک برنامه کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت برای اندروید و iOS، یکی از برنامه‌های مطرح ادیت ویدیو یعنی پاور دیرکتور است. شما با این برنامه می‌توانید ویدیو را به یک فرمت دیگر تبدیل کنید و در عین حال سایر فاکتورها مثل رزولوشن و فریم‌ریت را هم تغییر دهید تا ویدیو در نهایت به حجم دلخواه شما برسد.

6. برنامه کاهش حجم ویدیو موبایل Video compressor – save space

برنامه کاهش حجم ویدیو موبایل / بهترین نرم افزار کاهش حجم فیلم ios

اگر به‌دنبال کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت برای آیفون هستید، این برنامه احتمالا توجه شما را به‌خود جلب خواهد کرد. این اپلیکیشن تنها برای iOS در دسترس است و امکان کاهش حجم ویدیوها را با تنظیم مواردی مثل بیت‌ریت، فریم‌ریت و رزولوشن فراهم کرده است. همچنین حجم هر ویدیو در گوشی را نیز به‌شما نشان می‌دهد تا به‌راحتی بتوانید ویدیوهایی که حجم بیشتری دارند را پیدا و حجمشان را کاهش دهید. مهمتر اینکه پیش‌نمایش ویدیو را هم به‌شما نشان می‌دهد تا اگر از کیفیت آن راضی نبودید، قبل از انجام فرایند، آن را تغییر دهید.

  • دانلود برنامه Video compressor – save space برای: iOS

7. برنامه Video Maker – Video.Guru بهترین نرم افزار کاهش حجم فیلم با گوشی

برنامه کاهش حجم ویدیو موبایل / برنامه کاهش حجم فیلم گوشی

این برنامه هم مانند یوکات، یک ویرایشگر ویدیو است و تنها برای کاهش حجم ویدیو کاربرد ندارد. در حقیقت یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ادیت ویدیو در گوگل‌پلی به‌حساب می‌آید. البته از آنجایی که امکانات فراوانی دارد، رسیدن به بخش کاهش حجم ویدیو در نگاه اول کار آسانی نیست ولی در عوض رابط کاربری آن آنقدر مدرن و سر راست است که خیلی شما را گیج نمی‌کند.

  • دانلود برنامه Video Maker – Video.Guru برای: اندروید

8. برنامه Video Compress – Shrink Video بهترین نرم افزار کاهش حجم فیلم با گوشی

برنامه کاهش حجم ویدیو موبایل / کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت برای آیفون

برنامه کاهش حجم فیلم گوشی Video Compress – Shrink Video هم تنها برای آیفون عرضه شده است. این اپلیکیشن تنها مختص کاهش دادن حجم فیلم‌ها است و هم رابط کاربری ساده‌ای دارد و هم خروجی MPEG-4 و کویک‌تایم به‌شما می‌دهد. البته از نظر امکانات کمی محدودتر از سایر برنامه‌های حاضر در این فهرست، به‌خصوص برنامه‌های اندرویدی است ولی برای اکثر کاربران گزینه بسیار خوبی به‌شمار می‌آید. در ادامه لیست مربوط به معرفی بهترین نرم افزار کاهش حجم فیلم با گوشی باما همراه باشید.

  • دانلود برنامه Video Compress – Shrink Video برای: iOS

9. برنامه Video Converter از VidSoftLab

برنامه کاهش حجم ویدیو موبایل / بهترین نرم افزار کاهش حجم فیلم اندروید

این برنامه شاید محبوب‌ترین برنامه کاهش حجم ویدیو موبایل برای اندروید باشد. مانند بیشتر رقبا، از انواع کدک‌ها، رزولوشن‌ها و فریم‌ریت‌ها پشتیبانی می‌کند. حتی قادر است ویدیوهای با فرمت DVD را به سایر فرمت‌ها تبدیل کند. همچنین از H265، رزولوشن‌های کاستوم و قابلیت برش ویدیوها نیز پشتیبانی می‌کند. حتی با آن می‌توانید با ویدیوهای 8K نیز سر و کله بزنید.

  • دانلود برنامه Video Converter از VidSoftLab برای: اندروید

10. برنامه کاهش حجم فیلم گوشی Inverse.AI Video Converter

برنامه کاهش حجم ویدیو موبایل / برنامه کاهش حجم فیلم گوشی

گزینه آخری که در این فهرست معرفی می‌کنیم، یک برنامه تبدیل ویدیو است که از کدک‌های مختلف با حداکثر رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند. با این برنامه می‌توانید فریم‌ریت ویدیوها را تا حداکثر 240 بالا ببرید، به آن‌ها زیرنویس اضافه کنید یا برش دهید و حتی 2 ویدیو مختلف را با هم ترکیب کنید. امکانات این برنامه به تنهایی برای آپلود کردن ویدیو در تیک‌تاک یا اینستاگرام کافی است. البته که قابلیت کاهش حجم نیز در این برنامه وجود دارد و شما با آن می‌توانید فرمت، رزولوشن، فریم‌ریت، کدک تصویری و صوتی و حتی بیت‌ریت صدا و تصویر را به‌صورت جداگانه تنظیم کنید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
روش‌های کاربردی کاهش مصرف اینترنت در اندروید و آیفون
تیم پلازا04 بهمن 1401 14:30
thumbnail
کاهش مصرف اینترنت در کامپیوتر و ویندوز ؛ چطور مصرف ...
تیم پلازا09 مهر 1401 13:30

11. دانلود بهترین برنامه کم کردن حجم فیلم با موبایل VidCompact

برنامه کاهش حجم فیلم گوشی ؛ نرم افزار های کاهش حجم ویدیو iOS و اندروید

VidCompact یکی دیگر از برنامه‌های فشرده سازی ویدیو در این سبک بوده است که با کسب امتیاز ۴.۶ از ۵ توانسته خود را به یکی از برترین های این زمینه تبدیل نماید این برنامه با دارا بودن یک رابط کاربری بصری می‌تواند ابزارهای بسیار خوبی را برای فشرده سازی در اختیار شما قرار دهد. برای شروع فشرده سازی می توانید از ابزار Trim & Compress استفاده کنید. این گزینه شامل تنظیمات بسیار خوبی بوده است که بدون صرف وقت می توانید در کمترین زمان ممکن فشرده سازی ویدیو های خود را آغاز کنید. بد نیست بدانید با استفاده از این ابزار کیفیت و وضوح تصویر به طور کامل حفظ خواهد شد و در پایان شاهد افت کیفیت نخواهید بود. امروزه از این ابزار در زمینه های دیگر نظیر برش ویدیو و اضافه نمودن صوت نیز استفاده می شود که در ادامه میتوانید به لینک دانلود آن دسترسی داشته باشید.

دانلود برنامه VidCompact برای اندروید

12. دانلود رایگان برنامه کاهش حجم فیلم برای اندروید Video Compress

برنامه کاهش حجم فیلم گوشی ؛ نرم افزار های کاهش حجم ویدیو iOS و اندروید

رابط کاربری جذاب و شهود سبب شده تا این برنامه یکی از بهترین ها در این سبک تبدیل شود که با دارا بودن معیارهای کافی می تواند نیازهای شما در زمینه کاهش کیفیت و یا حجم ویدیو را تحت پوشش قرار دهد. با استفاده از این برنامه می توانید کیفیت اصلی ویدیو خود را حفظ و تا حد امکان پایبند آن چیزی که دوست دارید باشید. فشرده سازی ویدیو با استفاده از این برنامه از طریق رزولوشن های از پیش تعیین شده انجام میگیرد که این مورد سبب خواهد شد تا شاهد نرخ بیت ویدیو بهتری باشید. از اصلی ترین ویژگی های برنامه می‌توان به ارائه ویژگی های مناسب جهت سفارشی سازی ویدیو و فشرده سازی عمیق ویدیو با نرخ بیت کامل اشاره داشت. بد نیست بدانید این برنامه از یکسری نکات منفی نیز برخوردار بوده است که از اصلی ترین آنها می توان به عدم فشرده سازی دسته ویدیو و خریدنی بودن آن اشاره داشت.

دانلود برنامه Video Compress برای اندروید

13. بهترین نرم افزار كم كردن حجم فيلم بدون افت كيفيت Video.Guru VideoMaker

برنامه کاهش حجم فیلم گوشی ؛ نرم افزار های کاهش حجم ویدیو iOS و اندروید

Video.Guru VideoMaker یک برنامه فشرده‌سازی ویدیو نبوده است در واقع این برنامه با ارائه ابزارهای کاربردی که یکی از آنها فشرده‌سازی ویدیو بوده توانسته نام خود را به یکی از ابزارهای ضروری دنیای اندروید تبدیل کند. رابط کاربری ساده سبب خواهد شد تا دوستداران فیلم و سریال توان ویرایش حرفه‌ای فیلم با استفاده از این ابزار را داشته باشند. امکان افزودن جلوه‌های ویژه به فیلم‌ها با حفظ کیفیت از اصلی‌ترین نکاتی بوده که در خصوص این ابزار می‌توان به آن اشاره داشت. طبق آزمایشات انجام گرفته روی این برنامه بد نیست بدانید که با استفاده از نسخه کامل آن می‌توانید افزایش کیفیت روی ویدیو‌ها را نیز در اختیار داشته باشید که به طور مثال می‌توانید یک فیلم با کیفیت ۴۸۰ را به ۷۲۰ تبدیل کنید. ویرایش حرفه‌ای فیلم و نتایج خروجی عالی و ارائه تنظیمات مناسب از دیگر ویژگی‌هایی بوده که در خصوص این برنامه می‌توان به آن اشاره داشت.

دانلود برنامه Video.Guru VideoMaker برای اندروید

14. نرم افزار کاهش حجم فیلم mp4 با گوشی Resize Video

14. نرم افزار کاهش حجم فیلم mp4 با گوشی Resize Video

Resize Video یک برنامه ساده با تنظیمات مناسب بوده است. تغییر اندازه ویدیو بی‌شک یکی از مشکلاتی بود که کاربران در هنگام ارسال آن برای اشخاص دیگر و یا ارسال در شبکه‌های اجتماعی با آن مواجه می‌شوند. با استفاده از این برنامه می‌توانید کیفیت، حجم و سایز ویدیو‌هایی که مدنظر دارید را به صورت رایگان کاهش دهید و آنها را در خروجی به صورت رایگان دریافت کنید. همچنین بد نیست بدانید با استفاده از این ابزار می‌توانید قسمت‌های ناخواسته ویدیو را برش دهید که این کار برای شخص‌سازی ویدیو در اختیارتان قرار گرفته است. از دیگر مزایای برنامه می‌توان به افزودن موسیقی و یا حذف صوت از ویدیو اشاره داشت. فشرده سازی حجم ویدئو با موبایل از طریق این برنامه کار آسانی بوده است که با رابط کاربری برنامه میتوانید در مدت زمان ساده به این بخش دسترسی پیدا کنید.

دانلود برنامه Resize Video برای اندروید

15. نرم افزار برتر کاهش حجم ویدیو بدون افت کیفیت Video Dieter 2

14. نرم افزار کاهش حجم فیلم mp4 با گوشی Resize Video

رمزگذاری ویدیو با سرعت بالا ، حفظ کیفیت اصلی ویدیو و قابل تنظیم قبل از فشرده سازی ، قرار دادن لوگو روی ویدیو از اصلی‌ترین ویژگی‌های برنامه Video Dieter 2 بوده است. اگر به دنبال یک برنامه فشرده سازی چند منظوره برای گوشی هوشمند اندرویدی خود هستید پیشنهاد می شود که این برنامه را از دست ندهید زیرا حجم بسیار محدود آن می تواند شما را با تنظیمات و ابزارهای بسیار خوبی مواجه کند که نمونه آن ها را در گزینه های دیگر نخواهید یافت. بد نیست بدانید که برنامه با پشتیبانی از کیفیت 4K میتواند گزینه خوبی برای تبدیل ویدیو های معمولی به ویدیو های دیدنی با نرخ فیلم بالا باشد. همچنین با استفاده از فیلترهای برنامه می توانید ویدیوی خود را به سمت سفارشی ساده‌سازی سوق دهید که در این زمینه ۲۴ فیلتر کاملا اختصاصی برای شما در نظر گرفته شده است که در ادامه می توانید لینک دانلود برنامه برای پلتفرم اندروید را در اختیار داشته باشید. این کمپرسور ویدئو برای موبایل با برخورداری از فناوری های نوین روز دنیا میتواند بسیاری از مشکلات شما مبنی برکاهش حجم کیفیت ویدیو را تحت پوشش قرار دهد که در این لیست آخرین گزینه معرفی شده بوده است.

دانلود برنامه Video Dieter 2 برای اندروید

سخن پایانی

گذشته از برنامه‌های بالا، هر برنامه ویرایش ویدیو در گوگل‌پلی و اپ‌استور، مثل ادوبی پریمیر راش، امکان کاهش حجم ویدیوها را دارند و شما اگر آن‌ها را روی گوشی دارید، احتیاجی به دانلود برنامه کاهش حجم فیلم گوشی نخواهید داشت. نظر شما در مورد برنامه‌های بالا چیست؟ آیا تجربه کار با آن‌ها را داشته‌اید؟ به‌نظر شما مراجعه به یک سایت کاهش حجم فیلم ایفون و اندروید مناسب‌تر است یا استفاده از برنامه‌های مخصوص این کار؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402